Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Da kan vi også konkludere med at det ikke var en nestleder i AP, en ukronet kronprins, som ble anklaget for dette?

 

Du kan gjerne. Jeg aner ikke hvilken politiker det er snakk om. I motsetning til i FRP saken så er han ikke blitt navngitt, slik som Søviknes ble. Eneste jeg vet er at det er en topp-politiker i AP, om da media har rett.

 

Kan vi også konkludere med at partiledelsen i AP ikke har stått frem lyvende på TV i denne saken?

8409724[/snapback]

 

Så har partiledelsen i AP sluppet å stå foran TV i det hele tatt, da det ikke er blitt noen føljetong som stakk kamera opp i ansiktet på ledelsen. Så de har ikke fått mulighet til hverken å lyve eller snakke sannhet om denne saken. Om da ikke ledelsen i AP er blitt intervjuet på tv uten at jeg har fått det med meg. :)

 

Om dette hadde vært en FRP politiker som ble anmeldt november 2006, ville saken vært så ukjent som det denne saken her er i dag? Det blir opp til spekulering.

 

Jeg vet nå i hvert fall at jeg frem til jeg er senil vil vite at Terje Søviknes hadde sex med en 16 åring. Det er en ren tilfeldighet at jeg her i såpeboksen blir gjort oppmerksom på at en topp politiker i AP som vi ikke vet navnet på er blitt siktet for voldtekt. Nå er jeg en tilhenger av vær-varsom-plakaten og rettsvern så jeg er ikke interessert i navnet til denne politikeren så lenge han ikke er dømt eller siktet.

 

Men jeg skulle gjerne vært foruten kjennskapen til hvem Søviknes velger å ligge med eller ikke. Men det viste media å blåse opp ved å navngi han, noe som gjorde at flere av oss kunne harselere med FRP og få oss en latter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilke bruksområder har tonnevis med kvikksølv nå til dags? Er det bare heving for å dumpe kvikksølvet på et eller annet spesialavfallsdeponi? I så fall, så må det vel være både enklere, billigere å mindre risikabelt å innkapsle det der det ligger (Over ti meter tykt med absorberende olivinsand over et stort område etter det jeg hører, samt voldsomt med errosjonsbeskyttelse både over og ned i havbunnen rundt.) Kan ikke skjønne hvorfor heving skal være så mye bedre enn det.

8410280[/snapback]

Det er nok ikke for å få tak i kvikksølvet så man kan bruke det på andre ting, men å hindre at det lekker ut til omgivelsene. Selv med en innkapsling er det vel risiko for lekkasje. Kvikksølv er forøvrig utrolig giftig for levende organismer.

 

Personlig har jeg nok ikke tilstrekkelig greie på dette til å konkludere med hva som er "best", men tviler nå litt på om man faktisk klarer å gjøre denne innkapslingen tett..

Lenke til kommentar
AP-topp voldtok kvinnelig medlem

 

Avisa Nordlys

 

Siden media er balansert og ikke venstrevridd eller FrP-hatende, så regner jeg med at vi får se en ny 14-dagers føljetong a la Søviknes-saken.

 

Og så ser jeg frem til tiraden som kommer fra P3-Mina.  :whistle:

8407289[/snapback]

 

Vel, siden artikellen er fra november kan vi vel konkludere med; nei, det ble ingen føljetong.

8409582[/snapback]

Da kan vi også konkludere med at det ikke var en nestleder i AP, en ukronet kronprins, som ble anklaget for dette?

8409724[/snapback]

Nei, det kan vi ikke. Noe sånt har vi ikke noe grunnlag for å konkludere med.

 

Kan vi også konkludere med at partiledelsen i AP ikke har stått frem lyvende på TV i denne saken?

8409724[/snapback]

Ja, AP-ledelsen slapp å bli kjørt på dette av mediene. Dette ble fort gjemt og glemt, slik som skjedde med saken der Stoltenberg bulket en bil og stakk av.

Lenke til kommentar
Med mindre Hill-Marta Solberg har fått på seg en trepikk, så er det vel neppe hun som mangler kontroll på hormonene.

8411715[/snapback]

Hehe... good point. :)

 

Edit:

«It's not real, it's not my friend. But I'll break before I'll bend» - Red Hot Chilli Peppers

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Hvorfor skal enkelte politikere (Helga Pedersen, Siv jenssen ++) på død og liv heve den gamle tyske ubåten som ligger på havbunnen utenfor fedje/bergen? Skrapmetallet er neppe grunnen, så hva skal de med kvikksølvet? Hvilke bruksområder har tonnevis med kvikksølv nå til dags? Er det bare heving for å dumpe kvikksølvet på et eller annet spesialavfallsdeponi? I så fall, så må det vel være både enklere, billigere å mindre risikabelt å innkapsle det der det ligger (Over ti meter tykt med absorberende olivinsand over et stort område etter det jeg hører, samt voldsomt med errosjonsbeskyttelse både over og ned i havbunnen rundt.) Kan ikke skjønne hvorfor heving skal være så mye bedre enn det.

8410280[/snapback]

Kanskje de har planer om å masseprodusere termometer? :p

Edit: eller kanskje de har planer om å bygge verdens største termometer.

Endret av premium
Lenke til kommentar

Kvikksølv har vært forbudt solgt i termometre i ca 10-15 år grunnet miljøvaren og helsefaren. De som fortsatt har sånne i bruk skal helst skifte de ut og levere de til spesialavfallsbehandling. Kvikksølv-legeringen Amalgan er jo også helt ut. (Forbudt?).

 

Jeg ser fortsatt ikke for meg hvordan en heving kan være mindre risikabelt enn en solid tildekking. Vi snakker om et 10 meter tykt lag av absorberende sand, mange titalls tusen tonn sand til sammen, og errosjonsbeskyttelse, trolig en slags armert betongvegg, samt pæler som lager en stødig ramme i den nåværende bunnen.

 

Tenk om man prøver å løfte på faenskapen og bare en av de hundrevis av beholderene løsner og faller ned på andre vrakrester på bunnen og punkterer. Bare en eneste ødelagt beholder har potensiale til å gi en enorm miljøskandale i området. Og det er snakk om flere hundre beholdere!

 

Redigert: Hever man de to delene og lykkes, så må man fortsatt ta hånd om vraket og det farlige innholdet. Det er ikke bare bare å finne et deponi som kan ta i mot de mengdene kvikksølv på en trygg måte. Fraktes skal det også, med den risikoen det innebærer.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hva som er beste løsning. Men det er velkjent faktum at de politiske konsekvensene ved en heving som evt går galt vil være astronomisk. Da snakker man mulig regjeringsavgang. Det er en risiko få politikere nok er villig til å ta.

 

Nå har så vidt jeg fått med meg utvalg anbefalt å tildekke den. Men det må være noen gode argumenter som har kommet som gjør at så mange representanter er villig til å gå mot egen regjering her. Jeg vet ikke helt hva dette er, siden saken er en jeg kun har fulgt med på litt avstand.

Lenke til kommentar
Men det er velkjent faktum at de politiske konsekvensene ved en heving som evt går galt vil være astronomisk.

8416012[/snapback]

Neida. Den ligger tross alt utenfor Bergen :tease:

 

Men det er nok best å ikke ta noen unødvendige sjangser når det gjelder slikt. Koste hva det koste vil.

Lenke til kommentar

Hehe..

 

FORNÆRMET: Stortingspolitiker Eva Kristin Hansens ble fornærmet på campingfolkets veiene.

Det første jeg tenkte var at hun, som Ap-er og camper, ikke ville ha på seg at campingfolket brukte grilldress... :p

 

Men, ellers så trenger man ikke tolke uttalelsen på den måten. At Frp-folk er campingfolk i grilldress betyr jo ikke at alle campingfolk i grilldress er Frp-folk. Hvis Frp-folkene teller 500.000 og alle er campingfolk i grilldress så kan det fullt ut være 1 million campingfolk, med eller uten grilldress, der halvparten er Frp-folk i grilldress.

 

Huff, nå kverulerer jeg fælt, men dette var gøy så la meg fortsette..

 

Er det noen som bør føle seg fornærmet her så er det Frp-folk generelt. Både de som camper og går i grilldress og de som ikke gjør det.

Frp-ere som går camper og går i grilldress kan føle seg fornærmet fordi Eva Kristin Hansen ble fornærmet på campingfolkets veiene for å bli kalt Frp-folk. Det betyr jo indirekte at hun ser veldig ned på Frp-folk. De Frp-ere som i tillegg enten ikke camper eller går i grilldress, eller hverken camper eller går i grilldress kan føle seg fornermet for å bli satt i bås som en camper eller grilldresser. Forutsatt at vi tar utgangspunkt i at grilldress og camping er negativt. Den sistnevnte gruppen Frp-ere kan også føle seg fornærmet av å bli satt i bås av Bjarne Håkon Hanssen.

 

:wee:

Lenke til kommentar
Kvikksølv har vært forbudt solgt i termometre i ca 10-15 år grunnet miljøvaren og helsefaren. De som fortsatt har sånne i bruk skal helst skifte de ut og levere de til spesialavfallsbehandling. Kvikksølv-legeringen Amalgan er jo også helt ut. (Forbudt?).

 

Jeg ser fortsatt ikke for meg hvordan en heving kan være mindre risikabelt enn en solid tildekking. Vi snakker om et 10 meter tykt lag av absorberende sand, mange titalls tusen tonn sand til sammen, og errosjonsbeskyttelse, trolig en slags armert betongvegg, samt pæler som lager en stødig ramme i den nåværende bunnen.

 

Tenk om man prøver å løfte på faenskapen og bare en av de hundrevis av beholderene løsner og faller ned på andre vrakrester på bunnen og punkterer. Bare en eneste ødelagt beholder har potensiale til å gi en enorm miljøskandale i området. Og det er snakk om flere hundre beholdere!

 

Redigert: Hever man de to delene og lykkes, så må man fortsatt ta hånd om vraket og det farlige innholdet. Det er ikke bare bare å finne et deponi som kan ta i mot de mengdene kvikksølv på en trygg måte. Fraktes skal det også, med den risikoen det innebærer.

8415590[/snapback]

 

Ang. de 2 aktuelle metodene, hvilke argumenter for og imot finnes? Det burde vel ikke være vannskelig å trekke en logisk sluttning hvis et team med eksperter setter seg ned og vurderer situasjonen.

Lenke til kommentar

Stoltenberg: - Skal kutte klimagasser med 30 prosent

 

 

 

jensstoltenbergXopsl_1176980808_1176980824.jpg

 

Som første land i verden skal Norge også innen 2050 forplikte seg til å kjøpe klimakvoter tilsvarende hele klimagassutslippet i Norge.

 

Ap-lederen sier at Norge skal ta ansvar for å redusere utslippene av klimagasser tilsvarende 100 prosent av våre egne utslipp innen 2050

 

Og applausen ville nesten ikke ta slutt.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=171987

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/04/19/498248.html

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Og dette er selvfølgelig ikke populistisk utspill :wee:

 

Men det er nå greit å sette seg mål. Nå, kan vi snart få noen andre saker på dagsorden enn klimahysteriet? Greit nok at AP har lagt opp strategien til at valgkampen skal handle om klima, akkurat slik som FRP satser på innvandring. Men jeg skulle ønske man satt fokus på litt andre saker etterhvert også. Men det er bare meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...