Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jimmy Carter: Israels «apartheid»-politikk verre enn i Sør-Afrika.

 

Gud a'meg, jeg fikk mentalt sjokk da jeg leste

 

Boka har høstet kraftig kritikk fra jødiske personer i USA. Abraham H. Foxman, direktør i den jødiske organisasjonen Anti-Defamation League, sier at Carters uttalelser grenser til anti-semittisme.

 

Folk som kritiserer det israelske Hitler-regimet har da aaaldri blitt kalt anti-semittister?!

 

Si meg EN eneste som kritiserer Israel som ikke er nazi og jødehater og Vigridmedlem og holocoust-benekter.

 

Jeg kritiserer Israel, og det gjør mine jødiske venner også. Stakkars oss nazijævler :(

Lenke til kommentar
Jimmy Carter: Israels «apartheid»-politikk verre enn i Sør-Afrika.

Gud a'meg, jeg fikk mentalt sjokk da jeg leste

Boka har høstet kraftig kritikk fra jødiske personer i USA. Abraham H. Foxman, direktør i den jødiske organisasjonen Anti-Defamation League, sier at Carters uttalelser grenser til anti-semittisme.

Folk som kritiserer det israelske Hitler-regimet har da aaaldri blitt kalt anti-semittister?!

Si meg EN eneste som kritiserer Israel som ikke er nazi og jødehater og Vigridmedlem og holocoust-benekter.

Jeg kritiserer Israel, og det gjør mine jødiske venner også. Stakkars oss nazijævler :(

7481125[/snapback]

Jimmy Carter har vel alltid vært litt "på kanten" med jødene, har han ikke?

Lenke til kommentar
Jimmy Carter: Israels «apartheid»-politikk verre enn i Sør-Afrika.

Gud a'meg, jeg fikk mentalt sjokk da jeg leste

Boka har høstet kraftig kritikk fra jødiske personer i USA. Abraham H. Foxman, direktør i den jødiske organisasjonen Anti-Defamation League, sier at Carters uttalelser grenser til anti-semittisme.

Folk som kritiserer det israelske Hitler-regimet har da aaaldri blitt kalt anti-semittister?!

Si meg EN eneste som kritiserer Israel som ikke er nazi og jødehater og Vigridmedlem og holocoust-benekter.

Jeg kritiserer Israel, og det gjør mine jødiske venner også. Stakkars oss nazijævler :(

7481125[/snapback]

Jimmy Carter har vel alltid vært litt "på kanten" med jødene, har han ikke?

7481237[/snapback]

 

Kan du gi meg noe dokumentasjon på at det er jøder han er ute etter og ikke staten Israel?

 

 

Folk som kritiserer det israelske Hitler-regimet har da aaaldri blitt kalt anti-semittister?!

7481125[/snapback]

 

Det israelske hvafornoe?

7481245[/snapback]

 

Du vet godt hva jeg mener, så ikke kveruler. Det israelske regimet oppfører seg som nazistene gjorde på 30- og 40-tallet. Det er jo grunnleggende fakta.

Endret av salah
Lenke til kommentar
Du vet godt hva jeg mener, så ikke kveruler. Det israelske regimet oppfører seg som nazistene gjorde på 30- og 40-tallet. Det er jo grunnleggende fakta.

7481311[/snapback]

 

Hadde jeg visst hva du mente hadde jeg ikke spurt. En idiotisk sammenligning, men du får leve med den overbevisningen om du vil :)

Lenke til kommentar
En pedofil som har sex med et barn er å sammenligne med en mannlig pleier som forgriper seg på en voksen kvinnelig psykisk utviklingshemmed pasient .

 

Geir :)

Er ikke det en drøy påstand? :hmm: Barn & ungdom er vel overveiende bevisste/kvikke, i motsettning til en psykisk utviklingshemmet som er "stand by" mentalt. Kan tildels være enig med deg, men da mener jeg man må ganske langt ned på alders-skalaen for å finne noe "likhet".

 

Modenhet tolkes forskjellig; på Island er seksuell lavalder 14 år (tror også jeg har hør omt 12 år et eller annet sted på kloden). Hva er den biologiske forskjellen på islandske tenåringsjenter vs. norske tenåringsjenter?? :dontgetit: Svaret er vel at lovgivning blir styrt mer av sosialpolitiske grunner, enn av hva som er riktig/galt.

 

Jeg har et avslappet forhold til homofile. De er mennesker, og som mennesker må de få lov til å elske hvem dem vil. Å elske noen er naturlig, spiller det noen rolle om det er en av samme kjønn?

 

Noen vil kanskje si, hva med de pedofile? Vel, de to legningene kan ikke sammenlignes. Pedofile forgriper seg på barn, manipulerer og ødelegger liv.

Se svaret mitt over. Man kan altså dømmes/stemples som pedofil/overgriper i Norge, for noe som ikke hadde blitt straffet i nabolandet. Du har rett i at det er mye groteskt ute å går, men samtidig har det også foregått mye unødvendig hysteri, skapt av media, eksperter, politikere.

 

I Sverige har det dog medført at dommere & legmenn "nekter å gjøre" slik politikere har bestemt. Dette har bakgrunn i at det ble bestemt at all seksuell omgang med personer under 16 år AUTOMATISK SKAL straffes som voldtekt, selv om det i saken fremkommer at det åpenbart verken har vært vold eller tvang. I sak etter sak har domstolene m/dommere, legmenn, dømt "i strid" med de nye rettningslinjene, dvs. nektet å dømme som voldtekt. Det strider vel rett og slett imot vanlige folks rettsoppfatning å dømme for noe som man "kun later som har skjedd". Hvis hysteri skal styre lovverket så kan det bli mye galt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Demokratenes påtroppende formann i etterretningskomiteen i Kongressen, Silvestre Reyes, vekker oppsikt med sin uvitenhet om al-Qaida.

 

I et intervju med Congressional Quarterly hevder Reyes at terrornettverket «hovedsakelig» består av sjiamuslimer.

 

Det stikk motsatte er tilfelle ettersom Osama bin Laden og hans tilhengere tilhører en sunnimuslimsk retning som har lite til overs for sjiamuslimenes fortolkning av islam.

 

Etter intervjuet å dømme hører heller ikke Hizbollah i Libanon inn under spesialområdene til kongressmannen fra Texas.

 

- Eh, Hizbollah. Hvorfor spør dere meg om dette klokken fem om ettermiddagen, sier demokratenes påtroppende formannen i intervjuet.

 

Silvestre Reyes ble håndplukket til den viktige jobben av demokratenes påtroppende flertallsleder i Representantenes hus, Nancy Pelosi.

 

Pelosi satte partiets mest erfarne medlem i komiteen, Jane Harman, til side, og valgte i stedet Reyes. Dette angivelig fordi Pelosi har et heller anstrengt forhold til Harman.

 

 

Kilde: Dagbladet.no

 

Javel ja, ikke så veldig bra signaler...?

Lenke til kommentar

Regarding Israel's alleged nuclear capabilities, during his television interview, Olmert became agitated when asked if the fact that Israel possessed nuclear power weakened the West's position against Iran.

 

"Israel is a democracy, Israel doesn't threaten any country with anything, never did," he said. "The most that we tried to get for ourselves is to try to live without terror, but we never threaten another nation with annihilation. Iran openly, explicitly and publicly threatens to wipe Israel off the map. Can you say that this is the same level, when they [iran] are aspiring to have nuclear weapons, as America, France, Israel, Russia?"

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid...icle%2FShowFull

 

Jeg tør gjette på at Olmert ikke blir kastet i isolasjon og holdt der i 18 år, slik andre som har avslørt Israels atomvåpenprogram har opplevd.

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar
Regarding Israel's alleged nuclear capabilities, during his television interview, Olmert became agitated when asked if the fact that Israel possessed nuclear power weakened the West's position against Iran.

 

"Israel is a democracy, Israel doesn't threaten any country with anything, never did," he said. "The most that we tried to get for ourselves is to try to live without terror, but we never threaten another nation with annihilation. Iran openly, explicitly and publicly threatens to wipe Israel off the map. Can you say that this is the same level, when they [iran] are aspiring to have nuclear weapons, as America, France, Israel, Russia?"

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid...icle%2FShowFull

 

Jeg tør gjette på at Olmert ikke blir kastet i isolasjon og holdt der i 18 år, slik andre som har avslørt Israels atomvåpenprogram har opplevd.

7482653[/snapback]

Leser du noe her som ikke jeg kan se?

 

(Og hvorfor denne miniskriften?)

Lenke til kommentar
Demokratenes påtroppende formann i etterretningskomiteen i Kongressen, Silvestre Reyes, vekker oppsikt med sin uvitenhet om al-Qaida.

 

I et intervju med Congressional Quarterly hevder Reyes at terrornettverket «hovedsakelig» består av sjiamuslimer.

 

Det stikk motsatte er tilfelle ettersom Osama bin Laden og hans tilhengere tilhører en sunnimuslimsk retning som har lite til overs for sjiamuslimenes fortolkning av islam.

 

Etter intervjuet å dømme hører heller ikke Hizbollah i Libanon inn under spesialområdene til kongressmannen fra Texas.

 

- Eh, Hizbollah. Hvorfor spør dere meg om dette klokken fem om ettermiddagen, sier demokratenes påtroppende formannen i intervjuet.

 

Silvestre Reyes ble håndplukket til den viktige jobben av demokratenes påtroppende flertallsleder i Representantenes hus, Nancy Pelosi.

 

Pelosi satte partiets mest erfarne medlem i komiteen, Jane Harman, til side, og valgte i stedet Reyes. Dette angivelig fordi Pelosi har et heller anstrengt forhold til Harman.

 

 

Kilde: Dagbladet.no

 

Javel ja, ikke så veldig bra signaler...?

7482049[/snapback]

 

Nei, dette var faktisk ganske morsomt :)

Lenke til kommentar
Regarding Israel's alleged nuclear capabilities, during his television interview, Olmert became agitated when asked if the fact that Israel possessed nuclear power weakened the West's position against Iran.

 

"Israel is a democracy, Israel doesn't threaten any country with anything, never did," he said. "The most that we tried to get for ourselves is to try to live without terror, but we never threaten another nation with annihilation. Iran openly, explicitly and publicly threatens to wipe Israel off the map. Can you say that this is the same level, when they [iran] are aspiring to have nuclear weapons, as America, France, Israel, Russia?"

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid...icle%2FShowFull

 

Jeg tør gjette på at Olmert ikke blir kastet i isolasjon og holdt der i 18 år, slik andre som har avslørt Israels atomvåpenprogram har opplevd.

7482653[/snapback]

Leser du noe her som ikke jeg kan se?

 

(Og hvorfor denne miniskriften?)

7483131[/snapback]

Blokksitat er det vanlig å ha i liten skrift. Dine leseferdigheter er utenfor min kontroll.

Lenke til kommentar
Modenhet tolkes forskjellig; på Island er seksuell lavalder 14 år (tror også jeg har hør omt 12 år et eller annet sted på kloden). Hva er den biologiske forskjellen på islandske tenåringsjenter vs. norske tenåringsjenter??  :dontgetit: Svaret er vel at lovgivning blir styrt mer av sosialpolitiske grunner, enn av hva som er riktig/galt.

7481747[/snapback]

Verdenskart over seksuell lavalder:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm..._of_Consent.png

Lenke til kommentar

Er det kartet up-to-date? Uansett så beskriver det godt poenget mitt. Når man ser variasjonen, fra Spania's 12 år til Tyrkia 18, så skjønner man at det ene nødvendigvis ikke er mer riktig enn det andre, dvs. det er ikke noen "naturlov" eller "sannhet" vedr. dette som gjenspeiles i lovverket, bortsett fra juridisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...