Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okej, da har jeg uttrykt meg uklart.

 

Når man leser disse 2 trådene samtidig - er det liksom litt rart å se at på den ene siden så forsvarer man insekters rett til å leve - og i det neste øyeblikket prater man abort som den mest naturlige ting i verden.

 

Det var denne "dobbelheten" jeg stusset over...

 

Beklager at jeg ikke utrykket dette klart nok :blush:

Lenke til kommentar
Okej, da har jeg uttrykt meg uklart.

 

Når man leser disse 2 trådene samtidig - er det liksom litt rart å se at på den ene siden så forsvarer man insekters rett til å leve - og i det neste øyeblikket prater man abort som den mest naturlige ting i verden.

 

Det var denne "dobbelheten" jeg stusset over...

 

Beklager at jeg ikke utrykket dette klart nok  :blush:

7095293[/snapback]

Det er mange ting som folk er sjeft opptatt av her i verden. Men det er vanskelig å sammenligne to så forskjellige ting som abort og innsektsdrap direkte. Abort er som regel ikke noe man gjør bare for moro skyld. Hadde man abortert for moro skyld, så hadde nok folk vært generelt imot det. Men det er som regel andre behov og årsaker som er grunnen til at folk velger abort.

 

Nå er jo selvsagt sex også noe man ofte gjør for 'moro skyld', men det er allikevel av en litt annen dimensjon enn plaging av innsekter.

 

Uansett, poenget er at det er to veldig forskjellige ting det er snakk om, og at det flere dimensjoner enn bare å ta livet av noe, og derfor er det vanskelig å sette opp mot hverandre.

Lenke til kommentar
Dessuten burde det vel være velkjent at produktiviteten i det offentlige ikke er den aller høyeste...

7094516[/snapback]

 

Spent på om det finnes noen grunnlag for å påsta dette. Har selv lenge vært av tilsvarende oppfatning uten å ha noe vesentlig grunnlag for en slik oppfatning. Men siden det er du som påstår det denne gangen håper jeg du klarer å finne noe som støtter påstanden :thumbup:

Lenke til kommentar
Dessuten burde det vel være velkjent at produktiviteten i det offentlige ikke er den aller høyeste...

7094516[/snapback]

 

Spent på om det finnes noen grunnlag for å påsta dette. Har selv lenge vært av tilsvarende oppfatning uten å ha noe vesentlig grunnlag for en slik oppfatning. Men siden det er du som påstår det denne gangen håper jeg du klarer å finne noe som støtter påstanden :thumbup:

7095505[/snapback]

Siden det er meg? Hva har det at det er jeg som skriver dette med noe som helst å gjøre?

Lenke til kommentar

Sveriges avgåtte kulturminister:

Vil ha 116.400 kr. i dagslønn!

 

(VG Nett) Cecilia Stegö Chilò, som var kulturminister i Sverige i ti dager, søker trolig om etterlønn for ett år. Dermed kan hun få 1,2 millioner kr. - eller 116.400 kr. for de dagene hun faktisk var på jobb.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=134540

 

Fantastisk,først driver de med svindel og juks og når de må stå til annsvar for det så skal det ikke være straff men lønn :cry::cry:

 

Heter ikke partiet moderaterna,vel de lever ikke akkurat opp til navnet :no:

Lenke til kommentar

Hva i all verden er poenget med etterlønn? Bonus for en god jobb forstår jeg når bonusen står i stil til hvor mye over forventet jobben ble utført, men når man gjør dårligere enn forventet ser jeg ingen grunn til at folk skal få bonus eller etterlønn.

 

Etter min mening kan hun melde seg arbeidsledig som alle andre som mister jobben.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hva i all verden er poenget med etterlønn? Bonus for en god jobb forstår jeg når bonusen står i stil til hvor mye over forventet jobben ble utført, men når man gjør dårligere enn forventet ser jeg ingen grunn til at folk skal få bonus eller etterlønn.

 

Etter min mening kan hun melde seg arbeidsledig som alle andre som mister jobben.

7096459[/snapback]

 

Ja er forsåvidt enig med deg i at hun kan behandles som en vanlig arbeidstaker, men samtidig så er "trykk" fra omgivelsene (velgere/media osv.) av en helt annen art enn det som tilfaller "vanlige" mennesker ved en slik hendelse. Mange næringslivsledere har jo mottatt "ufortjent" gavepakke etter relativt kort tid i virke her også.

Lenke til kommentar
Hva i all verden er poenget med etterlønn? Bonus for en god jobb forstår jeg når bonusen står i stil til hvor mye over forventet jobben ble utført, men når man gjør dårligere enn forventet ser jeg ingen grunn til at folk skal få bonus eller etterlønn.

 

Etter min mening kan hun melde seg arbeidsledig som alle andre som mister jobben.

7096459[/snapback]

 

Ja her er jeg 100% enig :thumbup:

Lenke til kommentar
Hva i all verden er poenget med etterlønn? Bonus for en god jobb forstår jeg når bonusen står i stil til hvor mye over forventet jobben ble utført, men når man gjør dårligere enn forventet ser jeg ingen grunn til at folk skal få bonus eller etterlønn.

 

Etter min mening kan hun melde seg arbeidsledig som alle andre som mister jobben.

7096459[/snapback]

 

Ja er forsåvidt enig med deg i at hun kan behandles som en vanlig arbeidstaker, men samtidig så er "trykk" fra omgivelsene (velgere/media osv.) av en helt annen art enn det som tilfaller "vanlige" mennesker ved en slik hendelse. Mange næringslivsledere har jo mottatt "ufortjent" gavepakke etter relativt kort tid i virke her også.

7096582[/snapback]

 

Men hva skyldes trykket?

Er det ikke fordi hun helt frivillig har drevet med svindel og det ikke pga dårlig økonomi engang,uten at det forsvarer svindel.

Ja desverre får mange næringslivssjefer fallskjermer,en uting som burde forbys.

Det presiserer jo stadig at vanlige folk må sette av midler til dårlige tider,burde ikke det også gjelde for de som tjener langt mere :hmm:

Lenke til kommentar
Hva i all verden er poenget med etterlønn?

7096459[/snapback]

Erstatning for den inntekten hun har tapt som følge av at hun sa opp jobb og oppdrag for å ta statsrådsstillingen.

7096662[/snapback]

 

Men hun er selv årsaken til at hun mistet jobben,hun visste hun ikke hadde rent mel i posen og dermed løp en risiko og kunne bli oppdaget.

Altså har hun kunn seg selv å takke og bør absolutt stille i køen blandt arbeidsledige på lik linje med alle andre .

Lenke til kommentar
Hva i all verden er poenget med etterlønn?

7096459[/snapback]

Erstatning for den inntekten hun har tapt som følge av at hun sa opp jobb og oppdrag for å ta statsrådsstillingen.

7096662[/snapback]

 

Men hun er selv årsaken til at hun mistet jobben,hun visste hun ikke hadde rent mel i posen og dermed løp en risiko og kunne bli oppdaget.

Altså har hun kunn seg selv å takke og bør absolutt stille i køen blandt arbeidsledige på lik linje med alle andre .

7096702[/snapback]

Så en liten tabbe skal være verdt mange hundre tusen kroner?

 

Det er forsåvidt ikke relevant, spørsmålet var hva poenget med etterlønn er, ikke om hun har gjort seg fortjent til det. Personlig synes jeg ikke noen skal sparkes fra noe som helst for å ikke betale en avgift som man i mener er prinsipielt feil. Man kan straffes med bøter o.l, men bør ikke miste jobben for å ha prinsipper.

 

Edit: Hele saken har latterlige proporsjoner og minner mest om heksejakt.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Så en liten tabbe skal være verdt mange hundre tusen kroner?

 

Så det er en liten tabbe å bevisst unndra seg fra offentlige avgifter i 16 år?

Det er en liten tabbe å betale svart for å unndra skatt/avgifter.?

Det er en liten tabbe å kjøpe feriehus via skatteparadis for å unngå skatt?

 

Det er slike ting det handler om for de som rammes av politikere i moderaterne i dag og dette er bevisste kriminelle handlinger og det er et tankekors om de da skal belønnes i etterkant. :no:

 

Personlig synes jeg ikke noen skal sparkes fra noe som helst for å ikke betale en avgift som man i mener er prinsipielt feil. Man kan straffes med bøter o.l, men bør ikke miste jobben for å ha prinsipper.

 

Så om jeg eller andre mener det er prinsippielt feil å betale skatt så er det ok og vi skal ikke kunne sparkes for det ??

Eller for å si det på en annen måte at om jeg har en regnskapsfører i mitt firma som prinsippielt er mot moms så skal ikke han miste jobben fordi han unnlot å betale inn denne ?

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Regjeringen sier (uventet) nei til å sende flere styrker til Afghanistan. Det virker som om SV har fått viljen sin i denne saken, da de nettopp sa ja til gasskraft mot sin vilje. Man kan forsåvidt spørre seg, dersom man ikke allerede har gjort det, om idealist-partiet SV er uegnet til å sitte i en koalisjonsregjering?

Lenke til kommentar
Så en liten tabbe skal være verdt mange hundre tusen kroner?

 

Så det er en liten tabbe å bevisst unndra seg fra offentlige avgifter i 16 år?

7097411[/snapback]

Det er ikke noen som har unndratt seg offentlige avgifter generelt. Det er snakk om en enkeltavgift.

 

Det er en liten tabbe å betale svart for å unndra skatt/avgifter.?

7097411[/snapback]

Kommer an på hvor mye og i hvilken sammenheng.

 

Det er en liten tabbe å kjøpe feriehus via skatteparadis for å unngå skatt?

7097411[/snapback]

Det er fullt lovlig.

 

Det er slike ting det handler om for de som rammes av politikere i moderaterne i dag og dette er bevisste kriminelle handlinger og det er et tankekors om de da skal belønnes i etterkant.  :no:

7097411[/snapback]

Belønnes? Å bli oppsagt og få etterlønn for å unngå milliontap er ikke belønning.

 

Personlig synes jeg ikke noen skal sparkes fra noe som helst for å ikke betale en avgift som man i mener er prinsipielt feil. Man kan straffes med bøter o.l, men bør ikke miste jobben for å ha prinsipper.

 

Så om jeg eller andre mener det er prinsippielt feil å betale skatt så er det ok og vi skal ikke kunne sparkes for det ??

7097411[/snapback]

Selvsagt ikke. Du må kanskje i fengsel og ta straffen din på den måten, avhengig av hvor mye saktteunndragelse det er snakk om. Men generelt er det galt å sparke noen i tillegg.

 

Eller for å si det på en annen måte at om jeg har en regnskapsfører i mitt firma som prinsippielt er mot moms så skal ikke han miste jobben fordi han unnlot å betale inn denne  ?

7097411[/snapback]

Dette er direkte relatert til jobb, og det blir derfor noe helt annet å sparke noen for å fuske i jobben.

Lenke til kommentar
Jeg sier at de 26000 på toppen av å bli arbeidsledig fikk begret til å flyte over, det er en vesentlig forsjell.

Så hvis de blir arbeidsledige og får disse 26000 ekstra så redder de seg? Det JBlack skrev er i såfall fortsatt gyldig.

 

Når man leser disse 2 trådene samtidig - er det liksom litt rart å se at på den ene siden så forsvarer man insekters rett til å leve - og i det neste øyeblikket prater man abort som den mest naturlige ting i verden.

 

Det var denne "dobbelheten" jeg stusset over...

Hvem er "man"? Dette forumet er ikke en eneste stor samlet hjerne. En person mener en ting, og en annen noe annet. Hvis en person gir uttrykk for at insekters liv er hellig i en tråd, og en annen går inn for fri abort i en annen tråd så er det ikke snakk om noe "dobbelthet" i det hele tatt.

 

Og hvis du lurer på det så er jeg en av de som mener det er helt uproblematisk å drepe insekter, og jeg mener også abort bør være så fritt som mulig. Et foster kun få uker ut i svangerskapet er ikke verre å drepe enn et insekt.

 

Er det virkelig noen som har forsvart insekters rett til å leve for så å forsvare abort? Har du konkrete eksempler? Hvis dette er tilfelle så er det jo uansett irrelevant for abort-debatten, da argumentene som fremsettes av aborttilhengerne ikke blir ugyldige av at det finnes tullinger der ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...