Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Høyere alkohol-, snus- og dieselavgifter

KrF vil øke avgiftene på diesel, alkohol og tobakk for å blant annet kunne styrke kontantstøtten.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=158545

7257708[/snapback]

De prøver vel å gjøre seg fete for avgiftskameratene.

Jeg synes det blir mer og mer sannsynlig med AP+KrF+SP til neste gang.

 

(heldigvis vinner naturligvis FrP+H(+V) den kampen. ;) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høyere alkohol-, snus- og dieselavgifter

KrF vil øke avgiftene på diesel, alkohol og tobakk for å blant annet kunne styrke kontantstøtten.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=158545

7257708[/snapback]

De prøver vel å gjøre seg fete for avgiftskameratene.

Jeg synes det blir mer og mer sannsynlig med AP+KrF+SP til neste gang.

 

(heldigvis vinner naturligvis FrP+H(+V) den kampen. ;) )

7257858[/snapback]

 

Vil tro vi får en FRp regering neste år, så får vi se hvordan det går :)

De og Høyre angriper jo allerede regeringen for å bruke for mye penger og at dette har ført til renteøkning, noe de kritiserer regeringen for dette til tross for at styringsrenten ligger på 4,75% altså nøyaktig det P.K.Foss sa den ville ligge på før valget.

Men hvordan vil det da bli med renten når FRP skal innfri alle sine løfter, for om de skal det så må de jo bruke dobbelt så mye penger som dagens regering :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har noe å si:

 

Terrorister er, på tross av hva media og Bush med venner har fått mange til å tro, stort sett vanlige mennesker som på grunn av desperasjon og frustrasjon tyr til ekstreme handlinger.

Det er i svært liten grad snakk om verdensomspennende terrornettverk med militærteknologi og enorme våpenlagre. Al-Qaida er ikke en enorm organisasjon med infiltratorer overalt som tatt ut fra TV-serien Le Femme Nikita eller Alias, og disse menneskene er ikke mulig å identifisere på hudfargen, skjegget, klærne, språket eller de onde øynene.

Hele greia er blåst ut av proporsjoner, og menneskeheten går en mørk og ufri fremtid i møte, styrt av sin frykt og de som mater den.

 

Våkne opp.

Lenke til kommentar

Hvordan kan du påstå at al-qaida ikke er et verdensomspennende terror nettverk?

 

Hele greia er blåst ut av proporsjoner, og menneskeheten går en mørk og ufri fremtid i møte, styrt av sin frykt og de som mater den.

 

Jeg vil ikke si meg enig i dette, du sier "blåst ut av proporsjoner" men det har da vitterlig ikke blitt dette? det som har kommet frem er informasjon om deres angrep og misnøye med usa, jeg vil ikke påstå at dette er blitt blåst ut av noen proposjoner..

Lenke til kommentar
Hvordan kan du påstå at al-qaida ikke er et verdensomspennende terror nettverk?

 

Sier ikke bestemt at det ikke er det, men i liten grad. Det har vært jobbet hardt for å trekke forbindelser mellom Al-Qaida og diverse personer, land og lignende grupper uten å ha lykkes i noen særlig grad.

De få angrepene sidene 2001, de planlagte angrepene som har blitt stoppet og de som skyter på amerikanske og andre soldater på "den gode siden" er stort sett sympatisører og opprørere som ser på USA som en fiende - de invaderer landet med soldater og våpen og respekterer ikke kulturen og religionen*. Det at Al-Qaida er blitt et kjent varemerke i vesten betyr lite i Afghanistan og Irak.

 

Og det å gå til det skrittet å invadere et land under slagordet "Krigen mot Terror", samtidig som de pøser på med patriotiske taler og i noen tilfeller direkte løgner gjennom media, det er å krysse mer enn én strek i mitt syn.

 

* - Som jeg antar de ser det.

Lenke til kommentar

Det er ikke mange ting jeg lar gå innover meg. Men i går opplevde jeg noe som virkelig irriterte meg.

 

Jeg gikk på bussen, bakover. Foran meg sitter da en velprofilert SV-politiker jeg kjenner til. Jeg gir et smil i tegn om gjenkjennelse, han ser surt tilbake. Jaok. Jeg satt meg ned litt foran, og overhørte faktisk denne profilerte politikeren si "sånne folk må du holde deg unna. De er slemme." til den femårige dattera hans. Som sagt, det er ikke mye som irriterer meg, men det får da være grenser til barnslighet. Når jeg så gikk av bussen sa han (også til dattera) "Vi får la den mannen gå først, selv om han er medlem av Høyre.". Jeg svarte et litt småspydig "Ha ha" og så tilbake på ham, men han satt i fullstendig alvor.

 

Det som irriterer meg er ikke at han misliker meg, det driter jeg i. Det som gjør meg forbanna er at han sier sånne ting om mennesker til dem femårige dattera hans. Jeg lurer på hva slags menneskesyn hun ender opp med.

Lenke til kommentar
hvor var masse ødeleggelses våpnene de påstod var der?

De fantes ikke, eller ikke i den graden som ble fortalt. Krigen handlet bare om politkk og penger.

Det kom en fin dokumentar om am. soldater i Irak, der en soldat sa at 'han vet hvordan det er her (i Irak altså) og han ser hva de viser i nyhetene - ingenting av det er riktig'.

Endret av Pels
Lenke til kommentar
hvor var masse ødeleggelses våpnene de påstod var der?

De fantes ikke, eller ikke i den graden som ble fortalt. Krigen handlet bare om politkk og penger.

Det kom en fin dokumentar om am. soldater i Irak, der en soldat sa at 'han vet hvordan det er her (i Irak altså) og han ser hva de viser i nyhetene - ingenting av det er riktig'.

7259147[/snapback]

Akkurat det jeg tenktepå, de gikk til krig med flaskt grunnlag, jeg er sikker på at de var bevist* om at det ikke var noe slikt i landet, eller så klarte saddam å gjemme det unda før våpeninspeltørebe kom til andet og krevde innsyn :) Hva skjer med iran (?) som nå utvikler atomvåpen? skal USA angripe de også? :hmm:

 

(* - dette er påstand, og ikke noe som er tatt fra andre plasser enn min mening)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det er ikke mange ting jeg lar gå innover meg. Men i går opplevde jeg noe som virkelig irriterte meg.

 

Jeg gikk på bussen, bakover. Foran meg sitter da en velprofilert SV-politiker jeg kjenner til. Jeg gir et smil i tegn om gjenkjennelse, han ser surt tilbake. Jaok. Jeg satt meg ned litt foran, og overhørte faktisk denne profilerte politikeren si "sånne folk må du holde deg unna. De er slemme." til den femårige dattera hans. Som sagt, det er ikke mye som irriterer meg, men det får da være grenser til barnslighet. Når jeg så gikk av bussen sa han (også til dattera) "Vi får la den mannen gå først, selv om han er medlem av Høyre.". Jeg svarte et litt småspydig "Ha ha" og så tilbake på ham, men han satt i fullstendig alvor.

 

Det som irriterer meg er ikke at han misliker meg, det driter jeg i. Det som gjør meg forbanna er at han sier sånne ting om mennesker til dem femårige dattera hans. Jeg lurer på hva slags menneskesyn hun ender opp med.

7259132[/snapback]

 

Det er merkelig at det faktisk finnes slike typer som ender opp som "profilerte" politikere. Ikke at jeg tror slike avvik oppstår bare i SV, men heller det at det kollektive verdisynet er kankje kjøpbart.

 

Uannsett vet jeg at dusten tok feil, selv om du er Høyre-"skadet" :p

 

Håper at han som far får seg en skikkelig obsternasig FRP-sympatiserende datter i tenårene ... :yes:

Lenke til kommentar
Det er merkelig at det faktisk finnes slike typer som ender opp som "profilerte" politikere. Ikke at jeg tror slike avvik oppstår bare i SV, men heller det at det kollektive verdisynet er kankje kjøpbart.

 

Uannsett vet jeg at dusten tok feil, selv om du er Høyre-"skadet" :p

 

Håper at han som far får seg en skikkelig obsternasig FRP-sympatiserende datter i tenårene ... :yes:

7259266[/snapback]

 

Jeg ville forventet det av en nyfrelst SUer, men ikke av en profilert SVer som i tillegg sitter i Stortinget.

 

Jeg håper for Guds skyld dattera blir FrPer ja, da skulle jeg ledd høyt og godt.

Lenke til kommentar

Politikere gjemmer seg ofte inn i sin egen lille verden. Når jeg var aktiv i Rød Ungdom hadde vi ei datter av en høyrepolitiker i lokallaget, ho måtte snike seg ut eller lyge når ho skulle på møter, fikk ikke dra på arrangementer osv.

 

Jeg har også opplevd min dose med arroganse fra inngrodde politiske motstandere, så tror ikke dette er noe SV fenomen ;)

Lenke til kommentar
Høyere alkohol-, snus- og dieselavgifter

 

KrF vil øke avgiftene på diesel, alkohol og tobakk for å blant annet kunne styrke kontantstøtten.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=158545

7257708[/snapback]

 

Flott at de ønsker å styrke kontantstøtten slik at småbarnsfamilier i større grad blir likebehandlet. Spesielt de småbarnsforeldrene som jobber utenom barnehagens åpningstid. Men øke avgiftene på diesel er jeg skeptisk til. Da er det bedre å gi mindre subsidier til barnehagene til fordel for kontantstøtten.

 

Men at det må bli en slutt på at mor Kari skal få 10.000 kroner måneden i støtte for å sende ungen i barnehagen, mens mor Eva får 3500 kroner når hun må finne alternativ barnepass henger ikke på greip.

 

 

Det beste hadde vært å avvikle kontantstøtten og subsidier til barnehagene og overføre de midlene til en styrket barnetrygd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...