Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

«Bomb, bomb, bomb Iran»

 

McCain, som kan bli republikanernes presidentkandidat i 2008-valget, har hele tiden uttrykt sterk støtte til Bush og Irak-krigen, og har nå valgt å dra en spøk om bombing av et nytt land.

 

Under et folkemøte med krigsveteraner i South Carolina på onsdag fikk han spørsmål fra en erkerepublikansk tilhører om «når det er på tide å sende en beskjed med flypost til Teheran», uavhengig av om Iran utgjøre en atomvåpen-trussel.

 

Det lettbeinte, delvis syngende, svaret fra McCain har vakt oppsikt i USA.

 

«Ah, den gamle Beach Boys-sangen «Bomb Iran». Hehehe. Bomb, bomb, bomb, bomb. Hehehe. Vel, uansett...»

 

Spøk eller ikke, han skremmer meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

McCain har jeg ikke særlig sansen for. Han er en luring som stadig lyver og blir tatt for det. Først hadde han "gått rundt i gatene i Bagdad som en vanlig mann, så sikkert var det". Bortsett fra at han hadde en haug med soldater, pansrede kjøretøyer og helikoptre i umiddelbar nærhet. Så hadde en general "kjørt rundt i et upanstret kjøretøy" i Irak, før det viste seg at den typen kjøretøy ikke finnes i upansret utgave. Han har også kritisert Rumsfeld noe grassalt for flausen i Irak. Men Bush støtter han helt og holdent. Han mener visst at Bush har gjort alt riktig, og at han ikke må ta noe ansvar.

 

Han ble konfrontert med slikt på 60 Minutes her om dagen, og da var alt han kunne si at "munnen min løper av med meg noen ganger"...

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=172197

 

^^ TULL! det finnes mer enn nok parkeringsplasser i skien. Det er kun snakk om hvilke tannleger osv. de velger...

Dessuten: Er du dømt for trippelmord så må du tåle å gå i håndjern! :mad:

8433390[/snapback]

Har ikke særlig sympati for herr og fru orderud, for å si det mildt. Om de ikke har anna og klage på, så har de det antakelig litt for godt?

 

edit: En annen ting er hvor fucked up det er at VG skriver om det. Drep noen! Få full mediedekning, hva du enn måtte ha på hjertet!

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Har liten sans for aviser som tar politisk standpunkt. BA gikk også ut og mente det var riktig å kriminalisere prosituerte.

 

Lurer egentlig på hvordan man avgjør slikt som dette. Er det redaktøren som avgjør det, eller leker de valg i lokalene?

8429266[/snapback]

Tradisjonelt har papirpressen i Norge vært mye mer partiorientert enn idag!

Og synes det er helt ok at de åpent forteller hva de mener! Det legger også forståelsen om hva man faktisk leser, for hvorledes Klassekampen vinkler sakene, er nok noe annerledes enn DN. Og da vil leseren være inneforstått med avisens motivasjon for hvordan saken blir presentert.

Lenke til kommentar
Har liten sans for aviser som tar politisk standpunkt. BA gikk også ut og mente det var riktig å kriminalisere prosituerte.

 

Lurer egentlig på hvordan man avgjør slikt som dette. Er det redaktøren som avgjør det, eller leker de valg i lokalene?

8429266[/snapback]

Tradisjonelt har papirpressen i Norge vært mye mer partiorientert enn idag!

Og synes det er helt ok at de åpent forteller hva de mener! Det legger også forståelsen om hva man faktisk leser, for hvorledes Klassekampen vinkler sakene, er nok noe annerledes enn DN. Og da vil leseren være inneforstått med avisens motivasjon for hvordan saken blir presentert.

8434992[/snapback]

Journalistens standpunkt vil i veldig mange tilfeller skinne igjennom uansett. Ingen vits i å legge skjul på det egentlig. En sak har som regel flere sider enn det som blir publisert og artikkelen kan være "skjult partisk". Da er det veldig lett å være enig, mens det kanskje er mange ting som journalisten ikke har tenkt på.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Det er jo bare å la være å drepe folk, så slipper man å bli leiet rundt i håndjern?

8434966[/snapback]

Buhuu, så synd det er på dem! Men les her:

- En stor belastning

 

- Vi føler jo at vi er i ferd med å gjøre opp for oss, og vi skal tilbake til livet utenfor fengselet. Men i slike situasjoner markeres det så til de grader at vi ikke hører til samfunnet utenfor. Det kjennes som en stor belastning, sier Orderud

Gjøre opp for seg?!! :ohmy: Men de er jo uskyldige alle 4! (OK, etter at Kristin Kirkemo ble drevet fra skanse til skanse tilsto hun til slutt, for å få strafferabatt. En taktisk avgjørelse.)

Lenke til kommentar
Har liten sans for aviser som tar politisk standpunkt. BA gikk også ut og mente det var riktig å kriminalisere prosituerte.

 

Lurer egentlig på hvordan man avgjør slikt som dette. Er det redaktøren som avgjør det, eller leker de valg i lokalene?

8429266[/snapback]

Tradisjonelt har papirpressen i Norge vært mye mer partiorientert enn idag!

 

Er klar over dette. Ikke det at tradisjon er noe som gjør at jeg liker det mer.

 

Og synes det er helt ok at de åpent forteller hva de mener! Det legger også forståelsen om hva man faktisk leser, for hvorledes Klassekampen vinkler sakene, er nok noe annerledes enn DN. Og da vil leseren være inneforstått med avisens motivasjon for hvordan saken blir presentert.

8434992[/snapback]

 

Når aviser gir uttrykk for å være partipolitisk uavhengig men så hele tiden taler et parti sin sak så kaller jeg ikke det åpenhet. Da var man mer åpen før. Den nevnte BA har mer enn en gang gått ut foran valg og sagt man bør stemme AP. Er den avisen partipolitisk uavhengig?

 

At de skifter navn fra Bergens Arbeiderblad, sier de er partipolitisk uavhengig men så fremmer AP sin politikk gang på gang sier sitt. Da likte jeg det bedre i gamledager. :)

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=172252

 

Dermed har Ap lagt listen for bruk av nettmedier i årets kommunevalgkamp.

 

Velkommen etter sier nå bare jeg. Har nå sett klipp i flere måneder fra partier, da spesielt Venstre (mest unge venstre). Men det blir vel en sannhet nå som Stoltenberg sier til VG at de er blant de første :wee:

8438224[/snapback]

 

Ser ikke han sier de er først:

Mange partier på nett-TV

 

 

PÅ YOUTUBE: Slik ser Arbeiderpartiets YouTube-side ut. Mange andre partier satser også hardt på nett-TV under årets valgkamp. Foto: Faximile

 

Dermed har Ap lagt listen for bruk av nettmedier i årets kommunevalgkamp.

 

Tidligere har også en rekke andre partier gått ut og sagt at de vil bruke nett-TV i formidlingen av sin informasjon, ifølge Dagens Næringsliv.

Lenke til kommentar

Endelig noen som har skjønt det:

Sverige skal gjør det Norge ikke turte

"Det er ikke bare snakk om en utredning - TeliaSonera skal deles i to, slår finansminister Mats Odell fast."

 

Fastnettet skal skilles ut i eget selskap. Sentral infrastruktur i et land bør ikke være i privat eie. Telenettet, veinettet, vann og kloakknettet, strømnettet osv. Alt bør være i statlig eierskap, men arbeid med det bør selvfølgelig ut på åpne anbud. Det synes i hvert fall jeg. Synd at politikerne ikke skjønner sånt før Sverige gjør det. Norge henger "alltid" noen år bak.

Lenke til kommentar
Endelig noen som har skjønt det:

Sverige skal gjør det Norge ikke turte

"Det er ikke bare snakk om en utredning - TeliaSonera skal deles i to, slår finansminister Mats Odell fast."

 

Fastnettet skal skilles ut i eget selskap. Sentral infrastruktur i et land bør ikke være i privat eie. Telenettet, veinettet, vann og kloakknettet, strømnettet osv. Alt bør være i statlig eierskap, men arbeid med det bør selvfølgelig ut på åpne anbud. Det synes i hvert fall jeg. Synd at politikerne ikke skjønner sånt før Sverige gjør det. Norge henger "alltid" noen år bak.

8450265[/snapback]

 

I Norge er vel det for sent,for i den privatiseringsbølgen vi hadde ble jo telenor eget selskap,feilen som skjedde og som jeg har påpekt før var at de også fikk nettet :hmm:

Lenke til kommentar
I Norge er vel det for sent,for i den privatiseringsbølgen vi hadde ble jo telenor eget selskap,feilen som skjedde og som jeg har påpekt før var at de også fikk nettet.

8451011[/snapback]

For sent er det vel aldri, når det gjelder Staten. :p

 

Forøvrig var det jo ganske frekt å selge ut kobbernettet, som er betalt av skattebetalerne over mange år. Det minste man burde kunne forlange, var at alle nordmenn fikk utdelt Telenor-aksjer ved børsnoteringen e.l.

Lenke til kommentar
I Norge er vel det for sent,for i den privatiseringsbølgen vi hadde ble jo telenor eget selskap,feilen som skjedde og som jeg har påpekt før var at de også fikk nettet.

8451011[/snapback]

For sent er det vel aldri, når det gjelder Staten. :p

 

Forøvrig var det jo ganske frekt å selge ut kobbernettet, som er betalt av skattebetalerne over mange år. Det minste man burde kunne forlange, var at alle nordmenn fikk utdelt Telenor-aksjer ved børsnoteringen e.l.

8451056[/snapback]

 

Personelig mener jeg staten skulle beholdt nettet og at alle aktører hadde betalt samme leie for å bruke dette, også Telenor. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...