Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med RV så kan vi få en enda mer sosialistisk regjering og mer resurser til felleskapet.
Enda mer ensretting og tyveri fra privatpersoner. Skjønner ikke at du sover godt om natten :no:

Men det gjør tydeligvis du,med din ovenfra og ned holdning :no:

Takk Snekker'n :love:

 

Hva er "verdiskapning"? :blush:

 

Hvis noen ikke skjønte hva jeg mente så prøver jeg og omformulere:

RV kommer nok til å sørge for at en eventuell rød-grønn regjering ikke flyter mot høyre og at de gir mye penger til "felleskapet" (sjukehus, eldreomsorg, skole osv.).

Lenke til kommentar
Med RV så kan vi få en enda mer sosialistisk regjering og mer resurser til felleskapet.
Enda mer ensretting og tyveri fra privatpersoner. Skjønner ikke at du sover godt om natten :no:

Men det gjør tydeligvis du,med din ovenfra og ned holdning :no:

Takk Snekker'n :love:

 

Hva er "verdiskapning"? :blush:

 

Hvis noen ikke skjønte hva jeg mente så prøver jeg og omformulere:

RV kommer nok til å sørge for at en eventuell rød-grønn regjering ikke flyter mot høyre og at de gir mye penger til "felleskapet" (sjukehus, eldreomsorg, skole osv.).

verdiskapning ~skaping -a el. -en el. ~skapning -en det å skape materielle el. åndelige verdier vi må øke den industrielle v-en i Fastlands-Norge

 

Forøvrig har ikke en rød-grønn regjering noenting å dele ut. Like lite som en borgerlig regjering. Det finnes ingen julenisse med et magisk verksted i regjerignskontorene. Pengene de skal dele ut representerer verdier, som først må skapes. Etter at de er skapt må de stjeles på veiene av "fellesskapet".

Endret av RagnarDanneskjold
Lenke til kommentar
Med RV så kan vi få en enda mer sosialistisk regjering og mer resurser til felleskapet.
Enda mer ensretting og tyveri fra privatpersoner. Skjønner ikke at du sover godt om natten :no:

Men det gjør tydeligvis du,med din ovenfra og ned holdning :no:

Takk Snekker'n :love:

 

Hva er "verdiskapning"? :blush:

 

Hvis noen ikke skjønte hva jeg mente så prøver jeg og omformulere:

RV kommer nok til å sørge for at en eventuell rød-grønn regjering ikke flyter mot høyre og at de gir mye penger til "felleskapet" (sjukehus, eldreomsorg, skole osv.).

verdiskapning ~skaping -a el. -en el. ~skapning -en det å skape materielle el. åndelige verdier vi må øke den industrielle v-en i Fastlands-Norge

 

Forøvrig har ikke en rød-grønn regjering noenting å dele ut. Like lite som en borgerlig regjering. Det finnes ingen julenisse med et magisk verksted i regjerignskontorene. Pengene de skal dele ut representerer verdier, som først må skapes. Etter at de er skapt må de stjeles på veiene av "fellesskapet".

Hvor har du det fra at disse pengene må stjeles?? Dette er et bidrag som alle må vere med på for at et sammfunn skal fungere, ønsker du ikke dette regner jeg med at du bygger din egen bedrift, bygger veier for å frakte det denne bedriften trenger, skaffer deg egen butikk der du kan handle,leier deg inn egne leger , lerere osv osv .

 

Nei skattelette er ingen gave, men det skal ikke av den grunn kun komme enkeltmennesker til gode, men hele samfunnet.

Akkurat som andre ting i samfunnet som legehjelp, sykehusplass og ploitibeskyttelse osv osv.

i dag ser en jo at de som har minst står i sykehuskøer menst de som har mest kjøper seg plass.

Til sist har vi to ord som er vesentlige men som mange har glemt.

Likeverd og medmenneskelighet.

Det er slike ting som har fått meg og mange med meg til å forlate Høyresiden og takke nei til noen kroner ekstra i skattelette.

 

Om noen hadde sagt for 20 år siden at Høre ville vere et lite parti med ca 15% av stemmene og at FRP ville vere størst på høyresiden hadde nok mange trodd en var gal, men hva ser en i dag :hmm:

Lenke til kommentar

Du har rett i at en stat trenger å ta inn litt penger for at samfunnet skal fungere godt, Snekker'n, men du må ikke sette likhetstegn mellom samarbeid og skatteytelse.

 

Jeg trenger ikke bygge en egen vei selv om ikke staten bygger en for meg; jeg kan gå sammen med bygda mi og gjøre det. Det er en litt lite nyansert fremstilling, som gir inntrykket "du er overlatt til deg selv, alene og hjelpesløs, om ikke staten kommer og redder deg."

Lenke til kommentar
Du har rett i at en stat trenger å ta inn litt penger for at samfunnet skal fungere godt, Snekker'n, men du må ikke sette likhetstegn mellom samarbeid og skatteytelse.

 

Jeg trenger ikke bygge en egen vei selv om ikke staten bygger en for meg; jeg kan gå sammen med bygda mi og gjøre det. Det er en litt lite nyansert fremstilling, som gir inntrykket "du er overlatt til deg selv, alene og hjelpesløs, om ikke staten kommer og redder deg."

Skjøner hva du mener,men det ville fugere dårlig da det ville bli alfor mange som lurte seg unna.

I dag har vi masser av folk på alle plan der både fattige og rike benytter de knepene de har tilgjengelig for å slippe unna, hvordan ville det bli om dette skulle vere frivillig??

Nei beklager men det tror jeg ikke ville fungert .

Lenke til kommentar

Når ble Dagbladet politisk korrekt? De bruker gamle meningsmålinger for å prøve å vri fakta dit det passer de (les: rødt), og de uttrykker på lederplass et ønske om å skulle skifte regjering...?

 

For øvrig vitner det om manglende forståelse når en bruker begrepet 'markedsfundamentalisme' om noen norsk politisk holdning (med unntak av DLFs, men de er så små at de trygt kan ignoreres i denne sammenheng). Dette sier jeg ikke fordi jeg er motstander av venstresiden, men fordi det er direkte feil. Markedet blir, når det privatiseres i det norske samfunnet, ikke brukt først og fremst i egenskap av seg selv, men i egenskap av å være en effektiv distributør av sosialdemokratiske velferdsgoder.

Endret av thomasr
Lenke til kommentar

Nei. Det blir markedsført som at det er det som er poenget. Det er det ikke, mener jeg. Poenget med å privatisere velferdstjenester og åpne for private aktører er å åpne nye markedssegmenter. Utdanning er et marked i vekst, det samme er andre velferdstjenester. Kapitalismen er som tjent avhengig av økonomisk vekst, når alle markedene begynner å bli mettet og stabilisert så må man åpne nye markeder.

 

Mener JEG ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...