Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snublet over denne nyheten, til kamp gutter og jenter... ;)

http://www.nettavisen.no/innenriks/article771145.ece

7078466[/snapback]

 

Jeg stiller til motkamp om det blir strid. Ikke faen om dette landet skal sendes i fullstendig kaos fordi en gjeng revolusjonære kommunister bestemmer seg for å styrte regjeringen.

7078542[/snapback]

 

Tipper de kommer til å være mer høyrøstet enn farlig, slik AKP var på 70tallet.

Lenke til kommentar

AKP startet RV i 1973 for å kunne stille til valg. Det ble kalt en "valgallianse" mellom AKP og uavhengige sosialister. Hvem disse "uavhengige sosialistene" egentlig var, var litt mer usikkert, også hvor mange de var, siden AKP hadde hemmelige medlemslister var det vanskelig å vite hvem av RVs kandidater og tillitsvalgte som også var AKP'ere. (Med unntak av Folkvord og enkelte andre erklærte AKP'ere.)

 

Rundt 1990(?) ble RV helt uavhengig av AKP. Hvilket ikke betyr at ikke AKP'ere også kunne være medlem av RV. Siden har RV etablert seg i norsk politikk, mens AKP har blitt en utdøende fraksjon. AKPs ungdomsorganisasjon Rød Ungdom, som er i den unike situsjon at de har to moderpartier - både AKP og RV - har i den senere tid hatt et økende flertall for å bryte med AKP, og dermed har sistnevnte ikke noe rekrutteringsgrunnlag lenger.

 

Så deres eneste sjanse til fortsatt innflytelse er å få sentrale posisjoner i RV etter en sammenslåing. Det skal bli interessant å se hva utfallet blir.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Stemningen for en sammenslåing er god, alt tyder på at det vil skje slik jeg ser det. Det vil være positivt for "bevegelsen". Ytterste venstre har hatt tradisjon for å bryte med hverandre så fort det oppstår motsigelser, istedet for å diskutere motsigelsene som voksne folk. En sammenslåing vil være positivt nytt for ytterste venstre :)

 

AKP er ikke store, men har mange gode folk som legger ned et stort arbeid i begge partiene, ved en sammenslåing kan disse konsentrere sine krefter rundt et partiprosjekt.

Lenke til kommentar
[av med mod-hatten]

Ærlig talt, har store problemer for å se hva dette partiet kan tilføre til dagens samfunn (i praksis)?

[på med hatten]

 

Bare meg  ;)

7080717[/snapback]

Vel, jeg har problemer med å se hva FrP kan tilføre dagens samfunn, men det vil ikke si at FrP ikke har noe eksistensberettigelse. Nasjonalt gjør ikke RV noe særlig per i dag siden partiet har ingen personer på løvebakken, men lokalt er RV en viktig stemme mange steder.

Lenke til kommentar
Vel, jeg har problemer med å se hva FrP kan tilføre dagens samfunn, men det vil ikke si at FrP ikke har noe eksistensberettigelse. Nasjonalt gjør ikke RV noe særlig per i dag siden partiet har ingen personer på løvebakken, men lokalt er RV en viktig stemme mange steder.

7081068[/snapback]

 

FrP er ikke revolusjonære da. FrPU går ikke ut og denger folk fra venstresiden på grunnlag av politik syn.

Lenke til kommentar
Vel, jeg har problemer med å se hva FrP kan tilføre dagens samfunn, men det vil ikke si at FrP ikke har noe eksistensberettigelse. Nasjonalt gjør ikke RV noe særlig per i dag siden partiet har ingen personer på løvebakken, men lokalt er RV en viktig stemme mange steder.

7081068[/snapback]

 

FrP er ikke revolusjonære da. FrPU går ikke ut og denger folk fra venstresiden på grunnlag av politik syn.

7081320[/snapback]

Og poenget ditt er?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
[av med mod-hatten]

Ærlig talt, har store problemer for å se hva dette partiet kan tilføre til dagens samfunn (i praksis)?

[på med hatten]

 

Bare meg  ;)

7080717[/snapback]

Vel, jeg har problemer med å se hva FrP kan tilføre dagens samfunn, men det vil ikke si at FrP ikke har noe eksistensberettigelse. Nasjonalt gjør ikke RV noe særlig per i dag siden partiet har ingen personer på løvebakken, men lokalt er RV en viktig stemme mange steder.

7081068[/snapback]

 

Hva FRP kan tilføre er vel stort sett teorier fremdeles, så lenge de ikke har oppnådd flertall. Hva RV derimot kan tilføre er vel bevist av stater som er arnestedene for ideologien, og den er vel ikke bare positiv eller?

Lenke til kommentar
Vel, jeg har problemer med å se hva FrP kan tilføre dagens samfunn, men det vil ikke si at FrP ikke har noe eksistensberettigelse. Nasjonalt gjør ikke RV noe særlig per i dag siden partiet har ingen personer på løvebakken, men lokalt er RV en viktig stemme mange steder.

7081068[/snapback]

 

FrP er ikke revolusjonære da. FrPU går ikke ut og denger folk fra venstresiden på grunnlag av politik syn.

7081320[/snapback]

 

Nei. De presser sine egne ut med homohets, og kommer med barnslig hets mot blinde.

 

Avartarer, anyone? :D:whistle:

 

post-93551-1161006939_thumb.jpg - post-93551-1161006953_thumb.jpg - post-93551-1161006967_thumb.jpg - post-93551-1161007144_thumb.jpg

Endret av reverto
Lenke til kommentar
Hva FRP kan tilføre er vel stort sett teorier fremdeles, så lenge de ikke har oppnådd flertall. Hva RV derimot kan tilføre er vel bevist av stater som er arnestedene for ideologien, og den er vel ikke bare positiv eller?

7081476[/snapback]

RV er et demokratisk parti som er motstandere av stalinismen. Så jeg ser ikke poenget ditt. RV kan rette søkelyset mot saker som andre partier ikke tør eller kan rette søkelyset mot, RV kan tilføre den offentlige debatten et alternativt syn, RV kan kritisere dagens regjering fra venstre. RV er ikke noe regjeringsparti, men heldigvis har vi et system i Norge hvor også opposisjonen har ei rolle å spille.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Nei. De presser sine egne ut med homohets, og kommer med barnslig hets mot blinde.

Å gjøre narr av en person som er blind er ikke det samme som å hetse alle blinde.

 

Men det var selvsagt idiotisk gjort. Denne snørrhvalpen vil nok ikke nå særlig langt i politikken.

7082060[/snapback]

 

Narr, hets... gutten en en dott samme fankern.

7082097[/snapback]

 

Det er kanskje det som gjør FRP forskjellig fra andre partier. Det at de har takhøyde nok, eller er ustrukturerte nok til at slike "utskudd" kommer til syne, fordi en mere striglet organisasjon skjuler slike tullinger bedre, uten at det blir mer betryggende.

Lenke til kommentar

Reinfeldt lovet skattekutt

 

Svenskene får over 40 milliarder kroner i skattelette neste år, lover Sveriges nye regjeringen. - Epoken Reinfeldt har begynt, sier finansministeren.

 

Ja den er begynt og hvordan finnansieres skatteletten?

Jo på samme vis som norsk Høyre finnansierte den.

Med å ta fra de som har minst og gi til dem som har mest :no:

 

Men for å finansiere det store skattekuttet blir det nedskjæringer i arbeidsmarkedstiltak, ledighetstrygd og sykelønnsordning.

 

Statsminister Fredrik Reinfeldt vil også hente millioner ved å heve avgiften på snus, fjerne skattefradraget for dem som bor i grisgrendte strøk og kutte i fradraget for fagforeningskontingent.

 

http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/1.1126541

Lenke til kommentar
Hvorfor blir det å gi mindre det samme som å ta fra?

7084361[/snapback]

 

Fordi de tar fra disse rettigheter de selv har betalt for i form av skatter og avgifter og i form av pansjonspoeng .

 

Selv fikk jeg vel mellom 1000 og 2000 i skattelette,penger som jeg ikke hadde behov for egentlig og heller ikke merket noe til, men det ga en temmelig bitter smak i munnen når en visste at Høyre hadde redusert ytelsen med ca 26000 pr arbeidsledig for å gi meg og alle de andre som hadde det bra enda mere :nei:

Og det samme skjer nå i Sverige .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...