Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Jeg vil egentlig bare bruke et innlegg til å skryte av KRF.

 

Jeg sender ofte kritiske spørsmål til partienes mailadresser. I 90% av tilfellene blir de ikke besvart, selv om det holdes en veldig saklig og konstruktiv tone i e-postene og det også stilles spørsmål for å få avklart partiers politikk.

 

Partiene svarer altså ikke, nesten uten unntak. Eneste unntak her er KRF. Jeg tror de har svart på nesten hver eneste henvendelse. Selv om jeg er langt fra enig med partiet så er det en pluss i boken at de faktisk tar seg tid til å svare på henvendelser. Selv når det gjelder spørsmål hvor jeg i sterke ordelag kritiserer KRF.

 

Kudos til dem. På bunn finner vi SV. Jeg kan ikke huske at de noen gang har svart, bortsett fra en gang jeg skrøt av deres politikk (angående pensjonsfondet).

 

Hvordan er andres erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er andres erfaring med dette?

7706129[/snapback]

Jeg har bare sendt noen få eposter til hvert av partiene og så vidt jeg kan huske så er det faktisk bare Krf som har svart meg. (Kritikken min var sikkert litt kraftig kost for sarte kristne sjeler, men de to epostene ble likevel besvart). Meget bra av Krf. :thumbup: Et eksempel til etterfølgelse.

Lenke til kommentar

Amerikanerne erklærer Norge som Amerikansk koloni.

 

Vel, riktig så dramatisk er det ikke. Amerikanerne hevder nok en gang at amerikansk lov gjelder i Norge. Denne gangen er det hotellkjeden Radisson som rammes av det utenlandske presset. Cubanere nektes opphold på norske radisson-hoteller på grunn av den amerikanske handelsboikotten av Cuba. Dagrevyenn melder om dette.

 

Personlig synes jeg det er på tide at regjeringa sender et strengt brev til Radisson-administrasjonen og ber de enten følge norsk lov i Norge eller ha seg på hodet ut av landet. Statsministeren bør også ta kontakt med det hvite hus og presisere at det er kun Norsk lov som gjelder i Norge og at de må slutte å presse/oppfordre amerikanske selskaper til å bryte lover utenfor USA.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg fikk med meg så ble det presisert fra USA at selskapene på tross av påbudet om boikott ikke måtte bryte lovene i landene de opererte i. Så om det stemmer er det greit å kritisere selskapet, men USA har vel sitt på det tørre hvis de har gitt beskjed om at norsk lov skal respekteres.

 

Får vel lese gjennom artikler og se om jeg finner sitatet eller om det kun er hukommelsen som spiller meg et puss. Hukommelse er som sagt ingen nøyaktig vitenskap :)

Lenke til kommentar
Opponents of the bill say their taxes should not fund research which involves the destruction of embryos.

7702898[/snapback]

En del republikanere i USA er visst nøye med å nevne taxx-moneys hver gang de er imot et forslag som står litt til venstre for dem selv.

 

edit: }-tegn funket dårlig i quoten... :hmm:

7702954[/snapback]

 

Vel, det interessante med diskusjonen jeg fulgte med på anngående dette var at amerikanerene var mest opptatt av hvorvidt forskning generelt skulle være privat eller ikke. Skattepengeargumentet gikk begge veier, dvs at hvis forskningen var privat så ville en også slippe religiøse som sto i veien for fremskrittet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
La bensinen koste 20 kroner!

LINK

Sier bare velkommen etter, et godt forslag synes jeg, drei kostnadene over fra eiendom til bruk.

7715404[/snapback]

 

Har du planer om oppstart av landsdekkende hestedrosjeselskap?

Såklart het jo forskeren Læstadius, og i tillegg er han svenske...Hurra :w00t:

 

Jeg liker hest på brødskiva, i form av pølse...ikke noe som beveger meg i lortefart mellom destinasjoner :thumbdown:

Lenke til kommentar
La bensinen koste 20 kroner!
LINKSier bare velkommen etter, et godt forslag synes jeg, drei kostnadene over fra eiendom til bruk.

7715404[/snapback]

Jeg sier ja til høye priser på bruk av bil, men la nå ikke bilene bli for billige heller. Man må ikke glemme at det er noe som heter livsløpsanalyse og at halvparten av miljøbelastningen en bil har i sitt livsløp ikke kommer fra forbruk men fra produksjonen. Bruk-og-kast av biler er heller ikke bra for miljøet. Nyere biler er riktig nok mer miljøvennlige, men blir det for billig å kjøpe de så har man de også alt for kort. Fra et miljøperspektiv er vist 10-15 år den optimale levetiden for en bil.

 

Ellers så er 20 kroner veldig mye og ville bare ført til en enorm handelslekkasje til Sverige. Det er vi ikke tjent med. Rundt 15 kroner tror jeg blir passe.

 

De ekstra avgiftene staten vil få inn på høyere avgifter bør gå til kollektivtrafikken og kampanjer for å kjøre flere sammen i hver bil. Tenk så mye mindre slitasje det blir og mindre behov for oppgraderinger av veinettet om det blir f.eks 50% mindre trafikk (i antall kjøretøy, ikke passasjerer) :woot:

Lenke til kommentar
halvparten av miljøbelastningen en bil har i sitt livsløp ikke kommer fra forbruk men fra produksjonen
Er du sikker, det virker veldig høyt, isåfall må jo noe være veldig galt med produksjonsmetodene :ermm:

 

 

Enig i at det bør ikke bli noe bruk-og-kast for bil, men en kraftig dreining bort fra denne sykelige avgiften på å eie bør absolutt innføres....vet ikke om 15kr er nok til å hente inn for tapte engangsavgifter, mulig det er det. Bilene blir jo ikke akkurat billige fordi om engangsavgiftene tas vekk....billigere, men ikke billige...

Lenke til kommentar

Syns det blir litt drøyt å øke prisen på biler. Bilprisen i Norge ligger jo langt over prisen i andre land og gjennomsnittsalderen på biler er også ganske høy i dette landet.

 

Men jeg er helt enig i at å øke prisen på drivstoff. Det er helt klart den rette veien å gå. Men jeg håper regjeringen også øker avgiftene for NOx. Lufta blir bare verre og verre i Oslo om vinteren og sur nedbør holder også på å bli ett større problem.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Var artig å se en venninne fra ungdomstiden, som jeg ikke har sett noe til på flere år, i avisen i dag.

 

http://www.ba.no/nyheter/article2517728.ece

 

Må si meg helt enig med henne og håper hun vinner frem. Dette er ikke stedet å kutte i støtten, nok en merkelig fordelingspolitikk. Husker godt hvor mye min egen bedre halvdel trengte å få kommet til hektene etter at mine småtroll kom til verden.

 

Anbefaler alle om å signere :)

Lenke til kommentar

Helt enig! Kuttene i helsevesnet har for lenge siden begynt å gå på helsa og verdigheten løs, både hos ansatte og pasienter. Signert!

 

Men apropos underskriftskampanjer så synes jeg de er lite informative fordi man ikke får noen oversikt over hvor mange som har motstridende syn. For eksempel om noen vil ha 10 time kristen-undervisning i uka på barneskolen så vil sikkert lista høste inn tusenvis av stemmer fra de kristne miljøene uten at det reflekterer hva befolkningen generelt ønsker.

Lenke til kommentar

FRP og AP nære tvillinger?

 

I følge målinger har AP mistet titusenvis av velgere til FRP.

 

Man kan også lese om AP representant som har meldt overgang til FRP og FRP representant som har meldt overgang til AP.

 

Forskjellen er vel ikke så stor, eller?

 

http://www.setesdolen.no/Gamle%20sider%202006/24012006.html

http://www.finnmarken.no/lokale_nyheter/article2509074.ece

Lenke til kommentar
Helt enig! Kuttene i helsevesnet har for lenge siden begynt å gå på helsa og verdigheten løs, både hos ansatte og pasienter. Signert!

7719072[/snapback]

 

Synes det hele stinker skitten strategi for å først ødelegge det offentlige helsevesenet, slik at det private kan ta over.

Lenke til kommentar

:dontgetit: Ødelegge det offentlige helsevesenet?

 

Antyder du en storstilt konspirasjon eller?

 

Om det er en privat lege eller en offentlig som redder liv er nå fullstendig irrelevant. Det samme går for om det ens unge har en privat lærer eller en offentlig en. Høres jo nesten ut som private er en stor stygg ulv.

Lenke til kommentar
:dontgetit:  Ødelegge det offentlige helsevesenet?

 

Antyder du en storstilt konspirasjon eller?

 

Om det er en privat lege eller en offentlig som redder liv er nå fullstendig irrelevant. Det samme går for om det ens unge har en privat lærer eller en offentlig en. Høres jo nesten ut som private er en stor stygg ulv.

7720314[/snapback]

Når private ordninger fører med seg at en stadig større gruppe ikke lenger ønsker offentlige velferdsgoder, som det offentlige helsevesenet tilbyr til alle uavhengig av pasientenes finansieringsevne, så kan det bli et problem. Spesielt da også om det fører til et klasseskille mellom de som har råd til en privat løsning og de som må ta til takke med amputert offentlig støtte.

 

Nå er ikke Norge helt der enda, men det er et moment man burde være bevisst. Private løsninger kan undergrave universalitetsprinsippet.

Lenke til kommentar

Det er mye som kan, men det som kan gjøre det reelt er jo om det offentlige gir mindre støtte til private fremfor offentlige.

 

Se på barnehager og maksprisen. Alle kan velge kommunal eller privat og betale samme prisen. Selv benyttet jeg meg av en privat som jeg følte holdt best kvalitet, noe jeg ikke ville hatt muligheten til om venstresiden fikk presset gjennom sin forskjellsbehandling.

 

Angsten for det private har jeg aldri forstått. At endel fattige og de i middelklassen ikke har råd til å benytte seg av enkelte private tilbud er jo fordi de ikke får støtte på lik linje med det offentlige.

 

At den radikale venstresiden vil nekte folk å velge privat sykehus, privat eldrehjem, privat skole eller privat barnehage får så være. Private tilbud er en positiv ting og jeg selv ønsker det velkommen.

 

Selv har jeg hatt kreft og det skremmende er at jeg kun hadde en behandlingsform å velge og det er den som den offentlige tilbød. I USA har man flere forskjellige behandlingsformer å velge mellom. Heldigvis er Norge på topp når det gjelder denne type behandling, noe som var betryggende. Og man slipper svindelen som man kan oppleve i USA (folk gjenomgår behandling de ikke har behov for). Men jeg ville gjerne hatt valget. Det er jo ikke som om det offentlige helsevesenet ikke har mange skjelett i skapet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...