Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Slik jeg har forstått det så er det ikke et mål, men en visjon (klima).

Slik jeg oppfattet Sivmor igår, så var hun ute etter å gjenbruke brukte tyggispapir/kondomer, ikke bare fra uoppdragne innvandrere, men like gjerne oss "tørre på føttene feiteklædder".

 

Hva er så ditt forslag til visjon, Feiteklædden??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og dette er selvfølgelig ikke populistisk utspill :wee:

 

Men det er nå greit å sette seg mål. Nå, kan vi snart få noen andre saker på dagsorden enn klimahysteriet? Greit nok at AP har lagt opp strategien til at valgkampen skal handle om klima, akkurat slik som FRP satser på innvandring. Men jeg skulle ønske man satt fokus på litt andre saker etterhvert også. Men det er bare meg :)

8422672[/snapback]

 

Nå er AP kritisert i det vide og brede fordi de ikke setter seg høye nok mål i klimadebatten, når de nå gjør det så blir det stilt spørsmål ved det også :hmm:

 

Når det gjelder fokus på andre saker så er det vel det også.

 

Flertallet av norske kommuner har full barnehagedekning. Vi gir oss ikke før alle har det - også i Oslo og Bergen, sa Jens - og fortsatte på skrytelista.

 

Samtidig innrømmer Stoltenberg at alt ikke bare er fryd og gammen i kongeriket Norge.

- Barn må vente over et halvt år på psykiatrisk hjelp. Det provoserer meg.

 

Og la til at vi trenger et felles løft slik at alle får den hjelp de trenger i Norge.

Lenke til kommentar
Stoltenberg: - Skal kutte klimagasser med 30 prosent

Og applausen ville nesten ikke ta slutt.

Ja det kan jeg love deg aldri skjer. Minner nesten om DDR dette her. "Nå er norge best igjen, se hvor bra norge er". :sick:

Man kan love mye at det skal skje noe om 10-15 år, før det så er han ikke i en ledende posisjon lenger.

Lenke til kommentar
Stoltenberg: - Skal kutte klimagasser med 30 prosent

Og applausen ville nesten ikke ta slutt.

Ja det kan jeg love deg aldri skjer. Minner nesten om DDR dette her. "Nå er norge best igjen, se hvor bra norge er". :sick:

Man kan love mye at det skal skje noe om 10-15 år, før det så er han ikke i en ledende posisjon lenger.

8423750[/snapback]

 

Tja si ikke det,desuten så må en engang starte og sette seg mår, det har vel helt siden starten på nittitallet vært sagt at div ledere verden rundt at vi må handle nå, uten at noe har skjedd. La oss håpe vi kommer igang nå :hmm:

Lenke til kommentar
Det er like før jeg flytter til sverige og jeg har ikke kommet meg ut i arbeidslivet engang. Blir gal av alt det snedige de finner på for å få penger.

8426105[/snapback]

 

Ja, jeg er sikker på at en skumle staten har lurt fra deg utrolig mye penger frem til nå....og hva har du fått igjen? INGENTING! (Bare skole, helsevern og sånn drit)

 

Flytt til Sverige før de tar fra deg hus og hjem også!

Lenke til kommentar
Jeg håper det siste innlegget var ironi.

8426040[/snapback]

Det er like før jeg flytter til sverige og jeg har ikke kommet meg ut i arbeidslivet engang. Blir gal av alt det snedige de finner på for å få penger.

8426105[/snapback]

Vel, nå koster det å drive med statlige oppgaver så en plass må jo pengene komme fra. Betaler man mindre en plass må man betale tilsvarende mer en annen.

 

Evt. så kan de kutte i utgiftene. Hvis du har noen gode forslag til omfordeling av inntekter eller forslag til utgifter som kan kuttes så kom gjerne med det. :)

Lenke til kommentar
Jeg håper det siste innlegget var ironi.

8426040[/snapback]

Det er like før jeg flytter til sverige og jeg har ikke kommet meg ut i arbeidslivet engang. Blir gal av alt det snedige de finner på for å få penger.

8426105[/snapback]

Vel, nå koster det å drive med statlige oppgaver så en plass må jo pengene komme fra. Betaler man mindre en plass må man betale tilsvarende mer en annen.

 

Evt. så kan de kutte i utgiftene. Hvis du har noen gode forslag til omfordeling av inntekter eller forslag til utgifter som kan kuttes så kom gjerne med det. :)

8426192[/snapback]

Hvor skal vi begynne, lista blir så lang!

 

Vi kunne spart inn Operaen - 3 milliarder.

Vi kunne hatt en mer restriktiv trygdepolitikk. Her kunne vi vel spart minst 50 milliarder årlig.

Så kunne vi privatisert store deler av offentlig sektor. Nye titalls milliarder å spare pr. år. Så kommer vi til kriminalpolitikken. Bygg fengsler i utlandet der det er billig å sone. Kriminelle som ikke har statsborgerskap kan sone i eget hjemland. (Les: Helst under så kummerlige forhold som mulig.) Her kunne det spares nye millionbeløp pr år.

En restriktiv innvandringspolitikk hadde også medbragt store besparelser - usikker på hvor mye.

Nye veier og jernbanestrekninger burde bygges gjennom offentlig-privat samarbeid. Dette har vist seg særdeles vellykket på de prosjektene som har blitt gjennomført, jeg leste om en 40% besparelse på ihvertfall ett av tilfellene, fremfor vanlig fremgangsmåte under bygging.

Vi kunne i tillegg innført flat skatt, som hadde gitt oss økte skatteinntekter og frigjort store mengder byråkrater til "ordentlige" jobber.

 

I could go on, men nå er det leggetid.

Endret av HilRam
Lenke til kommentar
Forresten:

 

"Did the Devil Make Him Do It?"

 

http://www.foxnews.com/story/0,2933,266860,00.html

 

"Was Cho Seung-Hui schizophrenic … psychotic … manic-depressive? Or were the shooting deaths of 32 people, including Cho himself, at Virginia Tech University part of the ongoing struggle between God and Satan … good against evil … lightness and darkness?"

 

:lol: :lol: :lol:

8426154[/snapback]

“Based on what I’ve seen in the news," Roberts said in an interview, "there’s no doubt that this act was Satanic in origin."

 

Hvafaen? Det er bare trist. De har religionståka tredd så hardt nedover skallen at de kommer med tåpelige og ubegrunnede utsagn som det der. :nei:

Lenke til kommentar
Forresten:

 

"Did the Devil Make Him Do It?"

 

http://www.foxnews.com/story/0,2933,266860,00.html

 

"Was Cho Seung-Hui schizophrenic … psychotic … manic-depressive? Or were the shooting deaths of 32 people, including Cho himself, at Virginia Tech University part of the ongoing struggle between God and Satan … good against evil … lightness and darkness?"

 

:lol: :lol: :lol:

8426154[/snapback]

 

For noen få minutter siden ble det debatert om det var muslimer som sto bak dette, evt at fyren hadde kontakter innen radikale muslimske miljøer... Heia FoxNews!

Lenke til kommentar
"Prostitusjonen kommer ikke til å forsvinne."

 

Jeg anbefaler dere alle å lese spørsmålene fra nettmøtet med Anne Aasheim angående kriminalisering av prostitusjon.

 

For et naut. Kan hennes svar kalles argumentasjon i det hele tatt? For meg virker det bare som ubegrunnede motsigelser.

8428870[/snapback]

Ser ikke ut som om hun er interessert i, eller er i stand til, å argumentere for sin mening. Noe som gjør hele nettmøtet meningsløst.

Lenke til kommentar
Hehe, det samme slo meg.

 

Spørsmål: Dere feier problemet under teppet.

Svar: Ja, men det er bedre enn å ha et skitten gulv.

 

Utrolig at en så retardert person kan være sjefsredaktør i Dagbladet.. Ok da, det er kanskje ikke så rart.

8428902[/snapback]

 

Dagbladet har jo en god andel feministpropaganda om dagen. Det overrasker meg ikke med den redaktøren.

 

"Vi tror at det blir mindre prostitusjon hvis vi kriminaliserer kundene."

 

Javel. Hvorfor? Det fikk jeg aldri svar på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...