Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Sitter og svetter over julegaveproblematikken... Gi penger til sultne "svin" som er ens egne voksne barn...? Hvem kan finne perfekte julegaver til "vampyrer"...?? Hva i det huleste(kutter ut bannskap i respekt for jesusbarnet :love: ). men hvordan kan man dekke "ufyselige" "behov" da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter og svetter over julegaveproblematikken... Gi penger til sultne "svin" som er ens egne voksne barn...? Hvem kan finne perfekte julegaver til "vampyrer"...?? Hva i det huleste(kutter ut bannskap i respekt for jesusbarnet :love: ). men hvordan kan man dekke "ufyselige" "behov" da?

7552075[/snapback]

 

Når det gjelder julegaver gir jeg kunn til barn under 16 år ,til mine foreldre og min samboer, alle andre får klare seg foruten.

Dette er forresten noe hele fam er enige om, hvorfor bytte ting man egentlig ikke har bruk for?

Lenke til kommentar
Slik jeg har oppfattet det å kalle andre for stråmenn så er det fordi en ikke liker det motparten skriver, prøve å svekke motparten eller dens argumenter

Nei. En stråmann er når man angriper meninger som motstanderen ikke har gitt uttrykk for.

7553117[/snapback]

 

Da var det jo greit om det ble brukt bare da,men her på forumet brukes begrepet med en gang noen ikke liker en annen persons syn, feks i saker der en person lufter sine tanker om hvordan en sak hadde utartet seg med andre aktører, dermed har en overhode ikke anngrepet noens mening men alikevel blitt definert som stråmann.

Viser ikke nettop slike tilfeller nøyaktig hva jeg skriver,nemmelig at noen bruker dette kunn for å prøve å svekke motdebatanten, muligens i mangel på saklig motargumentasjon :hmm:

Lenke til kommentar
Da var det jo greit om det ble brukt bare da,men her på forumet brukes begrepet med en gang noen ikke liker en annen persons syn, feks i saker der en person lufter sine tanker om hvordan en sak hadde utartet seg med andre aktører

Nei, det gjør ikke det. "Stråmann" brukes veldig sjelden i dette forumet, og når det først brukes så pleier det å være berettiget.

Lenke til kommentar
Da var det jo greit om det ble brukt bare da,men her på forumet brukes begrepet med en gang noen ikke liker en annen persons syn, feks i saker der en person lufter sine tanker om hvordan en sak hadde utartet seg med andre aktører

Nei, det gjør ikke det. "Stråmann" brukes veldig sjelden i dette forumet, og når det først brukes så pleier det å være berettiget.

7554464[/snapback]

 

Haha, er du morsom? Det finnes knapt en side i de mest populære PRS-trådene hvor ordet stråmann knapt blir brukt. Enkelte på dette forumet her synes tydeligvis det er mye lettere å sette seg på bakbena å rope "stråmann stråmann" enn å simpelthen si "det var ikke det jeg mente". Nevner ikke navn...

Lenke til kommentar
Da var det jo greit om det ble brukt bare da,men her på forumet brukes begrepet med en gang noen ikke liker en annen persons syn, feks i saker der en person lufter sine tanker om hvordan en sak hadde utartet seg med andre aktører

Nei, det gjør ikke det. "Stråmann" brukes veldig sjelden i dette forumet, og når det først brukes så pleier det å være berettiget.

7554464[/snapback]

 

Haha, er du morsom? Det finnes knapt en side i de mest populære PRS-trådene hvor ordet stråmann knapt blir brukt. Enkelte på dette forumet her synes tydeligvis det er mye lettere å sette seg på bakbena å rope "stråmann stråmann" enn å simpelthen si "det var ikke det jeg mente". Nevner ikke navn...

7554479[/snapback]

 

 

Riktig,bra at andre også ser hva som foregår :thumbup:

 

God Jul

mvh Snekker`n

Lenke til kommentar
Riktig,bra at andre også ser hva som foregår  :thumbup:

7556341[/snapback]

 

Enig, har sett flere steder at folk bruker uttrykket "stråmann" fullstendig feil. Kanskje på tide med en egen sticky der begreper og fremmedord som dukker opp fra tid til annen forklares. Om noen hadde lest den er en annen sak. :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
(Dagbladet.no): Det var spådd rekord. Og det ble rekord. Nordmenn stinne av petrodollars og sterk krone satte ny norsk shoppingrekord:

 

 

 

Så langt fredag har vi dratt kortet 4 250 000 ganger gjennom betalingsautomaten. Den forrige rekorden var fra torsdag 21.12, da vi brukte kortet 3 976 000 ganger.

 

- Vi regner med at det vil ende på et sted mellom 4,3 og 4,4 millioner korttransaksjoner, sier informasjonssjef Stein-Arne Tjore i Bankenes Betalingssentral til Dagbladet.no.

 

Handelsnæringens har tidligere spådd at det fredag 22.12 vil omsettes for 2,4 milliarder kroner i norske butikker, og at 2,2 milliarder blir betalt med kort. Kronetallene for dagens rekordhandel er ikke klare ennå, men BBS sier at den gjennomsnittlige betalingen i går var på rundt 500 kroner. En kjapp hoderegning tilsier dermed at handelsnæringens spådom ser ut til å være rett.

 

 

Lite på krita

 

 

2,4 milliarder kroner er mye penger, men vi ser ut til å ha råd til det. Bare fem prosent av dagens korttransaksjoner er gjort på krita.

 

- 95 prosent av transaksjonene er gjort gjennom BankAxept, der det må være dekning på konto, sier Tjore.

 

På det høyeste var antall transaksjoner antageligvis over 200 i sekundet. Det betyr at når julehandelen var på det aller verste i ettermiddag så handlet vi for 6 millioner kroner - i minuttet.

 

Selv opp mot stengetid røk det ut trekvart millioner kroner i minuttet fra norske lommebøker.

 

- Vi utvidet kapasiteten i høst for å stå klar til julehandelen, sier Tjore

 

 

Klarer ikke å glede meg over slike rekorder, er det bare meg eller?

 

Kilde: dagbladet.no

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
(Dagbladet.no): *snip*

 

 

Klarer ikke å glede meg over slike rekorder, er det bare meg eller?

 

Kilde: dagbladet.no

7560797[/snapback]

 

Jeg synes ikke vi skal bestemme hva og hvor mye folk skal bruke av pengene sine.

7560800[/snapback]

 

Stråmann, stråmann bukken min, tenk på vesle guten din...ladida... :p

 

Mitt poeng er bare funderinger over livets ufordragelige lettvinthet. ;)

Lenke til kommentar
Stråmann, stråmann bukken min, tenk på vesle guten din...ladida... :p

 

Mitt poeng er bare funderinger over livets ufordragelige lettvinthet. ;)

7560825[/snapback]

 

Stråmann!? Blasfemi! Rapportert!

 

:p

 

 

Jeg tolket innlegget ditt litt i en retning til at vi kan fortelle folk hvor mye de skal bruke av pengene sine og på hva, noe jeg er uenig i. Om man har råd til det så skal man få kjøpe det. Hvor dumt det enn er.

 

 

At vi går amok i butikkene er en annen sak. Litt bekymringsverdg at å bruke penger kan være en hobby i seg selv for noen. :p

Lenke til kommentar
Han nektes en katolsk begravelse, noe jeg synes er helt fair i og med at han brøt de katolske doktrinene i sin kamp for aktiv dødshjelp.

7561507[/snapback]

 

Nei han gjorde ikke det,han ba om å få då istedenfor å bli holdt kunstig i live

 

 

60-åringen var bundet til sin seng, kunne ikke selv puste
Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Han nektes en katolsk begravelse, noe jeg synes er helt fair i og med at han brøt de katolske doktrinene i sin kamp for aktiv dødshjelp.

7561507[/snapback]

Nei han gjorde ikke det,han ba om å få då istedenfor å bli holdt kunstig i live

7561789[/snapback]

«Welby har flere ganger og offentlig uttrykt sitt ønske om å ende sitt liv, hvilket er mot de katolske doktriner»

 

Edit: Hvis man absolutt skal være med i en sær religion, så må man nesten tåle å følge reglene deres også. Skal man tvinge prestene til å gjøre noe mot sin vilje, eller hva mener du egentlig?

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...