Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Jeg personlig har tegnet hoggtenner på bilde av finansministeren. Bør jeg i fengsel sammen med kakekasteren? :cool:

8136506[/snapback]

Jeg kom akkurat på at jeg har gjort noe lignende selv, men da med KRf-politikeren Valgerd Svarstad Haugland. Jeg la til og med bildet ut på nettet og det kan sees her.

 

Glad jeg bor i Norge :)

8136829[/snapback]

 

Knock knock! Heeeerrrrees Valgjerd. :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Dette er noe av det mest uproffe jeg har sett :hrm:

 

Drep hunden min.

8136871[/snapback]

Den svenske politimannen trengte pepperspray og 15 kuler for å stagge bikkja!

Kanskje gun-controll ikke er så viktig om det skal så mye til... :whistle:

8136889[/snapback]

 

Og la du merke til hvor "vill" bikkja var. :thumbdown:

 

Edit: Leif.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Dette er noe av det mest uproffe jeg har sett :hrm:

 

Drep hunden min.

8136871[/snapback]

Den svenske politimannen trengte pepperspray og 15 kuler for å stagge bikkja!

Kanskje gun-controll ikke er så viktig om det skal så mye til... :whistle:

8136889[/snapback]

 

Og la du meke til hvor "vill" bikkja var. :thumbdown:

8136905[/snapback]

Den la jo på sprang!

For all del, jeg mener sterkt at bikkjer som biter skal bli avlivet, og helst sammen med eieren. Da bikkjer sjelden er født mannevonde, men er et resultat av den oppdragelsen den har fått!

Å spraye pepperspray på bikkja kan i bestefall kalles dyreplageri, pistolen burde kommet opp lenge før mens bikkja lå i ro og velplassert skudd hadde vært å foretrekke. Nå skal det sies til forsvar til politimannen at situasjonen nok oppleves annerledes i "kampens hete", og med et kobbel av journalister i hælene, enn for oss bak skjermene våre!

Endret av js79
Lenke til kommentar

Hvor lenge foregikk hundekampen? Lang tid eller var det "tilveldigvis" bevæpnet politi og et kobbel av journalister i området?

 

js79: Enig med at hunder som biter burde vært avlivet over en lav sko. Jeg tror bite-saker alt for ofte forblir ikke anmeldt eller henlagt.

 

Er det lov å ha pitbull i Sverige?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Dette er noe av det mest uproffe jeg har sett :hrm:

 

Drep hunden min.

8136871[/snapback]

Den svenske politimannen trengte pepperspray og 15 kuler for å stagge bikkja!

Kanskje gun-controll ikke er så viktig om det skal så mye til... :whistle:

8136889[/snapback]

 

Og la du meke til hvor "vill" bikkja var. :thumbdown:

8136905[/snapback]

Den la jo på sprang!

For all del, jeg mener sterkt at bikkjer som biter skal bli avlivet, og helst sammen med eieren. Da bikkjer sjelden er født mannevonde, men er et resultat av den oppdragelsen den har fått!

Å spraye pepperspray på bikkja kan i bestefall kalles dyreplageri, pistolen burde kommet opp lenge før mens bikkja lå i ro og velplassert skudd hadde vært å foretrekke. Nå skal det sies til forsvar til politimannen at situasjonen nok oppleves annerledes i "kampens hete", og med et kobbel av journalister i hælene, enn for oss bak skjermene våre!

8136951[/snapback]

 

Hvis de hadde lokket bikkja med en "godbit", så hadde den logret med det som er igjen av hale, og mission acc. uten og måtte leke med spray og "maskingeværild".

 

Totalt overdreven reaksjon etter min mening. :hrm:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvor lenge foregikk hundekampen? Lang tid eller var det "tilveldigvis" bevæpnet politi og et kobbel av journalister i området?

 

js79: Enig med at hunder som biter burde vært avlivet over en lav sko. Jeg tror bite-saker alt for ofte forblir ikke anmeldt eller henlagt.

 

Er det lov å ha pitbull i Sverige?

8137216[/snapback]

 

Jeg stemmer fpr og avlive eierne heller :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvor lenge foregikk hundekampen? Lang tid eller var det "tilveldigvis" bevæpnet politi og et kobbel av journalister i området?

 

Er det lov å ha pitbull i Sverige?

8137216[/snapback]

Det er faktisk et poeng, bikkja burde vel kanskje blitt skutt lenge før!

Tror også Sverige har forbud mot Pitbull, Amstaff er jeg litt mer usikker på!

Endret av js79
Lenke til kommentar
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=156739

^^ Man blir en drittsekk når man blander alkohol, rohypnol og kokain?

Big surprise...

 

Synes det blir for dumt å ta livet av noen og så bare skylde på dopen.

Blir sånn "Ja jeg tok livet av han men jeg var ikke meg selv så det er ikke min skyld..."

8138651[/snapback]

Det verste er at dette kan gi ham strafferabatt! Jeg husker spesielt en sak der en narkoman var tiltalt for mange tilfeller av kriminalitet, inkl. vold, men fikk strafferabatt med begrunnelsen at han var narkoman. :nei:

Lenke til kommentar

Det reiser en etisk problemstilling;

 

Når en edru mann gjør noe er det like ille som når en mann så full at alle hans sanser er nedsatt og hjernen således ikke fungerer skikkelig gjør den samme ugjerningen? Eller er den ene handlingen værre enn den andre?

 

Når en alkoholiker, noe som er å regne som en sykdom, gjør noe er dette da like ille som om en frisk mann gjør det samme?

 

Er man psykisk ustabil i gjerningsøyeblikket så kan det være en formildende faktor. Men ikke det at man er så ruset at man har mistet kontroll over både tanker og handlinger?

 

Om du nå i edru tilstand reiser deg opp og slår ned noen uprovosert, bør det straffes på lik linje som om du i går i ekstremfylla som du ikke husker noe av gikk og slo ned noen helt uprovosert?

 

Jeg har personlig ikke noe endelig svar på dette, men kan nå høre hvilken argumenter som er for eller imot her. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nei, det er gutten sin det. :) I sine stille stunder lurer jeg på om ikke Bush misunner Putin litt?

 

"If this were a dictatorship, it'd be a heck of a lot easier, just so long as I'm the dictator." —Washington, D.C., Dec. 19, 2000
Lenke til kommentar

Haha, i USA er det vist politisk ukorrekt å være for at kvinners rett til å kunne ta abort.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Ld2CGNsAGrc...related&search=

 

Den godeste Rudolph er for ordens skyld klar på det at han hater abort, men han støtter kvinnens rett til å ta abort:

 

 

Det hadde vært herlig avveksling med litt politisk reklame her til lands.

 

"Født med en stor sølvskje.....

".....Sønn av to av Norges mektige mennesker

Tilhører samfunnets overklasse...

....Og dessuten er søsteren eks-narkoman...."

*skummel musikk med et smell i bakgrunnen*

...Jens Stoltenberg er ikke arbeidernes mann...

Stem på Høyre...."

*vakker musikk i bakgrunnen*

..Fade to black....

 

:wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Haha, i USA er det vist politisk ukorrekt å være for at kvinners rett til å kunne ta abort.

8143554[/snapback]

Helt villt! Rart at det fortsatt er mange nordmenn (og damer) som ser opp til USA som et frihetsforkjempende land.

8143802[/snapback]

 

I flere forstander er de jo det, selv om grunnholdningene er relativt konservative.

Lenke til kommentar
Haha, i USA er det vist politisk ukorrekt å være for at kvinners rett til å kunne ta abort.

8143554[/snapback]

Helt villt! Rart at det fortsatt er mange nordmenn (og damer) som ser opp til USA som et frihetsforkjempende land.

8143802[/snapback]

At man er 'frihetsforkjempende' utelukker ikke at man kan kjempe for andre verdier også, slik som fosterets rettigheter.

Lenke til kommentar
Haha, i USA er det vist politisk ukorrekt å være for at kvinners rett til å kunne ta abort.

8143554[/snapback]

Helt villt! Rart at det fortsatt er mange nordmenn (og damer) som ser opp til USA som et frihetsforkjempende land.

At det er flere abortmotstandere i USA har ingen sammenheng med om det er et frihetsforkjempende land eller ikke.

Hadde det vært et frihetsforkjempende land hvis det ikke var lov å være abortmotstander der?

Lenke til kommentar
At det er flere abortmotstandere i USA har ingen sammenheng med om det er et frihetsforkjempende land eller ikke.

Jo.

 

Abortmotstandere er motstandere av frihet.

8147298[/snapback]

Ikke nødvendigvis. De kan ha andre verdier som for dem har større betydning, og som er i konflikt med frihet.

 

Når man så har en konflikt mellom flere verdier, så må man prioritere. At man ikke prioriterer frihet betyr ikke at man er motstander av frihet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...