Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Man kan tydeligvis være blond og ha store pupper, og samtidig være dum og mangle selvinnsikt.

8089248[/snapback]

Det jeg stusser over, er hvordan DN åpenbart har utviklet seg til et slags "Se og Hør for fiffen".. Hvor ble det av saklige næringslivsartikler?

8090266[/snapback]

 

Kanskje fordi det som skjer på næringslivets fritid blir en faktor for bedømmelse av det sammes sakelighet mellom nine to five ...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234
Det jeg stusser over, er hvordan DN åpenbart har utviklet seg til et slags "Se og Hør for fiffen".. Hvor ble det av saklige næringslivsartikler?

8090266[/snapback]

Sant nok, har lest min del om St. Tropez', Stockholms osv. natteliv, men generelt synes jeg fremdeles DNs Magasinet holder en jevnt høy standard.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Kanskje fordi det som  skjer på næringslivets fritid blir en faktor for bedømmelse av det sammes sakelighet mellom nine to five ...?

8092019[/snapback]

Ikke helt enig kanskje, men dog et herlig lyskespark. ;)

8092453[/snapback]

 

your very welcome :D

Lenke til kommentar
Se & Hør skriver om fiffen, DN skriver for fiffen?

8096112[/snapback]

 

DN skriver om Næringsliv og Økonomi, der betyr ikke nødvendigvis bety at de skriver for fiffen. Jeg kommer nok neppe noen gang til å tilhøre fiffen, men leser alikevel DN fordi jeg er interesert i næringsliv og økonomi. Desuten er det den eneste avisen som skriver om makroøkonomi, hadde de andre avisene også gjort det hadde vi kanskje sluppet at FRP politikkere lurer stemmer fra Ola Nordmenn med astronomiske løfter.

Lenke til kommentar
Desuten er det den eneste avisen som skriver om makroøkonomi, hadde de andre avisene også gjort det hadde vi kanskje sluppet at FRP politikkere lurer stemmer fra Ola Nordmenn med astronomiske løfter.

8096288[/snapback]

Bare en korreksjon. Frp lurer ingen med astronomiske løfter. Frp bruker på statsbudsjett bare marginalt mer penger enn de andre partiene. Frps politikk går i hovedsak på å gjøre en del ting annerledes, og det er det de 'lurer stemmer' fra folk på.

 

Skriver DN noe om forskjellen på bruk av penger innenlands og utelands i forhold til press på økonomien?

Lenke til kommentar
Desuten er det den eneste avisen som skriver om makroøkonomi, hadde de andre avisene også gjort det hadde vi kanskje sluppet at FRP politikkere lurer stemmer fra Ola Nordmenn med astronomiske løfter.

8096288[/snapback]

Selv SSB har jo funnet ut at FrP's budsjett holder vann.. når skal de andre partiene innse det?

Lenke til kommentar
Desuten er det den eneste avisen som skriver om makroøkonomi, hadde de andre avisene også gjort det hadde vi kanskje sluppet at FRP politikkere lurer stemmer fra Ola Nordmenn med astronomiske løfter.

8096288[/snapback]

Selv SSB har jo funnet ut at FrP's budsjett holder vann.. når skal de andre partiene innse det?

8096580[/snapback]

Ja med de forutsetningene som blir gitt!

Enkelt og greit så bestemmer sentralbanken rentenivået. Sentralbanken sier at renten skal stige enda mer som en direkte konsekvens for at det blir brukt en større andel oljepenger. Dette er en forutsetning som SSB ikke har tatt med i sin Modag! SSB kan ha kalkyler opp og ned i mente, men de har ikke noe med rentenivået å gjør.

Lenke til kommentar
Enkelt og greit så bestemmer sentralbanken rentenivået. Sentralbanken sier at renten skal stige enda mer som en direkte konsekvens for at det blir brukt en større andel

8097128[/snapback]

Det er ingen slik direkte konsekvens. Det hele avhenger av hvilke områder pengene blir brukt på. Økt kjøp av tjenester og produkter fra andre land driver for eksempel ikke rentenivået i Norge.

Lenke til kommentar
Desuten er det den eneste avisen som skriver om makroøkonomi, hadde de andre avisene også gjort det hadde vi kanskje sluppet at FRP politikkere lurer stemmer fra Ola Nordmenn med astronomiske løfter.

8096288[/snapback]

Selv SSB har jo funnet ut at FrP's budsjett holder vann.. når skal de andre partiene innse det?

8096580[/snapback]

Ja med de forutsetningene som blir gitt!

Enkelt og greit så bestemmer sentralbanken rentenivået. Sentralbanken sier at renten skal stige enda mer som en direkte konsekvens for at det blir brukt en større andel oljepenger. Dette er en forutsetning som SSB ikke har tatt med i sin Modag! SSB kan ha kalkyler opp og ned i mente, men de har ikke noe med rentenivået å gjør.

8097128[/snapback]

 

SSB bruker de samme makroøkonomiske modellene som samtlige politikere har brukt som argument når de har uttalt seg om FrPs politikk. FrPs alternative budsjett er knappe 4% (3,6%?) større enn regjeringens budsjett.

 

Det som er så morsomt er at Halvorsen har fått for seg at FrPs budsjett vil øke renten, og dette er å "gamble" med folks penger. Nå har det seg slik at renten har øket de siste periodene under dagens regjering, så da kan en jo si at Halvorsens budsjett faktisk gambler med folks penger! :)

 

Men egentlig skulle jeg ønske politikere kunne snakket om konjunkturer, og ikke la det virke som om et statsbudsjett alene er nok til å tippe rentesvingningene. Men da hadde det ikke vært så mye "spill for massene" heller..

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=151506

 

Statoil og Hydros nye navn blir: StatoilHydro.

 

Tankegangen er: Når man først skal slå sammen to selskap, ja, da slår vi sammen navnene også! (?)

 

 

Må si Statoilhydro var et temmelig klumsete navn, som nok raskt blir forkortet til bare Statoil.. Hydro burde forstått at den saken var tapt siden de innledet fusjonsforhandlingene...

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=151506

 

Statoil og Hydros nye navn blir: StatoilHydro.

 

Tankegangen er: Når man først skal slå sammen to selskap, ja, da slår vi sammen navnene også! (?)

 

 

Må si Statoilhydro var et temmelig klumsete navn, som nok raskt blir forkortet til bare Statoil.. Hydro burde forstått at den saken var tapt siden de innledet fusjonsforhandlingene...

8098871[/snapback]

Ja dette bare ruller av tunga... :nei:

Lenke til kommentar

Domenepirater: Førstemann til mølla.. (www.statoilhydro.com er ledig.)

 

Så vidt jeg har hørt så er det ikke noen stor motstand i oljedelen av hydro mot å skifte navn til Statoil. Tvert i mot har det faktisk blitt tatt godt i mot. Men jeg synes det er unødvendig å gå omveien om Statolihydro før de trår til med nytt navneskifte om noen år. Navneskifte er dyrt og bortkastede penger å gjøre i to trinn etter min mening.

Lenke til kommentar
Domenepirater: Førstemann til mølla.. (www.statoilhydro.com er ledig.)

8098996[/snapback]

Nei, det er registrert av Statoil..

 

"Creation Date........ 2003-08-18" - hm..... Mistenkelig. :hmm:

 

PS: Statoilhydro.as er fortsatt ledig. Løøøøøøp og kjøøøøøp!

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Tankegangen er: Når man først skal slå sammen to selskap, ja, da slår vi sammen navnene også! (?)

 

 

Må si Statoilhydro var et temmelig klumsete navn, som nok raskt blir forkortet til bare Statoil.. Hydro burde forstått at den saken var tapt siden de innledet fusjonsforhandlingene...

8098871[/snapback]

Er ikke dette ganske vanlig? Eksempler jeg kommer på i farten:

- VivendiUniversal

- ThyssenKrupp

- Daimler-Chrysler

- SAS-Braathens

Lenke til kommentar
Er ikke dette ganske vanlig? Eksempler jeg kommer på i farten:

- VivendiUniversal

- ThyssenKrupp

- Daimler-Chrysler

- SAS-Braathens

8099307[/snapback]

Vanlig, kanskje. Men det gjør ikke at det klinger noe bedre. Det er visst forresten uansett midlertidig, endelig navn blir fastsatt i 2008.

 

Personlig sier jeg vel "Universal", "SAS" (eller "Braathens") og "Chrysler" om ovennevnte. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...