Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg refererer ikke til noen spesielle rettigheter, men til det faktum at fosterforeldre er til for barnas skyld, og ikke motsatt.

 

Det er barn vi skal gi rettigheter. Ikke homofile.

 

?

 

Hvilke rettigheter skal vi gi barna? Hvorfor er det så viktig å ikke gi homofile muligheten til å bli vurdert som adoptivforeldre? Hvorfor er heterofile bedre til det? Jeg vil gjerne ha et svar på det.

 

Å blande inn homofiles rettigheter i dette er å skyve foreldreløse barn foran seg i en helt annen kamp.

 

Nei, meningen er ikke at vi skal gjøre dette til en kamp mellom heterofile og homofile. Meningen er at vi skal gi homofile like muligheter som heterofile, det skal ikke være en kamp, det er de som nekter homofile den muligheten som har lagt opp til det i så måte. Men meningen er jo at homofile kan være like gode foreldre for barnet, som heterofile og det øker også barnas valgmuligheter og rettigheter. Hvilke rettigheter du peker på, vel det aner jeg fortsatt ikke og har veldig lyst på et svar angående det.

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
Poenget ovenfor var uansett ikke diskusjon hva som var til barnas beste, men å påpeke at debatten handler om barnas beste og ikke om homokamp.

8054518[/snapback]

Dette har blitt homokamp fordi homofile er utelukket fra å bli vurdert som adoptivforeldre fordi de er homofile. Dette handler om både homofiles rett til å bli behandlet som folk og barnas rett til å få best mulig foreldre.

Lenke til kommentar
Din konklusjon er ikke nødvendigvis fasit. Man kan godt mene at det er til barnas beste at de har en forelder av hvert kjønn, uten at det impliserer alternative motiv.

 

Poenget ovenfor var uansett ikke diskusjon hva som var til barnas beste, men å påpeke at debatten handler om barnas beste og ikke om homokamp.

 

 

Men så tror jeg nok at det finnes de politikerne i KRF og FRP som ikke har barnets beste som motiv. De vil bare undertrykke homofile. Eller, for å si det slikt; Jeg tror ikke, jeg vet.

 

Men det er helt rett som du sier, det er barnets beste som oppgis som grunn av de nevnte partier (selv om det er ren og skjær idiotisk konklusjon) og ikke noe diskriminerende motiv som oppgis. :)

 

Men deres politikk på området er absolutt ikke til barnets beste. Så derfor er dette et negativt aspekt ved partienes politikk som virkelig gjør det vanskelig å stemme på dem. Om man er opptatt av barns beste i hvert fall.

Lenke til kommentar
http://atvs.vg.no/player/index.php?id=7933

Jeg blir så jævlig provosert når jeg ser slikt. Få lyst til å reise ned med masse hjemmelagde eksplosiver og lage et helvete...

 

Heldigvis så stopper fornuften meg fra å virkelig gjøre det.

8054097[/snapback]

Man kan jo lure på hva som skjer i den lille grå massen til demonstrantene, men svaret er vel at den er nokså redusert. Jeg vil jo også tro at mange av disse i grunn synes det er helt greit å rave rundt i byen som ville dyr, og tenne på søppelkasser og kaste kinaputter. Det må jo være skikkelig spennende og bare "bli med" en flokk med imbesile sauer, og så stikke av når det blir hett rundt ørene.

 

Det verste er at hele saken handler om disse ungdommene sin "rett" til å bli satt i aktivitet, akkurat som at jeg skal ha "rett" til å bli underholdt - siden jeg ellers vil kjede meg og heller utagere på omgivelsene. Situajonen er at de har okkupert et hus, og siden dette ikke tilhører dem, er dette å anse som krenkelse av privat eiendom. Politiet burde derfor handle deretter, med gummikuler (helt riktig, gummikuler) og CS. Hvis enkelte benytter seg av hjemmelagde bomber så har situasjonen eskalert til den grad bruk av dødelig makt kan rettferdiggjøres.

Lenke til kommentar
http://atvs.vg.no/player/index.php?id=7933

Jeg blir så jævlig provosert når jeg ser slikt. Få lyst til å reise ned med masse hjemmelagde eksplosiver og lage et helvete...

Hvis disse bøllene hadde latt være å knuse, ødelegge og skade, så hadde de sluppet å bli tatt hånd om av politiet.

 

You reap what you sow.

8055163[/snapback]

Hehe. Synes det er litt ironisk at det er disse stein/molotow-kastende ungene som samtidig roper "fighting for peace is like fucking for virginity".

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Er det rart det blir flere uføretrygdede?

 

-Rullestolbruker truet med sparken fordi snøkaoset hindret han fra å komme seg på jobb.

 

(med forbehold om at saken ikke er presentert helt feil)

8056039[/snapback]

 

Hvis hans versjon stemmer, så finnes det ikke annet ord som dekker enn skammelig. Til Eniros fordel har de nå i hvert fall vett nok til ikke å diskutere personalsaker i media. I beste fall kan det hende at det ligger noe mere bak arbeidsgivers reaksjon enn denne enkelthendelsen.

Lenke til kommentar
http://atvs.vg.no/player/index.php?id=7933

Jeg blir så jævlig provosert når jeg ser slikt. Få lyst til å reise ned med masse hjemmelagde eksplosiver og lage et helvete...

8054097[/snapback]

Vakkert, skulle bare ønske politiet var enda hardere mot avskummet. :)

8059380[/snapback]

Jepp, gummi-kuler hadde vært på sin plass!

 

Drittungene bør iallefall ikke få noe av det de krever! Vold og hærverk MÅ ikke lønne seg!!

Lenke til kommentar

Jeg leste i går kveld at det som var tenkt som en "fredelig sørgemarsj" også utartet seg til ruteknusing, bilbrenning mm.

 

Er man inspirert av den franske bermen nå? Tåregass, vannslanger, gummikuler. Bring it on! Følg på med kummerlig glattcelle i to uker med tørt brød og vann, og harde bøter når de slipper ut.

Lenke til kommentar
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle1658955.ece

 

"Frp har sett seg lei av å ikke være på banen i klimapolitikken.

 

Nå har sentralstyret i partiet utarbeidet en klimapolitisk uttalelse som skal behandles av landsstyret i helgen."

 

Vel - hva skal man si. Har partiet gjort knefall for "besserwisserne" og følger strømmen for å blidgjøre "miljø-ekspertene" og folkeopinionen, eller kommet frem til at CO2 faktisk er et problem?

 

Skal bli interessant å følge fremover.

8014030[/snapback]

Bevisene for at CO2 er et problem blir flere og bedre, og det har ikke kommet noen veldig gode motargumenter. Man snakker om et menneskelig bidrag som har merkbar innvirkning, størrelsen diskuteres.

 

FrP tenker vel som bilprodusentene; folk er opptatt av miljø, og da er det viktig å ha en miljøprofil.

Lenke til kommentar
FrP tenker vel som bilprodusentene; folk er opptatt av miljø, og da er det viktig å ha en miljøprofil.

8063982[/snapback]

Finnes det noe parti som ikke seiler på miljøbølgen? Det er jo pop å like miljøet. Det er ikke like pop å sitte å drikke pisslunken cola i mørket fordi èn KWh spart er jo en hel jævla skævv spart.

Lenke til kommentar
Er det bare meg som det varmer i hjerte for når politiet i København kjører på demonstrantene?

 

Er så lei sånne skattesnyltene hus-okkupanter som skal ødelegge alt fordi de ikke fikk klem av mamma og pappa når de var små.

8065116[/snapback]

 

Du er nok ikke alene nei. Har ingenting til overs for revolusjonære tenåringer som ikke har noe bedre å gjøre med livet sitt enn å snylte på offentlige tjenester og samtidig klage over det.

 

Du kan ikke bevisst kjøre livet ditt til helvete og skylde på samfunnet for at du ikke har det bra.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Skjønner meg ikke på holdningene? Ok at ungdommene er i overkant teite, men å bifalle overkjørsel finner snodig :hmm: Hvorfor ikke da mose dem med noen fete stridsvogner, det fungerte dritbra i Beijing for noen år siden. :whistle:

Lenke til kommentar
Skjønner meg ikke på holdningene? Ok at ungdommene er i overkant teite, men å bifalle overkjørsel finner snodig :hmm: Hvorfor ikke da mose dem med noen fete stridsvogner, det fungerte dritbra i Beijing for noen år siden. :whistle:

8068647[/snapback]

Vel, det ødelegger jo beltene. M95 og masse deilig ammunisjon hadde helt klart vært tingen. Det er også mulig å slå 10 fluer i èn smekk med kun èn patron.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...