Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Jeg for min del mener at hvis man er "normalt" utstyrt med "antenner" så benytter man seg ikke av et "barnlig" sinn, uannsett alder. Jeg tror de fleste av oss har vett til og forstå forskjellene. Alder er samfunnets måte å grensesette, fordi den andre er individuell og ikke målbar.

Lenke til kommentar

Jeg blir ganske frustrert av alle de pågående diskusjonene som kun har det formål å så tvil rundt hvor godt etablet evolusjonsteorien faktisk er (det samme gjelder universets alder og utvikling). Faktisk blir jeg ganske skremt.

 

Det virker nesten som at kreasjonistene som starter disse diskusjonene kun har som sitt eneste formål å bli hørt. De vil rasle i buskene - skape litt lyd fra seg. Jeg kan ikke se at noen som helst av dem er åpne for argumenter som strider imot det som står i Bibelen, og det begynner å gå opp for meg at de aldri kommer til å gi seg, uansett hvor mange beviser de måtte få skylt over seg. De kommer heller ikke med noen selvstendige argumenter de har formulert selv. Det virker som at de har gått på krangle-kurs for å lære seg hvordan de skal spre religionen sin mest mulig effektivt.

 

For dem er ideen om Guds skapelseberetning gjennom Bibelen den eneste riktige sannhet om verden, og den virker brent fast i hjernen deres.

 

Kan det finnes en kur mot kreasjonisme? Jeg har hørt rykter om kreasjonister som har lest bøker av velformulerte ateister som f.eks. Richard Dawkins og dermed mistet sitt grep på virkeligheten som til slutt har endt i selvmord. Synes synd om folk som er blitt så kraftig indoktrinert... :(

Endret av Royo
Lenke til kommentar
Jeg har hørt rykter om kreasjonister som har lest bøker av velformulerte ateister som f.eks. Richard Dawkins og dermed mistet sitt grep på virkeligheten som til slutt har endt i selvmord. Synes synd om folk som er blitt så kraftig indoktrinert...  :(

7488561[/snapback]

Kilder? Høres ut som en typisk vandrehistorie.
Lenke til kommentar
Jeg for min del mener at hvis man er "normalt" utstyrt med "antenner" så benytter man seg ikke av et "barnlig" sinn, uannsett alder. Jeg tror de fleste av oss har vett til og forstå forskjellene. Alder er samfunnets måte å grensesette, fordi den andre er individuell og ikke målbar.

7488369[/snapback]

Er jeg enig i. Derfor tror jeg det heller ikke ville blitt noe "rush" ut på by,n med oldiser på jakt etter "lammekjøtt" selvom det var 12 eller 14. Dessuten måtte man være Tom Cruise eller kjent pop-stjerne for å ha "flaks" tipper jeg. ;)

 

Min innfallsvinkel går mer på det juridiske, og det at domstoler blir PÅLAGT å dømme som overgrep, selv i gjensidig kjæresteforhold, mellom en under "grensa" og en myndig.

 

Slik samfunnet er idag, burde lavalder være 14 år. (også sett i lys av at myndighetsalderen ble satt ned fra 21 til 18)

Lenke til kommentar
Jeg for min del mener at hvis man er "normalt" utstyrt med "antenner" så benytter man seg ikke av et "barnlig" sinn, uannsett alder. Jeg tror de fleste av oss har vett til og forstå forskjellene. Alder er samfunnets måte å grensesette, fordi den andre er individuell og ikke målbar.

7488369[/snapback]

Er jeg enig i. Derfor tror jeg det heller ikke ville blitt noe "rush" ut på by,n med oldiser på jakt etter "lammekjøtt" selvom det var 12 eller 14. Dessuten måtte man være Tom Cruise eller kjent pop-stjerne for å ha "flaks" tipper jeg. ;)

 

Min innfallsvinkel går mer på det juridiske, og det at domstoler blir PÅLAGT å dømme som overgrep, selv i gjensidig kjæresteforhold, mellom en under "grensa" og en myndig.

 

Slik samfunnet er idag, burde lavalder være 14 år. (også sett i lys av at myndighetsalderen ble satt ned fra 21 til 18)

7488906[/snapback]

Grensen kan muligens senkes, men lovverket i dag er mer fleksibelt enn slik du tegner det. For det første er det ikke straffbart om de involverte ikke har stor forskjell i modenhetsnivå. For det andre er det allerede et skille mellom under 14 og over 14, hvor førstnevnte er mer alvorlig. (alt dette så vidt jeg husker, dobbeltsjekket ikke med lovdata)

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Slik samfunnet er idag, burde lavalder være 14 år. (også sett i lys av at myndighetsalderen ble satt ned fra 21 til 18)

7488906[/snapback]

 

Slik samfunnet er i dag bør det stresse personlig ansvar for å styre egne følelser, heller enn lefle med målbare grenser.

Lenke til kommentar
Slik samfunnet er i dag bør det stresse personlig ansvar for å styre egne følelser, heller enn lefle med målbare grenser.

7489010[/snapback]

Lett å si, men det er jo så mange fristelser.

 

Russian teen beauty :dribble:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Wtxy1VH5UZI

7489367[/snapback]

 

Hva er det som frister?

7489371[/snapback]

Hun som sitter i sjøkanten 18 sek uti videoen!

Lenke til kommentar
I likestillingsplanen går UiO også inn for at dersom 80 prosent eller mer av studentene i et program er av samme kjønn, bør det vurderes å gi ekstrapoeng til kjønnet i mindretall. Er det mer enn 90 prosent flertall, foreslås kvotering.

 

Fantastisk. Hærlig å se at de virkelig går inn for å diskriminere. En penis eller vagina kan altså bety at man fortjener bedre karakter.

[/sarkasmeslutt]

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1567899.ece

Lenke til kommentar
Jeg vet pedofile er mennesker de også, men desverre er det alt for få som gjør noe aktivt for å håndtere sine lyster og impulser.

Så du har dokumentasjon på hvor mange pedofile det er, og hvor mange som begår lovbrudd?

7486954[/snapback]

Jeg har ikke oversikt over hvor mange pedofile det finnes i vårt samfunn. Det finnes ikke noe obligatorisk pedo register. De holder det for seg selv.

 

Hvor vil du med dette egentlig?

Jeg har ingen grunn til å tro at de fleste pedofile holder seg passive livet ut. Ikke når jeg ser all den faenskapet som foregår i verden.

Du kan jo prøve å holde deg borte fra damer livet ut, tviler på at du klarer det.

De vet det de gjør er galt, men fristelsen er for stor. Det virker som de enten gir etter for fristelsene eller tar livet av seg.

 

Jeg gidder ikke å føre en "link krig", for det finnes ikke noe dokumentasjon på hvor mange pedofile det finnes. Som sagt holder de det for seg selv.

På meg virker det som du er nødt til å prøve å forsvare dette avskummet, fordi du mener de er "misforstått, stigmatisert, osv". Vel jeg forsvarer den parten som er de svake og som ikke kan forsvare seg selv, nemlig barna.

 

Ja, pedofili er en legning, men de kan ikke få leve ut sine fantasier og ødelegge liv og skape nye overgripere. Ja, mange av de som forgriper seg på barn ble misbrukt selv i oppveksten.

 

Jeg blir veldig provosert når det argumenteres for at det er så synd på pedoene, men det er faen meg mye mer synd på ofrene!

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
I likestillingsplanen går UiO også inn for at dersom 80 prosent eller mer av studentene i et program er av samme kjønn, bør det vurderes å gi ekstrapoeng til kjønnet i mindretall. Er det mer enn 90 prosent flertall, foreslås kvotering.

Fantastisk. Hærlig å se at de virkelig går inn for å diskriminere. En penis eller vagina kan altså bety at man fortjener bedre karakter.

[/sarkasmeslutt]

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1567899.ece

7489924[/snapback]

Jeg legger merke til at de ikke skriver "kvinner" men "samme kjønn". Det er i det minste en fremgang fra enveisdiskrimineringa som har vært før. Men ikke misforstå meg. At jeg synes pest er bedre enn kolera betyr ikke at jeg synes pest er bra.

Lenke til kommentar
Hvor vil du med dette egentlig?

Komme tåpelige generaliseringer og ubegrunnede tulleuttalelser til livs.

 

Jeg har ingen grunn til å tro at de fleste pedofile holder seg passive livet ut. Ikke når jeg ser all den faenskapet som foregår i verden.

Hva du tror er mindre interessant. Det som er mer interessant er at du dokumenterer påstander du kommer med.

 

Jeg blir veldig provosert når det argumenteres for at det er så synd på pedoene, men det er faen meg mye mer synd på ofrene!

7490345[/snapback]

Nå er du i gang igjen. Du skjønner tydeligvis ikke at pedofili er en seksuell legning, og ikke beskriver noen handling. Hvis du ikke kan dokumentere at alle pedofile begår overgrep så synes jeg du skal holde fantasiene dine for deg selv.

Lenke til kommentar

Sykelig forbud i USA :cry:

 

Tenn meg, ikke slikk - sug meg, ikke bit!

 

Havana, hvor sigar er religion, kjenner alle de uskrevne reglene for sigarrøyking. Men hva skjer når de kubanske sigarene entrer det amerikanske markedet? Blir det noen igjen til resten av oss?

 

Straffen for å nyte kubanske produkter kan nå opp til ti års fengsel pluss 1,5 millioner kroner i bot. :cry:  :cry:  :cry:

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=359699

Lenke til kommentar
ok, istedenfor at jeg argumenterer( synser vil vel du si :p ) og du kritiserer. Kan ikke jeg få høre dine tanker rundt dette temaet? Siden du tydeligvis vet mere enn meg om pedofil problematikken. Ja, for du sitter med sannheten gjør du ikke?

7491316[/snapback]

Det kan godt hende han svarer på hva hahn mener, men jeg tror ikke det er hovedpoenget i det han har å si. Pricks ønsker vel bare at du enten dokumenterer de ganske bastante påstandene dine eller trekker de generaliserende påstandene.

 

Bare for å illustrere med en klassisk bilanalogi så kan man si at "biler kan brukes til å kjøre for fort med, ergo alle som kjører bryter fartsgrensene". Det samme sier du om pedofile. "De med pedofil legning kan finne på å gjøre overgrep, ergo alle pedofile gjør overgrep".

Lenke til kommentar
ok, istedenfor at jeg argumenterer( synser vil vel du si :p ) og du kritiserer. Kan ikke jeg få høre dine tanker rundt dette temaet? Siden du tydeligvis vet mere enn meg om pedofil problematikken. Ja, for du sitter med sannheten gjør du ikke?

7491316[/snapback]

Det kan godt hende han svarer på hva hahn mener, men jeg tror ikke det er hovedpoenget i det han har å si. Pricks ønsker vel bare at du enten dokumenterer de ganske bastante påstandene dine eller trekker de generaliserende påstandene.

7491410[/snapback]

Vel, de bastante påstandene er mitt syn på saken.

Og nei, jeg kan ikke dokumentere påstandene, siden det er svært lite info å hente. Men jeg fant noe.

In 1989 Briere and Runtz conducted a study on 193 male undergraduate students concerning pedophilia. Of the sample, 21% acknowledged sexual attraction to some small children; 9% reported sexual fantasies involving children; 5% admitted masturbating to these fantasies; and 7% conceded some probability of actually having sex with a child if they could avoid detection and punishment.

7% :wow: skummelt

 

Bare for å illustrere med en klassisk bilanalogi så kan man si at "biler kan brukes til å kjøre for fort med, ergo alle som kjører bryter fartsgrensene". Det samme sier du om pedofile. "De med pedofil legning kan finne på å gjøre overgrep, ergo alle pedofile gjør overgrep".

Nei, men de som ikke søker hjelp står i overhengende fare for å gjøre det. Men som jeg har sagt tidligere, de trenger ikke å begå overgrep for å skade barn. Etterspørselen på internett holder virksomheten i gang i fattige deler av verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...