Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette sier jo litt om de ansatte/lederen. :!: Hvorfor ikke heller oppsøke fagfolk innen isolasjon eller psykolog?

8186954[/snapback]

 

Hørte et intevju med både lederen og en annsatt. Begge var Svenske ...?

Den annsatte sa noe sånt som; han hadde følt denne "tilstedeværelsen" på en helt logisk måte. :D

 

Uannsett var det en fin start på dagen, når reporteren la hele sin nordnorske innlevelse i presentasjonen. Lurer forøvrig på om nordlenninger "ser" flere spøkelser enn andre "folkeslag" i dette landet? Kan det være fordi det er så langt imellom individene der oppe, så i ren ensomhet finner man på fantastiske tilstedeværelser?

;)

8187042[/snapback]

 

Neida det gjør vi ikke,men vi vet at turister både sørfra og fra utlandet er svært uvitende og spes om nordlendinger,de tror jo vi bor i gammer eller telt og at det er minst ti mil til nærmeste nabo, vi trenger jo inntekt fra turistene.

Neida jeg har iikke skrevet dette direkte på nettet,jeg har risset det inn på en steinplate og sendt den med reinposten sørover for å få noen til å legge det inn her :!: :!:

 

Når det så gjelder gjenferd er vi vistnok ikke alene :)

 

Spøkelsene er tilbake i områdene ved Akershus festning.

http://oslopuls.no/fritid/article800066.ece

 

Gjenferd på Dampsaga

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_tro...ag/2257084.html

 

Spøkelser romsterte i nytt hus

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=271305

 

Ansatte og pasienter tilkalte prest for å velsigne sykehjemmet mot en oversykepleier som går igjen.

http://www.bt.no/innenriks/article310095.ece

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Det er nå avslørt at John Cleese for noen tiår siden dro frem i tid, var innom Politikk forumet vår i et par timer og observerte, reiste tilbake igjen til sin egen tid og laget denne her;

http://www.youtube.com/watch?v=J3Ts1EUsNWY  :wee:

8168228[/snapback]

Nicket til John Cleese er klilleng. Avslørt i dette innslaget: http://www.youtube.com/watch?v=ju3h7yk4Hcg

8192103[/snapback]

Fook, busted! :angry: Damn you, Manuel!!

Lenke til kommentar
Fantastisk, skulle tro vår likestillingsminister med 900.000 i lønn hadde viktigere saker å sette på dagsorden enn et kjolekrav.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=170264

8195239[/snapback]

Det er klart det er viktig å ta vare på seg selv! Jeg derimot, som er en del av den gemene hop, skattlegges for 4000,- pr. år fordi arbeidsgiver dekker mobiltelefon. Men det er klart at de i regjeringen må få dresser og kjoler dekket skattefritt av staten, særlig når de "bare" tjener 900.000,- i året.

 

De rødgrønne gikk til valg på at de skulle redusere forskjellene i samfunnet, og som ventet viser det seg at "Some are more equal than others!" :whistle:

Lenke til kommentar
Fantastisk, skulle tro vår likestillingsminister med 900.000 i lønn hadde viktigere saker å sette på dagsorden enn et kjolekrav.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=170264

8195239[/snapback]

Det er klart det er viktig å ta vare på seg selv! Jeg derimot, som er en del av den gemene hop, skattlegges for 4000,- pr. år fordi arbeidsgiver dekker mobiltelefon. Men det er klart at de i regjeringen må få dresser og kjoler dekket skattefritt av staten, særlig når de "bare" tjener 900.000,- i året.

 

De rødgrønne gikk til valg på at de skulle redusere forskjellene i samfunnet, og som ventet viser det seg at "Some are more equal than others!" :whistle:

8195577[/snapback]

De har jo gått til valg på å skattelegge andre, så det er klart at noe må jo pengene gå til.

 

Hvis Karita er lur, så kjøper hun kjoler i utlandet. Da vil det ikke medføre økt press på økonomien i Norge heller.

 

Men eller små man jo si 'ta fra de som har mest'-politikken fungerer. Renta har gått opp, og likningsverdien på boliger er økt med 25%. Dette blir dyrt for huseierne. :w00t:

Lenke til kommentar
Frp søker LO om valgkampstøtte :hmm:  :hmm:

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle1700342.ece

8202126[/snapback]

 

Ja, står en artikkel om dette i VG idag også;

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=146456

 

«I LO uttrykker man forundring over søknaden.»

 

Det er jo ikke forunderlig, Frp har kritisert dem opp og ned for pengestøtten til venstrepartiene, og nå søker de om den samme pengestøtten. Blir jo bare rart.

 

«Frp-formann Siv Jensen fastholder kritikken av de tette båndene mellom Ap og LO, men mener Frps søknad om pengestøtte er helt naturlig.

 

- Ikke minst sett i sammenheng med det store antallet LO-medlemmer som stemmer Frp. Derfor blir det spennende å se hva LO svarer, sier Jensen til Dagsavisen.»

 

Virker som om Siv Jensen overser det faktum at LO er en organisasjon som gir pengestøtte kun til de partiene de står nærmest politisk, det er det organisasjonen er til, for å kunne best oppnå politiske resultater. Det samme som at de borgerlige mottar pengestøtte fra velstående menn i samfunnet.

 

Dette er iallfall noe av det mest selvmotsigende saker jeg har hørt, først kritiserer de pengestøtter til Arbeiderpartiet, SV og Senterpartiet og betegner dette som korrupsjon og så nå vil de ha denne støtten selv? Nei, nå klarer jeg ikke la være å trekke på smilebåndet, dette var bare helt latterlig.

Lenke til kommentar

 

Det er jo ikke forunderlig, Frp har kritisert dem opp og ned for pengestøtten til venstrepartiene, og nå søker de om den samme pengestøtten. Blir jo bare rart.

 

De har vel kritisert at de gir pengestøtte kun til AP og SV og ignorerer andre partier, som eksempelvis FRP som har minst 20% av LO sine medlemmer. Selve pengestøtte i seg selv ser jeg ikke at FRP har kritisert, men du kan gjerne vise til annet for det kan være min hukommelse svikter.

 

 

 

Virker som om Siv Jensen overser det faktum at LO er en organisasjon som gir pengestøtte kun til de partiene de står nærmest politisk, det er det organisasjonen er til, for å kunne best oppnå politiske resultater.

 

Er enig her. LO skal fokusere på hvem sin politikk de er enig med og ikke antall medlemmer. Så får heller de 20%+ av FRP medlemmer i LO sette krav om FRP støtte for å påvirke dette.

 

Det samme som at de borgerlige mottar pengestøtte fra velstående menn i samfunnet.

 

Ved siden av Høyre så er det AP næringslivstoppene stemmer. Så Velstående gir støtte til AP også. Det er en myte at de velstående tilhører høyresiden, man finner de minst like mye i nevnte AP. Man skal, i følge undersøkelser, lete lenge etter en næringslivstopp som stemmer FRP. Det partiet har i første rekke arbeidere, pensjonerte menn og trygdede i sine rekker.

 

Dette er iallfall noe av det mest selvmotsigende saker jeg har hørt, først kritiserer de pengestøtter til Arbeiderpartiet, SV og Senterpartiet og betegner dette som korrupsjon og så nå vil de ha denne støtten selv?

 

Det var kombinasjonen pengestøtte, LO folk i sentralstyret og det at man satte påståtte ultimatum ved pengestøtten som ble kritisert.

 

FRP er ikke imot pengestøtte til partier. Hvor har du det fra?

 

Nei, nå klarer jeg ikke la være å trekke på smilebåndet, dette var bare helt latterlig.

8203051[/snapback]

 

 

For meg virker det som om du blander kortene. Om du kunne finne et sted hvor FRP kritiserer pengegave alene så er det dobbeltmoral, men jeg kan ikke huske å ha sett dette forekomme. Har du?

Lenke til kommentar
De har vel kritisert at de gir pengestøtte kun til AP og SV og ignorerer andre partier, som eksempelvis FRP som har minst 20% av LO sine medlemmer. Selve pengestøtte i seg selv ser jeg ikke at FRP har kritisert, men du kan gjerne vise til annet for det kan være min hukommelse svikter.

 

Ja, men det er nok det som virker så underlig. At Frp i utgangspunktet kritiserer pengestøtten til Arbeiderpartiet og SV, fordi de mener, som du poengterte ut, at det er urettferdig at bare venstresiden får penger. Men det blir jo veldig rart, at nå vil plutselig da Frp ha penger fra LO allikevel, den organisasjonen som jeg tror de færreste noensinne ville kunne tenke seg at Frp ville ha penger fra. Og jeg tror det er et good bet det at hvis LO plutselig, rent hypotetisk, skulle bare gi pengestøtte til Frp, da kan jeg umulig tro at Siv Jensen, Carl Ivar Hagen og andre ville vært like ivrige på å kalle dette en slags "korrupsjon". Og det er der det selvmotsigende ligger, de kritiserer LO opp og ned, men de vil gjerne allikevel motta 200 000 kroner fra dem.

 

Det var kombinasjonen pengestøtte, LO folk i sentralstyret og det at man satte påståtte ultimatum ved pengestøtten som ble kritisert.

 

FRP er ikke imot pengestøtte til partier. Hvor har du det fra?

 

Har aldri hevdet at Frp er imot pengestøtte.

 

For meg virker det som om du blander kortene. Om du kunne finne et sted hvor FRP kritiserer pengegave alene så er det dobbeltmoral, men jeg kan ikke huske å ha sett dette forekomme. Har du?

8203172[/snapback]

 

Frp har kritisert den pengestøtten LO har gitt til Arbeiderpartiet, især Arbeiderpartiet, over flere år. Det er det som er selvmotsigende, da de også selv vil ha denne pengestøtten.

Lenke til kommentar
Ja, men det er nok det som virker så underlig. At Frp i utgangspunktet kritiserer pengestøtten til Arbeiderpartiet og SV, fordi de mener, som du poengterte ut, at det er urettferdig at bare venstresiden får penger. Men det blir jo veldig rart, at nå vil plutselig da Frp ha penger fra LO allikevel, den organisasjonen som jeg tror de færreste noensinne ville kunne tenke seg at Frp ville ha penger fra.

 

Det er jo derfor det ikke er rart. FRP har lenge kritisert LO for å gi penger til AP og ikke andre når et stort antall av medlemmene stemmer andre partier. Da er det jo bare naturlig at FRP ber om mer penger.

 

Selv om jeg er uenig i at det er prosentsatsen av medlemmer som skal avgjøre hvem LO skal gi penger til så finner jeg det naturlig og ikke merkelig at FRP ber om støtte. :)

 

Og det er der det selvmotsigende ligger, de kritiserer LO opp og ned, men de vil gjerne allikevel motta 200 000 kroner fra dem.

 

De vil ha 200.000 kroner, men vil ikke gi dem innpass i sine styrer, i motsetning til AP som gir LO innpass i AP sitt sentralstyre. En vesentlig forskjell.

 

Utifra den kritikken FRP tidligere har gitt, som jeg har fått med meg, så er det helt naturlig at FRP ber om støtte.

 

 

Frp har kritisert den pengestøtten LO har gitt til Arbeiderpartiet, især Arbeiderpartiet, over flere år. Det er det som er selvmotsigende, da de også selv vil ha denne pengestøtten.

8203361[/snapback]

 

Det er her du blander kortene. De har kritisert LO for kun å gi AP pengestøtte og ikke andre partier (Selv om LO har utvidet støtten til å gjelde SV og SP også, selv om det er langt mindre størrelse på beløpet). Derfor er det overhodet ikke selvmotsigende at FRP ber om penger. Det er jo helt i tråde med kritikken de har fremmet.

 

De har, så vidt jeg har fått med meg, aldri vært motstander av LO gir pengestøtte til noen. Om de er motstander av det, så er det selvmotsigende, men så har jeg ikke fått med meg det. De er uenig i at det kun er regjeringspartiene som skal få støtte og søker derfor om støtte.

 

Jeg finner hverken selvmotsigelser eller dobbeltmoral. Da må noen gjerne finne noen dokumentasjon som tilsier at FRP er imot at LO gir pengestøtte. Noe de ikke er, så vidt meg bekjent.

Lenke til kommentar
Ja, men det er nok det som virker så underlig. At Frp i utgangspunktet kritiserer pengestøtten til Arbeiderpartiet og SV, fordi de mener, som du poengterte ut, at det er urettferdig at bare venstresiden får penger. Men det blir jo veldig rart, at nå vil plutselig da Frp ha penger fra LO allikevel, den organisasjonen som jeg tror de færreste noensinne ville kunne tenke seg at Frp ville ha penger fra. Og jeg tror det er et good bet det at hvis LO plutselig, rent hypotetisk, skulle bare gi pengestøtte til Frp, da kan jeg umulig tro at Siv Jensen, Carl Ivar Hagen og andre ville vært like ivrige på å kalle dette en slags "korrupsjon".

8203361[/snapback]

Selvsagt vet FrP Oslo at denne søknaden aldri vil bli innvilget. Tror du virkelig de tror det? Dette er naturligvis bare et mediashow for å nok en gang synliggjøre bindingen LO-AP. Hvis de skulle få innvilget søknaden, så ville nok FrP Oslo være minst like overrasket som alle andre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...