Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

De som hater Frp kommer til å fortsette å hate Frp. Og de med litt vett i skallen skjønner at dersom noen velger å blåse det opp og spille moralsk forarget, så er det stort sett folk som gjør det med agendaen 'skade Frp'. Personlig jeg tror ikke slike ting skader Frp i det hele tatt.... med mindre det blir en vane.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Se Sandbergs tale!

7498621[/snapback]

Etter all medieomtale hadde jeg forventet meg noe mer saftig enn det der. Jeg synes hverken innholdet eller måten han opptredde på var hårreisende slik media fremstiller det. Upassende ja, men en skandale nei. Jeg synes det blir litt hyklersk å blåse det opp i media på den måten det har blitt gjort.

7499704[/snapback]

 

Støttes. Dette synes jeg er en ikke-sak, og kan ikke se poenget i å gjøre noe stort nummer ut av det. Talen synes jeg derimot var ganske dårlig, han virka igrunn veldig bitter.

Lenke til kommentar

Rakkerunge: Jepp. Dårlig skjult bitterhet, men et godt budskap* (senterpartister: Argumenter gjerne i mot i tråden "Bønder og statlig sponsing" som er lenket i signaturen min.)

 

* Et godt budskap, uten at jeg er særlig enig i mye av den resten av politikken til Frp.

 

Dotten: Godt gjort av Ballo å heve debatten et hakk eller to. Med tanke på at veldig mange journalister er Frp-fientlige så er det trist å se at de benytter sjansen til å rette kanonene mot Frp og spørre om han bør revurdere sin stilling osv. Det er lavmål fra journalistene etter min mening.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ballo er en sympatisk og klok politiker. Han setter fingeren på noe som sikkert er et problem for flere enn man aner. Selv har jeg savnet hos flere arbeidsgivere et møtested som ikke innbefatter alkohol, men for ofte brukes dette virkemidlet som icentiv for å dra ansatte til "møtestedet". Skulle ønsket at ledere ble flinkere til å være mere kreativ når de tenker motivasjon.

Lenke til kommentar

Får nå litt latter av saken også da, man kan jo undres på om VG journalisten er edru når man ser på forsiden i skrivende stund;

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7500126

 

NRK må være skuffet over at VG kuppet deres egen lille "skandalesak" om AP politikeren som lot seg avbilde i reklame. For hvem gidder lese det nå? :wee:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/rogaland/1.1489982

 

Jaktsesongen er vel startet.

Lenke til kommentar

Jeg tror nesten jeg må revurdere mitt standpunkt i Sandberg-saken.

 

Jeg hørte først om dette på NRK, og der ble det fremstilt som om han var synlig beruset, fornsnakket seg, og generelt gjorde seg selv til latter. Ja, jeg synes så tydelig det kom latter på bildene NRK sendte.

 

Nå har jeg sett hele innlegget på VG, og han forsnakker seg ikke i det hele tatt, og ser klinkende edru ut for meg. Salen er helt rolig, og ingen sitter og ler.

 

Ja, det vitner om dårlig dømmekraft å innta talerstolen etter å ha drukket alkohol, men han var slett ikke full, og det er ikke snakk om mye alkohol heller. Ikke for en mann på 90 kg, som han sier han veier.

 

Jeg ble lurt av tabloidiotmediene igjen :(

Lenke til kommentar

Om han er full eller synlig beruset er nå lite relevant i det store og hele (dog kan det være relevant ihht media og deres vante løsluppenhet). Mannen var på jobb med promille.

 

Såvidt jeg vet finnes det ikke en eneste statsansatt i dette landet som kan drikke og gå på jobb uten å risikere å miste jobben. Det samme gjelder tydeligvis ikke stortingspolitikerne. Dette er en uting, det er en ukultur og den bør gjøres noe med. Sandberg er ikke den eneste som har svinn på skogen her, det er jeg sikker på.

 

At FRP vet å sette fokus andre steder, mye takket være udugelige VG, får så være. Men jeg ser ikke at AP løper rundt og sier at NRK er ute etter dem grunnet forsideoppslaget de har idag.

 

Sandberg er en politiker jeg ville vært foruten. Hans politikk er for ekstrem og hans rulleblad tilsier at han ikke bør snakke noe om at man må respektere norske lover. Det blir mye stein i glasshus.

 

Både FRP og Stortinget som helhet tjener på at mannen ikke sitter der i neste periode. Men det blir vel opp til velgerne, siden Jensen gir han full tillit.

Lenke til kommentar

Syns det Sandberg gjorde var idiotisk. Det med at han drakk alkohol er i seg selv ikke så galt (mitt liberale syn). Men se det heller utifra situasjonen; han er rikspolitiker og har tilnærmet konstant mediadekning, og han bor i et land med (etter min mening) et fanatisk syn på alkoholbruk. Noen som kan gi en god grunn til å legge hodet på hoggestabben mens det hogges ved?

Lenke til kommentar

Om sandberg var synelig beruset eller ei spiller ingen rolle,det han gjorde var feil og sinnsykt dumt, enda dummere blir det når en leser slikt som dette:

 

Hun mener Sandberg er blitt utsatt for en svertekampanje.

 

- Det er feigt å drive denne formen for drittkasting anonymt. Jeg vil oppfordre de som gjør sånt til å stå frem og se meg og Per i ansiktet. Da vil vi få en mye mer interessant debatt, sier Jensen.

 

Jensen raser også mot media.

 

- Også journalister har et ansvar for nyhetsformidlingen og hvordan man med anonyme kilder henger ut mennesker. Politikere er også mennesker med kjøtt og blod, sier Frp-formannen.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=144073

 

Hallo i luken,er det mere galt å anngi en FRP politiker annonymt enn en hvilken som helst annen person :cry:

Det er ikke tillatt å drikke på jobben eller opptr påvirket av alkohol dermed basta, men her var det ille,menst det har vært greit når det gjelder andre.

I storbritania har de ikke mindre enn 16 puber i forbindelse med regeringsbygget,men det har alltid vært bannlyst å stille påvirket av alkohol på talerstolen .

En annen ting som er skremmende er at han nå er sykemeldt, er ikke dette et direkte missbruk av offentlige midler? Her skjelles vanlige folk ut fordi det er for høyt sykefravær og så kan en politiker springe til legen å bli sykemeldt fordi han var så uheldig å drikke på jobben :no::no::no:

Nå må FRP slutte med å rope svertekampanje hver gang de selv driter på draget samtidig som de står fremst i køen for å kritisere andre .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
At FRP vet å sette fokus andre steder, mye takket være udugelige VG, får så være. Men jeg ser ikke at AP løper rundt og sier at NRK er ute etter dem grunnet forsideoppslaget de har idag.

7500448[/snapback]

Jeg har vært inne på dette tidligere. Alle partier og svært mange politikere kan rettmessig hevde å ha blitt dårlig behandlet av pressen, Jagland er et helt åpenbart eksempel. Likevel hevder de færreste at de mediene er ute etter dem grunnet sin partifarge.

 

Jeg tror ikke saken hadde blitt mindre om en profilert KrF-politiker, eller AP for den saks skyld, hadde gjort noe tilsvarende.

Lenke til kommentar

Folk har en tendens å bli sykemeldt fordi de er syke. En faglig kompetent lege har funnet det nødvendig å sykemelde han.

 

Det er ikke å misbruke noenting som helst. Det er forståelig at folk kan få en knekk mentalt sett når presset blir for stort. Bondevik er et godt eksempel på det, og det er andre som også er blitt sykemeldt grunnet presset mediefokus medfører.

Lenke til kommentar

Jeg mener det er helt feil, han er da ikke syk (da må det være fyllesyk i såfall) at en person kan bli sykemeldt fordi han/hunn bryter regler i arbeidslivet er meg uforståelig, en politiker som andre som gjør slikt burde sparkes på dagen og gis adressen til nærmeste A etat kontor.

Bondevik ble vel sykemeldt pga for stort press/arbeidmengde og det stiller seg vel litt anderledes enn å stille påvirket av alkohol på jobben :hmm:

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Du får spørre legen hans hvorfor han anser ham som syk da. Regner med at han kompetent nom til å avgjøre om han er syk eller ikke. Ser ingen grunn til å tvile på legens vurdering.

 

Det er nå i hvert fall for meg helt klart at påkjenningen en slik sak medfører kan gjøre en mann syk.

 

Edit; Fjernet en quote fra to innlegg, ikke nødvendig å quote innlegg over :)

Lenke til kommentar
Jeg mener det er helt feil, han er da ikke syk (da må det være fyllesyk i såfall) at en person kan bli sykemeldt fordi han/hunn bryter regler i arbeidslivet er meg uforståelig, en politiker som andre som gjør slikt burde sparkes på dagen og gis adressen til nærmeste A etat kontor.

7500999[/snapback]

Man kan ikke "sparke" en folkevalgt politiker..

Lenke til kommentar
Du får spørre legen hans hvorfor han anser ham som syk da. Regner med at han  kompetent nom til å avgjøre om han er syk eller ikke. Ser ingen grunn til å tvile på legens vurdering.

 

Det er nå i hvert fall for meg helt klart at påkjenningen en slik sak medfører kan gjøre en mann syk.

 

Edit; Fjernet en quote fra to innlegg, ikke nødvendig å quote innlegg over :)

7501048[/snapback]

 

Påkjenner han har påført seg selv ved å nyte alkohol i jobben bør ikke kvalifisere til 3 uker juleferie med lønn.

 

klilleng

 

Man kan ikke "sparke" en folkevalgt politiker..

 

Da bør vitterlig loven endres her, en skal vel ikke ha frikort i idoit fordi om mann er folkevalgt.

Enhver som opptrer utover loven bør ta konsekvensen av det og i et slikt tilfelle som dette bør de fratre sin stilling akkurat som i andre offentlige eller private verv.

Det er mangel på arbeidskraft så a etat har sikkert bruk for han.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Påkjenner han har påført seg selv ved å nyte alkohol i jobben bør ikke kvalifisere til 3 uker juleferie med lønn.

 

 

7501941[/snapback]

 

Holdningen du her viser til en som ligger nede, samsvarer ikke med intensiteten i medfølelsen du viser andre skadeskutte... :hmm:

Antar at hvis du hadde vært i nærheten av et slikt trykk som kan bli påført av bla. media eller "makten" overfor enkeltmennesker så hadde pipen fått en annen lyd. Tenk heller på mennesket, og ikke bare på "politikerdyret". Når han er sterk nok, så kan man peise på. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Gleder meg til kampen mellom Norge-Ungarn. Vi har et flott lag, og vi har en eksemplarisk leder for dette laget. Marit Breivik burde være pensum for alle ledere i Norge, da tror jeg sykefraværet hadde vært nærmere nullen, og produktiviteten på topp. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...