Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Forslaget fra Unge Venstre vekker oppsikt utenfor Norges grenser:

Slashdot: Norway Liberal Party Wants Legal File Sharing

 

Morsomt! :thumbup:

8394948[/snapback]

Skjekker man bloggen til han som er postet ser man at han er fra Unge Venstre. Søker man på Google News får man ett artikkel i tillegg til slashdotartikkel. Så å si at det vekker oppsikt utenfor norges grenser blir vel å ta litt hard i. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forslaget fra Unge Venstre vekker oppsikt utenfor Norges grenser:

Slashdot: Norway Liberal Party Wants Legal File Sharing

 

Morsomt! :thumbup:

8394948[/snapback]

Skjekker man bloggen til han som er postet ser man at han er fra Unge Venstre. Søker man på Google News får man ett artikkel i tillegg til slashdotartikkel. Så å si at det vekker oppsikt utenfor norges grenser blir vel å ta litt hard i. :)

8396604[/snapback]

Hva Unge Venstre mener vekker knapt oppsikt i Norge. Da de gikk inn for legalisering av marihuana husker jeg Sponheim humret litt godt og sa de fikk mene hva enn de mente, uavhengig av hvor tåpelig det måtte være, uten sammenligning for øvrig.

Lenke til kommentar

http://www.nettavisen.no/ioslo/article971443.ece

 

"Gjennom et samspill med en lege og en psykiater svindlet marokkanerne til seg 65 millioner trygdekroner ved hjelp av uriktige legeerklæringer. Legen og psykiateren er tiltalt av Økokrim. Ingen av mottakerne av trygden er foreløpig siktet i saken, skriver VG.

...

En marokkaner flyttet til hjemlandet med en gang han fikk innvilget uføretrygd i 1984. De påfølgende årene meldte han inn åtte barn til trygdekontoret, og økte dermed barnetillegget jevnlig, ifølge avisen

...

osv.."

 

KANSKJE på tide å revurdere hvor lett man får trygd her i landet?!

Et MINIMUM av kontroll og etterkontroll hadde kanskje ikke vært for mye forlangt?!

Lenke til kommentar

Solberg beskylder Ap for løgn og mobbing

 

«- Vi har sett det lenge og tiden er inne for å si fra. Ap går inn i valgkampen uten å snakke om egen politikk, men ved å spre usannheter om Høyre-styrte kommuner, sier Erna Solberg til Dagens Næringsliv.

 

Partisekretær Martin Kolberg avviser at Arbeiderpartiet har startet noen svertekampanje mot Høyre, men sier at Erna Solberg må finne seg i at Ap fremhever resultatene av deres politikk. »

 

Skal Kolberg avsløre Høyre-koden også?

 

Det Koberg kaller "fremhever resultatene av deres politikk." er i virkeligheten å fremheve enkeltdeler tatt ut av sammenhengen for å skape et vrengebilde han kan skremme velgerne med. Slik man har holdt på med ovenfor Frp i lengre tid.

 

Jeg er helt enig med Solberg. Dette skaper en skitten valgkamp, og en skitten debatt generelt.

 

Edit: Glemte referansen til saken

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=190870

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

«- Jeg har sett eksempler på boliger som kommuner har omregulert fra fritidsbolig til bolig med boplikt med begrunnelse av at bruken er endret. Dette kan eierne tape mange millioner på, sier professor Normann Aanesland ved Universitet for Miljø- og biovitenskap.»

 

Ref: http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=171148

 

 

Hmmm... jeg lurer på om man kan kjøpe en bolig med boplikt. La vær å bo der en stund og så kreve å få den omregulert til fritidsbolig med begrunnelse av at bruken er endret... :hmm:

Lenke til kommentar
Hmmm... jeg lurer på om man kan kjøpe en bolig med boplikt. La vær å bo der en stund og så kreve å få den omregulert til fritidsbolig med begrunnelse av at bruken er endret... :hmm:

8403554[/snapback]

Et slikt forslag ville nok vekket følgende reaksjon hos kommunens økonomiansvarlige:

 

:rofl:

8403574[/snapback]

Da burde det kanskje være mulig å gå til søksmål mot kommunen for å få erstattet verditapet til boligen? :hmm:

 

Det jeg mener er at om bestemor bor der en periode på slutten av sitt liv kan da ikke være grunnlag nok til å kreve at familien flytter inn for godt i ettertid, når denne kun ønsker å bruke boligen som fritidsbolig.

 

Jeg skjønner at man må være rik. Så rik at man har råd til to fritidsboliger. Så kan bestemor bo litt i den ene, og litt i den andre, og ikke lenge nok noen steder til at kommunen kan komme å ødelegge.

Lenke til kommentar
Hva Unge Venstre mener vekker knapt oppsikt i Norge. Da de gikk inn for legalisering av marihuana husker jeg Sponheim humret litt godt og sa de fikk mene hva enn de mente, uavhengig av hvor tåpelig det måtte være, uten sammenligning for øvrig.

8401124[/snapback]

Dette var et forslag fra Unge Venstre, men det ble enstemmig vedtatt på landsmøte til Venstre i helgen. Så det er faktisk Venstres sin offisielle politikk.

Men Venstre har nok gjort en bommert med å poste nesten alle uttalelsene på Unge Venstre sin side. For utfra det jeg har lest på nettet virker det som veldig mange tror dette bare er UV sin politikk, og ikke Venstres.

 

Men i utlandet begynner i hvert fall nyheten å spre seg.

 

Når det gjelder marihuana er ikke det så farlig som folk tror. Det er faktisk mindre farlig enn alkohol. Problemet med marihuana er at det i litt for mange tilfeller fører til sterkere stoffer.

 

Min Side slippes i åpen kildekode

 

Endelig på tide at politikerne våre har skjønt at skattebetalernes penger ikke bør brukes til å lage proprietære løsninger.

Lenke til kommentar
AP-topp voldtok kvinnelig medlem

 

Avisa Nordlys

 

Siden media er balansert og ikke venstrevridd eller FrP-hatende, så regner jeg med at vi får se en ny 14-dagers føljetong a la Søviknes-saken.

 

Og så ser jeg frem til tiraden som kommer fra P3-Mina.  :whistle:

8407289[/snapback]

OMG! AP tiltrekker seg alle mulige gærninger altså. Det er ikke bra det partiet der..... :ohmy:

 

 

(Og de som ikke skjønte at det var ironisk ment, kan la vær å svare. :p)

Lenke til kommentar

Voldtatt to kvelder på rad av samme mann... Tja.. Er det bare meg eller høres det ut som en viss grad av frivillighet inne i bildet?

 

Hadde hun blitt voldtatt en kveld, uten noe frivillighet, så ville hun vel sprunget av gårde så snart hun så han kvelden etter...? Forklaringen om hvorfor hun drøyde så lenge med å anmelde det høres også tynn ut. Kan det være fordi det var en stor grad av frivillighet involvert?

 

Ikke at jeg prøver å forsvare Ap eller voldtektsmenn generelt, men det hørtes noe tynt ut. Er spent på å høre den andre siden i saken.

Lenke til kommentar
AP-topp voldtok kvinnelig medlem

 

Avisa Nordlys

 

Siden media er balansert og ikke venstrevridd eller FrP-hatende, så regner jeg med at vi får se en ny 14-dagers føljetong a la Søviknes-saken.

 

Og så ser jeg frem til tiraden som kommer fra P3-Mina.  :whistle:

8407289[/snapback]

 

Vel, siden artikellen er fra november kan vi vel konkludere med; nei, det ble ingen føljetong.

Lenke til kommentar
AP-topp voldtok kvinnelig medlem

 

Avisa Nordlys

 

Siden media er balansert og ikke venstrevridd eller FrP-hatende, så regner jeg med at vi får se en ny 14-dagers føljetong a la Søviknes-saken.

 

Og så ser jeg frem til tiraden som kommer fra P3-Mina.  :whistle:

8407289[/snapback]

 

Vel, siden artikellen er fra november kan vi vel konkludere med; nei, det ble ingen føljetong.

8409582[/snapback]

Da kan vi også konkludere med at det ikke var en nestleder i AP, en ukronet kronprins, som ble anklaget for dette?

 

Kan vi også konkludere med at partiledelsen i AP ikke har stått frem lyvende på TV i denne saken?

Lenke til kommentar

Hvorfor skal enkelte politikere (Helga Pedersen, Siv jenssen ++) på død og liv heve den gamle tyske ubåten som ligger på havbunnen utenfor fedje/bergen? Skrapmetallet er neppe grunnen, så hva skal de med kvikksølvet? Hvilke bruksområder har tonnevis med kvikksølv nå til dags? Er det bare heving for å dumpe kvikksølvet på et eller annet spesialavfallsdeponi? I så fall, så må det vel være både enklere, billigere å mindre risikabelt å innkapsle det der det ligger (Over ti meter tykt med absorberende olivinsand over et stort område etter det jeg hører, samt voldsomt med errosjonsbeskyttelse både over og ned i havbunnen rundt.) Kan ikke skjønne hvorfor heving skal være så mye bedre enn det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...