Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Olsen gjentok bare påstanden. :)

 

Men man kan jo tolke det som om han mener at det var alt.

 

Forøvrig var jeg ikke klar over at Olsen var talsmann for deg. :p

8483994[/snapback]

 

Hehe, jeg bruker alle midler som eks. Olsen. :cool:

 

- Når jeg er tilbake på jobb etter 1. mai, skal jeg umiddelbart ta opp Blitz-problematikken igjen med byrådsleder Erling Lae (H). Nå håper jeg det er flere enn Fremskrittspartiet som har fått øynene opp for at vi ikke kan opprettholde støtte og fred med en slik gjeng pøbler. Gatas parlament kan ikke ta seg til rette på en slik måte, sier Kristiansen til Dagbladet.no.

dagbladet.no

 

Kristiansen kan bli så sint at han kan kaste hatten i gulvet. :ohmy:

Hvor han skal finne fengselsplasser til alle disse livsfarlige pøblene vites ikke. :whistle:

 

Kan være at Lillevolden er en dagdrivende døgenikt, men jeg er villig til å satse stellet mitt på at han har fått mere kvalitetsmus enn selveste Rune Rudberg. Så helt uten misjon har livet hans ikke vært da. ;)

Lenke til kommentar
Jeg fant denne saken som jeg tror kan være forløperen til dagens Blitzere ...? :)
...politikonstabler utstyrt med stålhjelmer og gummikøller

Da kom det springende en hel del politikonstabler utstyrt med stålhjelmer og gummikøller. De slo løs på folkemassen for å få dem til å spre seg. Folk sprang oppover Bakgaten og Nygårdsgaten med politiet etter seg. Det ble store sammenstimlinger i gatene. Politiet kjørte med bil gjennom gatene og slo med køllene. Det ble kastet sten fra folks side. Sammenstøtene varte en tid utover natten i hovedgatene før det ebbet helt ut.

Artikkel.

8483937[/snapback]

Det fins en tilsvarende episode fra Tromsø på 70-tallet, men det må sies at det var politiet som var overgriperne som brukte vold. Ikke de fredelige demonstrantene.

 

Men det som skjedde nå i Oslo var bare idiotiske bøllefrø som hadde snortet litt for mye pulver og hadde gladelig kastet sten på hvem som helst bare Blitz-miljøet hadde sagt de var slemme.

Lenke til kommentar

second that.

 

"Pøbelen" i Fredrikstad i '33 motsatte seg heising av et facistisk flagg. De var ikke initiativtakere til volden.

 

I Oslo så hadde de hamstret "ammunisjon" til regelrett krig. Og hva har velting av politibiler og steinkasting med ytringsfrihet å gjøre? Hadde de holdt seg fredelige under demonstrasjonen, så hadde jeg kanskje giddet å høre på hva de hadde å si.

Lenke til kommentar

Må si jeg må smile litt her av Harald Stabell. Han gikk knallhardt ut mot media når rapporten mot Valla kom og nå har han endt opp som hennes advokat. Det er ikke akkurat overaskende, da han er tidligere AKP (m-l) medlem og er glad i de store klientene.

 

Hva var egentlig hans motiver når han gikk ut rett før rapporten ble offentligjort? Han har i hvert fall fått ordnet seg nok en stjerneklient.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
DET GODE PARTIET: Fremskrittspartiet framstår som de svakes beskytter, blant annet ved å fokusere på eldreomsorg. ? Vi må få folk til å forstå at Frps prinsippielle politikk vil være en katastrofe for dem som har det dårligst i Norge, sier forsker Ottar

Folk flest som stemmer på Fremskrittspartiet ligger langt til venstre når det kommer til økonomisk politikk. Det kommer fram av Magnus Marsdals nye bok «Frp-koden». Marsdal refererer til en samtale med en Frp-velger fra en kjøretur i Cheveroleten hans. Han snakker om at Norge har et kjempeproblem med innvandring. Men så kommer det som kanskje overrasker: Han mener kapitalismen er et vel så stort problem. «Vi er i ferd med å få et veldig skille her i landet. De rike har altfor mye. Og de blir mer griske,»sier Frp-velgeren.

 

Marsdal ser nærmere på dette tilsynelatende spriket mellom holdninger og partitilhørighet ved å undersøke hva «Frp-folk flest», en gruppe som omfatter de rundt 60 prosent av Fremskrittspartiets velgere, som tjener under 300.000 kroner i året, mener i konkrete saker. Han sammenlikner holdningene deres med hva «Ap-folk flest» mener, altså det sjiktet av Arbeiderpartiets velgere som ikke har høyere utdanning, en gruppe som utgjør rundt 60 prosent av partiets velgere. Deres holdninger sammenliknes med de 15 prosentene av Arbeiderpartiets velgere som har mer enn fire års høyere utdanning, av Marsdal døpt «Jens & Jonas-klassen» etter statsminister Jens Stoltenberg og utenriksminister Jonas Gahr Støre.

 

To akser

Ut fra ståsted i såkalte verdispørsmål om bistandspolitikk, interesse for internasjonal politikk, syn på innvandring og miljøbevissthet, står Jens & Jonas-klassen lengst til venstre. Frp-erne havner lengst til høyre, også sammenliknet med Ap-folk flest. Det er når spørsmålene dreier seg om økonomisk politikk bildet blir et annet: Påstanden «De ansatte bør ha mye større innflytelse på sine arbeidsplasser» får langt større oppslutning blant arbeidervelgerne i både Ap og Frp enn den får blant eliten i Ap. På spørsmål om hvorvidt det skal være høyere skatt på høyere lønninger, er resultatet det samme: Frp-folk flest stiller seg til venstre for elitesjiktet i Arbeiderpartiet.

 

Hvordan har det seg at Frp-velgere som står til venstre i den økonomiske politikken likevel stemmer så langt til høyre? Marsdals svar er at høyre- og venstreaksen ikke er forsvunnet, men at det er to av den: En økonomisk, basert på spørsmål om fordeling, og en verdipolitisk, basert på spørsmål om innvandring, likestilling, u-hjelp og miljøvern.

 

Det er forsker Ottar Brox langt på vei enig i. Han mener venstrepartiene har forsømt fordelingspolitikken, med tanke på både fordelingen av statsbudsjettet og i utviklingen på arbeidsmarkedet.

 

– Vi har ikke vært gode nok til å få velgerne til å huske på at Fremskrittspartiet er et liberalistisk parti, og på lang sikt vil deres politikk gjøre oss likere det amerikanske samfunnet. Mens vi har en minstelønn på rundt 90 til 100 kroner for voksne, er minstelønna i USA fra 40 til 60 kroner. Vi må få folk til å forstå at Frps prinsippielle politikk vil være en katastrofe for dem som har det dårligst i Norge, sier han.

 

Fortier virkningene

 

– Hvorfor tror du folk stemmer på Frp selv om de står langt til venstre i økonomiske fordelingsspørsmål?

 

– Den økonomiske politikken presenteres ofte som en naturnødvendighet, som et «sånn må det være». Det framstår sjelden som om det finnes noen reelle valg, sier hun.

 

Hun mener Frp er gode til å la vær å snakke om mye av politikken sin.

 

– Virkningen av liberalisering av næringslivet og privatisering av offentlige tjenester er det sjelden de sier noe om.

 

Historiker Inger Bjørnhaug har jobbet med norsk arbeiderbevegelses historie.

 

Dansk parallell

 

Fenomenet er ikke særnorsk: I det danske politiske landskapet ligger Dansk Folkepartis velgere lengst til venstre i spørsmål som handler om bevilgninger i helsepolitikken og pensjonspolitikken. Professor ved Aarhus Universitet Jørgen Goul Andersen har ledet et forskningsprosjekt som har tatt for seg utviklingen i dansk politikk de siste 30 årene.

 

– Dansk politikk er vendt opp ned. Verdispørsmålene har fått stadig større vekt, særlig innvandring. Velgere som tidligere hadde det godt med sosialdemokratiet, tar nå avstand fra det fordi de er uenig med sosialdemokratene når det kommer til verdispørsmål. Holdninger som ikke betydde noe tidligere har plutselig blitt det viktigste, sier han.

 

Han mener noe av årsaken er at høyresiden og sosialdemokratene blir stadig likere hverandre.

 

Er det rart man forundres over FRP-velgeren?

Lenke til kommentar

http://e24.no/selskap/SAS_NOK/article1760162.ece

 

"SAS Braathens er snart historie, fra første juni blir navnet SAS Norge.

 

Navneendringen ble vedtatt på selskapets generalforsamling i dag klokken 14.00, etter forslag fra administrerende direktør Ola Strand, ifølge en pressemelding."

 

Jaja, da var et kapittel i norsk luftfartshistorie avsluttet..

 

Hele opplegget var skandaløst, men heldigvis var det noen modige sjeler som turte å satse nytt (med Norwegian). Jeg grøsser av tanken på flymonopol.

Lenke til kommentar

Hipp hurra for å dele politikken opp i hele to akser!

Hipp hurra for å generalisere Frp'ere basert på samtale med en enkeltperson!

 

PC, hva med å linke til artikler du legger ut?

 

Enda bedre, klippe ut interessante avsnitt, kommentere dem, og så linke til resten?

 

Det er fredags efta, sikkert derfor jeg ikke orka/gadd å lese hele. :shrug:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hipp hurra for å dele politikken opp i hele to akser!

Hipp hurra for å generalisere Frp'ere basert på samtale med en enkeltperson!

 

PC, hva med å linke til artikler du legger ut?

 

Enda bedre, klippe ut interessante avsnitt, kommentere dem, og så linke til resten?

 

Det er fredags efta, sikkert derfor jeg ikke orka/gadd å lese hele. :shrug:

8485837[/snapback]

 

Ubehagelig lesing kan man vente til Mandagen med. Hvorfor ødelegge helgehyggen?

 

Hipp hurra for å dele politikken opp i hele to akser!

8485837[/snapback]

"Axis of evil" og "Axis of allies" hehe :!:

 

(nei, jeg har ikke lest hele jeg heller)

8485969[/snapback]

 

Eee, du glemte "dumskapens akse" ... :whistle:

Lenke til kommentar
Hipp hurra for å dele politikken opp i hele to akser!

8485837[/snapback]

"Axis of evil" og "Axis of allies" hehe :!:

 

(nei, jeg har ikke lest hele jeg heller)

8485969[/snapback]

 

Eee, du glemte "dumskapens akse" ... :whistle:

8486462[/snapback]

:dontgetit: Jeg så ikke SV og RV/Rødt omtalt i den artikkelen i det hele tatt!

Lenke til kommentar

http://e24.no/boers-og-finans/article1760398.ece

 

"Når oljeproduksjonen er på topp i Statoils (STL) nye oljesandfelt i Canada, vil CO2-utslippene herfra være på over 7 millioner tonn CO2 i året.

 

Det er like mye som alle biler i Norge slipper ut på et år."

 

Sånt som dette får de nye "miljøvennlige" bilavgiftene til å virke som et dårlig vits. En fluelort på en elefant..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hipp hurra for å dele politikken opp i hele to akser!

8485837[/snapback]

"Axis of evil" og "Axis of allies" hehe :!:

 

(nei, jeg har ikke lest hele jeg heller)

8485969[/snapback]

 

Eee, du glemte "dumskapens akse" ... :whistle:

8486462[/snapback]

:dontgetit: Jeg så ikke SV og RV/Rødt omtalt i den artikkelen i det hele tatt!

8487333[/snapback]

 

Hadde det bare vært så enkelt du ... :cool:

Politikk:

Dumskapens akse

Jonas Gahr Støre brukte begrepet "Dumskapens akse" i et intervju nylig. Mange har spurt seg hva denne aksen består av, og nå mener en innsender å ha funnet svaret.

Lenke til kommentar
Ubehagelig lesing kan man vente til Mandagen med. Hvorfor ødelegge helgehyggen?

8486449[/snapback]

Hva var det som skulle være ubehagelig der?

 

En skikkelig leftis (hørte mannen på radioen i sted) har satt opp en skikkelig overforekla politisk modell og høyst subjektivt sortert resultatat av intervjuer i denne modellen og kommet frem til det samme som en rekke andre selvgode leftiser som tror de skjønner alt så mye bedre enn alle andre har kommet frem til.

 

Ikke noe nytt, og ikke noe å hisse seg opp over. Bare en kis som vil skape blest om boka si.

 

Hvis meg en godt argument for noe i stedet.. :)

Lenke til kommentar

Når vi er så godt i gang ser jeg frem til biografien om Gerd Liv Valla (og LO's toppsjikt forøvrig), ført i pennen av Ingunn Yssen.

Likeledes er jeg sikker på at det grundig dokumentariske verket "Hvorfor USA er Satan", ført i pennen av President Mahmoud Ahmadinejad, blir en slager under høstens boklansering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...