Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

angrep og angrep :whistle: en av forskjellene er vel at man kan tegne et anarkimerke på stemmeseddelen eller skrive "død over religionspolitikere" f.eks. gøy kan det være i allefall. å stemme blankt, vil jeg påstå, den aktive handlingen ved å stemme, den mest populariserte måten å være med i et "demokrati", har en større tyngde i forhold til påvirkning av borgerenes virkelighetsoppfatning. over og ut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=289875

 

Bush og republikanerne vil bruke atomvåpen...

Dette er jo gammelt nytt...

 

Det er snakk om våpen som mest mulig effekttivt skal slå ut og renske underjordiske bunkerser som inneholder kjemiske eller bakteriologiske våpen.

 

Argumentet er noe i retnig av at konvensjonelle våpen ikke er effektivt nok til at man sikkert kan slå ut slike systemer, uten at det blir spredning av kjemikalier, eller at motparten rekker å fyre tilbake.

Lenke til kommentar
Her tar du atter en gang feil, jeg synest overhode det ikke er feil at også de som tjener best skal få skattelette. Det har jeg aldri nevnt, det som er feil er at regeringen bruker dette som et løft i fattidomsproblematikken og at de skal utjevne forskjeller.

Forskjeller er irrelevant. "Økte forskjeller" er bare en floskel som slenges ut fra desperate sosialister som spiller på folks misunnelse og janteloven. Det er ikke forskjellene som er problemet. Problemet er de som faller utenfor. Her har regjeringen kommet med konkrete tiltak, der AP/sossene ikke hade noen.

 

Hvordan en skal utjevne forskjeller ved å gi mest til de som har mest og lite eller ingenting til dem som har minst, ja det fatter ikke jeg .

Her er forskjellen på de røde og de blå:

 

De røde er mest opptatt av at ingen skal stikke seg ut og være bedre enn andre. Alle må dras ned i søla igjen hvis de våger seg på litt suksess. "Forskjellene" er et mål og et middel. Fokus er på å ta ned de som tjener mye.

 

De blå er opptatt av at folk skal kunne ha suksess, og at de som er svakest skal løftes opp. Fokus er på å løfte de svakeste opp istedenfor å rive de sterke ned.

Lenke til kommentar
Forskjeller er irrelevant. "Økte forskjeller" er bare en floskel som slenges ut fra desperate sosialister som spiller på folks misunnelse og janteloven. Det er ikke forskjellene som er problemet. Problemet er de som faller utenfor.

....

De blå er opptatt av at folk skal kunne ha suksess, og at de som er svakest skal løftes opp. Fokus er på å løfte de svakeste opp istedenfor å rive de sterke ned.

Dette er kanskje litt satt på spissen, men det er veldig mye sannhet i det. Og det fortjener å gjentas. :yes:

Lenke til kommentar
Bondevik-regjeringen har generert færre jobber enn noen regjeringer siden 80-tallet:

http://www.klassekampen.no/Arkivsamling/Ar...ember/10/285419

Mye morro man kan gjøre med statistikk. Vi som er gamle nok til å huske "Jobb til alle er jobb nummer én", vet at det neppe kan stemme. For de som ikke er gamle nok, så var det dette AP gikk til valg på en gang på åtti-tallet. Når de vant valget var det moderat ledighet. Siden har arbeidsledigheten vært permanent høyere.

 

Uansett, som jeg pleier å si, å snu en utvikling er ikke gjort i løpet av en fireårsperiode. Først må man snu den økonomiske utviklingen, så vil arbeidsplassene følge i kjølvannet.

 

Edit:

Man kan selvsagt kjøre kunstige grep som å bare ansette ekstra mange i offentlig sektor. Også overlate til kommende regjeringer å ta regningen og støyten når konsekvensen av slik politikk slår tilbake.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Bondevik-regjeringen har generert færre jobber enn noen regjeringer siden 80-tallet:

http://www.klassekampen.no/Arkivsamling/Ar...ember/10/285419

Det er de av oss som mener at det ikke er regjeringens jobb å lage jobber.

Det er politikernes jobb å legge til rette for at jobber blir generert. Og det mener jeg regjeringen har gjort. Men som sagt, jobbene følger i kjølvannet av endrede forutsetninger. Hurtiggenerering, ved for eksempel å bare ansette enda fler i offentlig sektor, slår tilbake senere.

Lenke til kommentar
Bondevik-regjeringen har generert færre jobber enn noen regjeringer siden 80-tallet:

http://www.klassekampen.no/Arkivsamling/Ar...ember/10/285419

Det er de av oss som mener at det ikke er regjeringens jobb å lage jobber.

Nei,men det er regeringens plikt å legge til rette for flere jobber, noe høyre har skrytt uhemmet av de siste fire årene, til tross for dette er det i dag flere arbeidsledige enn da de overtok etter AP.

Lenke til kommentar
Nei,men det er regeringens plikt å legge til rette for flere jobber, noe høyre har skrytt uhemmet av de siste fire årene, til tross for dette er det i dag flere arbeidsledige enn da de overtok etter AP.

Jeg vil si at når 2004 visstnok var et rekordår i nyetablerte bedrifter, så har de lagt svært godt til rette for nye arbeidsplasser. Mange av disse bedriftene vil fortsette å vokse og vil få behov for flere folk.

 

Men enhver som har vært med på tur fra liten til stor bedrift vet at det ikke alltid er å bare skru på en bryter, så har man plutselig ti tusen ansatte. Det tar tid.

 

Men det er helt klart et poeng at folk lar seg lure av statistikker som viser kortsiktige negative tendenser. De evner ikke å se de langsiktige mulighetene.

 

Og det er da vi kan ende opp med en rødgrønn regjering, dessverre.

Lenke til kommentar
Nei,men det er regeringens plikt å legge til rette for flere jobber, noe høyre har skrytt uhemmet av de siste fire årene, til tross for dette er det i dag flere arbeidsledige enn da de overtok etter AP.

Jeg vil si at når 2004 visstnok var et rekordår i nyetablerte bedrifter, så har de lagt svært godt til rette for nye arbeidsplasser. Mange av disse bedriftene vil fortsette å vokse og vil få behov for flere folk.

 

Men enhver som har vært med på tur fra liten til stor bedrift vet at det ikke alltid er å bare skru på en bryter, så har man plutselig ti tusen ansatte. Det tar tid.

 

Men det er helt klart et poeng at folk lar seg lure av statistikker som viser kortsiktige negative tendenser. De evner ikke å se de langsiktige mulighetene.

 

Og det er da vi kan ende opp med en rødgrønn regjering, dessverre.

Tja dette med tid er interessant, det har jo høyresiden brukt svert aktivt i det siste, der de påpeker at ting tar tid ofte svert lang tid,både med skatter og arbeidsplasser og nyskapning.

Vi vet jo at renten var på tur ned da ap gikk av, vi vet jo at optimismen i norsk industri var på tur opp da ap forlot.

Siden høyresiden selv påpeker dette så kan man stille spørsmålet, er disse resultatene som vi nå ser resultatene av siste AP regering, siden det tar tid før en ser resultatene :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Kristelig folkeparti sier nå klart og entydig at kommer de ikke i regjering så går de rett i opposisjon. De nekter å garantere for eller diskutere noe samarbeid med et annet borgerlig alternativ. Er det ikke det de har forventet at FrP skulle gjøre i alle år da? Hvor mange ganger har man ikke hørt Bondevik si at "Hagen må velge om han skal være ansvarlig og støtte det borgerlige alternativ, eller ..."

 

Kanskje noen burde spørre dem om det ikke var rimelig at de forlangte det samme av seg selv...

 

Jeg vill ikke bli forundret om Bondevik i den situasjonen løp til Stoltenberg og tilbød sin støtte til en rød/grønn regjering jeg, om han bare trodde det var en sjanse for at han fikk være statsminister.

 

Edit: Glemte link: Nektar å bli støtteparti for Ap eller Høgre

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Kristelig folkeparti sier nå klart og entydig at kommer de ikke i regjering så går de rett i opposisjon. De nekter å garantere for eller diskutere noe samarbeid med et annet borgerlig alternativ. Er det ikke det de har forventet at FrP skulle gjøre i alle år da? Hvor mange ganger har man ikke hørt Bondevik si at "Hagen må velge om han skal være ansvarlig og støtte det borgerlige alternativ, eller ..."

 

Kanskje noen burde spørre dem om det ikke var rimelig at de forlangte det samme av seg selv...

 

Jeg vill ikke bli forundret om Bondevik i den situasjonen løp til Stoltenberg og tilbød sin støtte til en rød/grønn regjering jeg, om han bare trodde det var en sjanse for at han fikk være statsminister.

 

Geir :)

Helt enig, Bondevik klamrer seg kun til taburetter og har glemt politikken totalt.

Jeg så for noen dager siden en diskusjon om hva som kom til å skje om de borgerlige skulle vinne valget, dette var en diskusjon mellom de 5 mest fremtredends ekspertene i norge.

De konkluderte med at Hagen kom til å felle regeringen dette fordi det ville gagne FRP ved neste valg og han hadde ingenting å tape ved dette valget, dermed måte regeringen gå i opposisjon og Bondevik måtte be jens overta,men det mest oppsiktsvekkende var at da ble KRF sittende som en støttespiller for en rødgrønn regering . der de ville støtte regeringen i fra sak til sak.

Tro det eller ei .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Med mindre RV får inn to mandater, og venstreregjeringen akkurat mangler en eller to mandater for flertall i storinget ;)

Med dagens målinger er det ikke en umulighet..

Håper virkelig at RV får inn de to mandatene og at de kan bidra til at vi får en rød-grønn regjering. Med RV så kan vi få en enda mer sosialistisk regjering og mer resurser til felleskapet.

 

Edit: Synes det er skremmende mange Høyre/FrP stemmere her. :thumbdown:

Endret av H4ngm4N
Lenke til kommentar
Med mindre RV får inn to mandater, og venstreregjeringen akkurat mangler en eller to mandater for flertall i storinget ;)

Med dagens målinger er det ikke en umulighet..

Håper virkelig at RV får inn de to mandatene og at de kan bidra til at vi får en rød-grønn regjering. Med RV så kan vi få en enda mer sosialistisk regjering og mer resurser til felleskapet.

Man får ikke inn mer resurser til fellesskapet ved å øke skattene. Man får inn mindre resurser, fordi produktiviteten og verdiskapningen går ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...