Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Ikke for å ta parti med noen, men her tror jeg du må roe rekene litt, Snekker'n.

 

Har ingen REKER som trengs å roes :D

Dessuten får du tolke ordet DU som du vil, jeg har iallefall lert at ordet DU i en kommentar til en bestemt person omhandler denne personen og ikke andre.

Når det da i samme slengen benyttes ordet DIN om en persons inntekt, har jeg også lert at dette hennspeiler nettop på personens inntekt ikke alle andres .

Men hva vet vel jeg

:whistle:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=289750

 

Så debatten og synes spesielt Erna og Bondevik gjorde en dårlig debatt. Bondevik har enda ikke skjønt hvor viktig Hagen er for et borgerlig samarbeid og Erna benyttet en hver anledning til å være spydig.

 

Hagen gjorde det bra og det gjorde Stoltenberg og Halvorsen også. Thorstein Dahle viste i går at han er en intelligent mann og høstet en del applaus med å si seg enig i mange saker det ikke går an å være uenige i. Litt synd for partiet RV at han er så å si den eneste gode politikeren og den eneste med litt vett i hodet.

Lenke til kommentar
Å ta på seg ansvaret for att renta har blitt lavere de senere årene, må jo da også bety att regjeringens politikk nå er feilslått siden Norges Bank har begynt å sette opp renten igjen, og regjeringen selv varsler høyere rente?

Nei. Den (manglende) logikken forutsetter at H har full kontroll over renta. Og det har ingen påstått. :cool:

Lenke til kommentar
Arbeidsledigheten har økt under denne regjeringen, det er ett ubestridelig faktum!

Morsom du. Aetat og statistisk sentralbyrå har faktisk kommet til motstridende konklusjoner på det der, fordi de måler på litt forskjellig måte.

 

Uansett, den utviklinga tar tid å snu. Først må økonomien snues til det bedre. Så vil arbeidsledigheten komme etter. Man vedtar ikke bare å snu arbeidsledigheten.

Lenke til kommentar
Nei. Den (manglende) logikken forutsetter at H har full kontroll over renta. Og det har ingen påstått.  :cool:

Høyre selv påstår jo dette og bruker dette som et av sine store "argument" i valgkampen. Det at det ikke stemmer håper jeg da de fleste er klar over.

Dette var visst ikke så lett. ;)

 

Full kontroll vs. kontroll

 

Legg merke til ordet 'full' her. Dette ordet utgjør nemlig en viktig forskjell.

 

Full kontroll betyr at man styrer helt som man vil. Har man kontroll, men uten 'full', så styrer man i stor grad, men det er også andre faktorer som påvirker. Slik at renta vil gå både noe opp og ned i forhold til hva Høyre prøver på.

 

Jeg vet det er vanskelig med slike nyanser.. .men tenk over det noen dager. Du kan hvis du vil! :thumbup:

Lenke til kommentar
Dette var visst ikke så lett. ;)

 

Full kontroll vs. kontroll

 

Legg merke til ordet 'full' her. Dette ordet utgjør nemlig en viktig forskjell.

 

Full kontroll betyr at man styrer helt som man vil. Har man kontroll, men uten 'full', så styrer man i stor grad, men det er også andre faktorer som påvirker. Slik at renta vil gå både noe opp og ned i forhold til hva Høyre prøver på.

 

Jeg vet det er vanskelig med slike nyanser.. .men tenk over det noen dager. Du kan hvis du vil! :thumbup:

Er klar over forskjellen, men regjeringen har i _beste_ fall indirekte kontroll på renten.

Lenke til kommentar
Dette var visst ikke så lett. ;)

 

Full kontroll vs. kontroll

 

Legg merke til ordet 'full' her. Dette ordet utgjør nemlig en viktig forskjell.

 

Full kontroll betyr at man styrer helt som man vil. Har man kontroll, men uten 'full', så styrer man i stor grad, men det er også andre faktorer som påvirker. Slik at renta vil gå både noe opp og ned i forhold til hva Høyre prøver på.

 

Jeg vet det er vanskelig med slike nyanser.. .men tenk over det noen dager. Du kan hvis du vil!  :thumbup:

Er klar over forskjellen, men regjeringen har i _beste_ fall indirekte kontroll på renten.

Mens logikken til Lykkkeliten forutsatte full kontrol.

 

Da er vi enige i at logikken svikter, og hvorfor vi måtte gå denne kjappe runden skjønner jeg ikke. :shrug:

 

Hvor mye kontroll Høyre har, det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Det de ikke forteller er att før du får hjelp derifra, må du selge unna alt du har av verdier først. Det betyr i praksis att du ikke får hjelp før du ikke eier nåla i veggen, og har solgt bil, hus, leilighet, verdisaker osv. og de har hatt en grundig gjennomgang av økonomien din.

Snekker'n trenger ikke å gjøre det, for han har fått mye mer penger mellom hendene som følge av regjeringens politikk. Så 500 ekstra er småpenger for ham når man ser hvor mye han faktisk sitter igjen med.

Lenke til kommentar
Snekker'n trenger ikke å gjøre det, for han har fått mye mer penger mellom hendene som følge av regjeringens politikk. Så 500 ekstra er småpenger for ham når man ser hvor mye han faktisk sitter igjen med.

Det jeg prøvde å komme frem til - hvorpå jeg blir beskyldt for å henvise Snekkeren til sosialkontoret. Han har spart en god del penger - tenk bare på renten. Det er snakk om tusenlapper, ikke hundrelapper.

 

Jeg liker egenandeler frem for skatt. Da betaler man for det man bruker, og ikke det naboen bruker.

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Veldig hvor opptatt dere ble av min økonomi, jeg må bare roe dere og si at jeg klarer meg.

Og ja du henviste meg til sosialkontoret all den tid du bruker DU og DIN ØKONOMI, men det er vel typisk høyrepolitikk å vri det etter som det passer.

Når det gjelder de tusenlappene jeg har fått i skattelette som det fortelles om oppfordrer jeg dere som påstår at jeg har fått dem til å komme med dem for jeg finner dem ikke.

Jeg har de siste fire årene tjent nøyaktig det samme og har betalt like mye i skatt hvert år da jeg har % kort, for 4 år siden ble jeg skyldig ca 20 000 i skatt dette har økt hvet år og siste år ble jeg skyldig nermere 40000 så å komme med slike fortellinger blir for dumt.

Men bare rolig dere trenger ikke komme med en ny hennvisning til sosialkontoret da skatten er betalt :D

Det som imidlertid var påfallende morro å registrere her var hvordan Høyrefolket kastet seg på skattedelen , ingen hadde gode argumenter for at egenandelene er steget ca 200%.

Her snakker vi om at de lavtlønnte har fått minimale eller ingen skattelette da denne skattepolitikken ikke berører dem, med de samme lavtlønte har fått et påslag på nermere 200% på egenandelene.

Det er det som betyr noe for dem.

greit nok at slik ikke er viktige for folk i silkepysjamas, men det er ikke alle som har det .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Arbeidsledigheten har økt under denne regjeringen, det er ett ubestridelig faktum!

Morsom du. Aetat og statistisk sentralbyrå har faktisk kommet til motstridende konklusjoner på det der, fordi de måler på litt forskjellig måte.

Dette er løgn, men jeg mistenker det ikke for å være bevisst, kun grunnet i feilopplysning. Både Aetat og SSBs tall viser at ledigheten har økt fra Bondevik tok over til i dag. Jeg antar du vet Bondevik tok over i 2001 og ikke 2004, men påstanden din forutsetter det sistnevnte.

 

Tall fra Aetat

Oktober 2001: 59 972

August 2005: 88 057

http://www.aetat.no/data/f/0/39/97/4_702_0...erk_2005_08.pdf

 

Tall fra SSB (AKU)

2001: 3,6% arbeidsledige

2. kvartal 2005: 4,8%

http://www.ssb.no/aku/tab-2005-08-05-01.html

 

Vennligst ikke spre feilinformasjon, det er et ubestridelig faktum at arbeidsledigheten har økt under denne regjeringen (det vil sa fra de tok over, ikke et valgt toppunkt under egen periode).

Lenke til kommentar
Snekkergutten. Dersom du ikke har sett noe til skatte og avgifts-endringer, så må jeg få lov til, uten å henvise deg til noe offentlig kontor, få si at økonomien din bør reorganiseres! :p Du sier jo du har lån. Har du hatt fastrente på syv prosent?

Jeg har bedt deg gang på gang og ikke bry deg med min økonomi, har du ikke hørt ordet "å respektere andre" :hmm:

Lenke til kommentar
Her snakker vi om at de lavtlønnte har fått minimale eller ingen skattelette da denne skattepolitikken ikke berører dem

Har du faktisk sett over hva skattelettene går til, eller er dette bare noe du tror fordi AP hele tiden sier "Høyres skatteletter til de rikeste"? Nå har jeg ikke tallene foran meg, men om jeg husker rett var det ca. 4 mrd av 23 som gikk direkte til "de rikeste" (høyere innslagspunkt på toppskatt, treffer f.eks. noen godt utdannede lærere og sykepleiere). Grunnen til at jeg setter gåseøyne rundt "de rikeste" er at det er en vagt definert gruppe, og jeg har spurt opptil flere representanter fra AP hvem de mener, men da fått et like diffust svar tilbake.

 

greit nok at slik ikke er viktige for folk i silkepysjamas, men det er ikke alle som har det .

Usaklighetene kan du spare deg for, så får vi et triveligere forum og en bedre debatt.

Lenke til kommentar
Vennligst ikke spre feilinformasjon, det er et ubestridelig faktum at arbeidsledigheten har økt under denne regjeringen (det vil sa fra de tok over, ikke et valgt toppunkt under egen periode).

Akkurat det der har jeg lyst til å kommentere. Vi må huske at et regjeringsskifte ikke endrer noe på dagen. Veldig mange av faktorene som spiller inn på arbeidsledigheten, vil virke gjennom en hel 4-årsperiode. Det som, om det er mulig, gir det beste bildet, er å se på den dobbelt-deriverte til funksjonen av arbeidsledigheten, så man ser om stigningen avtar eller øker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...