Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Er i utgangspunktet mot dødsstraff,men i slike tilfeller som dette mener jeg det er på sin plass.

 

Soldat tilsto drap og voldtekt på 14-åring

 

Den 14 år gamle jenta ble voldtatt, drept og satt fyr på, og soldatene skal deretter ha drept jentas mor, far og seks år gamle søster som befant seg i naborommet.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=147445

7294558[/snapback]

 

Jeg er uenig. Jeg ville heller latt han råtne i en liten celle for resten av livet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er i utgangspunktet mot dødsstraff,men i slike tilfeller som dette mener jeg det er på sin plass.

Men Saddam ville du ikke ha henrettet? En mann som har slaktet ned tusenvis av mennesker, og hvis soldater sannsynligvis har voldtatt utallige kvinner i tillegg?

 

Jeg for min del synes dødsstraff er uakseptabelt uansett. Selv om det er en drittsekk som Saddam, så er jeg motstander av dødsstraff. Jeg endrer ikke på dette og er mot dødsstraff kun hvis det f.eks. er USA jeg mener står bak det.

Lenke til kommentar
Er i utgangspunktet mot dødsstraff,men i slike tilfeller som dette mener jeg det er på sin plass.
Men Saddam ville du ikke ha henrettet? En mann som har slaktet ned tusenvis av mennesker, og hvis soldater sannsynligvis har voldtatt utallige kvinner i tillegg?

7295023[/snapback]

Det stusset jeg også på. Trodde ikke Snekker`n ville si noe sånt.

 

Dødsstraff for en som ikke vil utgjøre noen trussel for verden når han sitter i livsvarig fengsel er tydeligvis greit, men dødsstraff for en som vil utgjøre en trussel for verden når han sitter i livsvarig fengsel er tydeligvis ikke greit.. Det er noe som skurrer i dette ressonementet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kilde: dagbladet.no

 

Jeg har vært på en politisk reise. En reise som gjorde at jeg ble medlem i SV og kalte meg sosialist i noen år, for så å forlate politikken. Politisk interessert, men partiløs - og sterk tilhenger av kapitalismen.

 

God lesing, lurer på om Paul blir for sosialistene, det som Kåre Willoch har blitt for kapitalistene...? :)

 

Link til hele artikkelen.

Lenke til kommentar
Kilde: dagbladet.no

 

Jeg har vært på en politisk reise. En reise som gjorde at jeg ble medlem i SV og kalte meg sosialist i noen år, for så å forlate politikken. Politisk interessert, men partiløs - og sterk tilhenger av kapitalismen.

 

God lesing, lurer på om Paul blir for sosialistene, det som Kåre Willoch har blitt for kapitalistene...? :)

 

Link til hele artikkelen.

7295419[/snapback]

 

Det var en ufattelig interessant artikkel, må jeg si. Jeg fikk lyst til å lese helversjonen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
God lesing, lurer på om Paul blir for sosialistene, det som Kåre Willoch har blitt for kapitalistene...? :) ]

7295419[/snapback]

Forstod ikke helt det med Willoch?

7295529[/snapback]

 

Jeg har opplevd at når Kåre blir trukket frem som kilde, så haster kraftkapitalisten til for å fortelle at gutten nærmest har utviklet seg til "forræder"... ;)

 

Edit: Jippijajajasann :tease:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Er i utgangspunktet mot dødsstraff,men i slike tilfeller som dette mener jeg det er på sin plass.
Men Saddam ville du ikke ha henrettet? En mann som har slaktet ned tusenvis av mennesker, og hvis soldater sannsynligvis har voldtatt utallige kvinner i tillegg?

7295023[/snapback]

Det stusset jeg også på. Trodde ikke Snekker`n ville si noe sånt.

 

Dødsstraff for en som ikke vil utgjøre noen trussel for verden når han sitter i livsvarig fengsel er tydeligvis greit, men dødsstraff for en som vil utgjøre en trussel for verden når han sitter i livsvarig fengsel er tydeligvis ikke greit.. Det er noe som skurrer i dette ressonementet.

7295338[/snapback]

 

Her er det en vesentlig forskjell, i utgangspunktet er jeg mot dødsstraff men i slike ekstreme tilfeller som dette og der de som har utført dette har tilstått så mener jeg det er på sin plass.

Det samme kunne en sagt om Saddam, men hovedårsaken til at jeg er motstander av dødsstraff der er at vi vet at det er en rettsak med forhåndsbestemt dom og det viktigste av alt, dette fører til at mannen blir en martyr for sine tillhengere og fører til en opptrapping av drap i Irak,noe vi allerede har sett.

Så ved å dømme en mann til døden så dømmer vi sannsyneligvis noen tusen uskyldige samtidig.

De som ikke ser denne vesentlige forskjellen må vel være fordi de ikke vil se den

 

 

JBlack

Noen lar meningene følge prinsippene, og noen tilpasser prinsippene til meningene. What else is new?

 

Og noen prøver se konsekvensene av realitetene og ikke bare søke å se "feiler" i andres meninger/holdninger

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Kilde: dagbladet.no

 

Jeg har vært på en politisk reise. En reise som gjorde at jeg ble medlem i SV og kalte meg sosialist i noen år, for så å forlate politikken. Politisk interessert, men partiløs - og sterk tilhenger av kapitalismen.

 

God lesing, lurer på om Paul blir for sosialistene, det som Kåre Willoch har blitt for kapitalistene...? :)

 

Link til hele artikkelen.

7295419[/snapback]

 

En fortelling om en sosialist som ble bitt av pengebasillen.

Kritisk til hvem sv har kontakt med av partier i andre land, selvsagt er det forskjeller på sosialistiske partier i de forskjellige land akkurat som det er det med de borgerlige partier, hva med de høyreekstreme partier rundt omkring i verden feks :hmm:

 

Jeg har opplevd at når Kåre blir trukket frem som kilde, så haster kraftkapitalisten til for å fortelle at gutten nærmest har utviklet seg til "forræder".

 

Pussig det da kåre har vært omtalt som en "jævla sosialist" av sine egne, det er vel ikke lenge siden det var anntydet her på forumet at kåre ikke lengre var høyremann :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Neimen Snekkeren da...! Kan vi ikke diskutere litt rundt den meget skarpe sosialisten Paul, uten å sammenligne værstingene på begge ytterkanter. Min personlige oppfatning av Paul som politiker er av en intelligent og ærlig person. Så om han har blitt kapitalist, gir ikke meg noen grunn for å mistenkeliggjøre personen.

 

Hmm..."bitt av pengebasillen"....Lav knurring.. :hrm:

Lenke til kommentar

"Kritisk til hvem sv har kontakt med av partier i andre land, selvsagt er det forskjeller på sosialistiske partier i de forskjellige land akkurat som det er det med de borgerlige partier, hva med de høyreekstreme partier rundt omkring i verden feks"

 

Antydninger til at høyrepartiene har kontakt med fascistiske og nazistiske partier rundt om i verden? :!:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Pussig det da kåre har vært omtalt som en "jævla sosialist" av sine egne, det er vel ikke lenge siden det var anntydet her på forumet at kåre ikke lengre var høyremann  :hmm:

7296231[/snapback]

 

Jeg tror både Paul og Kåre, som intelligente/anstendige mennesker har skjønt hvor på den politiske skalaen den "bærekraftige" politikken utøves.

Lenke til kommentar
"Kritisk til hvem sv har kontakt med av partier i andre land, selvsagt er det forskjeller på sosialistiske partier i de forskjellige land akkurat som det er det med de borgerlige partier, hva med de høyreekstreme partier rundt omkring i verden feks"

 

Antydninger til at høyrepartiene har kontakt med fascistiske og nazistiske partier rundt om i verden? :!:

7296285[/snapback]

 

Og du måtte dramatisere og dra det man skrev ut i ytterste konsekvens Igjen

Høyre har da vitterligen kontakt med tilsvarende partier i andre land som er mere til høyre enn dem selv,men du måtte prøve å latterliggjøre andre igjen med her å dra inn nazismen :thumbdown:

Lenke til kommentar
Neimen Snekkeren da...! Kan vi ikke diskutere litt rundt den meget skarpe sosialisten Paul, uten å sammenligne værstingene på begge ytterkanter. Min personlige oppfatning av Paul som politiker er av en intelligent og ærlig person. Så om han har blitt kapitalist, gir ikke meg noen grunn for å mistenkeliggjøre personen.

 

Hmm..."bitt av pengebasillen"....Lav knurring.. :hrm:

7296265[/snapback]

 

hvor ærlig og inteligent han er skal ikke jeg uttale meg om, det har jeg ikke grunnlag til, men at folk skifter mening etter pengeboka og jobbsøknad er ikke noe ukjent fenomen,noe dette forsåvidt bekrefter.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Bra tråd det her:)

 

Vil egentlig bare si etter å ha sett nok et debattprogram at jeg irriterer meg grønn og blå over at politikere aldri kan si ja/nei eller faktisk svare på det de blir spurt om.

 

Dette gjelder politikere generelt særlig i Norge og ikke mange er bedre enn andre...

 

 

 

:ph34r:

Lenke til kommentar
Bra tråd det her:)

 

Vil egentlig bare si etter å ha sett nok et debattprogram at jeg irriterer meg grønn og blå over at politikere aldri kan si ja/nei eller faktisk svare på det de blir spurt om.

 

Dette gjelder politikere generelt særlig i Norge og ikke mange er bedre enn andre...

 

 

 

:ph34r:

7296569[/snapback]

Å redusere politikk til ja-nei spørsmål er uredelig. Og jeg forstår veldig godt at politikere nekter å svare ja eller nei på komplekse spørsmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...