Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Støre er da ingen løgner, han er en politker, akkurat som alle andre...

7149408[/snapback]

http://www.liberaleren.no/arkiv/003092.php

7149745[/snapback]

 

Den nettsiden der er så politisk overbevist at den ikke klarer å gi et nøytalt bilde av saken. Det at han opptredde kritikkverdig under karikatursaken, er jeg enig i, men det å kalle ham en løgner blir for meg alt for sterkt.

Lenke til kommentar
Den nettsiden der er så politisk overbevist at den ikke klarer å gi et nøytalt bilde av saken. Det at han opptredde kritikkverdig under karikatursaken, er jeg enig i, men det å kalle ham en løgner blir for meg alt for sterkt.

7149893[/snapback]

Hvor klart man ser løgnen avhenger av hvor klar politisk farge man selv har.
Lenke til kommentar
Jepp,det viser at ingen er feilfri og at enkelte er istand til å beklage.

Derfra til å kalle noen udugelig er et langt skritt,Støre er vel forøvrig en av norges best likte politikere  :hmm:

Nå er ikke dette noen popularitetskonkurranse, og Støre var en av de jeg hadde best inntrykk av i regjeringen, men da han ble tatt i løgn på direkten på TV, så viste han sitt sanne jeg. Han hadde rett og slett skjøvet Magazinet-redaktøren foran seg som et offerlam.

 

Sagt nei?

Og uthenging av skrivefeil/formulringer fortsetter ser seg :whistle:

7146353[/snapback]

Nei. Jeg lurer på hvem som har sagt nei til hva. Kan du ikke slutte å tolke alt i verste mening, Snekker'n? Ellers lurer jeg på hvilke skrivefeil du mener jeg hengte deg ut for her...

7149242[/snapback]

 

 

Hvem som har sagt nei til hva?

jeg har vel sagt det flere ganger at Jan Petersen sa nei til utvidede styrker hele 3 ganger i sin periode i regeringen.

Dette ble han jo minnet på av Jens i en direkte diskusjon på nrk der petersen hudflettet Jens fordi de hadde sagt nei nå.

Samme Petersen ble temmelig stum da.

Når vi så snakker om løgn, blir ikke dette også en form for løgn,der partiene som selv sa nei 3 ganger plutselig hudfletter et annet parti fordi det sier nei 1 gang i en lik sak ?

Det blir vel iallefall bevisst falskhet som er minst like ille .

 

Så står det skrivefeil/formuleringer og dette har jeg sagt fra om flere ganger tidligere og trengst ikke diskuteres vidre her .

Lenke til kommentar
Så står det skrivefeil/formuleringer og dette har jeg sagt fra om flere ganger tidligere og trengst ikke diskuteres vidre her .

 

Dette er helt riktig og alle slike tilfeller vil belønnet med en advarsel fremover, da uansett hvilken bruker det er som blir "prakket" på med klager ved skrivefeil o.l :)

Lenke til kommentar
jeg har vel sagt det flere ganger at Jan Petersen sa nei til utvidede styrker hele 3 ganger i sin periode i regeringen.

Dette ble han jo minnet på av Jens i en direkte diskusjon på nrk der petersen hudflettet Jens fordi de hadde sagt nei nå.

Samme Petersen ble temmelig stum da.

Har du en URL? Hva var situasjonen den gang?

 

Når vi så snakker om løgn, blir ikke dette også en form for løgn,der partiene som selv sa nei 3 ganger plutselig hudfletter et annet parti fordi det sier nei 1 gang i en lik sak ?

Nei, dobbeltmoral er ikke løgn.

Lenke til kommentar
Har du en URL? Hva var situasjonen den gang?

 

Vil tro du finner det på nrk,den debatten var vel for ca en uke siden,iallefall rett etter at regeringen sa nei .

 

Nei, dobbeltmoral er ikke løgn.

 

blir iallefall falskhet,når en selv har sagt nei 3 ganger og så gå ut i media å beskylde/kritisere andre som har sagt nei.

Tror heller jeg støtter en som blir tatt i en løgn og ber om unnskyldning enn en som en vet er falsk.

det kan vel også diskuteres om Støre var fullt oppdatert på antall aviser i den saken,dog bør han selvsagt være det før han uttaler seg .

Lenke til kommentar
Har du en URL? Hva var situasjonen den gang?

 

Vil tro du finner det på nrk,den debatten var vel for ca en uke siden,iallefall rett etter at regeringen sa nei .

 

Nei, dobbeltmoral er ikke løgn.

 

blir iallefall falskhet,når en selv har sagt nei 3 ganger og så gå ut i media å beskylde/kritisere andre som har sagt nei.

Tror heller jeg støtter en som blir tatt i en løgn og ber om unnskyldning enn en som en vet er falsk.

det kan vel også diskuteres om Støre var fullt oppdatert på antall aviser i den saken,dog bør han selvsagt være det før han uttaler seg .

7151220[/snapback]

Støre fortsatte å gjenta at tegningene av Mohammed kun var publisert i en liten marginal avis (Magazinet), selv etter at Selbekk personlig hadde informert han om at de var gjengitt i andre aviser også. (Ref. TV2-dokumentaren.)

 

Det var selvsagt lettere å fortsette å si det han i begynnelsen sa mot bedre vitende. Det hadde nok vært en knekk for både stolthet og strategi å rette opp i det han hadde sagt. Så la heller Selbekk leve med hele byrden av trusler og svarteperstempel, bedre enn å tape ansikt. :nei:

 

Så at støre løy bevisst? Svaret er JA med store bokstaver.

Lenke til kommentar
Det var selvsagt lettere å fortsette å si det han i begynnelsen sa mot bedre vitende. Det hadde nok vært en knekk for både stolthet og strategi å rette opp i det han hadde sagt. Så la heller Selbekk leve med hele byrden av trusler og svarteperstempel, bedre enn å tape ansikt.

 

Eller det var lettere å "bagatellisere" dette for den muslimske verden at det bare var en liten ubetydelig avis som hadde publisert dette,mulig landets sikkehet og behovet for å begrense skadene var med i den avgjørelsen .

Av og til kan det være en fordel å ikke si hele sannheten :hmm:

Lenke til kommentar
Eller det var lettere å "bagatellisere" dette for den muslimske verden at det bare var en liten ubetydelig avis som hadde publisert dette,mulig landets sikkehet og behovet for å begrense skadene var med i den avgjørelsen .

Av og til kan det være en fordel å ikke si hele sannheten  :hmm:

7154530[/snapback]

Jeg er 100% sikker på at Vebjørn Selbekk ikke følte det/ser det sånn. Og var strategien til Støre at muslimene skulle bli sinte på de kristne i stedet for på Nordmenn? Det ble heldigvis ingen religionskrig av det, men en nonne måtte bøte med livet. Kanskje Støre heller burde latt være å presentere løgnen om at det bare hadde blitt trykket i en liten kristen avis, og heller latt vår felles pressefrihet ta støyten?

 

Men ja, er man under press er det enkleste i verden å skylde på andre. Og jeg tror nok Støre tross alt gjorde en bedre jobb under denne konflikten enn mange andre utenriksministre ville ha gjort. (Jagland, Petersen etc.) Det at man følger en naturlig impuls og "tar en spansk en" for å gjøre ting enklere for seg selv er både

 

1) Veldig vanlig

2) Moralsk forkastelig

Lenke til kommentar

Første snøfall skaper trafikk-kaos

 

Det første snøfallet i Gudbrandsdalen har ført til kaos på veiene. Ved Hafjell står bilene på kryss og tvers i veien.

 

1161865357482_671.jpg

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=135445

 

Hvorfor skjer dette hvert år?

Vi har da vitterligen snø og is her nord også men det blir ikke kaos av den grunn.

Noen vil vel si at det er flere biler der sør,joda men her er vitterligen nok biler her også, i tillegg har vi dårligere veier og her ved kysten veksler det konstant mellom snø, slaps og is, ja vi kan faktisk ha alle tre kategoriene på en dag , men ser ikke at det blir kaos av den grunn . :hmm:

Er det bare en større gi F holdning der folk skal pine å kjøre på sommerdekk lengst mulig ?

Lenke til kommentar

Hvert_eneste_år så er det total kø når den første snøen faller. Like latterlig hver gang. Bilene luser i 20km/timen hele veien fra Slemmestad inn til Oslo. Bussturen som vanligvis tar tre kvarter går på en og en halv time. Det er noen som aldri lærer, og venter i det lengste med å bytte dekk. Og de lager kø for resten. :mad:

 

Glad jeg slipper å plages med det i år, har nettopp flyttet inn til byen.

Lenke til kommentar

Norsk litteraturhistorie. Har så lite til overs for det greierne der. Gir nå blaffen i hva wergeland sa til welhaven på hans 31 bursdag når han skjærte kaka. Her er vi i 06 så er det i store deler satt som allmenn lære. Forstår jo at følelsene boblet under mellomkrigstida osv. men at man må ta et så dypt og heftig byks inn i litteraturen er bare vas. Skulle vært for spesielt interesserte. F000k.

Lenke til kommentar
Første snøfall skaper trafikk-kaos

7155728[/snapback]

Mange som sleit litt i Trondheim i dag, biler som skled bortover asfalten selv om de prøvde å stoppe fra 10 km/t i boligfeltet der jeg bor. Selv må jeg parkere sykkelen snart, så jeg ikke ender opp som en fare i trafikken for både meg selv og andre.

Lenke til kommentar

Hva med sikkelig kraftige bøter for de som kjører med sommerdekk på sne og at politiet prioriterer dette hver høst.

For det kan se ut som det eneste som kan hjelpe er bøter, greit nok at en bil eller ti sklir i grøfta,det blir vel dyrest for dem selv, men hva med alle medtrafikanters liv og helse som blir utsatt fordi noen gir F .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...