Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Det er jo derfor det ikke er rart. FRP har lenge kritisert LO for å gi penger til AP og ikke andre når et stort antall av medlemmene stemmer andre partier. Da er det jo bare naturlig at FRP ber om mer penger.

 

Selv om jeg er uenig i at det er prosentsatsen av medlemmer som skal avgjøre hvem LO skal gi penger til så finner jeg det naturlig og ikke merkelig at FRP ber om støtte. :)

 

Ja, det er jo der Frp bommer totalt, de mener de burde få pengestøtte, men saken er jo den at LO bare gir pengestøtte til de politiske partiene som står dem nærmest, og da blir alt bare så rart. Pluss, at Frp har kritisert pengestøtten til Arbeiderpartiet fra LO før, uansett størrelse på beløpet, så vil jeg nok si det blir litt rart å nå ønske seg pengegaver fra LO. Nå stiller iallfall Frp veldig svakt neste gang de kritiserer venstresiden for noe lignende.

 

De vil ha 200.000 kroner, men vil ikke gi dem innpass i sine styrer, i motsetning til AP som gir LO innpass i AP sitt sentralstyre. En vesentlig forskjell.

 

Utifra den kritikken FRP tidligere har gitt, som jeg har fått med meg, så er det helt naturlig at FRP ber om støtte.

 

Det kan nok sikkert være en forskjell der, den ser jeg klart, men jeg mener fortsatt Frp burde kanskje være litt mindre kjepphøye i sin kritikk av LO, nå når de faktisk ønsker seg penger fra dem. Det er ikke naturlig at Frp ber om støtte, fordi LO gir støtte til de politiske partiene som står dem nærmest, og Frp er langt unna LO politisk. Altså, Frp kan gjerne søke, men de får ingenting så lenge det de står for er langt unna LO's standpunkt i viktige saker.

 

Det er her du blander kortene. De har kritisert LO for kun å gi AP pengestøtte og ikke andre partier (Selv om LO har utvidet støtten til å gjelde SV og SP også, selv om det er langt mindre størrelse på beløpet). Derfor er det overhodet ikke selvmotsigende at FRP ber om penger. Det er jo helt i tråde med kritikken de har fremmet.

 

Men det er ikke i tråd med det som er meningen med LO. Og det kan ikke Frp få brytet ned.

 

De har, så vidt jeg har fått med meg, aldri vært motstander av LO gir pengestøtte til noen. Om de er motstander av det, så er det selvmotsigende, men så har jeg ikke fått med meg det. De er uenig i at det kun er regjeringspartiene som skal få støtte og søker derfor om støtte.

 

Ja, Frp er uenige altså i at LO kun gir pengestøtte til de LO er mest enige med. Da har ikke Frp lagt seg inn i hva meningen med LO er engang.

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det er jo der Frp bommer totalt, de mener de burde få pengestøtte,

Selvsagt er ikke denne søknaden seriøst ment, se posten min ovenfor.

8204329[/snapback]

 

Så da er ikke Siv Jensen seriøs i det hun sier? Betryggende.

8204847[/snapback]

Hun gjør det ikke fordi hun tror Frp vil få pengene, men for å få oppmerksomhet om et politisk poeng. Det er vel ikke så vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar
Ja, det er jo der Frp bommer totalt, de mener de burde få pengestøtte,

Selvsagt er ikke denne søknaden seriøst ment, se posten min ovenfor.

8204329[/snapback]

Så da er ikke Siv Jensen seriøs i det hun sier? Betryggende.

8204847[/snapback]

Hvis man er så totalt blottet for humor at man ikke ser glimten i øyet til Oslo FrP her, så er det jo litt trist, egentlig.

Lenke til kommentar
Ja, det er jo der Frp bommer totalt, de mener de burde få pengestøtte,

Selvsagt er ikke denne søknaden seriøst ment, se posten min ovenfor.

8204329[/snapback]

Så da er ikke Siv Jensen seriøs i det hun sier? Betryggende.

8204847[/snapback]

Hvis man er så totalt blottet for humor at man ikke ser glimten i øyet til Oslo FrP her, så er det jo litt trist, egentlig.

8205014[/snapback]

 

Såklart! Har jo ingenting med saken å gjøre, men som folkevalgt burde man vel kunne vite når det blir tatt som humor og når det blir tatt på høyeste alvor?

Men forøvrig tror jeg nok hun faktisk mener alvor, og hvis det du sier nå stemmer så sitter hun altså nå direkte på Tabloid og lyver.

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
Såklart! Har jo ingenting med saken å gjøre, men som folkevalgt burde man vel kunne vite når det blir tatt som humor og når det blir tatt på høyeste alvor?

Men forøvrig tror jeg nok hun faktisk mener alvor, og hvis det du sier nå stemmer så sitter hun altså nå direkte på Tabloid og lyver.

8205252[/snapback]

Jeg ser ikke på Tabloid, men det skal vel ikke mye til for å forstå at Oslo FrP sendte søknad om valgkampstøtte for å "skape blest", ikke fordi de faktisk forventer å få.

 

At de sikkert gjerne vil ha 200.000,-, ja det tviler jeg ikke på, det skulle gjerne jeg også hatt. :)

Lenke til kommentar
De har, så vidt jeg har fått med meg, aldri vært motstander av LO gir pengestøtte til noen. Om de er motstander av det, så er det selvmotsigende, men så har jeg ikke fått med meg det. De er uenig i at det kun er regjeringspartiene som skal få støtte og søker derfor om støtte.

 

Ja, Frp er uenige altså i at LO kun gir pengestøtte til de LO er mest enige med. Da har ikke Frp lagt seg inn i hva meningen med LO er engang.

8204253[/snapback]

 

Meningen med LO er alt annet enn å gi penger til AP, hvis det er det du tror...

Lenke til kommentar

:lol:

 

Her er det visst en del forumdeltakere som leter med lys og lykt etter noe negativt å si om Frp ;)

 

For å være litt mer seriøs, så kunne det vært greit for de som har fremsatt påstander om at Frp generelt er motstander av pengegaver til politiske partier å begrunne denne påstanden.

Lenke til kommentar
Meningen med LO er alt annet enn å gi penger til AP, hvis det er det du tror...

8205360[/snapback]

 

Nope, det er ikke det jeg tror eller hevder.

8205526[/snapback]

 

Det er jo nettopp det du sier.

 

"Frp er uenige altså i at LO kun gir pengestøtte til de LO er mest enige med. Da har ikke Frp lagt seg inn i hva meningen med LO er engang."

 

FrP liker ikke at LO kun gir pengestøtte til de de liker best av politiske partier, men da har ikke FrP lagt seg inn i hva meningen med LO er...?

Lenke til kommentar
Det er jo nettopp det du sier.

 

"Frp er uenige altså i at LO kun gir pengestøtte til de LO er mest enige med. Da har ikke Frp lagt seg inn i hva meningen med LO er engang."

 

FrP liker ikke at LO kun gir pengestøtte til de de liker best av politiske partier, men da har ikke FrP lagt seg inn i hva meningen med LO er...?

8206058[/snapback]

 

LO skal gi pengestøtte til de politiske partiene de er mest enig med, for å kunne få gjennomslag for dems politikk, ja. Dette har lenge vært Arbeiderpartiet og har blitt SV og Senterpartiet også. Det er meningen med det systemet som føres, dette avviser Frp eller så har de null kunnskaper om det. LO ligger så langt unna Frp på mange felt at det blir nesten dumt å forestille seg pengegaver fra LO til Frp, da må isåfall Frp endre mye av sitt partiprogram.

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal ikke LO støtte politiske partier? Om et part vil fjerne arbeidsmiljøloven og et annet parti vil beholde den så er det ikke rart om LO vil støtte partiet som vil beholde loven.

 

Men når det er sagt er LO sin støtteordning så gjennomsyret av ulumskheter at jeg ikke vet helt hvor jeg skal begynne.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Dette er humor på sitt ypperste. Skulle nok postet det i den katagorien, men siden endel av de mere "vanskeligstilte" overfor begrepet "innvandrere" er totalt blottet for den sansen, må jeg bare benytte denne tråden.

Man kan si mye om innvandrere, og oss selv, men si nå ikke at alle innvandrere ikke har god humor! Denne epistelen fant jeg under en profil, som såklart hadde innlemmet meg på sin venneliste :love: på nettbyen. no. Han er en kølsvart gutt, med glimt i øyet. Les, skratt og ha en god dag!

 

JEI BO I NORGE FAMILE OG JEI HETE HEISMANN HÅ, OG BLE DRAT IN I SÅN ASYLMOTAK! MIN MAMA BLE IJEN I KENYA FÅR Å SE OM DE VAR MANGE KROKODILE I ELVER. JEI HA SPILE FLØYTE SOM FÅ SÅNE SLANGE TIL Å REISE SEI. DE JEI HOLDE PÅ ME PÅ FRITID ÆR Å TRIKSE ME BASKETBALL OG SPILE FLØYTE. JEI DRIKE OG SPISE VELDI MYE. JEI KAN IKE HA SEKSUEL KONTAKT ME ANRE, FOR DA FÅR DI HIV! VIS DU VIL BESOKE MEI, SÅ BAR KOM OTAFOR OVERLANDSMINE UNDER TRIBUNE, DER JEI SOVE. KANSJE DO KAN LIGG OVER EN GANG ;D;D;D;D

 

TOP 5 MAT

1 - BRODSJIVE MED BAKEPULVER

2 - SJOKOLADE

3 - MUFINS

4 - BOLLA

5 - GODTERI

 

TOP 5 DRIKKE

1 - SALPETERSYRE

2 - EDDIK

3 - KLORVANN

4 - SMELTA IS

5 - SNØ

 

TOP 5 FARGA

1 - GUL

2 - GRØNN

3 - RØD

4 - BLÅ

5 - LILLA

 

TOP 5 LAND

1 - NORSKE

2 - KENYA

3 - DANMARK

4 - EGYPT

5 - ÅLAND

 

TOP 5 FOTBALLAG

1 - AIK

2 - STROMSBLODET

3 - BRYNE

4 - FULHAM

5 - WOLVERHAMPTON

 

TOP 5 PLANETA

1 - MARS

2 - JORDA

3 - MIN EGENOPFUNE (KORKO' DAYE)

4 - JUPITER

5 - SATURN

 

TOP 5 FOTBALSPILERE

1 - ABDI FARHAN

2 - ABDI MORHAN

3 - ABDI BRORHAN

4 - ABDI MORZA'N

5 - ABDI FARZAN

 

TOP 5 SKOSTØRELSER

1 - 41

2 - 26

3 - 51

4 - 95

5 - 13

 

TOP 5 TALL

1 - 1

2 - 2

3 - 3

4 - 5

5 - 4

 

TOP 5 GANGETABELLER

1 - DEN FRA 1 TE 10

2 - 9 GANGEN

3 - 3 GANGEN

4 - DEN FRA 1 TE 100

5 - 6 PÅ GANGEN

 

TOP 5 SYKLER

1 - DEN JEI TOK FORRIGE UKE

2 - DEN NYE MAMA FIK

3 - DEN PAPA FIK ME FRA JOBEN

4 - DEN SOM FULGET ETER MEI HJEM FRA TORGKVARTALET

5 - DEN SOM DATT UTAFOR TRIBUNEN, DER JEI SOVE

 

TOP 5 ORD

1 - SNAKKE

2 - KJØLESKAP

3 - TREHJULSSYKKEL

4 - BANKRAN

5 - NAVLE

 

TOP 5 VENER

1 - ABDI

2 - URFA

3 - G'NAYE

4 - NAYFRIM

5 - DUANG'E

 

TOP 5 UVENER

1 - KURCI

2 - MUSCHAL

3 - GRYTZNEI

4 - DRAUZIT

5 - LOUSSJIT

 

TOP 5 SLANGESPYTT

1 - DE I HAGEN VORES

2 - DE I BASENG

3 - DE UNDER JORDA

4 - DE SOM E I KROPEN MEI

5 - DE SOM ER I SOVEPOSE MI, SOM JEI FANTE

 

MINE ØNSKER:

- Å FÅ RØDT HÅR

- Å FÅ TRE KALKULATORA I BURSDAGSGAVE

- Å BLI VERDENS BESTE CURLINGSPILLER

- Å FÅ EKSTRALEKSER I MATEMATIKK!

- Å BLI EMO

- Å FÅ OVER 30 KNIVER (TIL EMO-PROSESSEN)

- Å BLI CURLINGTRENER

- Å HILSE PÅ NABOEN

- Å SPYTTE LENGRE ENN TOTTI

- Å KASTE TREKANTER

- Å BØYE FIRKANTER

- Å BORRE HULL I ALLE TENNENE

- Å SE UT SOM EN ZEBRA

- Å LEKE MED GRAVEMASKINER

- Å GRAVE I SANDKASSER

- Å HOPPE HØYERE ENN HØYEST

- Å HOPPE OVER 0,42 METER

- Å HOPPE OVER 0,41 METER

- Å HOPPE OVER 0,40 KILOMETER

- Å HOPPE OVER 0,39 KUBIKKLITER

- Å SPARKE OVER 2 SPARKSYKLER

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...