Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

JBlack: Overbefolkning vil vi få uansett. Men den menneskeskapte forsterkningen av klimaendringene kan vi gjøre noe med.

8379629[/snapback]

Overbefolkning er et resultat av bl.a fattigdom. Fattigdom kan vi gjøre noe med.

 

Befolkningsvekst er ikke noe som bare skjer automatisk uavhengig av alle påvirkelige faktorer.

 

Jeg forresten om et parti på stortinget som ønsker å bygge ned tollmurene for å hjelpe ulandene frem. Gjett hvilket jeg tenker på.

8375943[/snapback]

Tollmurene for de aller fattigste landene (MULs) er bygd ned.

8380935[/snapback]

Ja, det var en annen som sa det samme et annet sted. Men jeg ser ikke noen grunn til at man skal anse seg 'ferdig' med den siden av saken av den grunn.

 

At de må konkurrere med det industrielle landbruket i USA og Brasil er ikke helt gavnlig, samtidig som utviklingsproblematikken er langt mer sammensatt enn et kutt i tollmurene. Kutt som for de fattigste landene allerede er gjennomført.

8380935[/snapback]

Ingen har sagt at tollmurer er eneste faktor. Tollmurer er en viktig faktor. Og partier som er for tollmurer mot utvikligsland har ikke etter min mening moralsk autoritet til å kritisere andre når det gjelder å hjelpe utviklingsland.

 

Andre faktorer er å stoppe regimer som holder befolkningen nede. Dette er det desverre mye motstand mot ute å går. Og selvsagt bekjempelse av korrupsjon. Men det er vanskelig å land der demokratiet står svakt. Men, igjen, mange ønsker jo ikke å 'påtvinge' befolkningen i andre land muligheten til å stemme på hvem de vil ha som ledere. Kulturimperialisme kalles dette av enkelte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Unge Venstre vil ta opp lovlig fildeling på landsmøtet til helgen. Håper for all del resten av Venstre har vett nok til å si nei. Dette blir alt for dumt for et seriøst parti som Venstre.

8376664[/snapback]

Innlegget ditt, overskriften og ingressen i artikkelen virket noe uvitende. Fildeling er lov i Norge. Man kan dele så mange filer man vil, laste ned og laste opp. Det er fullstendig lov.

 

Det er først lengre ned i artikkelen jeg ser at det snakkes om oppretthavsbeskyttet materiale. Akkurat som om det var en selvfølge at alle filer som kan deles er oppretthavsbeskyttet av andre.

 

Men jeg synes heller ikke resten av artikkelen var noe gal.

Skei Grande sier hun ikke er enig i absolutt alt i uttalelsen, som også ønsker fri sampling, kortere opphavsrettighet og forbud mot DRM.

Alle disse punktene er jeg enig i.

 

.. nytenkende og moderne politikk på IT-området, som samtidig ivaretar artistenes interesser, sier hun.

Det punktet er viktig å få med. Det er viktig å ivareta artistenes interesser, uten å overdrive heller da. Jeg synes det er et glimrende forslag og skal vurdere å stemme på Venstre neste valg om de stiller seg bak forslaget til Unge Venstre.

Lenke til kommentar
Ingen har sagt at tollmurer er eneste faktor. Tollmurer er en viktig faktor. Og partier som er for tollmurer mot utvikligsland har ikke etter min mening moralsk autoritet til å kritisere andre når det gjelder å hjelpe utviklingsland.

Tollmuren er bygget ned for de fattigste landene, så ser ikke helt hva du vil frem til. Hvis vi skal bygge ned tollmurene for alle andre land også vil det jo, som Cybbe påpeker, skape vanskeligere konkurranseforhold for de fattigste landene.

Lenke til kommentar

USA forer trollet:

 

“Loose Change” Debunked

 

Edit:

 

Fra forumet jeg kom over linken kom det en god del morsome kommentarer, og denne var svært treffende:

 

Clinton couldn't even get a blowjob without the world finding out and you're telling me Bush and his cronies were able to hide an incredibly complex plot from the American public for 5+ years?

 

Some of you nutjobs lack more common sense then Bush himself.

Endret av smoothie
Lenke til kommentar
Hehe, Bush får 2,4 millioner for å være president, mens Stoltenberg får 1,1 millioner for å være norsk statsminister. Stoltenberg er enten overbetalt eller så er Bush underbetalt, når man skal se jobbene satt opp mot hverandre. Eller?

 

http://e24.no/utenriks/article1737119.ece#VG

8388424[/snapback]

 

Men så får jo Bush dekket betydelig flere ting da,som feks bolig,fly osv osv, i tillegg beholder han lønnen livet ut :)

Lenke til kommentar
Hehe, Bush får 2,4 millioner for å være president, mens Stoltenberg får 1,1 millioner for å være norsk statsminister. Stoltenberg er enten overbetalt eller så er Bush underbetalt, når man skal se jobbene satt opp mot hverandre. Eller?

 

http://e24.no/utenriks/article1737119.ece#VG

8388424[/snapback]

2,4 millioner etter skatt ja. Før skatt tjener han 3,85 millioner. Jens stoltenberg tjener 1,1 millioner før skatt. Skal man sammenligne så må man bruke sammenlignbare tall.

 

Forøvrig har de jo en relativt lik jobb, overhode for et land. Hovedforskjellen er at landene er av ulik størrelse. Der blir som å diskutere lederlønna i Agderposten vs. TV2. Jeg synes lønnsforskjellen mellom Bush og Stoltenberg er helt grei som den er.

Lenke til kommentar

"Overgepsoffer angrepet av pedofile i chatterom"

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=190643

 

Og så ANGREPET da! Men det var bare snakk om diskusjoner, og ikke fysiske angrep:

 

- Han skrev at jeg ikke kunne forstå ordentlig kjærlighet fordi mammaen min ikke hadde vært intim med meg da jeg var liten, forteller Nicole til den svenske avisen.

Dette er jo småtterier sammenlignet med ting som blir sagt i dette forumet :lol:

 

Hun fikk panikkangstanfall, sier moren.

Ja, for det er jo ikke hennes egen skyld at hun absolutt skulle inn og "konvertere" pedofile. Pedofili er en seksuell legning, og seksuelle legninger er ikke noe man velger seg.

 

Det hele skal ha toppet seg da en av moderatorne bad Nicole undersøke hva ordet pedofili egentlig betyr. Da varslet de media.

Hæ? Hvem varslet media?

 

Noen varslet media fordi en moderator ba henne å sjekke hva ordet pedofili betyr? Og dette var at det TOPPET seg? :lol:

 

Gud forby at noen får beskjed om å lære seg definisjoner!

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
2,4 millioner etter skatt ja. Før skatt tjener han 3,85 millioner. Jens stoltenberg tjener 1,1 millioner før skatt. Skal man sammenligne så må man bruke sammenlignbare tall.

 

Det står at Bush og konen hadde 3,85 millioner i lønn. Jeg regner med at en journalist innen økonomi som skriver; For selve presidentjobben får Bush den nette sum av 2,4 millioner kroner. Sånn sett får han en relativt lav lønn sammenlignet med Norges statsminister Jens Stoltenberg som kan heve en lønn på 1,1 millioner*snipp* " ikke blander sammen netto og brutto (mer at nette ikke er det samme som netto). Med litt googling fant jeg frem at lønnen til presidenten er 400.000 dollar (2 393 400 NOK). Den var 200.000 dollar frem til 1999 hvor den ble doblet. Altså ikke 3,85 millioner kroner.

 

Så tallene er riktige :)

 

Forøvrig har de jo en relativt lik jobb, overhode for et land. Hovedforskjellen er at landene er av ulik størrelse. Der blir som å diskutere lederlønna i Agderposten vs. TV2. Jeg synes lønnsforskjellen mellom Bush og Stoltenberg er helt grei som den er.

8389385[/snapback]

 

Det er ikke relativ lik jobb å lede et land på 300 millioner mennesker kontra 4,6 millioner, for ikke å nevne at Bush leder et land som deltar i krig, som har betydelig mer press på seg og en jobb som er betydelig farligere rent sikkerhetsmessig. Det er ikke mye likhet å spore.

 

Hehe, Bush får 2,4 millioner for å være president, mens Stoltenberg får 1,1 millioner for å være norsk statsminister. Stoltenberg er enten overbetalt eller så er Bush underbetalt, når man skal se jobbene satt opp mot hverandre. Eller?

 

http://e24.no/utenriks/article1737119.ece#VG

8388424[/snapback]

 

Men så får jo Bush dekket betydelig flere ting da,som feks bolig,fly osv osv, i tillegg beholder han lønnen livet ut :)

8389142[/snapback]

 

Det var?

 

Stoltenberg og privat jet

Statsministerbolig

I tillegg så gir 12 år på tinget full pensjon (var vel kortere før)

 

frynsegodene til våre politikere

Lenke til kommentar

Ups, jeg leste ikke nøye nok om lønna :blush:

 

Klart det er forskjeller på USA og Norge, akkurat som det er forskjell på Agderposten og TV2. Det at begge er statsoverhoder kaller jeg en ganske lik jobb, selv om de selvfølgelig ikke sitter i like stoler, på like kontorer, har like mange ansatte og innbygere å passe på, og har forskjellige utfordringer i jobben.

Lenke til kommentar
Unge Venstre vil ta opp lovlig fildeling på landsmøtet til helgen. Håper for all del resten av Venstre har vett nok til å si nei. Dette blir alt for dumt for et seriøst parti som Venstre.

8376664[/snapback]

Forslaget fra Unge Venstre vekker oppsikt utenfor Norges grenser:

Slashdot: Norway Liberal Party Wants Legal File Sharing

 

Morsomt! :thumbup:

8394948[/snapback]

 

Feil link.

 

http://politics.slashdot.org/article.pl?sid=07/04/15/1950200 skal være rett ;)

Lenke til kommentar
Hehe, kom over følgende som leker seg med Bush og lønn:

 

"That's it? A measly couple hundred grand a year? Not per month, even? Because I've already spent more than $60 million to get this job. I'll have to be president for 300 years just to break even."

http://www.theonion.com/content/node/28192

 

:D

8392072[/snapback]

:D

 

På den andre sida har jo "son of a Bush" ferie hvertfall halve året :thumbup:

Lenke til kommentar
Ingen har sagt at tollmurer er eneste faktor. Tollmurer er en viktig faktor. Og partier som er for tollmurer mot utvikligsland har ikke etter min mening moralsk autoritet til å kritisere andre når det gjelder å hjelpe utviklingsland.

Tollmuren er bygget ned for de fattigste landene, så ser ikke helt hva du vil frem til. Hvis vi skal bygge ned tollmurene for alle andre land også vil det jo, som Cybbe påpeker, skape vanskeligere konkurranseforhold for de fattigste landene.

8386526[/snapback]

Hvorfor det egentlig? Hvis det er fordi i-landsproduksjon er subsidiert så forstår jeg det men det trenger den jo absolutt ikke være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...