Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234
Dette er typisk forvrengning av bildet.

 

De som tjener mest, betaler også mest i skatt, og bidrar dermed mest til fellesskapet. At de får mer penger igjen når de både tjener mer og betaler mer i skatt i utgangspunktet er helt naturlig.

Se en god oversikt over de prosentvise skattelettelsene på DinSide. Disse er ferskere enn tallene jeg linket til tidligere.

Lenke til kommentar

Siden dette er såpeboksen må jeg bare lime inn et innlegg fra vg.no:

#  6. Hilsen fra Høyrevelger

 

Det virker som at AP har fått monopol på å være sosialistiske, der all politikk skal presses igjennom et A4 filter. RVs sterke tro på mennesker og idealer er noe jeg tror Norge trenger. Å ha RV som vaktbikkje som tørr å si ifra er bra, og RVs leder er den eneste som ikke har hengt ut andre, men faktisk argumenter for sin egen politikk.

 

Hadde jeg hatt større tro på mennesker skulle jeg ha stemt RV hele tiden.

 

Skrevet av Rune — 10 Sep 2005, 17:57

Lenke til kommentar
Sammtidig får en som tjener over 900 000 hele 24 854 kroner i skattelette.

Hvor mange i dette landet tjener slike beløp? Jeg kan si for min egen del at om jeg hadde tjent et slikt beløp ville ikke personlig økonomi hatt noen invirkning på hvem som skulle få stemmen min.

Greit nok,da kan du jo se på de som tjener litt mindre da, de får jo mye mye mere enn en enslige fosørger som virkelig kan trenge skattelette.

 

*Inntekt 400.000, skattelette ca 4.000

*Inntekt 500.000, skattelette ca 6.500

*Inntekt 600.000, skattelette ca 9.000

 

Tendensen er soleklar til mere du tjener til mere skal du få.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Se en god oversikt over de prosentvise skattelettelsene på DinSide. Disse er ferskere enn tallene jeg linket til tidligere.

Ja, og?

 

 

Greit nok,da kan du jo se på de som tjener litt mindre da, de får jo mye mye mere enn en enslige fosørger som virkelig kan trenge skattelette.

 

*Inntekt 400.000, skattelette ca 4.000

*Inntekt 500.000, skattelette ca 6.500

*Inntekt 600.000, skattelette ca 9.000

 

Tendensen er soleklar til mere du tjener til mere skal du få.

Og problemet er? Jo mer du tjener, desto mer betaler du i skatt. Desto mer bidrar du med til fellesskapet.

 

Det du kommer med her er jantelov og misunnelsesargumentasjon. Det er ikke noe galt i at de som betaler mest får mest i skattelette. De bidrar fortsatt med mer enn de som tjener mindre.

Lenke til kommentar
Se en god oversikt over de prosentvise skattelettelsene på DinSide. Disse er ferskere enn tallene jeg linket til tidligere.

Ja, og?

 

 

Greit nok,da kan du jo se på de som tjener litt mindre da, de får jo mye mye mere enn en enslige fosørger som virkelig kan trenge skattelette.

 

*Inntekt 400.000, skattelette ca 4.000

*Inntekt 500.000, skattelette ca 6.500

*Inntekt 600.000, skattelette ca 9.000

 

Tendensen er soleklar til mere du tjener til mere skal du få.

Og problemet er? Jo mer du tjener, desto mer betaler du i skatt. Desto mer bidrar du med til fellesskapet.

 

Det du kommer med her er jantelov og misunnelsesargumentasjon. Det er ikke noe galt i at de som betaler mest får mest i skattelette. De bidrar fortsatt med mer enn de som tjener mindre.

Her tar du atter en gang feil, jeg synest overhode det ikke er feil at også de som tjener best skal få skattelette. Det har jeg aldri nevnt, det som er feil er at regeringen bruker dette som et løft i fattidomsproblematikken og at de skal utjevne forskjeller.

Hvordan en skal utjevne forskjeller ved å gi mest til de som har mest og lite eller ingenting til dem som har minst, ja det fatter ikke jeg .

De kan greit gi de rike skattelette, men gi dem mindre enn i dag og heller bruke den delen som blir igjen til enten mere skattelette til de fattigste eller at alle under feks 200 000 i inntekt slapp egenandeler. Det hadde vert mye mer rettferdig .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Ser høybråten sliter i føste del av partilederdebatten, han er jo så sinna at det er hakket før han feier Jens av stolen  :!:  :!:

Jeg synes faktisk Høybråten gjorde det bra, sjelden jeg har sett han så engasjert. Generelt er jeg hittil ikke spesielt fornøyd med debatten. Oddvar Stenstrøm gjør IMHO ingen god jobb.

 

STÅ PÅ JENS DETTE LIKER VI  :grin:  :grin:

Gjesp.

Lenke til kommentar
Ser høybråten sliter i føste del av partilederdebatten, han er jo så sinna at det er hakket før han feier Jens av stolen  :!:  :!:

 

STÅ PÅ JENS DETTE LIKER VI  :grin:  :grin:

Hehe, ja, det ble litt varmt mellom dem, ja. Og er enig med sindres - tror ikke jeg har sett Høybråten mer engasjert noen gang.

 

Jeg synes faktisk Høybråten gjorde det bra, sjelden jeg har sett han så engasjert. Generelt er jeg hittil ikke spesielt fornøyd med debatten. Oddvar Stenstrøm gjør IMHO ingen god jobb.

Helt enig, partilederdebatten på NRK var mye bedre. Ikke så fryktelig kommersiell (og tabloid) som TV2s, slapp "Badestampen", og der fikk folk faktisk komme med noen skikkelige innlegg.

 

Blir for dumt når Stenstrøm sier at alle skal svare kort på alt. Det blir jo ingen skikkelig debatt da. Nei, TV2s debatt nå i kveld var skuffende.

Endret av bhsand
Lenke til kommentar

JBlack; Jeg tror KrF vil dø ut før AP, men ingen av delene gjør meg noe særlig.

 

Snekker'n og tom; når dere sier "vinne debatten", hvilken definisjon støtter dere det uttrykket opp mot? Jeg bruker innimellom uttrykket selv, men jeg fant nå ut at det både varierer hva jeg legger i det, samt hvor nyttig/unyttig begrepet er uansett.

Lenke til kommentar
Ap og SV må gjerne vinne debattene, så lenge høyresiden vinner valget. Nå så jeg ingen av partilederdebattene, befant meg på flyreise begge dager.

 

Geir :)

Spiller ingen rolle,de taper jo uansett, da deres arroganse ikke vil ta hensyn til høyresidens største parti, og så spørs det da hva velgerne sier når de leser om at Høyre har hemmeligholdt viktige rapporter, synest det var veldig rart at dette ikke var med, da hadde nok SV sunnet satt Erna sjakk matt flere ganger slik de gjorde med egenandelene :!: :!:

Lenke til kommentar
JBlack; Jeg tror KrF vil dø ut før AP, men ingen av delene gjør meg noe særlig.

 

Snekker'n og tom; når dere sier "vinne debatten", hvilken definisjon støtter dere det uttrykket opp mot? Jeg bruker innimellom uttrykket selv, men jeg fant nå ut at det både varierer hva jeg legger i det, samt hvor nyttig/unyttig begrepet er uansett.

Vi forholder oss til det eksperteamet som var oppnevnt til dette.

selvsagt kan andre mene noe annet, men dette er nå uansett en uhøytidlig kåring og ikke noe å lage en lang debatt av, jeg tro heller ikke at en slik kåring vil slå ut på noe resultat, men det er jo lov å ha det morro :)

Lenke til kommentar
Vi forholder oss til det eksperteamet som var oppnevnt til dette.

Jeg så ikke på programmet, så jeg vet ikke hva "ekspert"-teamet la i det å "vinne" debatten, men hvis det bare var for moro så bryr jeg meg fint lite. Da skjønner jeg egentlig ikke hvorfor du brakte det inn på bane heller.

 

Jeg synes at all denne morroa på debattene ødelegger dem. Jan O tegner noe fint, en eller annen Rune snakker med en etterapende stemme, osv. osv. Noen synes sikkert det er gøy, men det bidrar til å senke det allerede rekordlave seriøsitetsnivået på debattene, og bidrar til å gjøre dem til ren underholdning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...