Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

-Det er ikke rart at valgkampen blir uforståelig når Høyre-folk stemmer Venstre for å få en KrF-mann som statsminister, sa Stoltenberg
:thumbup::thumbup::thumbup:

Typisk Stoltenberg og hans tilhengere. De billigste poengene, og den største applausen. :thumbdown:

Sier du det :hmm:

Det partiet som fikk desidert størst applaus var jo Høyre :whistle:

Ja ja siden du sier at de billigste poengene fikk mest applaus så stemmer det sikkert :!: :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahh... H fikk også mye applaus på klisjeer. Generelt var det mye klisjeer ute å gikk av typen 'vi skal fikse ditt og datt, og bryr oss om ditt og datt', noe alle stort sett vil og gjør. Det jeg lurer på er hvordan man vil gjøre det.

 

Men det du trakk frem, det er svært typisk Stoltenberg. Skikkelig billig og dårlig. Personlig ville jeg buet. Eller stønnet stille om det var noen fra Høyresiden som kom med lignende. Det er så ufattelig billig. Og jeg kan ikke fatte at folk kjøpet det... :wallbash:

Lenke til kommentar
-Det er ikke rart at valgkampen blir uforståelig når Høyre-folk stemmer Venstre for å få en KrF-mann som statsminister, sa Stoltenberg
:thumbup::thumbup::thumbup:

Jeg siterer dagens mail fra Erna, fritt riktignok: "Å stemme Venstre av taktikk er ikke nødvendig. De klarer seg selv. Støtter du Høyre, stemmer du Høyre."

Joda det kan hun si vel vitende om at Hagen&co har oppfordret høyrevelgere til å stemme Venstre.

For det er en ting som ingen kan bortforklare uansett politisk tilhørighet og det er at om Venstre kommer under sperregrensen har ikke dagens regering en eneste mulighet til å overleve .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Jeg har lån,men det jeg sa var at jeg ikke er med på kjøpefesten som foregår nå og dermed ikke har tatt opp nye lån.

Du har lån. Og du påstår at du ikke har spart noe på Høyre i regjering. Tørr jeg spørre hva renten var da Høyre tok over, og hva den er nå?

 

Det de ikke forteller er att før du får hjelp derifra, må du selge unna alt du har av verdier først. Det betyr i praksis att du ikke får hjelp før du ikke eier nåla i veggen, og har solgt bil, hus, leilighet, verdisaker osv. og de har hatt en grundig gjennomgang av økonomien din.
Hvis du ikke klarer en egenandel på 800 kroner, så tyder det på at økonomien din trenger en grunding gjennomgang. Denne tjenesten fra sosialkontoret er gratis. Men "engangs-støtte" for å komme over en kneik er vel noe enklere å få, meg bekjent. Har desverre liten erfaring med sosialkontor, men mener at det er slik.

 

Dessuten liker jeg FrP's forslag om å samle trygdekontor, sosial og arbeidskontor til én enhet - slik at man klarer å tilpasse støtte og tilbud til den enkelte.

 

Det finnes knapt et menneske i Norge som har tapt på skattereformen.

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Skjønner att du ikke har noen erfaring med sosialkontor, så kanskje du skulle slutte å utale deg om det også, eller er det helt vanlig for Høyre folk å prate om ting de ikke har greie på?

 

Å ta på seg ansvaret for att renta har blitt lavere de senere årene, må jo da også bety att regjeringens politikk nå er feilslått siden Norges Bank har begynt å sette opp renten igjen, og regjeringen selv varsler høyere rente?

 

Og skulle ikke forundre meg att regjeringen ikke har noe ansvar for att arbeidsledigheten og fattigdommen har økt.

Lenke til kommentar
Jeg har lån,men det jeg sa var at jeg ikke er med på kjøpefesten som foregår nå og dermed ikke har tatt opp nye lån.

Du har lån. Og du påstår at du ikke har spart noe på Høyre i regjering. Tørr jeg spørre hva renten var da Høyre tok over, og hva den er nå?

 

Det de ikke forteller er att før du får hjelp derifra, må du selge unna alt du har av verdier først. Det betyr i praksis att du ikke får hjelp før du ikke eier nåla i veggen, og har solgt bil, hus, leilighet, verdisaker osv. og de har hatt en grundig gjennomgang av økonomien din.
Hvis du ikke klarer en egenandel på 800 kroner, så tyder det på at økonomien din trenger en grunding gjennomgang. Denne tjenesten fra sosialkontoret er gratis. Men "engangs-støtte" for å komme over en kneik er vel noe enklere å få, meg bekjent. Har desverre liten erfaring med sosialkontor, men mener at det er slik.

 

Dessuten liker jeg FrP's forslag om å samle trygdekontor, sosial og arbeidskontor til én enhet - slik at man klarer å tilpasse støtte og tilbud til den enkelte.

 

Det finnes knapt et menneske i Norge som har tapt på skattereformen.

Jeg vil be deg en siste gang om at din arroganse ang min økonimi opphører tvert.

Jeg har levd såpass mange år at jeg tror jeg har rimelig grei oversikt selv og dine ARROGANTE hennvendelser til at jeg trenger en gjennomgang av min økonomi av et sosialkontor er noe av det mest arrogante of frekkeste jeg har opplevd her på forumet.

Jeg har aldri nevnt at min økonomi ikke tåler egenandeler på 800 kr men jeg viste her til en nesten 200% økning på 2 år.

Lenke til kommentar
Og jeg har heller aldri trodd du trengte en gjennomgang av din økonomi. Les grundigere neste gang. Jeg har heller ikke sagt at du ikke tålte egenandelen - men at folk som ikke gjør det - faktisk kan få hjelp og støtte - av et sosialkontor.

Jasså hva er det du skriver her da:

Hvis du ikke klarer en egenandel på 800 kroner, så tyder det på at økonomien din trenger en grunding gjennomgang. Denne tjenesten fra sosialkontoret er gratis.

Dette er usmakelige hentydninger fra deg som også er rapportert vidre :thumbdown:

Lenke til kommentar
Vi har fortsatt historisk lav rente.

 

Arbeidsledigheten øker ikke. Den synker. Vi har god sysselsettingen.

Ja renten er fortsatt lav, men har nå begynt å stige igjen, og regjeringen har varslet att den vil fortsette å stige. Hvis det er slik att regjeringen har ansvaret for nedgangen, har den vel også ansvaret for oppgangen? Eller skal du snart innrømme att det er andre faktorer som er vel så viktige, og att en rød/grønn flertallsregjering faktisk vil sikre en stabil økonomi som danner grunnlag for en fortsatt lav rente, i motsetning til ett borgerlig kaos som kan fremskynde en renteoppgang.

 

Desutten en løgn blir ikke mere sann selv om den gjentas. Arbeidsledigheten har økt under denne regjeringen, det er ett ubestridelig faktum! Det er nå titusener flere ledige enn under regjeringen til Stoltenberg. Å si att ledigheten nå synker er også noe som kan trekkes i tvil. Følgende er hentet fra SSB's arbeidskraftundersøkelse for 2. kvartal 2005: "Ifølge AKU var det i gjennomsnitt 116 000 arbeidsledige i 2. kvartal i år – 5 000 flere enn i 2. kvartal i fjor. De arbeidsledige utgjorde 4,8 prosent av arbeidsstyrken – 5,0 prosent for menn og 4,7 prosent for kvinner. Kvinner stod for økningen i ledigheten, mens den for menn var tilnærmet uendret."

 

Men du kan jo dokumenere att ledigheten nå er lavere enn under Stoltenberg regjeringen og att den fortsatt synker, i motsatt fall kan du vel innrømme at du også her bare farer med vås.

 

Til din orientering så er det derimot en del andre land i Europa som opplever nedgang i ledigheten, men det kan kanskje skyldes att de ikke har en regjering som er handlingslammet i næringspolitikken?

Lenke til kommentar
Først av alt Snekkere'n. Du skrev ikke at du ikke klarte det, hva? Men du synes, slik jeg forstod det, at det var for mye for mange . og at mange kunne ha problemer med det. Jeg siktet ikke til deg, jeg forstod som om DU klarte det, men syntes synd på andre i din situasjon, uten økonomisk stabilitet.

Du trenger ikke prøve vri deg unna , allerede på forrige side i denne debatten ba jeg deg styre unna min økonomi,men tross det fortsetter du i et fosøk på å nedverdige andre og du skriver vitteligen bevisst DU når du quoter mine innlegg.

Så å forsøke å begynne å vri dette til tredjeperson bli bare for dumt :thumbdown:

 

EDIT: satte inn en T i styre.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Først av alt Snekkere'n. Du skrev ikke at du ikke klarte det, hva? Men du synes, slik jeg forstod det, at det var for mye for mange . og at mange kunne ha problemer med det. Jeg siktet ikke til deg, jeg forstod som om DU klarte det, men syntes synd på andre i din situasjon, uten økonomisk stabilitet.

Kan jeg forstå deg slik att du synes synd på de som er rammet av regjeringen politikk? (Nå henviser jeg ikke til Snekkere'n og har ikke noe med den diskusjonen å gjøre) Men det må jo bety att du innser att den økte beskattningen på å være syk, og kuttene i arbeidsledighetstrygd, sykepenger osv. rammer noen. Er det ikke da litt patetisk å synes synd på de i en slik situasjon. Du burde jo heller være tøff nok til å stå opp og si att slike mennesker gir du blaffen i! Det kan da ikke være en overraskelse att man får slike konskvenser? Og slutt med det sosialkontor tullet ditt, de jobber ikke som økonomiske rådgivere.

Lenke til kommentar

I følge SSB er arbeidsledigheten på retur per 3. kvartal - meg bekjent. Uansett har vi et sunt arbeidsmarked for øyeblikket. :)

Meg bekjent så foreligger det svært lite statistikk for 3. kvartal ennå, men etterlyser dokumentasjonen din, ikke påstandene dine.

 

Og jeg er helt sikker på at de 116 00 arbeidsledige er helt enige i att vi har ett sunt arbeidsmarked.

 

Forøvrig så kan vi jo se hvordan det har gått med ledigheten under Bondevik her:

 

fig-2005-08-26-05.gif

Lenke til kommentar
.. og att en rød/grønn flertallsregjering faktisk vil sikre en stabil økonomi som danner grunnlag for en fortsatt lav rente, i motsetning til ett borgerlig kaos som kan fremskynde en renteoppgang.
:!: Rødgrønt vil nok stabilisere seg etter en stund, men det er i såfall i en negativ trend. Jeg nekter å tro at du ikke ser at vi nå, etter fire år, har fått en optimisme i næringslivet, og gode resultater. Man må også huske at dette er en treg mekanisme, så fremgangen vil nok fortsette litt utover, samme hvem som vinner valget. Man kan først si noe konkret etter noen få år.

 

Desutten en løgn blir ikke mere sann selv om den gjentas. Arbeidsledigheten har økt under denne regjeringen
Bruk den første setningen på den andre, er du snill. Her er det forskjellige statistikker ute og går, og jeg foretrekker at snart Jens og de førti røverne begynner å bruke oppdaterte tall.

 

Til din orientering så er det derimot en del andre land i Europa som opplever nedgang i ledigheten, men det kan kanskje skyldes att de ikke har en regjering som er handlingslammet i næringspolitikken?
På hvilken måte er de ikke "handlingslammet i næringspolitikken" ?
Lenke til kommentar
Nei nei nei. La oss nå uansett se hva moderatorer måtte mene om saken. Du tar nå alt i værste mening.

 

Og moderator mener at dere (det vil si Joachim og Snekker'n) kan slutte å diskutere hverandres private økonomi og gå tilbake til å diskutere sak. Jeg har mine synspunkter på hvorfor dette utviklet seg som det gjorde mellom dere, men det kan vi eventuelt ta på PM hvis noen har behov for det.

 

Her deles ikke ut pluss- eller minuspoeng til noen av partene, bare la det være med det.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Ikke for å ta parti med noen, men her tror jeg du må roe rekene litt, Snekker'n.

 

Hvis du ikke klarer en egenandel på 800 kroner, så tyder det på at økonomien din trenger en grunding gjennomgang. Denne tjenesten fra sosialkontoret er gratis.

 

Slik jeg (og de flese andre regner jeg med) tolker denne setningen, betyr det enkelt og greit at de som ikke takler en egenandel på 800kr, kan få hjelp av sosialkontoret til å endre sine økonomiske vaner, ikke "Siden du har så dårlig råd, bør du endre økonomien din".

 

Men det blir ett spennende valg dette, folkens, ser jevt ut så langt. Håper bare at folk tar til fornuften, og ikke stemmer rød-grønt. Makan til mote-politikk er det lenge siden jeg har opplevd :thumbdown:

 

Jeg frykter dessverre at en del av oss unge velgere kan bli lurt til å stemme f.eks. SV. Har fått flere sms'er og e-poster der jeg blir oppfordret til å stemme SV, og nå skal de føre en virtuell valgkamp i WoW. :( tragisk utvikling, og irriterende å få slike sms'er og eposter. Og med virtuell valgkamp, er det ikke mange steder der man kan slappe av uten å bry seg om politikken i omverdenen...

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...