Boralis Skrevet 12. september 2005 Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 Må bare få innformere folket: Self-ownage på høyt plan. (Tenker på flashreklamen som sier "Alt er billigere i Sverige og de går med underskudd". Kanskje på tide å sette opp avgiftene?) Hehe...det der har slått meg flere ganger når jeg ser de fine FRP-reklamene på VG-nett også. "Lutfattige Sverige har det sånn og sånn, mens vi har mye høyere avgifter". Skal vi følge Sveriges eksempel og bli lutfattige vi også? Er det unaturlig at vi som er så mye rikere betaler mer for ting? (Kjekt å få brukt såpeboksen litt) problemet er bare at vi betalte mere når vi var fattigere enn dem også Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 12. september 2005 Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 Må bare få innformere folket: Self-ownage på høyt plan. (Tenker på flashreklamen som sier "Alt er billigere i Sverige og de går med underskudd". Kanskje på tide å sette opp avgiftene?) Hehe...det der har slått meg flere ganger når jeg ser de fine FRP-reklamene på VG-nett også. "Lutfattige Sverige har det sånn og sånn, mens vi har mye høyere avgifter". Skal vi følge Sveriges eksempel og bli lutfattige vi også? Er det unaturlig at vi som er så mye rikere betaler mer for ting? (Kjekt å få brukt såpeboksen litt) problemet er bare at vi betalte mere når vi var fattigere enn dem også hmm...har vi vært fattigere enn sverige? ikke som jeg kan huske! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. september 2005 Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 Tenker på flashreklamen som sier "Alt er billigere i Sverige og de går med underskudd". Kanskje på tide å sette opp avgiftene? Kanskje på tide å innse at oljen gir oss inntekter, og at vi derfor klarer å gå med overskudd uten en stor industri? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 12. september 2005 Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 Tenker på flashreklamen som sier "Alt er billigere i Sverige og de går med underskudd". Kanskje på tide å sette opp avgiftene? Kanskje på tide å innse at oljen gir oss inntekter, og at vi derfor klarer å gå med overskudd uten en stor industri? Neineinei... det er de høye avgiftene! Jo mer skatter og avgifter, desto mer penger. Det skjønner vel enhver fornuftig sosialist? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. september 2005 Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 Må bare få innformere folket: Self-ownage på høyt plan. (Tenker på flashreklamen som sier "Alt er billigere i Sverige og de går med underskudd". Kanskje på tide å sette opp avgiftene?) Hehe...det der har slått meg flere ganger når jeg ser de fine FRP-reklamene på VG-nett også. "Lutfattige Sverige har det sånn og sånn, mens vi har mye høyere avgifter". Skal vi følge Sveriges eksempel og bli lutfattige vi også? Er det unaturlig at vi som er så mye rikere betaler mer for ting? (Kjekt å få brukt såpeboksen litt) problemet er bare at vi betalte mere når vi var fattigere enn dem også hmm...har vi vært fattigere enn sverige? ikke som jeg kan huske! Nå fant jeg ikke fødselsdato i profilen din, men litt sannsynlighetsreregning tilsier at du trolig ble født en god stund etter at olje-utvinningen kom igang for alvor. Norge var for u-land til ca. 1900-tallet, btw. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 12. september 2005 Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Fødselsdatoen min er ihvertfall på 1900-tallet, men kan ikke huske at vi var et u-land selvom! edit: standard Endret 12. september 2005 av krister461 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. september 2005 Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Stor suksess med flat skatt - Inntektene gikk faktisk opp hele 30 prosent det første året. Rike mennesker som tidligere hadde klart å betale nesten null, takket være alle fradragsmulighetene, ble nå nødt til å betale. Svart arbeid ble mindre attraktivt. Og folk ble oppmuntret til å jobbe hardere fordi de nå satt igjen med mer penger, sier Laar og smiler der han sitter på en benk utenfor parlamentet i Tallinn. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=107317 I Norge har ikke flat skatt vært tema i valgkampen. - Uforståelig, sier redaktør i Kapital og Finansavisen Trygve Hegnar. Han har kjempet for flat skatt i Norge i 20 år. Endret 12. september 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Decline Skrevet 12. september 2005 Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 krister er født i forrige årtusen. gamling! Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 12. september 2005 Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 krister er født i forrige årtusen. gamling! Stemmer det! Men, hvor jeg ligger mellom 5-105 år får dere spekulere i seinere! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 12. september 2005 Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 Stor suksess med flat skatt - Inntektene gikk faktisk opp hele 30 prosent det første året. Rike mennesker som tidligere hadde klart å betale nesten null, takket være alle fradragsmulighetene, ble nå nødt til å betale. Svart arbeid ble mindre attraktivt. Og folk ble oppmuntret til å jobbe hardere fordi de nå satt igjen med mer penger, sier Laar og smiler der han sitter på en benk utenfor parlamentet i Tallinn. Mange sosialister vil vel heller dø enn å se at «de rikeste» arbeidstakerne får lavere prosentsats, uansett konsekvenser for samfunnet. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 12. september 2005 Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 Stor suksess med flat skatt - Inntektene gikk faktisk opp hele 30 prosent det første året. Rike mennesker som tidligere hadde klart å betale nesten null, takket være alle fradragsmulighetene, ble nå nødt til å betale. Svart arbeid ble mindre attraktivt. Og folk ble oppmuntret til å jobbe hardere fordi de nå satt igjen med mer penger, sier Laar og smiler der han sitter på en benk utenfor parlamentet i Tallinn. Mange sosialister vil vel heller dø enn å se at «de rikeste» arbeidstakerne får lavere prosentsats, uansett konsekvenser for samfunnet. Helt klart! kom og skyt meg! Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 12. september 2005 Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 Snekker`n: Jeg er for flat skatt. Men, det blir litt feil å tro at resultatet av å innføre flat skatt i Norge blir det samme som i diverse lite utviklede østeuropeiske stater. Ja, det finnes mennesker som jobber svart også i Norge, men på langt nær i samme grad som det har gjort det i andre land. Norge er godt organisert, og har kanskje ikke så vanvittig mye å tjene på å innføre flat skatt som det kan virke som ut fra en helt direkte sammenheng. Men jeg er altså for flat skatt, før noen begynner å hakke på meg. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. september 2005 Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 Fødselsdatoen min er ihvertfall på 1900-tallet, men kan ikke huske at vi var et u-land selvom! edit: standard Jeg mente "starten av 1900-tallet" Lenke til kommentar
howzer Skrevet 12. september 2005 Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 Flat skatt? Gjerne for meg. Men sosialistene er redde for å gi for mye til den midtre til øvre middelklassen. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 12. september 2005 Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 Hva bryr det meg hva Røkke stemmer? Litt vanskelig å si hva jeg mener om det uten å komme med banneord. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. september 2005 Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 Snekker`n: Jeg er for flat skatt. Men, det blir litt feil å tro at resultatet av å innføre flat skatt i Norge blir det samme som i diverse lite utviklede østeuropeiske stater. Ja, det finnes mennesker som jobber svart også i Norge, men på langt nær i samme grad som det har gjort det i andre land. Norge er godt organisert, og har kanskje ikke så vanvittig mye å tjene på å innføre flat skatt som det kan virke som ut fra en helt direkte sammenheng. Men jeg er altså for flat skatt, før noen begynner å hakke på meg. Nei men det viktigste med det systemet var jo at ALLE frdragsmuligheter forsvant, fikk vi et sånt system i Norge så måtte toppene betal feks 27% skatt av det de i dag tar ut skattefritt. Det hadde gitt klingende mynt i kassen det :-) Lenke til kommentar
mandela Skrevet 12. september 2005 Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 http://derstandard.at/?id=2171730 kan være morsomt å lese hva utenlandske medier har av stoff om norske valget, les spesielt hva de skriver om frp Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 12. september 2005 Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 (endret) http://derstandard.at/?id=2171730 kan være morsomt å lese hva utenlandske medier har av stoff om norske valget, les spesielt hva de skriver om frp «Wahlen im Schlaraffenland.» Generelt virker det som om utenlandsk media stiller spørsmålstegn ved hvordan et «opprørsparti» som Frp kan få så høy oppsluttning, i et land som går så godt... Jeg hørte også noen prate om en artikkel i The Economist (elns) der det ble uttrykt forundring over ønsket om en «ny kurs.» Har du flere slike artikler på lager, modellmakt? - Navlebeskuende norsk valgdebatt Endret 12. september 2005 av Slettet+891234 Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 12. september 2005 Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 http://derstandard.at/?id=2171730 kan være morsomt å lese hva utenlandske medier har av stoff om norske valget, les spesielt hva de skriver om frp «Wahlen im Schlaraffenland.» Generelt virker det som om utenlandsk media stiller spørsmålstegn ved hvordan et «opprørsparti» som Frp kan få så høy oppsluttning, i et land som går så godt... Jeg stiller generelt spørsmål med hva utenlandske journalister egentlig vet om Norge, og hvor de egentlig får informasjonen sin fra. Jeg har en teori om at det de gjør er stort sett å ta en telefon til en norsk kollega (som med 70% sansynlighet er rød) og få en ensidig oppsummering derfra. Videre spør jeg meg hvor god dekningen av situasjonen i utlandet er. Er det bildet norske medier gir av utenlandske forhold like skjevt og rart som det bildet vi ser av Norge i utenlandske medier, så er det ganske skremmende hvor skjevt bilde av omverdenen man får. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 12. september 2005 Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 (endret) JBlack, valide spørsmål, og etter min mening like valide som "go native" problematikken i sosialantropologi med tanke på utenlandsk mediadekning vs. "hjemmedekning" ellers er det det med teorier, lite nyttige uten empiri. Endret 12. september 2005 av modellmakt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå