Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Nei. Grunnen til at folk lider er fravær av frihet og demokrati. Det er ingen som lider i Afrika fordi det finnes styrtrike amerikanere. Det er derimot mange som lider i Afrike pga. overbefolkning, mangel på teknologi, korrupte regimer, ørkenspredning osv. osv.

 

Er vel ikke helt riktig,rike amrikanske firmaer er vel med på å undertrykke fattige folk/nasjoner med sine handelsavtaler .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei. Grunnen til at folk lider er fravær av frihet og demokrati. Det er ingen som lider i Afrika fordi det finnes styrtrike amerikanere. Det er derimot mange som lider i Afrike pga. overbefolkning, mangel på teknologi, korrupte regimer, ørkenspredning osv. osv.

 

Er vel ikke helt riktig,rike amrikanske firmaer er vel med på å undertrykke fattige folk/nasjoner med sine handelsavtaler .

6962892[/snapback]

At noen rike under trykker andre betyr ikke at det er sli kfordi de er rike. Det er ikke rikdommen i seg selv som gjør at andr eblir undertrykt..

 

Norge er også med på å undertrykke fattige land gjennom sine tollmurer som hindrer de fattige å få solgt sine varer og dermed utvikle seg økonomisk.

Lenke til kommentar
Da går jeg utifra at du her krever et offentlig svar på om jeg godtar retningslinjene her på forumet?

I så fall er svaret JA.

 

Men la meg legge til at dette er første gang siden jeg ble reg på dette forumet at jeg har opplevd at en mod går ut på forumet og krever noe slikt, det har da ellers vært påpekt fra forumets ledelse at slike ting tas i PM .

6962395[/snapback]

 

Før det første, du er ikke blitt moderert for noen ting så det så..

Klager og behandlinger av disse skal vi ta på pm. ;)

 

Stilte bare et generelt spm om du er enig med oss at ytringsfriheten faktisk har sine bergensinger i form av retningslinjer og nettikette her i huset (seff norsk lov)

Det samme gjelder selvfølgelig alle brukere her i huset.

 

Validering ved inngangsdøra til forumet er en bekreftelse på at en godtar våre

krav til medlemskapet, så enkelt er det.

 

Vår jobb er å passe på at alle brukere følger etter retningslinjer og nettikette,

uten unntak. Alle har lov til å ha sine meninger og ytre seg til tusen så lenge man holder seg til våre krav.

 

Husk at forumet (og Internett generelt) ikke er en rettighet, men et tilbud. Du kan bli fratatt tilbudet, og dette er du nødt til å respektere. Tenk derfor alltid godt over hva du skriver, slik at du er sikker på at det ikke bryter med retningslinjene, og ellers med god folkeskikk.

 

Utdrag fra retningslinjene som vil bli fokusert mer av oss fremover i tiden:

#1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. ......og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning....

#2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel.

 

Svar ang. mitt spm til deg har fått så den saken er grei.

Offentlig er dette også siden absolutt alle medlemmer må godta de samme vilkårene. ;)

 

Videre diskusjon om disse sakene tar vi i en egen tråd. Innleggene mine har en åpen agenda og gjelder for alle. Vi diskuterer ikke din person her men helhet i sakens kjerne. Du står fritt til å starte en egen tråd om vårt diskusjonsemne.

 

mvh

jarmo :)

Lenke til kommentar
Nei. Grunnen til at folk lider er fravær av frihet og demokrati. Det er ingen som lider i Afrika fordi det finnes styrtrike amerikanere. Det er derimot mange som lider i Afrike pga. overbefolkning, mangel på teknologi, korrupte regimer, ørkenspredning osv. osv.

 

Er vel ikke helt riktig,rike amrikanske firmaer er vel med på å undertrykke fattige folk/nasjoner med sine handelsavtaler .

6962892[/snapback]

At noen rike under trykker andre betyr ikke at det er sli kfordi de er rike. Det er ikke rikdommen i seg selv som gjør at andr eblir undertrykt..

 

Norge er også med på å undertrykke fattige land gjennom sine tollmurer som hindrer de fattige å få solgt sine varer og dermed utvikle seg økonomisk.

6963387[/snapback]

 

Ofte er det verre enn dette også, Norge bidrar inndirekte til at korrupte u-land får mer penger igjennom u-hjelp. Heldigvis har jeg inntrykk av det har blitt satt et større fokus på hvor pengene ender opp enn før, nå i den siste tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Måtte bare ta med dette, fordi det er utsagn som jeg har forventninger til fortsettelsen ved, og det kommer fra en type "leder" som hvis vi hadde flere av disse, så ville sykefraværet være uaktuellt.

 

- Hvordan er det å høre at det du sto for, blir avskrevet som gammeldags tankegods?

 

- Jeg liker det ikke, sier Eggen, som er litt redd for overskriftene, men ikke viker tilbake for å utdype.

 

- Jeg er ikke gammel, og jeg føler meg ikke gammel. Og når det blir for mange dager med finvær og bading, så kommer savnet etter samspillet med dem jeg jobbet med på og utenfor banen, sier han.

Lenke til kommentar
Merkelige greier alt positivt er fra den forrige regeringen,menst alt negativ så klart er fra denne  :!:

Hvis den nåværende regjeringen stort sett fortsetter med samme politikk som den forrige på enkelte områder, og disse områdene går bra, og de områdene der den rødgrønne regjeringen prøver seg på noe nytt samtidig går dårlig, så sier det seg selv at det ligger noe bak.

 

Hva med aviser og andre publikasjoner? Har de ansvar for å publisere alt folk ber dem om fordi avisene er tilgjengelige for offentligheten?

Nei selvsagt ikke,jeg har da heller ikke hevdet at alt skulle kunne publiseres på et forum, jeg snakke om å begrense ytringsfriheten og ikke noe annet.

Altså at om jeg kunn kan skrive det de ønsker skrevet så blir det like galt uansett om det er en avis eller et forum.

6959713[/snapback]

Men hva er forskjellen på at en avis ikke trykker det jeg skriver og at dette forumet ikke publiserer det fordi det ikke er i følge avisens/forumets regler/profil?

 

 

Folk vil kunne dele hus sammen, dele ressursene

Og de som faktisk jobber må brødfø de som ikke gidder å jobbe? Det vil altså ikke være noen grunner til å jobbe, for noen andre tar seg av det?

Lenke til kommentar
Avsatt på pressekonferanse.

 

Hvis dette her stemmer viser det bare nok en gang udugeligheten til Stoltenberg som leder.

6969925[/snapback]

 

Nå er det vel helt andre grunner til at Geir Knutson må gå av da,han har jo selv kunnet trekke seg om nødvendig men det ser ut som han har utsatt i det lengste.

"Hoderulling" er vel dessuten noe som er vanlig i alle partier uansett hvilken fløy de tillhører. :hmm:

 

Hvis den nåværende regjeringen stort sett fortsetter med samme politikk som den forrige på enkelte områder, og disse områdene går bra, og de områdene der den rødgrønne regjeringen prøver seg på noe nytt samtidig går dårlig, så sier det seg selv at det ligger noe bak

 

Det kan du si,men hvorfor fungerer det da bare en vei,det gikk jo adskillig kortere tid da vi gikk fra sosialistis regering til borgerlig før de borgerlige begynte å vise til res til tross for tilnærmet samme politikk.

Jeg har overhode ikke anntydet at den forrige regeringen var udugelig,men at jeg var uenig med dem i viktige/grunnleggende spørsmål,men når vi så har en sosialistisk regering så er det om å gjøre å svartmale alt og lage egne poster om dens tabber osv osv,dette til tross for at landet går bedre enn på mange mange år :ermm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Avsatt på pressekonferanse.

Hvis dette her stemmer viser det bare nok en gang udugeligheten til Stoltenberg som leder.

6969925[/snapback]

Nå er det vel helt andre grunner til at Geir Knutson må gå av da,han har jo selv kunnet trekke seg om nødvendig men det ser ut som han har utsatt i det lengste.

"Hoderulling" er vel dessuten noe som er vanlig i alle partier uansett hvilken fløy de tillhører. :hmm:

Men for en måte å gjøre det på! Utrolig klønete.

 

Hvis den nåværende regjeringen stort sett fortsetter med samme politikk som den forrige på enkelte områder, og disse områdene går bra, og de områdene der den rødgrønne regjeringen prøver seg på noe nytt samtidig går dårlig, så sier det seg selv at det ligger noe bak

Det kan du si,men hvorfor fungerer det da bare en vei,det gikk jo adskillig kortere tid da vi gikk fra sosialistis regering til borgerlig før de borgerlige begynte å vise til res til tross for tilnærmet samme politikk.

URL?

 

Jeg har overhode ikke anntydet at den forrige regeringen var udugelig,men at jeg var uenig med dem i viktige/grunnleggende spørsmål,men når vi så har en sosialistisk regering så er det om å gjøre å svartmale alt og lage egne poster om dens tabber osv osv,dette til tross for at landet går bedre enn på mange mange år  :ermm:

6970053[/snapback]

Jeg ser fortsatt ikke problemet i å påpeke alle feilene de gjør, og å belyse det at Norges situasjon ikke er deres fortjeneste.

Lenke til kommentar
Avsatt på pressekonferanse.

 

Hvis dette her stemmer viser det bare nok en gang udugeligheten til Stoltenberg som leder.

6969925[/snapback]

 

Nå er det vel helt andre grunner til at Geir Knutson må gå av da,han har jo selv kunnet trekke seg om nødvendig men det ser ut som han har utsatt i det lengste.

"Hoderulling" er vel dessuten noe som er vanlig i alle partier uansett hvilken fløy de tillhører. :hmm:

 

 

Noe som ikke er formildende overfor den godeste Jensemann og hans manglende kvaliteter som leder.

 

*drømme om at Gahr Støre blir statsminister for de rødgrønne*

Lenke til kommentar
Men for en måte å gjøre det på! Utrolig klønete.

 

Tja mulig det,men det er da vitterlig de som har måttet gå på dagen uten å ha fått beskjed først.

PS: den klassiske URL? har jeg ikke :)

 

URL?

 

Som sagt jeg har ikke url og jeg akter heller ikke lete den opp,om du atter en gang betviler mine ord så er det helt greit :thumbup:

 

 

Jeg ser fortsatt ikke problemet i å påpeke alle feilene de gjør, og å belyse det at Norges situasjon ikke er deres fortjeneste.

 

Klart det er deres fortjeneste,men forskjellen mellom oss er at jeg evner å se at noe var påbegynt under den forrige regeringen og at dagens æringsliv er så fornøyde med rammevilkårene de har under denne regeringen at de satser friskt,desverre er din ensidige hets mot deageens regering sannsyneligvis så sterk at du ikke kann eller vil se fakta :)

Og nei det er ikke noe problem å belyse feil noen gjør,men da bør en ha såpass storsinn at man belyser alle parter og samtidig evner å se det positive,det er her det skorter enormt .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Avsatt på pressekonferanse.

 

Hvis dette her stemmer viser det bare nok en gang udugeligheten til Stoltenberg som leder.

6969925[/snapback]

 

Nå er det vel helt andre grunner til at Geir Knutson må gå av da,han har jo selv kunnet trekke seg om nødvendig men det ser ut som han har utsatt i det lengste.

"Hoderulling" er vel dessuten noe som er vanlig i alle partier uansett hvilken fløy de tillhører. :hmm:

 

 

Noe som ikke er formildende overfor den godeste Jensemann og hans manglende kvaliteter som leder.

 

*drømme om at Gahr Støre blir statsminister for de rødgrønne*

6970420[/snapback]

 

Tja jeg synest han gjør en god jobb, vi har snart full barnehagedekning,han fjernet innstrammingene i kommuneøkonomien som gjorde at eldre ikkefikk den pleien de skulle,at skoler ikke hadde blyanter/viskeær osv,(her er det enda et stykke igjen før det blir bra,men han rettet da opp noe) han gjenninførte de 26000 kronene som den forrige regeringen tok fra de arbeidsledige for å finnansiere skattelette for oss som har nok fra før, arbeidsledigheten er på et lavmål, industrien går som det suser, og sist men ikke minst, hans forslag om sykelønnen skapte rabalder,men det fikk nho opp av stolen og det fikk dem til å gjøre noe for å få sykefraværet ned.Om det var en klønete måte det var gjordt på får så være om en får redusert utgiftene med rundt 2,5 milliarder pr år.

Lenke til kommentar

Ja, det er hell i uhell at effektene fra den forrige regjeringen fortsatt merkes, så utgiftene til arbeidsledige blir såpass lave. Men hva skulle regjeringen gjort hvis det var høyere arbeidsledighet?

 

Når det gjelder sykelønnsordningen, så er det fortsatt problematisk (fra et sosialdemokratisk standpunkt) at NHO og LO måtte steppe inn for å rydde opp. Dette er politikernes oppgave, og det blir litt merkelig å "outsource" det. Men det er godt å se at Stoltenberg-regjeringen har tro på markedskreftene :)

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Ja, det er hell i uhell at effektene fra den forrige regjeringen fortsatt merkes, så utgiftene til arbeidsledige blir såpass lave. Men hva skulle regjeringen gjort hvis det var høyere arbeidsledighet?

 

Prøv nå for en gangs skyld å være litt seriøs om du skal svare meg,ønsker du ikke det ser jeg helst at du avstår fra svar.

Det er delvis grunnet den politikken som var ført og delvis grunnet dagens politikk at arbeidsledigheten er så lav som den er, det finnes ikke tvil om at bedrifters satsing er helt avhengig av den politikk en regering fører og vi ser at satsingen på næringslivet bare øker og øker,hadde det vært som du sa hadde denne stoppet opp temmelig momentant for så å synke drastisk .

 

Når det gjelder sykelønnsordningen, så er det fortsatt problematisk (fra et sosialdemokratisk standpunkt) at NHO og LO måtte steppe inn for å rydde opp. Dette er politikernes oppgave, og det blir litt merkelig å "outsource" det. Men det er godt å se at Stoltenberg-regjeringen har tro på markedskreftene

 

Som du vet så var sykerfaværet høyt når regeringen overtok og her er det merkelig at dette ikke er en effekt av den forrige regeringen,er det fordi det er negativt?

Ser du hvor håpløst det blir å diskutere på et så lavt nivå?

Regeringen satte seg ned sammens med LO og NHO der de ble enige om å redusere sykefraværet,dette ble gjordt da de tok over makten,ergo var det for høyt da.

Problemet er bare at LO og NHO ikke har gjordt noe som helst for å redusere sykefraværet og nettop derfor kom det forslaget som kom og du ser det hjalp,da NHO skjønte at dette kom til å koste dem penger,ja da fikk de ræva i gir og begynte å gjøre noe .

Lenke til kommentar
Når det gjelder sykelønnsordningen, så er det fortsatt problematisk (fra et sosialdemokratisk standpunkt) at NHO og LO måtte steppe inn for å rydde opp. Dette er politikernes oppgave, og det blir litt merkelig å "outsource" det. Men det er godt å se at Stoltenberg-regjeringen har tro på markedskreftene

Som du vet så var sykerfaværet høyt når regeringen overtok og her er det merkelig at dette ikke er en effekt av den forrige regeringen,er det fordi det er negativt?

Jeg kan ikke se hvordan det er relevant om det er forrige regjering som har ansvaret eller ikke. Vi snakker faktisk om regjeringens hodeløse måte å takle problemet på.

 

For å gjøre det klart: Jeg snakker ikke om hvem som har ansvaret for situasjonen, men om den dårlige måten regjeringen taklet problemet på.

 

Regeringen satte seg ned sammens med LO og NHO der de ble enige om å redusere sykefraværet,dette ble gjordt da de tok over makten,ergo var det for høyt da.

Problemet er bare at LO og NHO ikke har gjordt noe som helst for å redusere sykefraværet og nettop derfor kom det forslaget som kom og du ser det hjalp,da NHO skjønte at dette kom til å koste dem penger,ja da fikk de ræva i gir og begynte å gjøre noe .

6971390[/snapback]

Og som sagt var dette en utrolig klønete måte å gjøre det på. Mener du å si at de fremmet et forslag som de egentlig ikke ønsket å gjennomføre?!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg kan ikke se hvordan det er relevant om det er forrige regjering som har ansvaret eller ikke. Vi snakker faktisk om regjeringens hodeløse måte å takle problemet på.

 

For å gjøre det klart: Jeg snakker ikke om hvem som har ansvaret for situasjonen, men om den dårlige måten regjeringen taklet problemet på.

 

 

6971450[/snapback]

 

Vel nå har ikke regjeringen taklet noe som helst ennå ... De tok en snarvei for å vekke oppmerksomhet, og regnet med at Gerd var på nett, oh shit! tenkte de nok når de oppdaget at snarveien endte i grøfta, og samarbeidpartneren allierte seg med "pengemakta". Når det er sagt, og de fleste av oss er enige om regjeringens klossethet, kan vi kanskje håpe på at fortsettelsen blir fruktbar for alle parter.

Lenke til kommentar
Når det gjelder sykelønnsordningen, så er det fortsatt problematisk (fra et sosialdemokratisk standpunkt) at NHO og LO måtte steppe inn for å rydde opp. Dette er politikernes oppgave, og det blir litt merkelig å "outsource" det. Men det er godt å se at Stoltenberg-regjeringen har tro på markedskreftene

Som du vet så var sykerfaværet høyt når regeringen overtok og her er det merkelig at dette ikke er en effekt av den forrige regeringen,er det fordi det er negativt?

Jeg kan ikke se hvordan det er relevant om det er forrige regjering som har ansvaret eller ikke. Vi snakker faktisk om regjeringens hodeløse måte å takle problemet på.

 

For å gjøre det klart: Jeg snakker ikke om hvem som har ansvaret for situasjonen, men om den dårlige måten regjeringen taklet problemet på.

 

Regeringen satte seg ned sammens med LO og NHO der de ble enige om å redusere sykefraværet,dette ble gjordt da de tok over makten,ergo var det for høyt da.

Problemet er bare at LO og NHO ikke har gjordt noe som helst for å redusere sykefraværet og nettop derfor kom det forslaget som kom og du ser det hjalp,da NHO skjønte at dette kom til å koste dem penger,ja da fikk de ræva i gir og begynte å gjøre noe .

6971390[/snapback]

Og som sagt var dette en utrolig klønete måte å gjøre det på. Mener du å si at de fremmet et forslag som de egentlig ikke ønsket å gjennomføre?!

6971450[/snapback]

 

 

Nettop,her er det plutselig ikke relevant,alikevel var det relevant for en kort tid siden da det var snakk om positive ting.

Og jo du snakker nettop om annsvaret da du sier at grunnen til at ledigheten går ned er takket være den forrige regeringen.

Ja, det er hell i uhell at effektene fra den forrige regjeringen fortsatt merkes,

 

Altså at sykefraværet økte og kostet staten enorme summer under den forrige regeringen er plutselig ikke relevant,men at arbeidsledigheten gikk ned og fortsatt går ned det er relavant og skyldes den forrige regeringen.

Det må vel være logisk for de fleste at skyldes effekten den ene eller begge så må vel det gjelde både på godt og vondt.

 

Og som sagt var dette en utrolig klønete måte å gjøre det på. Mener du å si at de fremmet et forslag som de egentlig ikke ønsket å gjennomføre?!

 

Som jeg har sagt før så var forslaget,eller rettere sagt kommunikasjonen i forkant av forslaget for dårlig,og her er det rett at de får kritikk,noe de har fått.

Men selve forslaget er genialt,da det er arbeidsgiverne som øker presset på arbeiderne,det er de som ikke legger til rette på arbeidsplassene osv osv,dermed er det helt riktig at de (eller vi siden jeg er en av dem) må være med å betale for dette.

Og som du ser,når dette ble en reell trussel så kom de på banen,hvorfor kom det ikke før??

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Nettop,her er det plutselig ikke relevant,alikevel var det relevant for en kort tid siden da det var snakk om positive ting.

Som sagt: Det er ikke relevant i denne sammenhengen. Du blander kortene.

 

Og jo du snakker nettop om annsvaret da du sier at grunnen til at ledigheten går ned er takket være den forrige regeringen.

Det er en annen diskusjon.

 

Og som sagt var dette en utrolig klønete måte å gjøre det på. Mener du å si at de fremmet et forslag som de egentlig ikke ønsket å gjennomføre?!

Som jeg har sagt før så var forslaget,eller rettere sagt kommunikasjonen i forkant av forslaget for dårlig,og her er det rett at de får kritikk,noe de har fått.

Nemlig. Da er vi enige om dette.

 

Men selve forslaget er genialt,da det er arbeidsgiverne som øker presset på arbeiderne,det er de som ikke legger til rette på arbeidsplassene osv osv,dermed er det helt riktig at de (eller vi siden jeg er en av dem) må være med å betale for dette.

Så du støtter egentlig forslaget? Eller hva mener du? Mener du det er riktig å fremme et dårlig forslag bare for å se hva som skjer?

 

Og som du ser,når dette ble en reell trussel så kom de på banen,hvorfor kom det ikke før??

6971624[/snapback]

Det vet jeg ikke, men det fritar fortsatt ikke regjeringen fra tabben de gjorde med å fremme forslaget i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Som sagt: Det er ikke relevant i denne sammenhengen. Du blander kortene.

 

Nei jeg blander ikke kortene,men du vil kunn diskutere det som passer deg :)

 

Det er en annen diskusjon.

 

nei,helt feil for jeg skrev da dette i en sammenheng som du også kommenterte i en og samme slengen,men skjønner godt at du ikke vil diskutere dette siden du kjørte deg fast og ikke kan innrøme at du tok/tar feil :)

 

Nemlig. Da er vi enige om dette.

 

Skulle jo være lite å tvile på da jeg har sagt det samme tidligere .

 

Så du støtter egentlig forslaget? Eller hva mener du? Mener du det er riktig å fremme et dårlig forslag bare for å se hva som skjer?

 

Si meg leser du postene,eller går du bare konsekvent på person som skriver dem?

Ja som arbeidsgiver støtter jeg forslaget 100%, om ikke arbeidsgivere er inntrisert i å tilrettelegge arbeidsplassene for sine ansatte men kun er ute ette kynisk å utnytte dem,ja da får de vitterligen være med å betale prisen det koster.

Eller mener du virkelig at det er riktig at staten skal betale om jeg gir F ?

Måten det var fremmet på har jeg også tidligere sagt var feil,noe du selv svarer på ovenfor,men alikevel klarer å vri det inn i et nytt spørsmål :) men innholdet synest jeg er glimrende.

 

Det vet jeg ikke, men det fritar fortsatt ikke regjeringen fra tabben de gjorde med å fremme forslaget i utgangspunktet.

 

3dje gangen bare i dette "svaret" du klarer å legge inn samme sak,men la meg prøve en siste gang.

Ingen har fritatt regeringen for måten det var lagt frem på,men forslaget var glimrende og i dag har både LO og NHO nedsatt kommisjoner som arbeider aktivt for å få ned sykefraværet,ja de første punktene er vel allerede fremmlagt for regeringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...