Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Hvis datoen er overskredet så åpner man ganske enkelt ikke lokket :thumbup:

7978744[/snapback]

Men det er ønskelig å ta hensyn til fisken som ligger der og råttner sammen med alt det andre gørra.

7978798[/snapback]

Hvorfor det?

7978963[/snapback]

Fordi jeg ønsker mine medfisker alt vel.

7979534[/snapback]

En ikke så verdig, enn så dyp kosestund for haien :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På rømmen etter mishandlingsorgie

PÅ RØMMEN: Denne 22-åringen har de siste dagene gjemt seg for norsk politi i London, etter å ha blitt etterlyst for mishandling.

Med andre ord så har VG møtt den etterlyste mannen mens Politiet leter etter han. Er dette sånn man vil ha det?

Jeg for min del mener det er forkastelig at VG gjennomfører et intervju i stedet for å "utlevere" han.

Hva mener folket?

Lenke til kommentar
Hvis man ikke kunne stole på at journalister ikke tystet, så ville ikke journalister få kontakt med folk i slike situasjoner. Og da var man like kort, men uten innsyn via mediene.

7982251[/snapback]

Du har et poeng. Men allikevel, det er en borgerplikt å opplyse om lovbrudd dersom man vet om det.

Lenke til kommentar
Hvis datoen er overskredet så åpner man ganske enkelt ikke lokket :thumbup:

7978744[/snapback]

Men det er ønskelig å ta hensyn til fisken som ligger der og råttner sammen med alt det andre gørra.

7978798[/snapback]

Hvorfor det?

7978963[/snapback]

Fordi jeg ønsker mine medfisker alt vel.

7979534[/snapback]

Etter min mening, vil de være i bedre stand til å gjøre forholdene levelige i sardinboksen, i ugrillet tilstand.

Lenke til kommentar
Det er tydelige forskjeller på vestlige muslimer, og muslimer fra midtøsten. Også muslimer som kommer til vesten skiller seg ut da de tilpasser seg vestlig samfunn.

Problemet er at mange undersøkelser viser at andre generasjons innvandrere ofte blir mer fundamentalistiske enn foreldrene, og i England har de vel hatt undersøkelser som viser at rundt/over halvparten av muslimene vil ha Sharialover og dødsstraff for frafall fra Islam el.l.

Du har et poeng. Men allikevel, det er en borgerplikt å opplyse om lovbrudd dersom man vet om det.

7982366[/snapback]

Ikke hvis man er i en stilling der dette ikke er ønskelig.

Lenke til kommentar

7982366[/snapback]

Ikke hvis man er i en stilling der dette ikke er ønskelig.

7985350[/snapback]

Så man kan vite om at noen blir drept og ikke si ifra fordi man ikke ønsker det?

7987821[/snapback]

Psykologer f.eks kan vite om drap som er begått uten å kunne opplyse politiet om det. Om de derimot får vite at en klient kommer til å drepe noen er de pålagt til å informere!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Psykologer f.eks kan vite om drap som er begått uten å kunne opplyse politiet om det. Om de derimot får vite at en klient kommer til å drepe noen er de pålagt til å informere!

7988711[/snapback]

Da var det jeg mente ja. Preventive eller reaksjonære handlinger fra psykologens side altså. :)

7989904[/snapback]

Ingen av disse skal pålegges å utlevere "pasienten", fordi hvis de gjør det så fjernes den effekten som disse har som " sikre avløpsrør", og da kutter vi ut "rommet" disse har for kommunikasjon, og vår kollektive læring.

Lenke til kommentar
Det som for meg fremstår som merkelig er at VG får tak i denne mannen, men ikke politiet. Ressursmangel eller inkompetanse kanskje?

7990241[/snapback]

Ressursmangel. Mens vi kaster bort penger på opera så ender man opp med langt fra optimale midler til å ta seg av slikt som blant annet dette:

Bergensjente (20) savnet

Ber spesielt alle bergensere om å trykke seg inn og spre ordet til alle i Bergen man kjenner. På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
[ingen av disse skal pålegges å utlevere "pasienten", fordi hvis de gjør det så fjernes den effekten som disse har som " sikre avløpsrør", og da kutter vi ut "rommet" disse har for kommunikasjon, og vår kollektive læring.

7994400[/snapback]

Helsepersonelloven §31:

Opplysninger til nødetater

Helsepersonell skal varsle politi og brannvesen dersom dette er nødvendig for å avverge alvorlig skade på person eller eiendom.

Med litt nærmere ettertanke er det en forståelig paragraf. Hva veier tyngst, hvorvidt en pasient, med behov for sikre avløpsrør, sier at han skal drepe NN om en time eller at NN lever om to timer?

Lenke til kommentar
SV best på miljø

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/1.1886939

7995065[/snapback]

Synd de ikke samtidig spurte hvor mye man var villig til å betale for SV's politikk. ;)

7995222[/snapback]

Tja syntes jeg hørte på nyhetene i dag at SV var gått kraftig frem i en meningsmåling og FRP var den store tapern, de kan vel ikke være så ille som noen vil ha det til da :)

Velgerne svikter ikke SV

SV går opp 3,2 prosentpoeng fra forrige måned på Kommunal Rapports kommunevalgbarometer for februar. Oppslutningen ligger nå på 11,5 prosent.

Frp gikk mest tilbake på målingen. Med et fall på hele 5,2 prosentpoeng ligger deres oppslutning på 18,7 i februar, ifølge valgbarometeret.

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=245589&cat=126

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...