Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Selvsagt er jeg det jeg er større motstander av at fulle folk raver rundt og lager kvalm og banker kone og barn som de største motstanderne er mot røyk.

Alkoholen er tross alt et langt større sosialt problem enn tobakken,problemet er bare at det ikke finnst en politiker som tør ta tak i det .

Å forby alkohol er vel temmelig idiotisk. Det er drikkekulturen som man burde forandre ikke selve alkoholen. Det er som å forby kniver siden mange blir skadet av dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det å underslå at det er store forskjeller mellom tobakk og alkohol både når det gjelder skader på person, skader på omgivelser, kulturell funksjon, mangfold av bruk osv, det styrker ikke argumentet ditt, det fremstår bare som fanatisk og snevert.

 

Edit:

"Så er vel røyken også,eneste måten å fjærne/redusere begge på er ved forbud, men da må det enten gjelde begge deler eller ingen..."

Verden er ikke svart/hvitt, og å se verden i nyanser er ikke dobbeltmoral.

7134937[/snapback]

 

Hvem underslår hva her og hvem ser verden i svart/hvitt??

Jeg ser det er plass for både alkohol og tobakk i samfunnet, menst du er for alkohol og mot tobakk til tross for at alkoholen er minst like skadelig.

Jeg sier at eneste måten å fjærne begge på er ved forbud,dermed ikke sagt at det skal gjøres.

Men for ikke å være nettop sort/hvit så må en vel behandle begge likt, synst du ikke?

Så å beskylde meg for å være fanatiker og snever blir vel feil,jeg ser plass for begge eller fjærning av begge , menst du ser kunn plass for en etter hva jeg har fått med meg :)

Lenke til kommentar
Selvsagt er jeg det jeg er større motstander av at fulle folk raver rundt og lager kvalm og banker kone og barn som de største motstanderne er mot røyk.

Alkoholen er tross alt et langt større sosialt problem enn tobakken,problemet er bare at det ikke finnst en politiker som tør ta tak i det .

Å forby alkohol er vel temmelig idiotisk. Det er drikkekulturen som man burde forandre ikke selve alkoholen. Det er som å forby kniver siden mange blir skadet av dem.

7135030[/snapback]

 

Vi har da vitterligen en røykekultur også og hvorfor bare forby det ene og ikke det andre,det er det som er spørsmålet??

Utestedene kunne glatt lage røykerom men ble nektet dette av ikkerøykende politikere ,samme politikere har jo innsett at fanatismen har gått for langt i denne saken og oppfordret til moderasjon . :hmm:

Så sier du endre drikkekulturen, det blir temmelig vanskelig,ja vanskeligere enn å endre røykekulturen fordi de som røykte da kunn fikk røyke i røykerom menst dem som drikker utøver volden etter at alkoholen er inntatt .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Under en barnehagekonferanse på Gardermoen mandag innrømmet imidlertid Halvorsen at hun har angret på det hun sa i TV 2s utspørringsprogram i august i fjor.

 

– Jeg har angret noen ganger på at jeg ikke la hodet på blokka på en annen sak, vedgikk hun.

Hvilken annen sak? Gasskraftsaken? ...? :innocent:

 

Geir :)

7135837[/snapback]

 

Tja eller:

Bedring av kommuneøkonomien.

Utbedring av vei/jernbane som er historisk +25%

pansjonsordningen som i praksis fjerner minstepensjonistene . :yes:

Lenke til kommentar

Javel. Jeg trodde kanskje hun mente en sak hvor alternativene var alt eller ingenting. (Nå viste det seg jo at det var ikke gasskraftsaken heller.)

 

Men du mener altså at hun angrer på at hun ikke sa hun ville gå av på en av de sakene der de lykkes. Dumt da, at hun bommet på valg av kampsak. Hun skulle tatt en sak der hun hadde bedre odds...

 

Halvorsen på TV2: "Jeg lover at jeg vil gå av hvis vi ikke får øke matmomsen. Ja, det kan dere sitere meg på!" :p

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Vel om de borgerlige ordførerne oppfyller det de er pålagt så går jo barnehagedekningen i boks denn også,men ikke enkelt når motstanderne manipulerer tiltak,det anntydes iallefall så :hmm:

Men uansett om hun går eller ei,så har hun gjordt en glimrende jobb til nå, langt bedre en "kruspersillen" fra venstre klarte og går det ille får hun vel muligens samme sjansen som han fikk om noen også kjøper stemmer til henne :D

Lenke til kommentar

"YES"Damene klarte ikke bli enige :!:

 

Så enes de ikke i opposisjon,hvordan skal det da gå i regering :)

 

Høyre-leder Erna Solberg, leder i KrF Dagfinn Høybråten, FRPs leder Siv Jensen og Venstre-leder Lars Sponheim har ikke blitt enige om motforslag.

 

Frp kan på sin side tenkes å ville fremme et forslag på egen hånd, men partiet vil forsøke å unngå å markere avstand til de andre opposisjonspartiene.

Dårlig unnskyldning når en ser tilbake på denne "hanemarsjen" til Siv, med "kyllingen" på slep .

 

sinteXsiv_280_1161649198_1161649214.jpg

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/24/480663.html

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke se at dette er en så voldsomt stor sak.

 

"I tillegg ser opposisjonen ingen grunn til å fremme et forslag den på forhånd vet det ikke blir flertall for."

 

Nøkkelen ligger vel nettopp i det at et motforslag ikke vil gjøre noe fra eller til uansett.

7138124[/snapback]

 

 

Stor og stor fru blom,de var da så rasende at de var på gråten,men høyre kom muligens på at Støre minnet dem på at de selv hadde sagt nei tre ganger.

Hmmm var det ikke noen andre som også fornektet noe tre ganger :)

Om et motforslag vil gjøre noe fra eller til er ikke saken,saken er å vise at en er istand til å enes om et motforslag :hmm:

Lenke til kommentar
I Norge er ca 800 000 personer i en eller annen form betalt for å gå hjemme er en sannhet med modifikasjoner. Hvis jeg husker rett så er det ~700,000 i arbeidsfør alder som mottar en eller annen type form av økonomisk støtte fra staten. Av dette kan være barnebidrag f.eks.

7091032[/snapback]

Etter hva jeg forstod, så var det snakk om mennesker i arbeidsfør alder som ikke jobbet og at de siste tall viste at antallet, til en hver tid, nå er omtrent 800 000.

Så har man 600 000 pensjonister.

De 900 000 offentlig ansatte kan man vel, for en stor del og grovt forenklet, si blir lønnet med penger staten henter inn fra det private næringsliv?

 

 

Nå har alle desse tallene steget jamt og trutt gjennom årenes løp, hva når det er 1.2mill arbeidsuføre, 900 000 pensjonister og 1.2mill offentlig ansatte?

 

 

Jeg synes tallene er skremmende og frykter fyren har rett i hvor Norge er på vei...dette går ikke opp :cry:

Lenke til kommentar
I Norge er ca 800 000 personer i en eller annen form betalt for å gå hjemme er en sannhet med modifikasjoner. Hvis jeg husker rett så er det ~700,000 i arbeidsfør alder som mottar en eller annen type form av økonomisk støtte fra staten. Av dette kan være barnebidrag f.eks.

7091032[/snapback]

Etter hva jeg forstod, så var det snakk om mennesker i arbeidsfør alder som ikke jobbet og at de siste tall viste at antallet, til en hver tid, nå er omtrent 800 000.

Så har man 600 000 pensjonister.

De 900 000 offentlig ansatte kan man vel, for en stor del og grovt forenklet, si blir lønnet med penger staten henter inn fra det private næringsliv?

7139682[/snapback]

I utgangspunktet ja. Men så sper vi på med oljeinntekter. Men hadde vi ikke hatt oljeinntektene....

 

Nå har alle desse tallene steget jamt og trutt gjennom årenes løp, hva når det er 1.2mill arbeidsuføre, 900 000 pensjonister og 1.2mill offentlig ansatte?

 

 

Jeg synes tallene er skremmende og frykter fyren har rett i hvor Norge er på vei...dette går ikke opp :cry:

7139682[/snapback]

 

Nei, det går ikke opp. Olja vil ta slutt en dag. Og da må vi ha seriøse omlegginger av systemet. Og jeg er av den oppfatning at vi burde begynne å tenke annerledes enn dagens tankegang, jo før jo heller.

Lenke til kommentar
I Norge er ca 800 000 personer i en eller annen form betalt for å gå hjemme er en sannhet med modifikasjoner. Hvis jeg husker rett så er det ~700,000 i arbeidsfør alder som mottar en eller annen type form av økonomisk støtte fra staten. Av dette kan være barnebidrag f.eks.

7091032[/snapback]

Etter hva jeg forstod, så var det snakk om mennesker i arbeidsfør alder som ikke jobbet og at de siste tall viste at antallet, til en hver tid, nå er omtrent 800 000.

Så har man 600 000 pensjonister.

De 900 000 offentlig ansatte kan man vel, for en stor del og grovt forenklet, si blir lønnet med penger staten henter inn fra det private næringsliv?

 

 

Nå har alle desse tallene steget jamt og trutt gjennom årenes løp, hva når det er 1.2mill arbeidsuføre, 900 000 pensjonister og 1.2mill offentlig ansatte?

 

 

Jeg synes tallene er skremmende og frykter fyren har rett i hvor Norge er på vei...dette går ikke opp :cry:

7139682[/snapback]

 

Tror jeg skal moderere det jeg sa, som du har sitert. Foreleseren min i makroøkonomi påpekte i dag at det var rundt 700,000 som ikke var i arbeid og fikk økonomisk støtte fra staten. Nå skulle jeg gjerne ha vist en pen kake som Halvorsen la fram under talen om statsbudsjettet hvor dette kommer frem, men uheldigvis er odin.no nede.

 

Edit:

 

Se der ja, funket siden.

 

Her er kaken:

post-44848-1161697868_thumb.jpg

 

Lite tall her da, men det er en grei illustrasjon. Men en finner relevante tall her til å konkludere med at det er rundt 700,000 som er i arbeidsfør alder som mottar en eller annen form for økonomiske støtte.

Lenke til kommentar
Har vi ikke legemangel i norge, forresten? Kanskje vi skulle ha en innsamling for å utdanne flere? Bare en tanke...

7057759[/snapback]

 

Krever en del å bare komme inn på utdanningen, pluss at den skal fullføres.. ikke alle som orker det.

 

Norge er ikke akkurat på toppen mtp skole og slikt :p

7057856[/snapback]

 

Vet du hvorfor? På grunn av idiotisk rød-grønn regjering!

 

Det sosialistiske samfunnet vi har i dag, gjør at folk ikke gidder å ta realfag når de kan lett sleppe vekk (noe jeg virkelig forstår), og heller snulte på skatten i all fremtid. Hva er vitsen å ta realfag å få goder karakterer og god utdanning når men tjener like mye som en yrkesarbeider uansett. Igjen på grunn av sosialisme.

 

JA, til kapitalsime.

Lenke til kommentar
Vet du hvorfor? På grunn av idiotisk rød-grønn regjering!

 

Det sosialistiske samfunnet vi har i dag, gjør at folk ikke gidder å ta realfag når de kan lett sleppe vekk (noe jeg virkelig forstår), og heller snulte på skatten i all fremtid. Hva er vitsen å ta realfag å få goder karakterer og god utdanning når men tjener like mye som en yrkesarbeider uansett. Igjen på grunn av sosialisme.

 

JA, til kapitalsime.

7142362[/snapback]

Så, på grunn av den rød-grønne regjeringen, har vi et sosialistisk samfunn, et samfunn som gjør at det er mulig å slippe vekk uten å ta realfag eller få gode karrakterer. Og på grunn av den rød-grønne regjeringen så blir man heller yrkesarbeider og snylter på skatten...?

 

For en mengde ureflekterte uttalelser.

 

Har vi et sosialistisk samfunn? I så fall, hvilket samfunn ønsker du. Du sier et kapitalistisk samfunn, men hva vil det si? Og hvem står i så fall for å kunne ordne dette kapitalistiske samfunnet?

 

Hvordan snylter den store mengen av ustuderte yrkesfagsarbeidere? Har du noen som helst som kan underbygge denne påstanden?

Endret av troyel
Lenke til kommentar
Vet du hvorfor? På grunn av idiotisk rød-grønn regjering!

 

Det sosialistiske samfunnet vi har i dag, gjør at folk ikke gidder å ta realfag når de kan lett sleppe vekk (noe jeg virkelig forstår), og heller snulte på skatten i all fremtid. Hva er vitsen å ta realfag å få goder karakterer og god utdanning når men tjener like mye som en yrkesarbeider uansett. Igjen på grunn av sosialisme.

 

JA, til kapitalsime.

7142362[/snapback]

Så, på grunn av den rød-grønne regjeringen, har vi et sosialistisk samfunn, et samfunn som gjør at det er mulig å slippe vekk uten å ta realfag eller få gode karrakterer. Og på grunn av den rød-grønne regjeringen så blir man heller yrkesarbeider og snylter på skatten...?

 

For en mengde ureflekterte uttalelser.

 

Har vi et sosialistisk samfunn? I så fall, hvilket samfunn ønsker du. Du sier et kapitalistisk samfunn, men hva vil det si? Og hvem står i så fall for å kunne ordne dette kapitalistiske samfunnet?

 

Hvordan snylter den store mengen av ustuderte yrkesfagsarbeidere? Har du noen som helst som kan underbygge denne påstanden?

7142397[/snapback]

 

Jeg skal ta teskjeen fatt, og prøve å forklare, kjære troyel.

 

Gangsyn-forklaringer:

Sosialisme = Det Du tjener er ditt + litt mitt, og det jeg tjener er mitt + litt ditt. Og hvor mye som er litt ditt/litt mitt blir bestemt av tåpelig rød-grønn regjering.

Kapitalisme = Mitt er mitt, og ditt er ditt! Enkelt og greit! Dette medfører at folk gidder å gjøre noe, bli noe og utføre noe, nettopp på grunn av at de ikke kan leve på de som har gjort det alle burde gjøre, nemlig ta en bra utdanning, og tjene bra med penger. Og JO, penger styrer verden.

 

Dersom en trekker konklusjenen; det er pokker meg ikke merkelig at folk ikke gidder å ta realfag!

Endret av dasshovud
Lenke til kommentar
Vet du hvorfor? På grunn av idiotisk rød-grønn regjering!

 

Det sosialistiske samfunnet vi har i dag, gjør at folk ikke gidder å ta realfag når de kan lett sleppe vekk (noe jeg virkelig forstår), og heller snulte på skatten i all fremtid. Hva er vitsen å ta realfag å få goder karakterer og god utdanning når men tjener like mye som en yrkesarbeider uansett. Igjen på grunn av sosialisme.

 

JA, til kapitalsime.

7142362[/snapback]

Så, på grunn av den rød-grønne regjeringen, har vi et sosialistisk samfunn, et samfunn som gjør at det er mulig å slippe vekk uten å ta realfag eller få gode karrakterer. Og på grunn av den rød-grønne regjeringen så blir man heller yrkesarbeider og snylter på skatten...?

 

For en mengde ureflekterte uttalelser.

 

Har vi et sosialistisk samfunn? I så fall, hvilket samfunn ønsker du. Du sier et kapitalistisk samfunn, men hva vil det si? Og hvem står i så fall for å kunne ordne dette kapitalistiske samfunnet?

 

Hvordan snylter den store mengen av ustuderte yrkesfagsarbeidere? Har du noen som helst som kan underbygge denne påstanden?

7142397[/snapback]

 

Jeg skal ta teskjeen fatt, og prøve å forklare, kjære troyel.

 

Gangsyn-forklaringer:

Sosialisme = Det Du tjener er ditt + litt mitt, og det jeg tjener er mitt + litt ditt. Og hvor mye som er litt ditt/litt mitt blir bestemt av tåpelig rød-grønn regjering.

Kapitalisme = Mitt er mitt, og ditt er ditt! Enkelt og greit! Dette medfører at folk gidder å gjøre noe, bli noe og utføre noe, nettopp på grunn av at de ikke kan leve på de som har gjort det alle burde gjøre, nemlig ta en bra utdanning, og tjene bra med penger. Og JO, penger styrer verden.

 

Dersom en trekker konklusjenen; det er pokker meg ikke merkelig at folk ikke gidder å ta realfag!

7142523[/snapback]

Ok, så det du vil ha er et skatteløst samfunn?

 

Eller, et samfunn uten stat?

 

Og at dette vil føre til at flere utdanner seg?

 

Og at den rød-grønne regjeringen er det som holder dette perfekte systemet fra å skje..?

Endret av troyel
Lenke til kommentar
Ok, så det du vil ha er et skatteløst samfunn?

 

Eller, et samfunn uten stat?

 

Og at dette vil føre til at flere utdanner seg?

 

Og at den rød-grønne regjeringen er det som holder dette perfekte systemet fra å skje..?

7142597[/snapback]

 

Neida, skatt er ok i og for seg, men den skal ikke bli styrt av hvor mye en tjener. Dette blir feil. Har man brytt seg opp gjennom årene skal en få igjen for det, økonomisk sett, og omvendt dersom man har dreti i alt som heter skolegang og realfag...

 

Høyre hadde vært ypperlig. Jeg er for ett mer fritt samfunn, der ikke alt trenger å gå gjennom staten.

 

Denne skjeivfordelte skatten gjør at folk tenker seg litt om, og rakst finner ut at det faktisk ikke lønner seg så mye å ta realfagene, og få en litt moderat bra jobb, når en kan nøye seg med for eksempel en almennlig elektriker jobb, siden det ikke blir noe stor lønnsforskjell uansett.

 

Jepp. Men forresten, det finnes en god ting med dagens regjering. Skal jeg fortelle deg hva den er? Det kan overhodet ikke bli verre.

 

 

 

- "Ellers har vi et totalt forskjellig politisk syn, så jeg tror egentlig vi bare kan bli enige med engang om at vi er enige om at vi er uenige. Kommer ikke til å komme noen vei uansett i en slik diskusjon...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...