Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Men nå avsporer du det som er poenget, nemlig at du påstår at Solberg "lekker informasjon". Dette er selvsagt en løgn fra din side, for du vet at det er feil. Det er ikke lekkasje når det er snakk om noe de har bestemt seg for å offentliggjøre.

 

Morro måte å se det på, men da kan vi si det på en annen måte da.

De lurer velgerne med å bare fortelle det de selv ønsker,nemmelig godbitene uten å fortelle hvor innstrammingene kommer,for de må komme. Selv Høyre må ha balanse i budsjettet :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Velkommen til virkeligheten. Ingen partier legger ut sitt forslag til statsbudsjett til offentlig skue. Dessuten har vi sett at lavere skatt førte til høyere skatteinntekter, så at man nødvendigvis må stramme inn på så mange områder er beviselig feil.

Ikke det hva kan det ha seg av at jeg var på sykehuset til kontroll for ca en uke siden, dette kostet meg nesten 800 kr i egenandeler totalt, da jeg var på nøyaktig same kontrollen for 2 år siden kostet den da ca 300 kr i egenanndeler.

Så å påstå at ikke dette hentes inn noen steder er sludder og det mest betenkelige er at det hentes inn der det rammer barnefamilier og lavtlønte mest nemmelig på egenandeler :hmm:

Lenke til kommentar
Du trenger ikke som aleneboende 7 kjøkken og 4 soverom, nei. En stor familie trenger naturlig nok mer plass enn en som bor alene, slik må det nødvendigvis være om alle skal ha en plass å bo på jorden. Men du kan selvfølgelig "eie" ditt eget hus, det er ingen grunn til at ditt hus skal være felleseie - hvem vil ha fremmede som løper inn og ut av huset hele døgnet? :) I et kommunistisk samfunn eier du det som ikke går utover andres liv!

Her bekrefter du bare min påstand om at man ikke har eiendomsrett over noe som helst – enten det er produksjonsmidler eller noe annet – i et kommunistisk system. Du sier at man har eiendomsrett så lenge det ikke går ut over andres liv og at man har eiendomsrett til det man trenger. Men hvem avgjør hva som går ut over andres liv? Hvem avgjør hva man trenger? Jo, det er selvsagt staten. Det trengs alltid ikke noe mer enn et offentlig vedtak før man kan bli frastjålet sin eiendom. Da har man ikke eiendomsrett; da har man eiendomstillatelse. I praksis lever man på statens nåde.

Lenke til kommentar
Velkommen til virkeligheten. Ingen partier legger ut sitt forslag til statsbudsjett til offentlig skue. Dessuten har vi sett at lavere skatt førte til høyere skatteinntekter, så at man nødvendigvis må stramme inn på så mange områder er beviselig feil.

Ikke det hva kan det ha seg av at jeg var på sykehuset til kontroll for ca en uke siden, dette kostet meg nesten 800 kr i egenandeler totalt, da jeg var på nøyaktig same kontrollen for 2 år siden kostet den da ca 300 kr i egenanndeler.

Så å påstå at ikke dette hentes inn noen steder er sludder og det mest betenkelige er at det hentes inn der det rammer barnefamilier og lavtlønte mest nemmelig på egenandeler :hmm:

Har du problemer med egenandelen, Snekkeren?

 

Da skal du nemlig føle deg fri til å kontakte sosialkontoret som kan hjelpe deg. :)

Lenke til kommentar
Velkommen til virkeligheten. Ingen partier legger ut sitt forslag til statsbudsjett til offentlig skue. Dessuten har vi sett at lavere skatt førte til høyere skatteinntekter, så at man nødvendigvis må stramme inn på så mange områder er beviselig feil.

Ikke det hva kan det ha seg av at jeg var på sykehuset til kontroll for ca en uke siden, dette kostet meg nesten 800 kr i egenandeler totalt, da jeg var på nøyaktig same kontrollen for 2 år siden kostet den da ca 300 kr i egenanndeler.

Så å påstå at ikke dette hentes inn noen steder er sludder og det mest betenkelige er at det hentes inn der det rammer barnefamilier og lavtlønte mest nemmelig på egenandeler :hmm:

Har du problemer med egenandelen, Snekkeren?

 

Da skal du nemlig føle deg fri til å kontakte sosialkontoret som kan hjelpe deg. :)

Mest tullete jeg har hørt på lenge :whistle:

Så høyres politikk er basert på så små marginer at sosialkontoret må innvolveres :cry:

 

Jeg har forøvrig ikke nevnt et ord om jeg hadde problemer med å betale,men brukte dette som et eksempel på hvor mye egenandelene har steget.

Så din eminente ovenfra og ned holdning kan du spare deg overfor meg :thumbdown:

Lenke til kommentar
Du klaget over at egenandelen hadde steget. Jeg fortalte hva man skulle gjøre om man hadde problemer med det.

 

Okey, du betalte 500 kroner mer. Du har fått flere tusen i skattelette. Oi.

 

Oi...

Nu må du slutte med tullet ditt for her snakker du om ting du overhode ikke har greie på i det hele tatt.

jeg betalte ca 45 % i skatt for 2 år siden og jeg betaler 45% fortsatt .

Du bør sette deg litt inn i hva du snakker om og ikke bare svelge "pappas" argumenter, for de er for folk som tjener mange ganger det jeg gjør .

Lenke til kommentar

To år siden blir dessuten tull, da vi hadde samme regjering. Uansett. Bunnfradrag pluss minstefradrag er øket. Dette må ha kommet deg til gode på et eller annet vis. Formueskatten forsvinner mer og mer - du eier sikkert bil/hus - selv om du kan trekke fra gjeld.

 

Til og med RV går med på at selv de fattigste har fått ca 2500 mer å rutte for, et tåpelig tall, men det går til og med det rødeste aktive partiet i Norge med på. Selv etter legen din sitter du igjen med 2000. Og ut i fra at du betaler 45 % skatt - så har du sannsynligvis fått mer igjen enn 2500.

 

Men som tidligere påpekt, skattelette er ingen gave, det betyr rett og slett at vi tar mindre av inntekten din... Gratis barnehave er en gave - men du betaler mer i skatt. Opp til deg.

Lenke til kommentar
vi tar mindre av inntekten din.

 

VI, når ble du medeier i staten?? Eller mener du " VI RIKE" :cry:

 

To år siden blir dessuten tull, da vi hadde samme regjering.

 

Så du mener høyre ikke har gjordt en dritt de siste to årene ?

 

Uansett. Bunnfradrag pluss minstefradrag er øket. Dette må ha kommet deg til gode på et eller annet vis. Formueskatten forsvinner mer og mer - du eier sikkert bil/hus - selv om du kan trekke fra gjeld.

 

Nei jeg har ikke mere å trekke fra nå som før, da jeg ikke har sett meg råd til å ta opp lån og innvistere i ny bil, hytte osv, dermed har jeg samme fradrag som før og nyter ikke godt av dette.

Jeg er heller ikke rik nok til å sko meg på formueskatten .

 

 

Gratis barnehave er en gave -

 

Hvor er den hen?? her har barnehagesatsene steget de site fire årene, for fire år siden kostet det 1650 kr nå koster det 2450 kr .

 

Så nei jeg beklager å måtte si det men summerer en alt både skatt avgifter og egenandeler så kommer jeg faktisk dårligere ut enn for 4 år siden.

En vesentlig ting er jo at høyre har pålagt bedrifter betydelige utgifter ved sykelønn til annsatte, dette rammer svert hårdt små firmaer. svert svert hårdt :thumbdown:

Lenke til kommentar
Og formueskatt blir det vel på nesten alle som ikke har lån...

Ja, for dem er det mange av. :roll:

 

Det er to måter å unngå studielån på:

- Bo hjemme hele eller deler av studietiden

- Ha rike foreldre

 

Det er to måter å unngå boliglån på:

- Bo hjemme flerfoldige år etter fagbrev eller fullført studie

- Ha rike foreldre

 

Hva er tendensen?

Lenke til kommentar
Velkommen til virkeligheten. Ingen partier legger ut sitt forslag til statsbudsjett til offentlig skue. Dessuten har vi sett at lavere skatt førte til høyere skatteinntekter, så at man nødvendigvis må stramme inn på så mange områder er beviselig feil.

Ikke det hva kan det ha seg av at jeg var på sykehuset til kontroll for ca en uke siden, dette kostet meg nesten 800 kr i egenandeler totalt, da jeg var på nøyaktig same kontrollen for 2 år siden kostet den da ca 300 kr i egenanndeler.

Så å påstå at ikke dette hentes inn noen steder er sludder og det mest betenkelige er at det hentes inn der det rammer barnefamilier og lavtlønte mest nemmelig på egenandeler :hmm:

Har du problemer med egenandelen, Snekkeren?

 

Da skal du nemlig føle deg fri til å kontakte sosialkontoret som kan hjelpe deg. :)

Dette er vel typisk for hva representanter for regjeringspartiene har sagt en rekke ganger; ta kontakt med sosialkontoret.

 

Det de ikke forteller er att før du får hjelp derifra, må du selge unna alt du har av verdier først. Det betyr i praksis att du ikke får hjelp før du ikke eier nåla i veggen, og har solgt bil, hus, leilighet, verdisaker osv. og de har hatt en grundig gjennomgang av økonomien din.

 

Hadde vært mere nyttig og regjeringa hadde kikket på hvorfor de må oppfordre folk til å gå på sosialkontoret. Nemlig fordi i sin iver etter å tekkes de aller rikeste, er det noen som må betale regningen for skattelettene. Den regningen har de valgt å sende til de som har minst fra før. Med økte egenandeler, økt moms, økte avgifter og kutt i offentlige ytelser.

Lenke til kommentar

Så partilederdebatten på NRK nå i kveld og den gikk jo direkte, men jeg lurer litt på om Bondevik var med direkte eller om han bare var klippet inn. For det eneste han sa hver gang han fikk ordet var " VI vet hva vi har men ikke hva vi får med et rødgrønt alternativ" :!:

 

Må også få si at under samme debatten hørte jeg den beste og mest sanne uttalelsen jeg har hørt på lenge fra en politiker og den kom fra Jens :thumbup:

 

-Det er ikke rart at valgkampen blir uforståelig når Høyre-folk stemmer Venstre for å få en KrF-mann som statsminister, sa Stoltenberg
:thumbup::thumbup::thumbup: Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...