Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Kan vanlig vernepliktige stå frem uten å bli mobbet også?

 

8313559[/snapback]

 

Jeg kan ikke svare for enkeltpersoner. Men de har lov til å stå frem og det er forskjeller av dimensjoner i forhold til i USA hvor man ikke skal være åpent homofil. Bush sin uttalelse er nok et av hans mange idiotutalelser og det vesentlige er at homofile i det norske forsvaret slipper å høre på slik fra sine ledere og slipper å forholde seg til at de blir hevet ut om de går hånd i hånd med en gutt åpent.

 

Det er en vesentlig forskjell som illustrerer hvor store forksjeller det er på USA sine konservative idiotholdninger på området i forhold til i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke se ut fra hva Bush har sagt at det ikke er lov å stå frem som homofil i det amerikanske forsvaret.

 

Jeg kan heller ikke set at forskjellene har så voldsomme dimensjoner heller. Ja, vi er kommet lengre. Men hvor mange år skal man tilbake før vi er omtrent på nivå med USA? Vil ikke tro det er snakk om ti år en gang.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Dette blir feil fordi du blander sammen dem som kommer med oppfordring "don't ask, don't tell", og dem som gjør at det er problematisk å være homofil i millitæret.

 

Det at det finnes fientlige holdninger til homofili gjør ikke bakgrunnen for uttalsen til fiendlige mot homofili.

8313519[/snapback]

"Don't ask, don't tell" er ikke bare en oppfordring. Forteller man at man er homofil i det amerikanske forsvaret blir man kastet ut. Det er ikke tillat å være åpent homofil. For ordens skyld; det er tillat å være åpent heterofil, så dette har ingenting med å fortelle om sin legning på generell bakgrunn å gjøre

 

Homofile - jeg gjentar - - holde sin legning skjult. Jeg kan ikke se annet enn at det gjør det problematisk å være homofil i militæret, om enn mulig.

 

Når jeg leser innleggene dine så tror jeg du har misforstått JBlack, med all respekt å melde. Det er ulovlig å være åpent homofil i det amerikanske forsvaret, det er ikke bare en oppfordring man kommer med for å hindre trakassering av de som er det. "Don't ask, don't tell" var en kompromissløsning som kom under Clintons første periode.

Lenke til kommentar
Når jeg leser innleggene dine så tror jeg du har misforstått JBlack, med all respekt å melde. Det er ulovlig å være åpent homofil i det amerikanske forsvaret, det er ikke bare en oppfordring man kommer med for å hindre trakassering av de som er det. "Don't ask, don't tell" var en kompromissløsning som kom under Clintons første periode.

8314535[/snapback]

Jeg var ikke klar over at det var ulovlig. Jeg kommenterte bare et innlegg angående betydningen av "Don't ask, don't tell", og reagerte på den vanlige demoniseringen av Bush.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Og det jeg forsøkte å få frem var at Bush kanskje er vel så styrt av mørkemenn fra den amerikanske kristenfundamentalistiske lobby, som han eventuelt er styrt av demoner. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Leder av Høyres programsekretariat, Rune Aale-Hansen, mener at dersom det blir et skille mellom stat og kirke, så bør Norge avskaffe offentlige helligdager knyttet til høytider som jul, påske og pinse. Hareide har lite til overs for forslaget.

 

Huffamei :innocent:

Hva sier alle motstanderne av statskirkeordningen til dette? Naturlig konsekvens av skille mellom stat og kirke?

Lite klokt av Asle.

Lenke til kommentar

Fire barn skadet i kjedekollisjon ved Moss

 

Det er svært dårlig kjørforhold, med glatte veier, flere steder i Østfold. Et overraskende snøfall skaper store problemer for mange av bilistene.

 

Ifølge Statens vegvesen kjører mange hjem fra påskefjellet på sommerdekk.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=145511

 

overraskende snøfall,på sommerdekk. hallo i luken er det noen som har glemt å sjekke kalendern , hvor uannsvarlig går det ann å bli??

Det er vel uansett straffbart og ikke være skodd etter forholdene og har man ikke rett utsyr bør en vel la bilen stå.

Er det ikke på tide at det slås hårdt ned på dette,feks med inndraging av førerkort, for dette skjer jo hvert bidige år . :nei:

 

Det er veldig glatt, faktisk så ille at jeg hadde problemer med å stå på bena,

 

Samtidig som påsketuristene har vært på vei ned fra fjellet med sommerdekk, har det startet å snø over hele Sørlandet.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=145524

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Leder av Høyres programsekretariat, Rune Aale-Hansen, mener at dersom det blir et skille mellom stat og kirke, så bør Norge avskaffe offentlige helligdager knyttet til høytider som jul, påske og pinse. Hareide har lite til overs for forslaget.

 

Huffamei :innocent:

Hva sier alle motstanderne av statskirkeordningen til dette? Naturlig konsekvens av skille mellom stat og kirke?

Lite klokt av Asle.

8332179[/snapback]

 

Like greit å avskaffe dem og heller overføre dagene til kvoten med feriedager. Det slår meg at det er veldig mange som faktisk jobber i påsketiden også.

 

La folk selv ha muligheten til å styre dette kanksje? :)

Lenke til kommentar

Så er det jo de av oss som faktisk feirer påsken også - det er faktisk den mest betydningsfulle høytiden vi har. (Ja, den går foran jul.) Jeg er ihvertfall glad for å ha det sånn som det er nå, og kan si jeg har "slekt og venner" i ryggen der.

 

Selv om stat og kirke skiller lag.

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=145672

Likestillingsminister Karita Bekkemellem (Ap) raser mot det hun mener er sterkt diskriminerende uttalelser fra talsmannen for en av Norges største moskeer.

"- Det er ikke diskriminering at kvinner sitter på galleriet i moskeen, det er kultur, sier han."

 

Genialt argument. Hver gang noen kommer og maser om likestilling og diskriminering, er det bare å svare: Nei nei, hysj på deg, dette er kultur! :thumbup:

 

 

(eller var det ukultur? :whistle: )

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

"Hun kan si hva hun vil, og er sikkert pen og har en fin kropp, men vi kan ikke forandre Koranen på grunn av hva en kvinne mener"

 

Dette sier pressetalsmann Gulam Sarwar i Central Jamaat-e-Ahl-E Sunnat.

 

Hva slags holdninger er det her som kommer til overflaten? Ikke bare ignorerer han det Kadra faktisk sier, men han avfeier det automatisk med en totalt irrelevant kommentar om utseendet!

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
"Hun kan si hva hun vil, og er sikkert pen og har en fin kropp, men vi kan ikke forandre Koranen på grunn av hva en kvinne mener"

 

Dette sier pressetalsmann Gulam Sarwar i Central Jamaat-e-Ahl-E Sunnat.

 

Hva slags holdninger er det her som kommer til overflaten? Ikke bare ignorerer han det Kadra faktisk sier, men han avfeier det automatisk med en totalt irrelevant kommentar om utseende!

8359629[/snapback]

Fantastisk!! :no:

Har du linken?

Endret av Montgomery
Lenke til kommentar
Er det bare meg eller er det flere som tror taps-estimatet til USA er alt for høyt og at de skyter seg selv i foten med å dra WTO i buksebenet for å "sladre" og mase om at kina blir straffet for piratkopieringen?

8361197[/snapback]

Vel, angående piratkopiering, så er jo det klassiske argumentet at "jeg hadde ikke kjøpt det uansett (eller om det var dyrere)". Og det stemmer nok i stor grad.

 

Nå vet jeg ikke hvordan WTOs regler er for produkt"kopiering" osv er, men er det slik at det ikke er tillatt (dvs, streng merkevarebeskyttelse), så er vel tross alt Kina forpliktet til å rydde opp.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...