Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, smoothie det du sier Halvorsen har lovet, stemmer ikke. Hun sa aldri innen 2007.

 

*snip*

 

Halvorsen: - Full barnehagedekning, ellers går jeg av

 

Finansminister Kristin Halvorsen er fortsatt fast bestemt på å slutte i politikken dersom ikke barnehagekøene er borte om to år.

 

 

...

 

Finansminister og leder i Sosialistisk Venstreparti, Kristin Halvorsen, holder likevel fast på valgkampløftet om å slutte i politikken hvis ikke barnehagekøene er borte om to år.

 

- Jeg står fortsatt ved uttalelsen fra valgkampen, sier Halvorsen til Dagsavisen.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=109597

 

Dette sa hun altså i 2005. 2 år senere er 2007, full barnehagedekkning er ikke nådd (enda), og Halvorsen forsetter i beste velgående :(

 

Over til Djupedal. Han har godtatt noen friskoler han. Jeg syns han kanskje tilogmed har vært litt for liberal. Jeg mener han fører en veldig god skolepolitikk.

Hvorfor i all verden tror du at den offentlige skole har blitt dårligere de seneste årene? Kristin Clemet er den ene grunnen, og den andre er det Clemet også har gjort, nettopp satse for mye på det private. Det løser altså ikke de utfordringene som den offentlige skolen står ovenfor. Vi må altså ikke sette elevene ut i en konkurranse verden allerede nå, men tvertom gjøre alt vi kan slik at vi holder dem i et godt offentlig felleskap der vennskap og kunnskap går foran den beinharde konkurransen noen av friskolene legger opp til.

 

Nå var fokuset på at SV har vært en byrde for dagens regjering. Vet ikke om du husker så godt tilbake når dette styret var, når Djupedalen nektet flere tusen elever skoleplass indirekte fordi de *må* (i følge han) gå på enhetsskolen.

 

Klimaendringene er nok menneskeskapte uansett hvor mye du prøver dreie opp og ned på det hele. Tror du det virkelig det er tilfeldig at alt skjer nå, under denne enorme utslippene som skjer? Tror du det virkelig er tilfeldig at isen smelter så enormt mye som det gjør nå? Tror du det er tilfeldig at været er så kraftig og tatt så mange menneskeliv som det har gjort?

 

Herregud, har du i det heletatt peiling på *hva* dette handler om? Hvor mye har du lest om dette emnet annet enn det venstresiden gjentar som et mantra? Klimaendringer er HELT NATURLIG (venligst husk dette nå), kloden opplever klimaendringer hele tiden. Ikke snakk om klima som om det skulle vært noe konstant!

 

Tempraturstigningen startet på tidlig 1700tallet, dette er *alle* forksere på området enige om, tilogmed de du stoler så hardt på i FNs klimapanel. Når det kommer til det andre utsagnet ditt så er jo det skremmende selvmotsigende mot det andre du har liret av deg. Hvorfor er det forskjell på "noe som skjedde for 300 år siden", og noe vi gjør i dag når konsekvensene blir spådd om 100-200år?

 

Nei, dette er jo bare trist. Det som har skjedd for 300 år siden, det kan vi ikke gjøre noe med, derfor så vil jeg dra fokuset bort fra noe så irrelevant som det er.

 

Tull, det er ikke irrelevant. Det er hele argumentet bak at klimaendringene er menneskapte! Du er jo ikke engang med på diskusjonen... At tempraturstigningen startet *før* industrialiseringen er et viktig argument. Å dra fokuset vekk fra noe så grunnleggende som dette er å rett og slett ignorer fakta som en ikke liker.

 

Hvis klimaendringene skal være menneskeskapte, så burde tempraturen ha begynnt å stige etter, eller samtidig, som CO2-utslippene begynnte å øke. Hvis du ikke engang klarer å forholde deg til dette er du ute av hele klimadebatten.

 

Mens jeg, og sikkert du også og mange andre her på forumet og verden over har sikkert barn eller skal kanskje få det med en vi elsker, og de kanskje får barn igjen. Jeg kommer antageligvis ikke til å leve om 100-200 år, men jeg kommer til å bry meg om hvordan barnebarna mine og også barna mine har det etter jeg er borte. Det tror jeg alle kommer til å gjøre.

 

Hvis du står bak det du påstår nå hadde du kanskje vært litt mer interessant i faktaen bak denne diskusjonen. Det er flere ting som tyder på at klimaendringene ikke er menneskeskapt, og jeg har presantert de mest brukte argumentene for deg nå. Husk nå da, at det viktigste poenget er at en snarere kan se sammenhengen "økt tempratur fører til økt CO2-utslipp" enn "økt CO2-utslipp fører til økt tempratur". Slutt å ignorer dette!

 

Derfor fokuserer jeg på framtiden, framfor noe som har allerede skjedd og er irrelevant either way.

7903554[/snapback]

 

Nei, det er ikke det. Hvis du skal påstå at klimaendringene er menneskeskapte, så må du også ha argumenter for dette. Nå har jeg vist deg argumenter for at klimaendringene *ikke* er menneskeskapte, men kan forklares som en naturlig klimasyklus. Alle de argumentene du legger din tilltt til er *alle* forankret i *det som har skjedd*. Historien er i høyeste grad relevant for diskusjonen, da diskusjonen er basert på historien!

Lenke til kommentar

Arghh! Nå har Gillette kommet med en ennå dyrere høvel.

Høvelen pluss et sett med 4 nye hoder til den koster utrolige 278 kroner i butikken. Dette for plast og metall som trolig ikke er særlig dyrere å produsere enn en pakke med klesklyper som koster 9,90 i butikken etter en rekke påslag.

 

Hvor er konkurrentene? Hvordan får folk i lavkostland (F.eks Thailand, Equador etc) råd til å barbere seg? Hvor er konkurrentene? Er det bare i norske butikker det ikke finnes konkurrerende merker?

Lenke til kommentar
Arghh! Nå har Gillette kommet med en ennå dyrere høvel.

Høvelen pluss et sett med 4 nye hoder til den koster utrolige 278 kroner i butikken. Dette for plast og metall som trolig ikke er særlig dyrere å produsere enn en pakke med klesklyper som koster 9,90 i butikken etter en rekke påslag.

 

Hvor er konkurrentene? Hvordan får folk i lavkostland (F.eks Thailand, Equador etc) råd til å barbere seg? Hvor er konkurrentene? Er det bare i norske butikker det ikke finnes konkurrerende merker?

7909135[/snapback]

 

Ikke rart den er så dyr. Den TV-reklamen må ha kostet noe enormt, den er iallefall fancy nok for alle penga.

Lenke til kommentar
Det står også at politiet ikke mistenker noe mistenkelig, så jeg er usikker på hvorfor du mener noen bør straffes for uaktsomt drap?

7908749[/snapback]

 

Det som skjedde var at en mann feilaktig ble fremstilt som horekunde og morder i en avis som jeg tenker kan sammenlignes med VG her til lands. Med navn og bilde.

På tross av at mannen etter hvert ble tilkjent en større pengesum i erstatning, viste det seg at det psykiske og sosiale presset hadde vært for stort. Mannen var knust, og klarte ikke å leve videre. Detaljene er ukjente, men det er ingen tvil om årsaken.

 

Altså mener jeg at ytrings-/pressefrihet er viktige saker, men når man gjør feil av dette kaliberet bør man ta konsekvensene. Med inntekter som får et relativt enormt erstatningsbeløp til å se ut som en parkeringsbot er det klart at den skyldige ikke vil ta lærdommen innover seg. Det hjelper ikke å straffe en stor medrift med et relativt lite økonomisk tap.

Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal argumentere for synspunktene mine. Det jeg mener er at de som velger å ytre seg må ta ansvar for sine påstander, og ikke slenge ut falske beskyldninger o.l. med tanke på de tragiske konsekvensene disse kan få.

 

Ytringsfrihet betyr at du har rett til å si hva du vil, ikke at du kan si hva du vil on hvem som helst uten at det får konsekvenser.

Artikkel 19

1. Enhver har rett til meningsfrihet uten inngrep.

 

2. Enhver har rett til ytringsfrihet, denne rett omfatter frihet til å søke, motta og meddele opplysninger og tanker av alle slag, uten hensyn til territoriale grenser, enten i muntlig, skriftlig eller trykt form, eller ved kunstneriske eller andre uttrykksmidler etter eget valg.

 

3. Utøvelsen av de rettigheter som er nevnt i denne artikkels 2. ledd, innebærer særlige plikter og ansvar. Den kan derfor gjøres til gjenstand for visse begrensninger, som dog må være fastsatt etter lov, og være nødvendige av hensyn til:

a) Respekten for andres rettigheter og anseelse.

b) Beskyttelsen av den nasjonale sikkerhet og av den alminnelige samfunnsorden (ordre public), eller den offentlige helse eller moral.

I tillegg kommer vel injurieloven (om det er en egen lov). Uansett er det forskjell på England og Norge, jeg ønsket bare å fremme et poeng.

Lenke til kommentar

Siden dette er politikk føler jeg for å finne en politiker til å svare dere;

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
arnoldSTFU.jpg

:wee:

 

Var faktisk min første tur på Lidl i går. Må si jeg ikke helt så den slavedrivingen media presenterte i sin tid. Men de har nå en konkurent til Gillette som er helt sykt dyre.

Lenke til kommentar
Siden dette er politikk føler jeg for å finne en politiker til å svare dere;

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
arnoldSTFU.jpg

:wee:

 

Var faktisk min første tur på Lidl i går. Må si jeg ikke helt så den slavedrivingen media presenterte i sin tid. Men de har nå en konkurent til Gillette som er helt sykt dyre.

7909624[/snapback]

 

My two balls overrules your one.

 

 

HAH!

 

Den var stygg, men jeg bare måtte. :wee:

Lenke til kommentar
Slapp av Marley, ikke alle kan være Einstein heller.

 

Enda mer om Se&Hør farsen kom frem under Skavlan:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=163811

 

Skal si snøballen triller fort.

7909661[/snapback]

Hahaha! For en gjeng!

 

Skavlan spurte blant annet Melnæs om han noen gang hadde sett bankutskriften til noen i Kongehuset.

 

- Jeg har sett det flere ganger. Jeg har sett bankutskriftene til Ari Behn og prinsesse Märtha Louise, fortalte Melnæs.

 

Se & Hør har møtt veggen nå ja...

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...