Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så med andre ord, du misliker ikke EKTE raddiser, du misliker bare teite barnslige folk med lissom-image. :)

7519495[/snapback]

Jeg har ingenting imot "mote-radikale", men avskyr søppelet som henger på Blitz, UFFA m.m. Bare se på opptøyene i København, makan til søppelfolk skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
En mann i luftballong:

 

 

En mann i en varmluftsballong innså at han hadde rotet seg bort. Han reduserte høyden og så en kvinne nede på marken. Han gikk enda lavere og ropte til kvinnen: "Unnskyld, kan du hjelpe meg? Jeg har en avtalt et møte med en venn for en time siden, men jeg vet ikke hvor jeg befinner meg."

 

Kvinnen nede på bakken svarte: "Du befinner deg i en varmluftsballong ca, 30 fot over havet på 55° 41' 47" nordlig bredde og 10° 12' 47" vestlig lengde."

"Du må være tekniker." sa mannen.  "Det er jeg," svarte kvinnen, "men hvordan visste du det?"

"Tja," sa mannen. "alt du har sagt er teknisk korrekt, men jeg har ikke anelse om hva jeg skal bruke opplysningene til og faktum er at jeg fremdeles ikke vet hvor jeg er.

Det eneste jeg har fått ut av din hjelp er at jeg har blitt enda mer forsinket."

 

Kvinnen på bakken svarte: "Du må sitte i ledelsen". "Det gjør jeg," svarte ballongskipperen, "men hvordan kunne du vite det?"

 

Det er enkelt. Du vet ikke hvor du er eller hvor du skal. Du har kommet deg opp ved hjelp av en masse varm luft. Du har inngått en avtale som du ikke er i stand til å holde og forventer at mennesker under deg skal løse problemet ditt. Faktum er at du befinnner deg i samme situasjon som du gjorde føre du traff meg, men nå er det plutselig min feil!"

 

God Søndag :thumbup:

Lenke til kommentar
Huff... Vi ser jo helt klart hva slags fanatisme Israel står opp mot når palestinerne ikke engang klarer å holde fred internt.

 

Problemet er at de har en kultur der de løser alt med våpen og vold. Derfor er det ikke rart at Israel blir tvunget til å forsvare seg med våpen.

7520327[/snapback]

 

For en lettvint holdning til problemstillingen, dette er ikke det første landet med indre stridigheter og blir neppe det siste.

her må en vel heller være optimistisk fordi den mest fredelige fraksjonen ønsker å kvitte seg med den mest ytterliggående, nettop dette kan være et langt skritt i retning av fredelige forhandlinger mellom Israel og Palestina.

En må her ikke blindt trekke skylappene enda lenger ned og rope på mere bomber fra Israel,de har aldrig ført noe godt med seg og vil heller aldrig gjøre det.

Lenke til kommentar

For en lettvint holdning til problemstillingen, dette er ikke det første landet med indre stridigheter og blir neppe det siste.

her må en vel heller være optimistisk fordi den mest fredelige fraksjonen ønsker å kvitte seg med den mest ytterliggående, nettop dette kan være et langt skritt i retning av fredelige forhandlinger mellom Israel og Palestina.

En må her ikke blindt trekke skylappene enda lenger ned og rope på mere bomber fra Israel,de har aldrig ført noe godt med seg og vil heller aldrig  gjøre det.

7522526[/snapback]

 

Nå har fantatisk islamisme heller aldri ført noe godt med seg. Å bli kvitt en ekstrem ytterfløy er på en måte negativt og en annen måte positivt. Vi definerer jo normaler og uekstremiteter via hva som er ekstremitetene og ytterfløyene, særlig politisk. Om vi fjerne ytterpunktene vil de erstattes av nye ytterpunkter som før ikke ble ansett som ekstreme. Derfor er det viktig med ytringsfrihet.

 

Etter min mening.

Lenke til kommentar

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1573466.ece

 

Advarer mot stjernekrig

 

USA mener terrorgrupper eller andre stater utvikler våpen for å angripe amerikanske satellitter i verdensrommet.

 

"Ifølge Robert G. Joseph, som er viseutenriksminister med ansvar for internasjonal sikkerhet, er andre stater eller terrororganisasjoner nå i ferd med å utvikle våpen for å angripe amerikanske installasjoner i verdensrommet.

 

- Det er ironisk at han hele tiden gjentar at "det er ikke noe våpenkappløp i verdensrommet", noe som forteller meg at det heller ikke er noen trussel, samtidig som han sier hvordan vi skal forsvare våre satellitter med våpenmakt, sier Theresa Hitchens som er direktør ved Center for Defense Information."

 

:whistle:

Lenke til kommentar
For en lettvint holdning til problemstillingen, dette er ikke det første landet med indre stridigheter og blir neppe det siste.

Har jeg sagt det? Nei. Poenget mitt var altså at dette er det Israel har å stri med. Disse fanatikerne.

 

En må her ikke blindt trekke skylappene enda lenger ned og rope på mere bomber fra Israel,de har aldrig ført noe godt med seg og vil heller aldrig  gjøre det.

7522526[/snapback]

Vel, det har hindret at Israel har blitt utslettet fra kartet :)

Lenke til kommentar

Mangelnde nynorskundervisning hindrer integrering?

 

En liste dras fram her blant ting som da skal hindre integrering i Norge:

Dessuten mener mange at også dette er med på å ødelegge: arbeidsløshet, uklar kommunikasjon på arbeidsplassen, debattprogrammer, stigmatisering, diskriminering, FrP, dårlige språkkunnskaper, ansiktsslør, henteekteskap, menn som isolerer kvinner, khatbruk, gettoer, det norske velferdssystemet, moskeene, norske medier, imamer, svart arbeid, manglende toleranse, dyrere sterilisering, trossamfunn, innvandrere, dataproblemer også videre.

 

Er jeg den eneste som synes et par av disse tingene på den lista er ganske ute og kjøre?

 

Og er vi ikke nå ute etter syndebukker for den manglende integreringen, når vi går til disse lengder for å forsvare det at mange rett og slett ikke har lyst til å integrere seg?

Lenke til kommentar
For en lettvint holdning til problemstillingen, dette er ikke det første landet med indre stridigheter og blir neppe det siste.

Har jeg sagt det? Nei. Poenget mitt var altså at dette er det Israel har å stri med. Disse fanatikerne.

 

En må her ikke blindt trekke skylappene enda lenger ned og rope på mere bomber fra Israel,de har aldrig ført noe godt med seg og vil heller aldrig  gjøre det.

7522526[/snapback]

Vel, det har hindret at Israel har blitt utslettet fra kartet :)

7526125[/snapback]

 

 

Tja slik jeg oppfatter det du skriver så sier du det her:

Huff... Vi ser jo helt klart hva slags fanatisme Israel står opp mot når palestinerne ikke engang klarer å holde fred internt.

 

Problemet er at de har en kultur der de løser alt med våpen og vold. Derfor er det ikke rart at Israel blir tvunget til å forsvare seg med våpen.

 

Å bombe ihjel en nasjon eller et folk er ikke noen god løsning og Israels anngrep har i alt for stor grad rammet sivilbefolkningen, å skyte spurv med kanoner løser aldrig et problem.

Det å forsvare sine innbyggere fra terror er en ting,det å innvadere, okkupere og fordrive andre for å overta deres land blir noe annet.

Det eneste som kan skape fred er å søke å støtte de krefter som er moderate og å gi sivilbefolkningen et fremtidshåp,dette er eneste vei å gå for å stoppe rekruteringen til ytterligående terrorelskere.

Lenke til kommentar
For en lettvint holdning til problemstillingen, dette er ikke det første landet med indre stridigheter og blir neppe det siste.

Har jeg sagt det? Nei. Poenget mitt var altså at dette er det Israel har å stri med. Disse fanatikerne.

 

En må her ikke blindt trekke skylappene enda lenger ned og rope på mere bomber fra Israel,de har aldrig ført noe godt med seg og vil heller aldrig  gjøre det.

7522526[/snapback]

Vel, det har hindret at Israel har blitt utslettet fra kartet :)

7526125[/snapback]

 

 

Tja slik jeg oppfatter det du skriver så sier du det her:

Huff... Vi ser jo helt klart hva slags fanatisme Israel står opp mot når palestinerne ikke engang klarer å holde fred internt.

 

Problemet er at de har en kultur der de løser alt med våpen og vold. Derfor er det ikke rart at Israel blir tvunget til å forsvare seg med våpen.

 

Å bombe ihjel en nasjon eller et folk er ikke noen god løsning og Israels anngrep har i alt for stor grad rammet sivilbefolkningen, å skyte spurv med kanoner løser aldrig et problem.

Det å forsvare sine innbyggere fra terror er en ting,det å innvadere, okkupere og fordrive andre for å overta deres land blir noe annet.

Det eneste som kan skape fred er å søke å støtte de krefter som er moderate og å gi sivilbefolkningen et fremtidshåp,dette er eneste vei å gå for å stoppe rekruteringen til ytterligående terrorelskere.

7526537[/snapback]

 

Problemet er vel at du tillegger Israel motiver de ikke har vist noen tegn til å ha.

 

1) Fordriver Israel palestinere ?

Nei Israel fordriver ikke palestinere utover det som er nødvendig for å skape sikre buffersoner. Hadde Israel hatt et ønske om å etnisk rense området for palestinere hadde det tatt sjelden kort tid, dette har ikke skjedd og vil ikke skje.

 

2) Overtar Israel "deres" land?

Nei, igjen, dette er en utgammel og ganske slitsom argumentasjonslinje. Israel sitter ganske riktig igjen med mer land enn både 1948 og res. fra 1967 skulle tilsi, men utover det er det ingenting som tilsier at de vil "overta" noe som helst. Det at de tilegner seg landområder av stor taktisk betydning som til stadighet blir brukt som startpunkt for angrep er en relativt naturlig følge av disse angrepene.

 

Et "moderat" innlegg som både i språkbruk og retorikk viser at du på ingen måte er særlig moderat i spørsmålet.

Lenke til kommentar

Vesten gir seg selv en (innenrikspolitisk) rett venstre. Venstresidens himmelropende naive snillisme.

 

Vesten gir seg selv en (utenrikspolitisk) rett høyre. Høyresidens himmelropende naive invasjonslyst.

 

Høyresidens naive invasjonslyst bringer venstresidens selvforakt med dertil hørende naiv snillisme til nye hittil uante høyder.

 

Venstresidens naive snillisme bringer høyresidens naive krigslyst til nye hittil uante høyder.

 

Knock out...

 

Noen spørsmål?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Vesten gir seg selv en (innenrikspolitisk) rett venstre. Venstresidens himmelropende naive snillisme.

 

Vesten gir seg selv en (utenrikspolitisk) rett høyre. Høyresidens himmelropende naive invasjonslyst.

 

Høyresidens naive invasjonslyst bringer venstresidens selvforakt med dertil hørende naiv snillisme til nye hittil uante høyder.

 

Venstresidens naive snillisme bringer høyresidens naive krigslyst til nye hittil uante høyder.

 

Knock out...

 

Noen spørsmål?

7529431[/snapback]

 

Hvis du simplifiserer fasit, så kan det hende :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Å bombe ihjel en nasjon eller et folk er ikke noen god løsning og Israels anngrep har i alt for stor grad rammet sivilbefolkningen, å skyte spurv med kanoner løser aldrig et problem.

7526537[/snapback]

Ingen har bombet ihjel nasjoner eller folk.

7526859[/snapback]

 

Nei, så langt har de ikke bombet helt ihjel noen, men noen har utprøvd mulighetene for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...