Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JBlack: Rikdom kan ikke brukes til å få flere etniske nordmenn. Er det ikke nok arbeidere her i landet til å møte behovet så stokker det seg.

 

Det er ikke slik at man vil ha en arbeidsstokk som alltid vil tilsvare behovet. Nå er det slik at den etniske norske arbeidsstokken (i mangel på bedre ord) er alt for liten til å møte behovet. Det er mange innvandrere som sørger for at blant annet helsesektoren har den bemanningen de har.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hører på NRK-alltid nyheter at Exon Mobile står bak bevisst feilinformering og lobbyvirksomhet i USA for å så tvil om menneskeskapt klimaoppvarming. Nå sørger vel president Bush for at oljeselskapet kommer på terrorlisten...? :whistle:

Lenke til kommentar

Godt å lese at ikke hele verden går under i hvert fall;

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=163590

 

Godt å lese at plateselskapene viser medmenneskelighet. Eller vent, nå drømte jeg bare.

http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=163599

 

 

Det er bra politikere vet å bruke midlene til folket med omhu;

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=163587

- Nå må regjeringen skjerpe seg og få dette tydelig og klart, sier Smith til VG.

Lenke til kommentar
Godt å lese at plateselskapene viser medmenneskelighet. Eller vent, nå drømte jeg bare.

http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=163599

7640194[/snapback]

Bot og fengsel for en 16-åring høres alt for voldsomt ut. Selv mange alvorlige voldssaker gir jo mindre straff enn dette.

 

I tillegg skjønner jeg ikke hvordan platebransjen skal få gjennom kravet sitt. Så lenge gutten får en form for straff (der en bot på 4000kr av politiet burde holde etter min mening) så burde også straffen være gitt. Hvordan skal platebransjen få gjennom sin ekstrastraff? Et erstatningskrav må vel dokumenteres ganske grundig med kvitteringer for hva det faktisk koster å reparere skaden?

 

Hvis jeg tar et foto med (copyright Simen1) og noen kopierer det så kan vel ikke jeg uten videre kreve erstatning for 1 million per kopi hvis jeg har lyst til å saksøke vedkommende?

Lenke til kommentar
Hvordan skal platebransjen få gjennom sin ekstrastraff? Et erstatningskrav må vel dokumenteres ganske grundig med kvitteringer for hva det faktisk koster å reparere skaden?

7640277[/snapback]

De grunnleggende vilkår for erstatning i norsk rett er ansvarsgrunnlag, årsakssammenheng og økonomisk tap. (stud.jur ftw). Det er det økonomiske tapet som er utfordringen. Å si at de har tapt tilsvarende som det hadde kostet å kjøpe alt nedlastet materiale er ihvertfall helt virkelighetsfjernt. Det er slett ikke sikkert det foreligger noe økonomisk tap i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Vi liker ikke kapitalister i NrK gjør vi vel..

 

Kapitalistmonster

 

eller hva? ;)

 

 

En "majortabbe" som tydeligvis gikk gjennom flere ledd av kvalitetssikring og som på mange sett og vis demonstrerer et sentiment som synes å ligge i grunnfjellet som NRK bygges på.

 

Satt sammen av to enkeltinnlegg og flyttet inn i såpekassen av JohndoeMAKT

7642135[/snapback]

ARK i beste stil. Jeg velger å slutte meg til en kommentar fra VG-debatt:

 

"Vi snakker om en mann som mistet sin kone i kreft i romjulen. Vi betaler lisens til en kanal hvor ansatte får lov til å gi uttrykk for sine personlige antipatier gjennom barne-TV?

 

Avventer i spenning kommentar fra Giske."

Lenke til kommentar

Sitat fra en stripper i Dagsrevyen nå nettopp fritt etter hukommelsen "Me er ei lita yrkesgruppa, så eg forstår ikkje kvifor dei er ute etter oss".

 

Må bare kommentere dette, fordi det ikke akkurat styrker saken deres. Jeg tror ikke en ekte billedkunstner anser seg selv som en yrkesarbeider. Han gjør det ikke for pengene, men for gleden og interessen i kunsten.

 

Strippere bør, som alle andre foretak, arbeidsgivere og arbeidstakere, betale sin del av kaka.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Tipper det var hans likhetstrekk med Gordon Vaktmester som gjorde utslaget. Barna var jo livredde den gangen han var på skjermen.

7644990[/snapback]

 

Tror nok styggemannen heter Gorgon :) Før var det ikke så nøye om barna ble underholdt. Det var vel så viktig og skremme dem til køys :p

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Blir ledig stilling som nestleder i AP nå. Så det er vel bare til å "søke". Vagina er dog en forutsetning, da penis diskvalifiserer deg til å være kvalifisert til jobben.

7651225[/snapback]

 

I nattens mulm og mørke blir alle "puse"katter grå, og sleng med et par ekstra akevittpjoltere så åpner verden seg for oss vanlig dødelige "superwimen" :love:

Lenke til kommentar
USA innførte fredag sanksjoner mot 24 utenlandske selskaper som angivelig har solgt våpen til Iran og Syria.

På lista var selskaper både i Kina og Russland, og vedtaket møtte kraftige russiske protester.

I tillegg blir selskaper og enkeltpersoner i Iran, Sudan, Syria, Pakistan, Malaysia, Mexico og Nord-Korea rammet av sanksjonene.

For enkelte selskaper, som iranske og nordkoreanske, har sanksjonene bare symbolsk virkning. For andre kan de virke hemmende på det internasjonale våpenmarkedet.

Det russiske Rosoboronexport protesterte da også raskt, og karakteriserte sanksjonene som et konkurransevridende tiltak.

Ifølge sanksjonslovene for Iran og Syria skal ikke amerikanske myndigheter handle med selskaper, regjeringer eller enkeltpersoner som leverer masseødeleggelsesvåpen eller annen avansert våpenteknologi til de to landene.

Fredagens sanksjonsvedtak spesifiserer ikke hvilke salg eller leveranser som forårsaket sanksjonene.

Hvordan kan USA innføre sanksjoner mot selvskaper når de mest sannsynligvis er utenlandske selvskaper som selger våpen til Iran og Syria?
Lenke til kommentar
Eller overkjøre sønnen. Evt datteren. (Som ikke har blitt født ennå...) Har de stemmerett her?

Nei, det har de ikke. Så lenge de "snylter" på kvinnens kropp så har de ikke det.

7636444[/snapback]

 

Jo det har de. Etter 12. uke.

 

Mener du det er feil?

7636538[/snapback]

Det ufødte fosteret har ikke noe det skulle ha sagt. Grensen på 12 uker er satt av andre.

 

Så lenge fosteret ikke kan overleve utenfor kvinnens kropp så er det kvinnens om bestemmer.

Lenke til kommentar

Den sterkestes rett, Pricks?

 

Rettigheter er noe som er satt av andre. Uten andre mennesker så finnes ingen rettigheter.

 

Kvinnen har, før vi innfører rettigheter, frihet til å gjøre hva hun vil med egen kropp. Retten til å gjøre hva hun vil, det krever at andre mennesker kommer inn og forsvarer denne retten. Disse andre kan også forsvare det ufødte barnets rettigheter.

 

Og det er det samfunnet gjør. Fordeler en viss andel rettigheter til kvinnen, så hun skal kunne bevare noe av friheten til å gjøre hva hun vil med kroppen sin, og en viss andel rettigheter til fosteret, for å bevare verdien som ligger i dette nye livet.

 

----

(Alternativet til denne tankegangen er hvis man er objektivist eller religiøs og henter sin etikk fra dette.)

Lenke til kommentar
Det ufødte fosteret har ikke noe det skulle ha sagt. Grensen på 12 uker er satt av andre.

 

Så lenge fosteret ikke kan overleve utenfor kvinnens kropp så er det kvinnens om bestemmer.

7655176[/snapback]

 

Mener du det er feil å forby abort i 7. og 8. måned som man ser eksempler av i Russland? Et foster er det først fra 3. måned og ut, mener du kvinnen er i sin rett til å ende livet til forsteret når det måtte passe henne, siden fosteret befinner seg i hennes kropp? Skal kvinnen kunne bestemme uten begrensninger?

 

JBlack forklarte ellers veldig bra angående rettigheter. Logikken du bruker for å forklare hvorfor et foster ikke skal ha rettigheter er rett og slett bare merkelig Pricks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...