Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forsamlingen i salen er 90% sosialister, og en liten gjeng tamme høyrefolk.

 

 

Mitt intrykk er at venstre-publikummet er de eneste som nedverdiger seg til å bue skamløst hver gang en fra høyresiden prøver å snakke. Slik skaper de en illusjon av å være i flertall. Akkurat sånn som gorillaer skriker for å avskrekke fiender, det er et helt naturlig fenomen(sett på national geographic). Slik var det i allefall på skoledebatten min.

:whistle:

Lenke til kommentar
Jeg gleder meg til alle gamlingene som har stemt 'arbeiderpartiet i alle' år har dødd ut. Norsk politikk trenger ikke dette etterslepet. ;)

Blir en stund til det da, så du ikke hun førstegangsvelgern som har vetr med på TV2 en stund nå, hun startet som Høyrevelger, men fant fornuften og er nå AP velger :D

AP må gjerne få ha noen velgere. Men disse gamlingene som stemmer ap pga. Gerhardsens innsats en gang i forrige årtusen, de ser jeg frem til at en dag har dødd ut.

Lenke til kommentar

Heihei, som førstegangsvelger har jeg noen spørsmål, som egentlig ikke trenger en helt egen tråd, håper noen her kan svare meg. :)

 

Jeg er langt i fra enig med noen av partiene som stiller til valg i år (dvs. kanskje ett eller annet knøttlite greier jeg aldri har hørt om har masse fornuftig å si, men jeg har som sagt ikke hørt om det partiet), så jeg tenker på å stemme blankt, men jeg lurer da på hva en blank stemme vil ha å si ved et valg, hvordan tolker politikerne et høyt antall blanke stemmer, og hvordan stemmer man blankt?

 

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Uverdig debattprogram. Programlederne favoriserer venstresiden, og tar inn "gjester" som utelukkende er venstresympatisører. Forsamlingen i salen er 90% sosialister, og en liten gjeng tamme høyrefolk.

 

Å toppe "debatten" ved å avbryte sendingen med "Stampen" er lavmål og er med på å gjøre debatten useriøs. Helt forkastelig.

Pussig å se høyresiden hvor raske de er med annklager om juks og venstrevridde proggrammøledere, i går var det en slik debatt på NRK og der var flertallet høyrefolk, var det noen som glaget da :whistle::whistle::whistle:

 

Mitt intrykk er at venstre-publikummet er de eneste som nedverdiger seg til å bue skamløst hver gang en fra høyresiden prøver å snakke. Slik skaper de en illusjon av å være i flertall. Akkurat sånn som gorillaer skriker for å avskrekke fiender, det er et helt naturlig fenomen(sett på national geographic). Slik var det i allefall på skoledebatten min.

 

jeg ler meg skakk ihjel, tidligere har det jo vert buing i de fleste debattene og dette har programlederne prøvd å få bukt med noe de har lyktees med, men ser at enkelte har veldig kort minne da det var buekorpset til den borgerlige siden som "vant" de fleste gangene. :D:D

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

sluffy, du trenger ikke være helt enig med noen partier... og dessuten fins det MANGE partier, mange små partier.. men det spørs jo selvsagt hvilke som stiller til valg der du bor. Men en blank stemme er en blank stemme... Om 50% stemmer blank vil det nok få mye oppmerksomhet og bli tolket dithen at ingen av de store partiene drar velgere, men slik blir det neppe, og da er en blank stemme kun en blank stemme som ingen egentlig fokuserer på. Men jeg vil si en blank stemme er bedre enn å avstå fra å stemme!

Lenke til kommentar

Det er ingen forskjell på å stemme blankt og å la være å stemme. Ved å la være å stemme, fordeler man i praksis stemmen sin på alle partier som stiller til valg. Dersom 15 partier stiller til valg i ditt fylke, vil 1/15 av din stemme gå til RV, 1/15 til Frp, 1/15 til KrF, etc. Sånn sett kan det være et bedre alternativ å gi stemmen til et parti som uansett er for lite til å komme inn på Stortinget, slik at man i alle fall unngår å gi deler av stemmen til partier man ikke ønsker å støtte.

Lenke til kommentar
Det er ingen forskjell på å stemme blankt og å la være å stemme.

Jo faktisk. En blank stemme vil telle på valgdeltagelsen, selv om stemmen ikke er gyldig. Hvis man lar vær å stemme vil ikke valgdeltakelsen øke.

So?

 

Personlig har jeg aldri stemt blankt. De gangene jeg ikke har bestemt meg, så har jeg ikke giddet å kaste bort tiden på å møte opp. Og jeg ser egentlig ikke poenget med å 'øke valgdeltakelsen' i seg.

 

Dere som ike vet hva dere skal stemme. Hold dere hjemme med god samvittighet, og glem alle bedrevitere som forteller dere at det er så viktig å stemmer blankt. :tease:

Lenke til kommentar
Personlig har jeg aldri stemt blankt. De gangene jeg ikke har bestemt meg, så har jeg ikke giddet å kaste bort tiden på å møte opp. Og jeg ser egentlig ikke poenget med å 'øke valgdeltakelsen' i seg.

 

Dere som ike vet hva dere skal stemme. Hold dere hjemme med god samvittighet, og glem alle bedrevitere som forteller dere at det er så viktig å stemmer blankt. :tease:

veldig saklig innlegg dette. kan du ikke tenke deg en mulig forskjell mellom 25% blanke stemmer mot 25% "ikke møtt opp"? (du trenger ikke å svare for min del siden jeg sjelden leser dine innlegg :dribble: , noe som jeg kan vel tillate meg å skrive siden dette tross er "såpeboksen" )

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
Personlig har jeg aldri stemt blankt. De gangene jeg ikke har bestemt meg, så har jeg ikke giddet å kaste bort tiden på å møte opp. Og jeg ser egentlig ikke poenget med å 'øke valgdeltakelsen' i seg.

 

Dere som ike vet hva dere skal stemme. Hold dere hjemme med god samvittighet, og glem alle bedrevitere som forteller dere at det er så viktig å stemmer blankt. :tease:

veldig saklig innlegg dette. kan du ikke tenke deg en mulig forskjell mellom 25% blanke stemmer mot 25% "ikke møtt opp"?

Nei. Ikke noe jeg anser ha betydning for noe som helst. Og ikke du heller, siden du ikke skriver noe om det?

 

(du trenger ikke å svare for min del siden jeg sjelden leser dine innlegg  :dribble:

Å angripe noen for usaklighet, og prestere en sånn kommentar i ett og samme innlegg... :roll:

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...