Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Ok, så det du vil ha er et skatteløst samfunn?

 

Eller, et samfunn uten stat?

 

Og at dette vil føre til at flere utdanner seg?

 

Og at den rød-grønne regjeringen er det som holder dette perfekte systemet fra å skje..?

7142597[/snapback]

 

Neida, skatt er ok i og for seg, men den skal ikke bli styrt av hvor mye en tjener. Dette blir feil. Har man brytt seg opp gjennom årene skal en få igjen for det, økonomisk sett, og omvendt dersom man har dreti i alt som heter skolegang og realfag...

 

Høyre hadde vært ypperlig. Jeg er for ett mer fritt samfunn, der ikke alt trenger å gå gjennom staten.

 

Denne skjeivfordelte skatten gjør at folk tenker seg litt om, og rakst finner ut at det faktisk ikke lønner seg så mye å ta realfagene, og få en litt moderat bra jobb, når en kan nøye seg med for eksempel en almennlig elektriker jobb, siden det ikke blir noe stor lønnsforskjell uansett.

 

Jepp. Men forresten, det finnes en god ting med dagens regjering. Skal jeg fortelle deg hva den er? Det kan overhodet ikke bli verre.

7142662[/snapback]

Så Høyre står for det kapitalistiske samfunnet du ønsker? I motsettning til dette sosialistiske..?

 

Hvordan vil det at Høyre sitter i regjering føre til at flere utdanner seg til å bli "realister"? Og hvordan vil det at høyre sitter i regjering føre til at ditt blir ditt, og ikke litt mitt.

- "Ellers har vi et totalt forskjellig politisk syn, så jeg tror egentlig vi bare kan bli enige med engang om at vi er enige om at vi er uenige. Kommer ikke til å komme noen vei uansett i en slik diskusjon...

Var den ment til meg? Hvilket politisk syn har jeg? Så lant har jeg bare bedt deg om å utype/begrunne alle påstandene dine.

Endret av troyel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, så det du vil ha er et skatteløst samfunn?

 

Eller, et samfunn uten stat?

 

Og at dette vil føre til at flere utdanner seg?

 

Og at den rød-grønne regjeringen er det som holder dette perfekte systemet fra å skje..?

7142597[/snapback]

 

Neida, skatt er ok i og for seg, men den skal ikke bli styrt av hvor mye en tjener. Dette blir feil. Har man brytt seg opp gjennom årene skal en få igjen for det, økonomisk sett, og omvendt dersom man har dreti i alt som heter skolegang og realfag...

 

Høyre hadde vært ypperlig. Jeg er for ett mer fritt samfunn, der ikke alt trenger å gå gjennom staten.

 

Denne skjeivfordelte skatten gjør at folk tenker seg litt om, og rakst finner ut at det faktisk ikke lønner seg så mye å ta realfagene, og få en litt moderat bra jobb, når en kan nøye seg med for eksempel en almennlig elektriker jobb, siden det ikke blir noe stor lønnsforskjell uansett.

 

Jepp. Men forresten, det finnes en god ting med dagens regjering. Skal jeg fortelle deg hva den er? Det kan overhodet ikke bli verre.

7142662[/snapback]

Så Høyre står for det kapitalistiske samfunnet du ønsker? I motsettning til dette sosialistiske..?

 

Hvordan vil det at Høyre sitter i regjering føre til at flere utdanner seg til å bli "realister"? Og hvordan vil det at høyre sitter i regjering føre til at ditt blir ditt, og ikke litt mitt.

- "Ellers har vi et totalt forskjellig politisk syn, så jeg tror egentlig vi bare kan bli enige med engang om at vi er enige om at vi er uenige. Kommer ikke til å komme noen vei uansett i en slik diskusjon...

Var den ment til meg? Hvilket politisk syn har jeg? Så lant har jeg bare bedt deg om å utype/begrunne alle påstandene dine.

7142699[/snapback]

 

Neida, Høyre er ikke noe komplett parti for min del, men det er det partit som oppfuller mine krav nærmest komplett av de ulike store partiene.

 

Dette er en teori jeg har, og det er absolutt ikke noe fasit. Og når jeg skriver forklaringer osv skriver jeg meget svart hvitt, for å konkret få frem hovudpoengene, det blir derfor ikke 100% realistisk.

 

Siden du har stilt deg kritisk til alle mine framlegg, tolket jeg det indirekte som om du

er stort sett fornøyd med dagens regjering.

Lenke til kommentar
Neida, Høyre er ikke noe komplett parti for min del, men det er det partit som oppfuller mine krav nærmest komplett av de ulike store partiene.

 

Dette er en teori jeg har, og det er absolutt ikke noe fasit. Og når jeg skriver forklaringer osv skriver jeg meget svart hvitt, for å konkret få frem hovudpoengene, det blir derfor ikke 100% realistisk.

 

Siden du har stilt deg kritisk til alle mine framlegg, tolket jeg det indirekte som om du     

er stort sett fornøyd med dagens regjering.

7142786[/snapback]

Vel, dersom alt skal foregå på et slik polarisert svart-hvitt nivå så er poenget med å debatere borte ;)

Grunnen til at jeg ønsket å utfordre påstandene dine er rett og slett fordi det er omtrent ca latterlig måte å fremstille situasjonen på. Dersom du sier dette er en teori, og ingen fasit, så tolker jeg det slik at du er åpen for å debatere det? Og da er en unyansert fremstilling rimelig ubrukelig ;)

 

Men tilbake til diskusjonen: Ved å endre skattene til et mer høyrenivå - så vil man få hvilke endringer konkret sett? At toppskatten blir mindre? Det generelle skattenivået blir mindre? Og dette vil føre til at folk tar høyere utdanning?

 

Er det at man skal få mindre skatt av høy lønning? Eller at det skal være en betydelig differanse mellom lønn for folk med fagbrev og folk med høyere utdanning?

Lenke til kommentar
Neida, Høyre er ikke noe komplett parti for min del, men det er det partit som oppfuller mine krav nærmest komplett av de ulike store partiene.

 

Dette er en teori jeg har, og det er absolutt ikke noe fasit. Og når jeg skriver forklaringer osv skriver jeg meget svart hvitt, for å konkret få frem hovudpoengene, det blir derfor ikke 100% realistisk.

 

Siden du har stilt deg kritisk til alle mine framlegg, tolket jeg det indirekte som om du     

er stort sett fornøyd med dagens regjering.

7142786[/snapback]

Vel, dersom alt skal foregå på et slik polarisert svart-hvitt nivå så er poenget med å debatere borte ;)

Grunnen til at jeg ønsket å utfordre påstandene dine er rett og slett fordi det er omtrent ca latterlig måte å fremstille situasjonen på. Dersom du sier dette er en teori, og ingen fasit, så tolker jeg det slik at du er åpen for å debatere det? Og da er en unyansert fremstilling rimelig ubrukelig ;)

 

Men tilbake til diskusjonen: Ved å endre skattene til et mer høyrenivå - så vil man få hvilke endringer konkret sett? At toppskatten blir mindre? Det generelle skattenivået blir mindre? Og dette vil føre til at folk tar høyere utdanning?

 

Er det at man skal få mindre skatt av høy lønning? Eller at det skal være en betydelig differanse mellom lønn for folk med fagbrev og folk med høyere utdanning?

7142910[/snapback]

 

 

Beklarger unyansiert fremstilling av teori.

 

Du er inne på noe. Ved å endre skattene til et mer høyrenivå, så vil man ikke betale mer skatt dersom man tjener mye, men heller likt prosentvis av total inntekt.

 

Og når dette skjer, vil det lønne seg i en mye høyere grad å tjene fett, noe som oftest skjer blant realister.

 

Det mest rettferdige i mine øyne er, blir og har alltid vært, at skatten skal bli trukket likt prosentvis fra lønna.

 

(Nå er det forresten shutdown computer-tid. Skal stikke innom på skolen imorgen å oppdatere meg, er forresten vg1-student, og realfagsgutt selvfølgelig! Så jeg koser meg når jeg diskuterer politikk og sammfunnsindignasjoner...)

Endret av dasshovud
Lenke til kommentar

John Negroponte var USAs ambassadør i Irak fra Juni 2004 til April 2005.

 

Negroponte er beryktet fra sin tid i Honduras på 80-tallet, og hans organisering av dødsskvadroner :

 

"The violations Negroponte oversaw in Honduras were carried out by operatives trained by the CIA, according to a CIA working group set up in 1996 to look into the U.S. role in Honduras.

 

The CIA records document that his "special intelligence units," better known as "death squads," comprised CIA-trained Honduran armed units which kidnapped, tortured and killed thousands of people suspected of supporting leftist guerrillas."

 

Etter at Negroponte kom til Irak, har det skjedd en utvikling som sender tankene tilbake :

 

"Since the notorious John Negroponte served as ambassador to Iraq, death squads appeared in Baghdad using methods very similar to those used by paramilitary guerrillas in Central America."

 

Er det tilfeldig? Mye tyder på at det slett ikke er det :

 

"A UN human rights report released September last year held interior ministry forces responsible for an organised campaign of detentions, torture and killings. It reported that special police commando units accused of carrying out the killings were recruited from Shia Badr and Mehdi militias, and trained by U.S. forces.

 

Retired Col. James Steele, who served as advisor on Iraqi security forces to then U.S. Ambassador John Negroponte supervised the training of these forces.

 

Steele was commander of the U.S. military advisor group in El Salvador 1984-86, while Negroponte was U.S. ambassador to nearby Honduras 1981-85."

 

( Alle sitater ) :

 

http://www.democraticunderground.com/discu...ess=364x2467339

 

( Mer om James Steele, og hans metoder i El Salvador her : http://www.commondreams.org/views05/0507-26.htm

 

"Steele (was) leading a Special Forces mission in El Salvador during that country's brutal civil war in the 1980s.

(...) That civil war resulted in the deaths of 70,000 people, mostly civilians, and "most of the killing and torturing was done by the army and right-wing death squads affiliated with it." )

Lenke til kommentar
Stor og stor fru blom,de var da så rasende at de var på gråten,

Den udugelige regjeringen vi har i dag, med løgneren Støre som utenriksminister, kan få hvem som helst til å gråte av frustrasjon :)

 

Støre måtte jo senere innrømme at han dreit på draget. Med gråten i halsen måtte han krype til korset og love at det ikke skulle skje igjen. Han sto i stram giv akt for opposisjonen - atter en gang :)

 

men høyre kom muligens på at Støre minnet dem på at de selv hadde sagt nei tre ganger.

Sagt nei?

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/25/480798.html

 

Mens opposisjonen i Norge raser fordi landets troverdighet i NATO angivelig står på spill, er det ikke mange ute i Europa som har lagt merke til at Norge ikke vil sende flere soldater til Afghanistan. ... I NATO-hovedkvarteret i Brussel var det vel noen som løftet litt på øyenbrynene, men deres hjertesukk lød nok: «Heller ikke Norge, nei.»

....

På spørsmål om hvilke av de 26 NATO-landa som ikke stiller opp, nølte generalen, før han slapp det ut: - Alle samma, svarte general Jones.

 

 

Er jo litt humor i det hele, når man tenker hvor stor oppmerksomhet denne saken har fått her i landet..

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/25/480798.html

 

Mens opposisjonen i Norge raser fordi landets troverdighet i NATO angivelig står på spill, er det ikke mange ute i Europa som har lagt merke til at Norge ikke vil sende flere soldater til Afghanistan. ... I NATO-hovedkvarteret i Brussel var det vel noen som løftet litt på øyenbrynene, men deres hjertesukk lød nok: «Heller ikke Norge, nei.»

....

På spørsmål om hvilke av de 26 NATO-landa som ikke stiller opp, nølte generalen, før han slapp det ut: - Alle samma, svarte general Jones.

 

 

Er jo litt humor i det hele, når man tenker hvor stor oppmerksomhet denne saken har fått her i landet..

7145827[/snapback]

Ser ikke mye humor i det der. Jeg synes bare det er trist at viljen til å gjøre en innsats er så liten. Afghanistan trenger stabilitet. Og det er ikke bare for afghanere som bor i landet, men det er en del av stabiliteten til midtøsten-regionen og dermed hele verden i fremtiden.

 

"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv."

Lenke til kommentar
Stor og stor fru blom,de var da så rasende at de var på gråten,

Den udugelige regjeringen vi har i dag, med løgneren Støre som utenriksminister, kan få hvem som helst til å gråte av frustrasjon :)

 

Støre måtte jo senere innrømme at han dreit på draget. Med gråten i halsen måtte han krype til korset og love at det ikke skulle skje igjen. Han sto i stram giv akt for opposisjonen - atter en gang :)

 

men høyre kom muligens på at Støre minnet dem på at de selv hadde sagt nei tre ganger.

Sagt nei?

7145665[/snapback]

 

 

Jepp,det viser at ingen er feilfri og at enkelte er istand til å beklage.

Derfra til å kalle noen udugelig er et langt skritt,Støre er vel forøvrig en av norges best likte politikere :hmm:

Endret av Aalton
Lenke til kommentar
Ser ikke mye humor i det der. Jeg synes bare det er trist at viljen til å gjøre en innsats er så liten. Afghanistan trenger stabilitet. Og det er ikke bare for afghanere som bor i landet, men det er en del av stabiliteten til midtøsten-regionen og dermed hele verden i fremtiden.

 

"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv."

7146055[/snapback]

 

Nå er det vel ikke bare Norge som sier nei etter hva jeg har fått med meg,det var vel vitterligen to land til som hadde avslått en slik henvendelse.

Og når vi vet at den forrige regeringen sa nei tre ganger så skjønner jeg ikke hvorfor det plutselig ble så mye værre denne gangen, skal en tåle så inderlig vel den urett som rammer andre da :hmm:

Lenke til kommentar

 

Ser ikke mye humor i det der. Jeg synes bare det er trist at viljen til å gjøre en innsats er så liten. Afghanistan trenger stabilitet. Og det er ikke bare for afghanere som bor i landet, men det er en del av stabiliteten til midtøsten-regionen og dermed hele verden i fremtiden.

 

"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv."

7146055[/snapback]

 

Nå er det vel ikke bare Norge som sier nei etter hva jeg har fått med meg,det var vel vitterligen to land til som hadde avslått en slik henvendelse.

Og når vi vet at den forrige regeringen sa nei tre ganger så skjønner jeg ikke hvorfor det plutselig ble så mye værre denne gangen, skal en tåle så inderlig vel den urett som rammer andre da :hmm:

7146374[/snapback]

Det tragiske her er at samtlige land er uvillige til å sende soldater og hjelpe til. Og hvor har du det fra at det plutselig er værre nå? Jeg synes det er tragisk uansett hvem. Så dropp stråmennene og les heller innleggene du svarer på skikkelig.

Lenke til kommentar

 

Ser ikke mye humor i det der. Jeg synes bare det er trist at viljen til å gjøre en innsats er så liten. Afghanistan trenger stabilitet. Og det er ikke bare for afghanere som bor i landet, men det er en del av stabiliteten til midtøsten-regionen og dermed hele verden i fremtiden.

 

"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv."

7146055[/snapback]

 

Nå er det vel ikke bare Norge som sier nei etter hva jeg har fått med meg,det var vel vitterligen to land til som hadde avslått en slik henvendelse.

Og når vi vet at den forrige regeringen sa nei tre ganger så skjønner jeg ikke hvorfor det plutselig ble så mye værre denne gangen, skal en tåle så inderlig vel den urett som rammer andre da :hmm:

7146374[/snapback]

Det tragiske her er at samtlige land er uvillige til å sende soldater og hjelpe til. Og hvor har du det fra at det plutselig er værre nå? Jeg synes det er tragisk uansett hvem. Så dropp stråmennene og les heller innleggene du svarer på skikkelig.

7146578[/snapback]

 

Må du slutte å rope stråmenn ved enhver anledning når noe ikke passer deg, jeg sier at det ble plutselig mye værre nå en da den forrige regeringen sa nei tre ganger og det er tilfelle.

Så du noen tråd her på forumet da?

Så du en opposisjon på stortinget som skjelte ut regeringen?

Nei jeg tror ikke det .

Lenke til kommentar
Må du slutte å rope stråmenn ved enhver anledning når noe ikke passer deg, jeg sier at det  ble plutselig mye værre nå en da den forrige regeringen sa nei tre ganger og det er tilfelle.

Så du noen tråd her på forumet da?

Så du en opposisjon på stortinget som skjelte ut regeringen?

Nei jeg tror ikke det .

7146910[/snapback]

1. Det der har ingen ting med meg å gjøre

2. I innlegget du svarte på klaget jeg ikke på regjeringen

3. Hold deg til sak og det folk skriver, så blir det heller ingen stråmenn og grunn til å klage på dem

Lenke til kommentar
Snekker'n og JBlack=Tuppen og Lillemor!

 

Gi hverandre en god klem og bli venner!  :!:

7146805[/snapback]

Denne moderator har en litt mer striks instilling til dette enn js79. Han ber alle brukere om å unngå stråmannsbeskyldninger og diskusjoner om disse. Så lenge en poster ikke sier "Du sa at..." eller på annen måte tillegger motparten spesifikke uttalelser, er det ingen grunn til å rope stråmann.

 

Det er nemlig lov å være uenig, og å ha ulike tolkninger om en sak. Snekker'n har et annen syn på dette enn JBlack, uten at det overrasker noen. Det må være lov å gi uttrykk for egne synspunkter og oppfatninger av emnet eller bringe nye momenter i en post som svarer en annenh bruker, så lenge disse er relevante for diskusjonen og det går klart fram at de representerer brukerens egen oppfatning.

 

Det mener jeg var tilfelle her. Jeg oppfattet ikke Snekker'ns innlegg som at han tilla JBlack noen mening. Han kom med en kommentar til problemstillingen. At denne egentlig bare støttet opp om den opprinnelige forutsetningen gjør den ikke mindre relevant.

 

JBlacks svar understrekte at nettop det (at samtlige land er uvillige) var poenget. Den oppklaringen/påpekningen sto seg godt nok for seg selv. Så kunne han fokusert på spørsmålet, og da hadde kanskje det vært fokus for svaret også. Jeg kan ikke se at han hadde ikke tapt noe på å utelate stråmannsbekyldningene.

 

De kan dere spare til alvorlige tilfeller, og da ser jeg heller at dere rapporterer dem og lar moderator vurdere det. I tråden er det bedre å si "Som sagt forrige innlegg...", eller "Det er en annen sak, og ikke det jeg tenkte på. Min mening om akkurat det er..."

 

Geir :)

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=135321

 

"Nord-Korea truer Sør-Korea med krig hvis landet slutter seg til sanksjonene som FNs sikkerhetsråd nylig vedtok mot det kommunistiske regimet."

 

Den godeste Kim må endelig ha mistet siste rest av forstand, hvis han gjør virkelighet av disse truslene. Ikke nok med at han sulter ihjel sitt eget folk, nå vil han potensielt utsette dem for en (garantert tapende) krig. I verste fall atomkrig.

 

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Hei TomWaitsFor Alice,

 

Angående at du låste tråden min "John Negroponte og dødsskvadronene i Irak".

 

Du grunngir det med at :

 

"I denne tråden settes ingen premisser for debatt."

 

Hvis du leser posten min en gang til, vil du se at det er et spørsmål der, og det er ganske åpenbart at jeg ønsker meninger om dette spørsmålet. Ønsker opplysning.

 

På et annet forum ( med mer takhøyde ) hvor jeg postet den samme posten, fikk jeg en tips om en Newsweek-artikkel som omhandler dette, og som virkelig er verdt å vite om.

 

Nå har jo du lukket tråden, og jeg orker ikke prøve meg på å lage en ny og forsøke å få den etter ditt hode, men her er altså artikkelen :

 

"‘The Salvador Option’

The Pentagon may put Special-Forces-led assassination or kidnapping teams in Iraq

(...)Now, NEWSWEEK has learned, the Pentagon is intensively debating an option that dates back to a still-secret strategy in the Reagan administration’s battle against the leftist guerrilla insurgency in El Salvador in the early 1980s. Then, faced with a losing war against Salvadoran rebels, the U.S. government funded or supported "nationalist" forces that allegedly included so-called death squads directed to hunt down and kill rebel leaders and sympathizers."

 

 

http://www.msnbc.msn.com/id/6802629/site/newsweek/

Lenke til kommentar
Jepp,det viser at ingen er feilfri og at enkelte er istand til å beklage.

Derfra til å kalle noen udugelig er et langt skritt,Støre er vel forøvrig en av norges best likte politikere  :hmm:

Nå er ikke dette noen popularitetskonkurranse, og Støre var en av de jeg hadde best inntrykk av i regjeringen, men da han ble tatt i løgn på direkten på TV, så viste han sitt sanne jeg. Han hadde rett og slett skjøvet Magazinet-redaktøren foran seg som et offerlam.

 

Sagt nei?

Og uthenging av skrivefeil/formulringer fortsetter ser seg :whistle:

7146353[/snapback]

Nei. Jeg lurer på hvem som har sagt nei til hva. Kan du ikke slutte å tolke alt i verste mening, Snekker'n? Ellers lurer jeg på hvilke skrivefeil du mener jeg hengte deg ut for her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...