Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Personelig mener jeg staten skulle beholdt nettet og at alle aktører hadde betalt samme leie for å bruke dette, også Telenor. 

8451193[/snapback]

Ja, jeg er forsåvidt enig i det.

 

Men, jeg ser også problemet: Da ville neppe Telenor vært den "giganten" innenfor telecom som selskapet er i dag.

 

Slik situasjonen er i dag, så klarer vel Telenor seg helt fint uten dette nettet, så man burde definitivt overveie om det er på tide å gi kobberet tilbake til skattebetalerne.

Lenke til kommentar
Feilen er at staten i det hele tatt har vært innblandet helt fra begynnelsen av i alt mulig.

8451224[/snapback]

Ja, det var naturligvis bedre på slutten av 1800-tallet da abonnenter fra ulike selskaper ikke kunne ringe hverandre. Så kom den slemme stygge staten og sørger for at det var mulig å ringe andre enn de som hadde samme nett. Fysjom.

 

(2 punkter: staten kan hindre de ugunstige effektene som følge av nettverkseksternaliteter; staten kan sørge for at man oppnår en effektiv fordeling av ressurser der de eksisterer grunnlag for naturlig monopol. Dette er grunnleggende mikroøkonomi)

Lenke til kommentar

Gratulerer Danmark!

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/article1751622.ece

 

"- Danmarks Radio (DR) legger ned sportsredaksjonen, melder dansk avis.

I forbindelse med en drastisk spareplan skal sportsredaksjonen nedlegges permanent, ifølge den danske storavisen Politiken."

 

Heldige dansker!

 

Dessverre er det vel lite som tyder på at NRK kan finne på noe tilsvarende, de har ikke akkurat for lite penger. :hrm:

Lenke til kommentar
Personelig mener jeg staten skulle beholdt nettet og at alle aktører hadde betalt samme leie for å bruke dette, også Telenor. 

8451193[/snapback]

Ja, jeg er forsåvidt enig i det.

 

Men, jeg ser også problemet: Da ville neppe Telenor vært den "giganten" innenfor telecom som selskapet er i dag.

 

Slik situasjonen er i dag, så klarer vel Telenor seg helt fint uten dette nettet, så man burde definitivt overveie om det er på tide å gi kobberet tilbake til skattebetalerne.

8451256[/snapback]

 

Jepp,om det fortsatt er mulig å frata Telenor eierrettighetene på nettet burde det gjøres og så la dette bli et eget selskap som tar samme leien hos alle.

Jeg mener det er feil at Telenor i dag kan sitte med rettighetene og ta betalt hos sine konkurenter .

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=158152

 

"To jenter og fem gutter ble sluttregnskapet da Oslo Sosialistisk Ungdoms (OSU) årsmøte valgte nytt styre søndag 22. april. Det nye styret består dermed av 28,6 prosent jenter.

Deres egne vedtekter fastslår imidlertid at det i alle organisasjonens styrer skal være minst 40 prosent representasjon av hvert kjønn."

 

Hehe. :wee:

 

Forresten rart at de ikke tvangsoppløser seg selv nå.. :whistle:

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Ja, det var naturligvis bedre på slutten av 1800-tallet da abonnenter fra ulike selskaper ikke kunne ringe hverandre. Så kom den slemme stygge staten og sørger for at det var mulig å ringe andre enn de som hadde samme nett. Fysjom.

Med samme logikk må det være greit at jeg stjeler pengene til Cybbe og leverer han noe skrot på døren, hvis ikke andre har tilbudt han samme skrot før.

Lenke til kommentar
Ja, det var naturligvis bedre på slutten av 1800-tallet da abonnenter fra ulike selskaper ikke kunne ringe hverandre. Så kom den slemme stygge staten og sørger for at det var mulig å ringe andre enn de som hadde samme nett. Fysjom.

Med samme logikk må det være greit at jeg stjeler pengene til Cybbe og leverer han noe skrot på døren, hvis ikke andre har tilbudt han samme skrot før.

8455490[/snapback]

Jepp, og Cybbe kan trøste seg med at mangelen på dette "skrotet" vil slå svært negativt ut på verdien av boligen hans. Forutsatt at vi fortsatt holder oss til saken her.
Lenke til kommentar
Gratulerer Danmark!

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/article1751622.ece

 

"- Danmarks Radio (DR) legger ned sportsredaksjonen, melder dansk avis.

I forbindelse med en drastisk spareplan skal sportsredaksjonen nedlegges permanent, ifølge den danske storavisen Politiken."

 

Heldige dansker!

 

Dessverre er det vel lite som tyder på at NRK kan finne på noe tilsvarende, de har ikke akkurat for lite penger.  :hrm:

8452266[/snapback]

 

Jepp, vi blir nok ikke kvitt sporten med det første. Tenk om vi brukte alle pengene vi bruker på topp-idrett og dekking av den, til å støtte bredde idretten. Da kunne man fått mange ut av tv-stolen!

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=158152

 

"To jenter og fem gutter ble sluttregnskapet da Oslo Sosialistisk Ungdoms (OSU) årsmøte valgte nytt styre søndag 22. april. Det nye styret består dermed av 28,6 prosent jenter.

Deres egne vedtekter fastslår imidlertid at det i alle organisasjonens styrer skal være minst 40 prosent representasjon av hvert kjønn."

 

Hehe. :wee:

 

Forresten rart at de ikke tvangsoppløser seg selv nå..  :whistle:

8455300[/snapback]

 

Oioi, på tide å sende sint mail til mine mostandere nå ja? *gni seg i hendene* :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...