Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Kom over denne på windows oppdateringer. Det finns en fix for alt!  :!:

7945991[/snapback]

HeHe.. Viste ikke at Microsoft rettet feil på andres produkter også :p

7946331[/snapback]

Det var ikke noe feil med DVD, men en feil med Mediaplayer om jeg ikke husker feil. Det var noe med at den ikke ville spille av snehvit og de syv dvergene selv om det var en helt standard DVD (altså fulgte DVD-standarden).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du sammenligner altså det å fremstille FRP-logoen som et hakekors, med de negative tanker det vil medføre.. med å fremstille SV-logoen som sprukket..? Det er jo på ingen måte en valid sammenligning. Den ene fremstiller et parti som nazistisk, rasistisk, facsistisk og totalitært.. den andre skisserer situasjonen i et splittet parti... noe som de facto er situasjonen.

 

Videre er din "analyse" av media direkte feil. Det er på ingen måte slik at SV blir hardhendt behandlet i media, eller at de IKKE skryter.

7946611[/snapback]

 

Nei, ærlig talt. Jeg satte ikke noe opp mot hverandre her, nå må du slutte å pålegge meg ansvaret for det. Jeg bare framstilte noe som skjærer sjelen på et parti hardest. Fremskrittspartiet har alltid visst at de har blitt sett på av noen som et parti som er nazistisk, selvom de såklart ikke er det, så har noen likt å framstille de som det, og derfor blir Frp såret på den måten. Samme som at SV's verdier ligger så inni sjelen dems, at hvis de blir latterliggjort på dems politikk så er det veldig sårende. Jeg ser ikke helt forskjellen her. Hvis f.eks. noen skulle misforstå Frp's politikk å dra masse teorier som skjærer hardt inni den politiske sjelen dems, er jo akkurat det samme som SV nå har opplevd. Det med swastiska-logoen var et eksempel, ingen sammenligning. Bare så vi har gjort det klart.

 

Hva har de isåfall skrytet av?

Og, jo, de blir hardt skåret ut i media. Smoothie brakte jo prakteksempelet i denne tråden fram, kunne egentlig ikke spurt om noe bedre eksempel levert rett i hendene. Det er altså slik at media nå prøver på alle måter å framstille noe som ikke er sant, fordi dette kompromisset ble allerede innført i 2005, i Soria-Moria erklæringen, og media hadde all mulighet til å henge ut SV da, men hvorfor tror du de gjør det nå? Jo, for det er nå SV er her, det er nå SV ligger nede, og da vet jo media å utnytte det. Å si noe annet vil jo nesten bli tolket som en spøk, med tanke på det vi alle har lest i media under den seneste tiden.

7946633[/snapback]

 

 

Du kan ikke sammenligne et hakekors og de UTROLIG negative assosiasjoner dette har med et bilde av en sprukken logo. Uansett hvor hardt du prøver.

Lenke til kommentar
Tja, nå har Venezuela ganske mange svin på skogen, men de som misliker USA er ofte av rød farge, og den kommende diktatoren i Venezuela er jo også rød.. ;)

7946624[/snapback]

Chavez er som du sier ikke diktator. Selv om jeg synes utviklinga i Venezuela er veldig bra, så ser jeg at Chavez har enkelte totalitære trekk, men også noen demokratiske trekk som overgår vestlig demokrati. Jeg synes det er synd at opposisjonen i stedet for å drive normalt politisk arbeid heller sutrer og bærer seg og trekker seg fra valget for å illegitimere Chavez.

Lenke til kommentar
Tja, nå har Venezuela ganske mange svin på skogen, men de som misliker USA er ofte av rød farge, og den kommende diktatoren i Venezuela er jo også rød.. ;)

7946624[/snapback]

Chavez er som du sier ikke diktator. Selv om jeg synes utviklinga i Venezuela er veldig bra, så ser jeg at Chavez har enkelte totalitære trekk, men også noen demokratiske trekk som overgår vestlig demokrati. Jeg synes det er synd at opposisjonen i stedet for å drive normalt politisk arbeid heller sutrer og bærer seg og trekker seg fra valget for å illegitimere Chavez.

7947519[/snapback]

 

"sutrer og bærer seg og trekker seg fra valget"..

 

Jeg undres på om DET hadde vært ordvalget ditt om press og valgfusk hadde ført til at den røde siden hadde trukket seg.. da hadde nok "fascist" vært med om ikke annet.. ;)

 

Videre må du gjerne fortelle meg hva slags demokratiske trekk som overgår vestlig demokrati? Er det valgfusket du tenker på da? Eller den totalt mangledne respekt for folkerettslige forpliktelser eksternt?

Lenke til kommentar

Jeg mener å huske at eksterne valgobservatører var vel fornøyd med valget. Du har kanskje andre opplysninger? Og hvilke folkerettslige forpliktelser tenker du på?

 

Med demokratiske trekk så tenker jeg på den direkte innvolveringen av befolkningen, særlig de eiendomsløse. Eks. i utforminga av den nye grunnloven så ble det utdelt enorme mengder kopier av midlertidige grunnlovstekster som ble lest og diskutert i leseringer, også de fattige fikk opplæring og fikk mulighet til å diskutere og gi tilbakemeldinger.

 

Om du leser den forrige posten min så ser du at jeg er skeptisk til enkelte totalitære trekk hos Chavez. Hans fremtoning har blitt mer og mer totalitær og visse grep som har blitt gjort har vært tvilsomme.

Lenke til kommentar

Nok en gang fikk opposisjonen noe å sutre over :)

 

- Han har det sikkert gøy, men burde vært her

 

Det får være hans valg, men jeg ville ikke gjort en sånn prioritering. Han har vel kanskje flere velgere blant dem som heier på hestekreftene på Hedmarken enn dem som forstår seg på norsk økonomi, sier Venstre-leder Lars Sponheim på vei inn til sentralbanksjefens tale.

 

Høyre-politikerne Per-Kristian Foss og Erna Solberg har heller ikke mye til overs for statsministerens rally-prioritering.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=152504

 

Når skal de slutte med slik smålig vås,tror de virkelig at ikke regeringen får dette med seg selv om statsministeren prioriterte åpningen av det første Rally Norway.

 

Stordalen forsvarer Stoltenberg
Lenke til kommentar
Nok en gang fikk opposisjonen noe å sutre over  :)

 

- Han har det sikkert gøy, men burde vært her

 

Det får være hans valg, men jeg ville ikke gjort en sånn prioritering. Han har vel kanskje flere velgere blant dem som heier på hestekreftene på Hedmarken enn dem som forstår seg på norsk økonomi, sier Venstre-leder Lars Sponheim på vei inn til sentralbanksjefens tale.

 

Høyre-politikerne Per-Kristian Foss og Erna Solberg har heller ikke mye til overs for statsministerens rally-prioritering.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=152504

 

Når skal de slutte med slik smålig vås,tror de virkelig at ikke regeringen får dette med seg selv om statsministeren prioriterte åpningen av det første Rally Norway.

 

Stordalen forsvarer Stoltenberg

7951446[/snapback]

Hva er det som er smålig vås med å si at man mener Stoltenberg feilprioriterte når man får spørsmål om det fra pressen? Jeg ser ingen som har laget noen større sak av det.

Lenke til kommentar
Når skal de slutte med slik  smålig vås...

7951446[/snapback]

Det har jeg også lurt på...synes opposisjonen til dagens regjering har vært utrolig fokusert på å plukke på "smålig vås" helt fra regjeringens første dag, og prøve å gjøre en stor ting utav ikke-saker gang på gang!

7951536[/snapback]

Hvem har prøvd å lage en stor sak ut av at Stoltenberg ikke var tilstede ved sentralbanksjefens tale?

Lenke til kommentar
Noe må da opposisjonen ha å gjøre på også da. ;) Det er jo deres "oppgave" å plukke på regjeringen.

7954858[/snapback]

Det er første gang siden 1927 (eller noe sånt, iflg. radioen i går kveld) at statsministern ikke har vært til stede ved sentralbanksjefens tale. De som faktisk følte seg forpliktet til å stille opp (selv om de også sikkert kunne gjort mer morsomme ting), blir spurt av pressen hva de mener. Svarene er enkle, flere mener at Stoltenberg feilprioriterer. En helt ærlig mening fra de som selv har prioritert talen, og kan ikke kalles å 'plukke på regjeringen'.

 

Å kalle dette smålig vås er ikke annet enn ... nettopp ... smålig vås.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Nok en gang fikk opposisjonen noe å sutre over  :)

 

- Han har det sikkert gøy, men burde vært her

 

Det får være hans valg, men jeg ville ikke gjort en sånn prioritering. Han har vel kanskje flere velgere blant dem som heier på hestekreftene på Hedmarken enn dem som forstår seg på norsk økonomi, sier Venstre-leder Lars Sponheim på vei inn til sentralbanksjefens tale.

 

Høyre-politikerne Per-Kristian Foss og Erna Solberg har heller ikke mye til overs for statsministerens rally-prioritering.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=152504

 

Når skal de slutte med slik smålig vås,tror de virkelig at ikke regeringen får dette med seg selv om statsministeren prioriterte åpningen av det første Rally Norway.

 

Stordalen forsvarer Stoltenberg

7951446[/snapback]

Hva er det som er smålig vås med å si at man mener Stoltenberg feilprioriterte når man får spørsmål om det fra pressen? Jeg ser ingen som har laget noen større sak av det.

7954843[/snapback]

Haha, jeg vil tørre å påstå at det er snekkern som kommer med smålig vås her, når han lager sak av at politikere svarer på spørsmål fra pressen.

Lenke til kommentar

Jeg burde kanskje nyansert mitt siste innlegg og sagt at opposisjonen og media har vært fokusert på å plukke på "smålig vås". Denne gangen er det vel strengt tatt media som lager en sak ut av det.

 

...men samtidig så synes jeg Sponheim kunne spart seg uttalelser som denne:

 

Han har vel kanskje flere velgere blant dem som heier på hestekreftene på Hedmarken enn dem som forstår seg på norsk økonomi

 

Det at det statsministeren har vært tilstede siden 1927 betyr ikke at man må fortsette slik. Jeg er ikke i tvil om at han vil få med seg innholdet i talen uansett.

Lenke til kommentar
Det er første gang siden 1927 (eller noe sånt, iflg. radioen i går kveld) at statsministern ikke har vært til stede ved sentralbanksjefens tale. De som faktisk følte seg forpliktet til å stille opp (selv om de også sikkert kunne gjort mer morsomme ting), blir spurt av pressen hva de mener. Svarene er enkle, flere mener at Stoltenberg feilprioriterer. En helt ærlig mening fra de som selv har prioritert talen, og kan ikke kalles å 'plukke på regjeringen'.

 

Å kalle dette smålig vås er ikke annet enn ... nettopp ... smålig vås.

7954869[/snapback]

Hva om statsministeren hadde, uten at jeg i det hele tatt holder med statsministeren eller hans politikk, en annen oppgave av større prioritet som kom i konflikt med sentralbaksjefens tale?

Lenke til kommentar
Nok en gang fikk opposisjonen noe å sutre over  :)

 

- Han har det sikkert gøy, men burde vært her

 

Det får være hans valg, men jeg ville ikke gjort en sånn prioritering. Han har vel kanskje flere velgere blant dem som heier på hestekreftene på Hedmarken enn dem som forstår seg på norsk økonomi, sier Venstre-leder Lars Sponheim på vei inn til sentralbanksjefens tale.

 

Høyre-politikerne Per-Kristian Foss og Erna Solberg har heller ikke mye til overs for statsministerens rally-prioritering.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=152504

 

Når skal de slutte med slik smålig vås,tror de virkelig at ikke regeringen får dette med seg selv om statsministeren prioriterte åpningen av det første Rally Norway.

 

Stordalen forsvarer Stoltenberg

7951446[/snapback]

Hva er det som er smålig vås med å si at man mener Stoltenberg feilprioriterte når man får spørsmål om det fra pressen? Jeg ser ingen som har laget noen større sak av det.

7954843[/snapback]

Haha, jeg vil tørre å påstå at det er snekkern som kommer med smålig vås her, når han lager sak av at politikere svarer på spørsmål fra pressen.

7954920[/snapback]

 

:) Ja ja,vi får si det slik da :)

Saken ble vel presangtert i alle større aviser,så det var vel neppe meg som laget den :)

Men dette føyer seg inn i rekken av småplukk som opposisjonen har hengt seg på,pussig for når de selv satt i regering var de raske å kritisere opposisjonen om de sa noe og ba om at regerinegen måtte få arbeidsro :!:

Lenke til kommentar
:) Ja ja,vi får si det slik da  :)

Saken ble vel presangtert i alle større aviser,så det var vel neppe meg som laget den  :)

Men dette føyer seg inn i rekken av småplukk som opposisjonen har hengt seg på,pussig for når de selv satt i regering var de raske å kritisere opposisjonen om de sa noe og ba om at regerinegen måtte få arbeidsro  :!:

7955973[/snapback]

Tabloidene lager saker ja. Men du skylder på opposisjonen. Og selv om jeg er enig i at disse også til tider henger seg opp i tull, så er det ikke opposisjonen man kan skylde på her.

Lenke til kommentar
Problemet er vel at visse medlemmer her på død og liv skal legge alt ansvar for negativ publisitet over på opposisjonen, uansett hvem som kommer med sakene..

7956188[/snapback]

 

Jeg går utifra det ikke er meg du hinter til siden jeg i denne saken ikke skylder på opposisjonen.

 

Men, jeg har et generelt inntrykk av at opposisjonen gjør det de kan for å lage saker av ikke-saker for å skape et inntrykk av at regjeringen roter og har intern splid.

 

Selv synes jeg det virker som om regjeringen står samlet og, med unntak av noen ubetydelige glipper og sytete SV'ere, så er de konsekvent og fornuftig i sine uttalelser. :)

 

Et eksempel på dette er Bjørnøy-saken der hun sier feil og tallfester et mål som ikke er ferdigbehandlet enda. Dette ble raskt oppklart, men isteden fortsatte opposisjonen å mase om det og lage en stor sak utav det. På samme tid var det sytete SV-medlemmer som ikke skjønte at det var forskjell på regjeringens politikk og SVs politikk. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...