Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Norsk litteraturhistorie. Har så lite til overs for det greierne der. Gir nå blaffen i hva wergeland sa til welhaven på hans 31 bursdag når han skjærte kaka. Her er vi i 06 så er det i store deler satt som allmenn lære. Forstår jo at følelsene boblet under mellomkrigstida osv. men at man må ta et så dypt og heftig byks inn i litteraturen er bare vas. Skulle vært for spesielt interesserte. F000k.

7156628[/snapback]

Hvorfor lærer du historie? Du gir da pokker i den industrielle revolusjonen. Hvorfor lærer du religion? Du gir da pokker i forskjellen mellom jødedom og katolisme. Hvorfor har vi gym? Jeg gir da pokker i hvor fort jeg løper! Det er ikke alt man lærer på skolen som er nyttig, men det er en del av allmenndannelsen. Det handler om å forstå samfunnet og kulturen rundt deg.

7158593[/snapback]

 

Les en gang til pastor jim.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor lærer du historie? Du gir da pokker i den industrielle revolusjonen. Hvorfor lærer du religion? Du gir da pokker i forskjellen mellom jødedom og katolisme. Hvorfor har vi gym? Jeg gir da pokker i hvor fort jeg løper! Det er ikke alt man lærer på skolen som er nyttig, men det er en del av allmenndannelsen. Det handler om å forstå samfunnet og kulturen rundt deg.

7158593[/snapback]

 

Les en gang til pastor jim.

Jeg leser og leser men ser ikke hva du vil frem til.

Endret av olsen
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
I utskriftene som er postet på Whitehouse.gov går det frem at visepresidenten mener en demokratisk seier i valget, vil sende terroristene en klar beskjed om at «de har knekt viljen på det amerikanske folket». I et intervju med radiostasjonen WDAY sier visepresidenten også at han er for bruk av «vanndunking» i avhør av mistenkte terrorister.

 

- Jeg har lyttere som ringer inn og sier, værsåsnill, la visepresidenten få vite at om det krever dunking av terrorister i vann, er vi alle for det, om det redder amerikanske liv. Igjen, denne debatten virker litt tullete med tanke på trusselen vi står overfor, synes du ikke det? spør WDAYs Scott Hennen.

 

- Jeg er enig. Og jeg tror terrortrusselen, for eksempel, når det gjelder vår mulighet til å avhøre viktige mistenkte som Khalid Sheikh Mohammed, har det vært et veldig viktig verktøy for å kunne sikre nasjonen, svarer visepresidenten.

 

- Er du enig i at et dunking i vann er opplagt, om det kan redde liv?

 

- Det er opplagt for meg, men en stund ble jeg kritisert som visepresidenten «for tortur». Vi driver ikke med tortur. Det er ikke det vi holder på med, sier Cheney.

 

Det hvite hus har nektet å si om såkalt vanntortur nå er forbudt i USA.

 

Let's trust him ... :love:

 

Etter 2. verdenskrig var krigens regler klarere; i 1947 tiltalte USA en japansk offiser for å ha brukt vanntortur mot en amerikansk krigsfange. Den japanske offiseren ble dømt til 15 års straffearbeid for krigsforbrytelsen.

 

 

Woopsydeisy!

Lenke til kommentar

Cheney er en nisse. Enkelt og greit. Det USA driver på med er skamfult i den sammenhengen der. De har sett for mye på 24.

 

There have been no terrorist attacks in United States since Jack Bauer has appeared on television.

 

Jeg fatter ikke hva de er så redd for. Det er ikke rart man betaler Kiefer Sutherland rekordbeløp for å holde 24 gående.

 

Vi kan trøste oss med at CHeney og Bush snart er ute av det hvite hus. Ikke en dag for tidlig når den dagen kommer.

Lenke til kommentar
Bare timer etter at vaktmestervillaen ble solgt, sendte Carl I. Hagen oppsigelsesbrev til fylkeslagene som har leid kontorlokaler i halve villaen.

Hva er det som er så merkelig med dette? Når det ikke er Hagens eiendom lenger så kan han vel ikke leie det ut til andre heller?

7165798[/snapback]

 

Det ser vel de fleste hva som er merkelig her, argumentet for å kjøpe nettop den boligen var jo at FRP trengte lokaler for kontorlokaler var veldig vanskelig å få tak i + at de hadde en skyhøy pris, og til tross for at markede har blitt enda strammere siden da både med hensyn til etterspørsel og pris så var dette fikset på noen timer og det vistnok uten å annonsere etter nye lokaler :)

Alle som gidder stikke fingeren i jorda og legge tilside politisk tilhørighet ser at dette lukter det av og at hele oppkjøpet var en pengeplassering/innvistering som Hagen gjorde og som han brukte partiet som skalkesjul for.

dette er desverre ikke ulovlig og det blir vel neppe det heller fordi det da rammer de rikes lekegrind.

Det er alikevel et tankekors når vi vet hva som skjedde med feks de billige bilene som folk flest kunne kjøpe fordi de kunne reg som lastebiler,etter at det ble kjent gikk det kun få mnd før loven ble endret :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Alle som gidder stikke fingeren i jorda og legge tilside politisk tilhørighet ser at dette lukter det av og at hele oppkjøpet var en pengeplassering/innvistering som Hagen gjorde og som han brukte partiet som skalkesjul for.

dette er desverre ikke ulovlig og det blir vel neppe det heller fordi det da rammer de rikes lekegrind.

7166747[/snapback]

Dette område som jeg ikke husker navnet på utenfor Tønsberg, er regulert til næringsbygg. Altså privathus har ikke anledning til å etablere seg der. Derimot kan man ha næringsvirksomhet ut fra et minstekrav i bygget og bo i resten. Et lokallag i Frp går under denne definisjonen, og Carl I hadde en fin hytte der!

 

Synes det er sløvt av en politikker å bruke smutthul i loven på en slik måte. Da får man heller jobbe for å fjerne den begrensingen om man finner den så ufordelaktig....

Lenke til kommentar

Menneskets instinkt ødelegger seg selv

 

 

Har bare en liten tanke som jeg har grublet på en stund (mulig jeg bryter inn i noe her, men trur ikke det er lov å poste slikt i en egen tråd)

 

Jeg sammenligner mennesket (som rase) med et dyr, et meget avansert dyr. Vi har jo så og si samme grunnprinsipper som dyr, overlevelsesinstinktet og egoismen selv om kanskje enkelte situasjoner (ta sitt eget liv) strider litt imot naturen (er jo ufornuftig med tanke på overlevelsesinstinket). Hvorfor skal vi leve? Hvis man trur at ikke finnes noe etter døden så vil man heller ikke kunne angre på å ta sitte eget liv... men jeg trur at hjernen vår er konstruert til å holde oss i livet og at vi rett og slett har operativsystem som trosser fornuften og sier NEI til å gi slutt på livet.

 

Hvis man følger disse grunnprinsippene, noe mennesket gjør, ender vi slik vi er i dag. Mennesket forrandrer hele tiden, er i et konstant prosjekt på å "gjøre alt bedre" og endre på tilværelsen vi er i i dag. Vi er vel eneste dyrerasen som utvikler seg på denne måten. Vi skal redde alle sammen, vi skal gjøre verden til et kjempefint sted å leve på, men vi gjør jo det stikk motsatte. Ta fattige folk i fattige land f.eks. Vi sitter i godsofaen og ser på widescreen tven og syns synd på menneskene som har det så mye værre enn oss, og det gjør mange andre også. Derfor er vi igang med å "redde" dem slik at mennesket skal fortsette å leve. Mennesket skal ALDRI dø, det er alltid siste utvei. I et gisseldrama f.eks, alle andre utveier før døden. Men hjelper det? Blir verden noe bedre sted å være? Jeg mener da at ved at mennesket har fulgt grunn instinktene våre og kommet til et punkt hvor vi er nær ødeleggelse av jorden. Dette høres kanskje ekstremt ut, men utviklingen de siste årene har jo vært enorm, global oppvarming er jo en faktor, overbefolkning er en annen faktor og nå snuser vi borti grensen til en global atomkrig (som deffinivt vil sette en slutt).

 

Jeg er ikke spesielt populær når jeg sier dette, men mennesket jobber uten mål og mening, arbeider som en maskin som har et mål; at mennesket skal eksistere. Jeg mener derfor at de konstante endringene vi gjør for å forbedre tilværelsen, til å redde alle andre mennesker som har det dårlig, kunne vi klart oss uten. Det er selvfølgelig ikke noe alternativ siden vi er konstruert til å følge denne "malen", men hadde vi ikke hatt den, hadde jorden holdt ut litt til. Men selvfølgelig, mennesket er jo egostisk. "Så lenge jeg har det bra så trenger jeg ikke tenke på andre. Jorden går ikke under mens jeg lever". Men da igjen er jeg en ateist og kunne ikke brydd meg mindre om at jorda gikk under etter at jeg var død

 

Deilig å få kasta ut tankene her :D

Endret av Hektor123
Lenke til kommentar

Skal virkelig et vedtak fattet av knut arild hareide (ja han krf fyren som visstnok var miljøvernminister en gang, er han egentlig på stortinget fortsatt?) uten noen som helst lokal støtte gjennomføres i et land med demokrati?? Dette er overformynderi av verste slag. Hvis dere er prinsipielt enig bør dere skrive under, selv om dere kanskje ikke har noe personlig forhold til dovrefjell!

 

http://www.opprop.no/opprop.php?id=snoheim

 

"Til: Norske politikere

 

- Folk er helt oppgitt over at tilgangen til Snøhetta skal stenges. Nå må noen få fram folkemeningen, og vi tar utfordringen!

Det sier Thore Jan Skrede i Aksjonsgruppa Bevar Snøheimveien. Gruppa består i oppstarten av folk fra Folldal, Lesja og Dovre, og drar nå i gang en underskriftsaksjon som skal distribueres i et vidt område.

- Snøhetta er et nasjonalt symbol og også et begrep internasjonalt. Å stenge tilgangen til dette fjellområdet er helt uakseptabelt. Aksjonsgruppa består av naturinteresserte folk som tar naturen og naturvernet på alvor. Vi vet hvilken viktig plass Snøhetta har. Å opprettholde Snøheimveien er derfor det beste en kan gjøre for å kanalisere ferdselen inn i området.

 

- Veien til Snøhetta har vært ferdselsvei i over 100 år, først som kjerrevei til Reinheim, og i de siste 60 år som bilvei til Snøheim. Stortinget har bestemt å tilbakeføre Hjerkinn Skytefelt til sivile formål. Å kutte en tilgang som var etablert lenge før det var snakk om skytefeltaktivitet, vil bety å stenge storparten av sivile ute fra dette viktige frilufts- og rekreasjonsområdet. Det kan ikke aksepteres.

 

- Vi sender nå underskriftslistene ut til Østlandet, Trøndelag og Vestlandet,- og vi regner med en støtte som vil overraske mange, sier Thore Jan Skrede i Aksjonsgruppa Bevar Snøheimveien.

 

Med seg i Aksjonsgruppa har han Kjell Svendsen, Kjell Hage, Torbjørn Moen, Arild Rolstad, Arne Rønning og Lars Dundrud."

Lenke til kommentar

Bush opphever habeas corpus for terrormistenkte

 

Fant en interessant kommentar som er verdt å få med seg.

Seriøsitetsnivået ligger noe over de mange konspirasjonstrådene, men siden USA, Bush og den smørja der har blitt debattert til døde, poster jeg linken her.

 

The Death of Habeas Corpus

 

17. oktober signerte George W. Bush et dokument som fratar "terrormistenkte" den grunnleggende rettigheten habeas corpus.

 

Temaet fortjener kanskjer en egen tråd når jeg tenker meg om :hmm:

 

U.S.: Courts No Longer Open to Detainees

U.N. Expert Criticizes U.S. Terror Law

 

EDIT: Overskrift for litt good old attention-whoring

Endret av fretex
Lenke til kommentar

Departementet dekker bursdags-feiring

 

 

Mens andre statsråder kun blir påspandert kaffe og kake når de fyller 40 år, blir det andre boller når kulturminister Trond Giske skal feire sitt jubileum.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=135633

 

Helt bak mål,staten har vel andre ting å kunne bruke skattepengene på enn å feire bursdager for de folkevalgte :thumbdown:

 

- Jeg har satt som en klar forutsetning at det ikke skal være noen ekstrakostnader knyttet til min 40-årsdag. Det må skje i forbindelse med det ordinære seminaret, sier Trond Giske.

 

uansett en uheldig kobling .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Det ser vel de fleste hva som er merkelig her, argumentet for å kjøpe nettop den boligen var jo at FRP trengte lokaler for kontorlokaler var veldig vanskelig å få tak i + at de hadde en skyhøy pris, og til tross for at markede har blitt enda strammere siden da både med hensyn til etterspørsel og pris så var dette fikset på noen timer og det vistnok uten å annonsere etter nye lokaler  :)

Jeg ser fortsatt ikke hva problemet er.

 

Alle som gidder stikke fingeren i jorda og legge tilside politisk tilhørighet ser at dette lukter det av og at hele oppkjøpet var en pengeplassering/innvistering som Hagen gjorde og som han brukte partiet som skalkesjul for.

På hvilken måte?

Lenke til kommentar
Hvorfor skal vi leve? Hvis man trur at ikke finnes noe etter døden så vil man heller ikke kunne angre på å ta sitte eget liv...

Dette er jo fullstendig ulogisk. Hvis man ikke tror på et liv etter døden så er det jo desto større grunn til å ta vare på livet her og nå!

 

men jeg trur at hjernen vår er konstruert til å holde oss i livet og at vi rett og slett har operativsystem som trosser fornuften og sier NEI til å gi slutt på livet.

Hvorfor sier fornuften at man skal gjøre slutt på livet?

 

Jeg er ikke spesielt populær når jeg sier dette, men mennesket jobber uten mål og mening, arbeider som en maskin som har et mål; at mennesket skal eksistere.

Hva er "mål og mening"? Har andre dyr "mål og mening"?

Lenke til kommentar
Departementet dekker bursdags-feiring

 

En kake hadde jeg ikke sagt noe på. Men dersom de leier et helt utested...

 

Men de bedyrer jo at det er pga. seminaret. I det hele tatt så brukes det myyye penger på flotte kurs og utflukter i departementene rundt om kring. Jeg har en venn i landbruksdep., og det han har å fortelle kan få de fleste av oss i det private næringsliv til å mugne av misunnelse. Selv er jeg vant til danskebåt/harryturer 1-2 ggr i året, der man selvsagt får mat og ikke minst drikke. "Kurs" såklart, men sjefen bruker det som belønning/frynsegode når det går bra. (Som avholdsmann har jeg ikke så veldig utbytte av disse turene... )

 

I det offentlige derimot, ihvertfall departementene, er det langt høyere sigarføring enn som så.

Endret av HilRam
Lenke til kommentar
Det ser vel de fleste hva som er merkelig her, argumentet for å kjøpe nettop den boligen var jo at FRP trengte lokaler for kontorlokaler var veldig vanskelig å få tak i + at de hadde en skyhøy pris, og til tross for at markede har blitt enda strammere siden da både med hensyn til etterspørsel og pris så var dette fikset på noen timer og det vistnok uten å annonsere etter nye lokaler  :)

Jeg ser fortsatt ikke hva problemet er.

 

Alle som gidder stikke fingeren i jorda og legge tilside politisk tilhørighet ser at dette lukter det av og at hele oppkjøpet var en pengeplassering/innvistering som Hagen gjorde og som han brukte partiet som skalkesjul for.

På hvilken måte?

7170217[/snapback]

 

Neivel,om du ikke ser problemet så er det greit,men jeg ser det :)

Lenke til kommentar
Hvorfor sier fornuften at man skal gjøre slutt på livet?

 

Nei, altså... hvis det ikke er noe liv etter døden så har man ingen mulighet til å angre på at man f.eks. tok sitt eget liv, altså ville det vært likegyldig om du fortsatte å leve eller om du tok ditt eget liv. Hvis man har korttidshukommelsestap og ingen handlinger som du gjør på en kveld har noen konsekvenser, er det ikke da rivende likegyldig hva du gjør?

 

Hva er "mål og mening"? Har andre dyr "mål og mening"?

 

Nei, akkurat det de ikke har, og det er det jeg mener mennesker ikke har heller. Mennesket jobber jo konstant på å få alt bedre, forrandre ting, men mot hvilket mål?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...