Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Hagen er nok opptatt av status, og vil helt sikkert gjerne bli oppfattet som en intellektuell og kulturell milliardær. Begge uttalelsene hans kan ses i lys av et slikt ønske.

6961052[/snapback]

 

 

Kan godt være, om den spekuleringen skulle stemme så har i hvert fall denne saken nok virket mot sin hensikt for den godeste Hagen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selvsagt hadde det vært fint å bare slække, men det er foreløig en utopi.

6959994[/snapback]

Er du så sikker på det? Arbeidsledighet viser seg jo å være ganske ødeleggende for de fleste mennesker, selv om enkelte strever for å kunne fortsette å leve på andres regning av egen fri vilje. Selv blir jeg helt litt utenfor av bare en sommerferie uten noe å gjøre (om jeg ikke har jobb etc.).
Lenke til kommentar
Selvsagt hadde det vært fint å bare slække, men det er foreløig en utopi.

6959994[/snapback]

Er du så sikker på det? Arbeidsledighet viser seg jo å være ganske ødeleggende for de fleste mennesker, selv om enkelte strever for å kunne fortsette å leve på andres regning av egen fri vilje. Selv blir jeg helt litt utenfor av bare en sommerferie uten noe å gjøre (om jeg ikke har jobb etc.).

6961423[/snapback]

Løsningen er å reise og utforske horisonten din. Møte nye mennesker og ikke sitte inne å sture. Åvære en jobbslave er ett temmelig trist liv spør du meg..

Lenke til kommentar
Selvsagt hadde det vært fint å bare slække, men det er foreløig en utopi.

6959994[/snapback]

Er du så sikker på det? Arbeidsledighet viser seg jo å være ganske ødeleggende for de fleste mennesker, selv om enkelte strever for å kunne fortsette å leve på andres regning av egen fri vilje. Selv blir jeg helt litt utenfor av bare en sommerferie uten noe å gjøre (om jeg ikke har jobb etc.).

6961423[/snapback]

Løsningen er å reise og utforske horisonten din. Møte nye mennesker og ikke sitte inne å sture. Åvære en jobbslave er ett temmelig trist liv spør du meg..

6961562[/snapback]

 

Men spør du majoriteten av arbeidstakerne tror jeg du vil finne realtivt få likesinnede.

Lenke til kommentar

Spør jeg majoriteten av studenter finner jeg mange likesinnede. Målet er ikke å akkumulere kapital gjennom arbeid. Målet er å leve livet, reise møte nye mennesker se nye steder, spesielt når en er ung. Å jobbe er middelet, men ikke ett mål i seg selv.

Hvorfor jobber folk mer enn nødvendig? Hva er vitsen med å jobbe for å kjøpe den siste 2gb minnestikken? er bare tåpelig.

Jobb til du har nok penger til å overleve og ha litt til overs til å reise!

 

Men dette er da min mening.. siste eg hadde brukt pengene mine på ville vært å betale renter og gebyr på huslån slik som store deler av norske befolkningen gjør.

Lenke til kommentar

Tja, syntest det er flott å betale renter og huslån jeg, så lenge jeg fortsetter å tjene noen hundretusen i året på prisøkningene. Så har jeg mer penger til å reise litt rundt og leve livet jeg også.

 

Men jeg er vel ekstra heldig som har en jobb som frakter meg rundt gratis, eller jeg får jo betalt for det. Synd Spaniaturen gikk i vasken grunnet sykdom.

 

Støtter Magicus i mye av det han skriver her. Jobbjaget skjønner jeg lite av. Det er bare en middel til et viktigere mål; Å leve livet :)

Lenke til kommentar
Spør jeg majoriteten av studenter finner jeg mange likesinnede. Målet er ikke å akkumulere kapital gjennom arbeid. Målet er å leve livet, reise møte nye mennesker se nye steder, spesielt når en er ung. Å jobbe er middelet, men ikke ett mål i seg selv.

Hvorfor jobber folk mer enn nødvendig? Hva er vitsen med å jobbe for å kjøpe den siste 2gb minnestikken? er bare tåpelig.

Jobb til du har nok penger til å overleve og ha litt til overs til å reise!

 

Men dette er da min mening.. siste eg hadde brukt pengene mine på ville vært å betale renter og gebyr på huslån slik som store deler av norske befolkningen gjør.

6961746[/snapback]

 

For mange er det lykke å ha en jobb å gå til, for mange har en jobb de ønsker å ha, en jobb som er givende. Dette gjelder jo ikke for alle, det er jo en del i arbeidslivet som har jobben sin fordi de "blir tatt vare på". Ikke at det skulle være noe negativt.

 

Personlig ønsker jeg å ha en jobb hvor jeg kan reise mye i jobbsammenheng. Alt trenger ikke å være en ferie, jeg kjeder meg iallefall dønn i hjel når det er sommerferie, selv om jeg fant på å "backpacke" igjenom Norge i 2 uker denne sommeren. Da jobbet jeg forsåvidt kun for penger til å reise for.

 

Tja, syntest det er flott å betale renter og huslån jeg, så lenge jeg fortsetter å tjene noen hundretusen i året på prisøkningene. Så har jeg mer penger til å reise litt rundt og leve livet jeg også.

 

Men jeg er vel ekstra heldig som har en jobb som frakter meg rundt gratis, eller jeg får jo betalt for det. Synd Spaniaturen gikk i vasken grunnet sykdom.

 

Støtter Magicus i mye av det han skriver her. Jobbjaget skjønner jeg lite av. Det er bare en middel til et viktigere mål; Å leve livet :)

6961861[/snapback]

 

Smaken er som baken. Noen har jobber de trives i, andre har jobber de ikke er like glade i, og som har større glede av ferier :)

Lenke til kommentar
Smaken er som baken. Noen har jobber de trives i, andre har jobber de ikke er like glade i, og som har større glede av ferier

 

Jepp,men hadde jeg en jobb som jeg misstrivdes i ville jeg nok etterstrebe å finne meg en ny jobb der jeg trivdes, selv om dette medførte at jeg måte gå ned i lønn.

6962033[/snapback]

 

Da er vi iallefall av samme mening på et område :)

 

Smoothie; Ja du har rett i det. Selv er jeg veldig fornøyd med min jobb. Jeg får reise og oppleve alt fra Svalbard til Spania, samt at man gjør høys meningsfulle ting som å drive redningsarbeid og ivareta miljøet.

6962041[/snapback]

 

Høres mye mer givende ut enn å være medarbeider i Coop, noe som i praksis er å gå rundt i butikken og sammle papp :ph34r:

Lenke til kommentar
Igjen, her er det enten eller. Skal man ikke få lov å nekte noen å skrive at en banan er bøyd så kan man heller ikke nekte noen å kalle Steffyboy et ludder.

 

Her må du ta rev i seilene,det er da vitterligen forskjell på fakta og ærekrenkelse,men er det slik du tenker skjønner jeg godt om du er for diktatur på et forum

 

I 99.9% av trådene på dette forumet ville forresten et innlegg som kun sier "en banan er bøyd" blitt fjernet, ihht. #4

 

Sjønner at du prøver å spøke dette bort,men dat var bare et annet eksempel på nettop hva du hevdet tidligere om hva en forumsledelse kunne bestemme,mulig du så hvor latterlig det ble :)

 

Det er bare rett og rimelig at en eier av et forum kan nekte hva han måtte ønske å bli skrevet på et forum.

 

Det har jeg heller ike benektet,men igjen ser jeg med stor undring på at dere gang på gang kun leser det dere ønsker å lese.

Jeg snakker utelukkende om forum som ønsker å begrense ytringsfriheten og deres rett til å ligge i det offentlige rom,altså tilgjengelig uten å være registrert og pålogget.

Får indelig håpe det er opfattet nå,da det ellers blir veldig tungvint å diskutere om ens argument blir forvridd :hmm:

 

Du er en gjest på forumet og har ikke lov å si hva som helst her inne, enkelt og greit. Slik er det bare og respekterer man ikke dette i handling (altså man bevist bryter med dette) så blir man hevet ut.

 

Jeg vet jeg er gjest her,og at jeg ikke kan skrive hva som helst,men nok en gang det er ikke det det handler om .

 

Selv syntes jeg det er flott, all den tid hvem som helst har lov å opprette et forum. Jeg verdsetter denne eiendomsretten på lik linje med at jeg kan nekte hvem som helst adgang til mitt hus og også hive ut de gjester jeg måtte ønske. Om det så er for noe så banalt som at en av de hevder at en banan er bøyd

selvsagt er det flott,men det er ikke det vi diskuterer,det vi diskuterer er atter en gang ytringsfriheten på forumer.

Men det virker som dere er livredde for kritikk og trekker momentant ned skylappene og går i skyttergravene,for dere kan vel umulig ha feil :hmm:

 

Det vil i praksis si at de eneste forum som er åpne for alle å lese er de uten retningslinjer.

 

Vel om du mener at alle forum nekter folk ytringsfrihet så er det vel tilfelle,isåfall en skremmende sannhet som dere burde gå i spissen for å endre .

6959469[/snapback]

 

Beklager en særdeles lang qoute men alt bør være med i denne posten.

 

Snekker`n, slik som jeg forstår dine meninger her så er du uenig med retningslinjene og nettikette i forumet? Som jeg har tidligere nevnt så er ytringsfriheten begrenset her i huset av disse. Når man registerer seg og ønsker å være en del av vårt samfunn i forumet så må man godta disse og innrette seg etter disse. (i tillegg til norsk lov.)

 

Uten retningslinjene og nettikette hadde vi rett og slett ikke hatt dette forumet, så enkelt er det. Eiere av forumet hadde stengt butikken siden ingen kan ta ansvar for noe som ikke er regulert på noen måte.

 

Hvis du ikke kan godta våre krav for å bli medlem av vårt forum ber jeg deg om

å validere ditt medlemskap på nytt.

 

Mvh

jarmo

Lenke til kommentar
Beklager en særdeles lang qoute men alt bør være med i denne posten.

 

Snekker`n, slik som jeg forstår dine meninger her så er du uenig med retningslinjene og nettikette i forumet? Som jeg har tidligere nevnt så er ytringsfriheten begrenset her i huset av disse. Når man registerer seg og ønsker å være en del av vårt samfunn i forumet så må man godta disse og innrette seg etter disse. (i tillegg til norsk lov.)

 

Uten retningslinjene og nettikette hadde vi rett og slett ikke hatt dette forumet, så enkelt er det. Eiere av forumet hadde stengt butikken siden ingen kan ta ansvar for noe som ikke er regulert på noen måte.

 

Hvis du ikke kan godta våre krav for å bli medlem av vårt forum ber jeg deg om

å validere ditt medlemskap på nytt.

 

Mvh

jarmo

 

Nei jeg er ikke uenig i at et forum skal ha retningslinjer, og spesielt et forum som dette må ha retningslinjer.

Men om du ser lengre frem så reagerte jeg på denne : "Om de som drifter forumet plutselig bestemmer seg at ingen skal få si ordet "paraply" så kan ikke du kreve å få si "paraply" bare fordi du ble medlem av forumet før den tid."

 

Altså en grunnløs begrensning av ytringsfriheten.

Resten av mine synspunkt omhandler ikke Hardware eller hardware sine retningslinjer som sådan,men er et utrykk for min generelle mening om hva som bør være tillatt for et forum/forumstyre/eiere av forum .

Netop her er jeg uenig i at et forum skal kunne ligge åpent slik at alle kan lese dette om forumet klart undertrykker ytringsfriheten.

Altså om et forum ønsker å ha regler som begrenser folks meninger slik at dette kan missopfattes av andre,så bør det heller ikke være anledning å lese det som står i et slikt forum uten at en er registrert og har godtatt de vilkår som forumet da bruker.

Det er en kjent sak at det i dag sitter barn helt ned i 7-8årsalderen og surfer på nettet,ligger det da et norsk foum åpent som fritt lesestoff og som samtidig fronter syke meninger er dette helt klart feil.

Så mitt utgangspunkt er rett og slett ytringsfriheten og at ethvert forum som ønsker å begrense den utover norsk lov heller ikke bør få lov å ligge åpent for allmen beskuelse.

Og som du ser i flere steder der du quoter meg så prøver jeg gang på gang å påpeke dette .

Jeg regner også med at det er tilatt å ha meninger om dette .

Håper jeg har gjordt meg forstått denne gangen :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Og som du ser i flere steder der du quoter meg så prøver jeg gang på gang å påpeke dette .

6962267[/snapback]

 

Ser du hvem du qoutet med og hvem du chatter med nå?

 

For det første, jeg ber deg om å holde til saken, ikke til barnesurfing osv.

Der har foreldre et ansvar og ikke websidene.

 

Jeg stilte et spørsmål til deg og venter på svar.

 

mvh

jarmo

Lenke til kommentar
Og som du ser i flere steder der du quoter meg så prøver jeg gang på gang å påpeke dette .

6962267[/snapback]

 

Ser du hvem du qoutet med og hvem du chatter med nå?

 

For det første, jeg ber deg om å holde til saken, ikke til barnesurfing osv.

Der har foreldre et ansvar og ikke websidene.

 

Jeg stilte et spørsmål til deg og venter på svar.

 

mvh

jarmo

6962314[/snapback]

 

 

Mulig jeg er dum , men her fatter jeg ikke hva du mener.

Lenke til kommentar

Det er ikke du som er dum, men heller jarmo som ikke formulerte spørsmålet sitt tydelig nok.

 

Er visse spesifikke regler i nettetikken etc som jeg er uenig i. Det betyr derimot ikke at jeg ikke har tenkt til å følge nettettikketen og forum reglene, her er det en vesentlig forskjell.

Samtidig noterer jeg meg at deler av forum reglene blir bøyd, tolket og ignorert alt ettersom. Dette er bekymringsverdig da det svekker likebehandlingsprinsippet.

Men jeg stopper her. Eventuelle klager og råd jeg har å komme med skal jeg heller poste i tilbakemeldingkategorien eller eventuelt bruke pm til mod.

Lenke til kommentar

OK, men spørsmålet er

Ser du hvem du qoutet med og hvem du chatter med nå?

 

Ja jeg vet hvem jeg quotet med,og jeg vet hvem jeg prater men,men jeg viste til din quote av dottens og mine innlegg.

 

For det første, jeg ber deg om å holde til saken, ikke til barnesurfing osv.

Der har foreldre et ansvar og ikke websidene.

 

Ette min fattige evne så mener jeg at jeg her nettop holder meg til saken,da det nettop var essensen i mine innlegg, der jeg mente at et forum som begrenser ytringsfriheten utover norsk lov ikke burde kunne ligge åpent til allmen beskuelse.

Jeg forstår ærlig talt ikke hva som er galt med det,dette er mitt syn og jeg ser ikke at det bryter med noen retningslinjer ved å ha det .

Paragraf #2:sier vel nettop noe om det "Du får lov å mene hva du vil om en sak,"

Nettop det mener jeg at jeg gjør her .

 

Jeg stilte et spørsmål til deg og venter på svar.

 

mvh

jarmo

 

Da går jeg utifra at du her krever et offentlig svar på om jeg godtar retningslinjene her på forumet?

I så fall er svaret JA.

 

Men la meg legge til at dette er første gang siden jeg ble reg på dette forumet at jeg har opplevd at en mod går ut på forumet og krever noe slikt, det har da ellers vært påpekt fra forumets ledelse at slike ting tas i PM .

 

Snekker`n

 

Edit, rettet et par skrivefeil.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Nei jeg er ikke uenig i at et forum skal ha retningslinjer, og spesielt et forum som dette må ha retningslinjer.

Men om du ser lengre frem så reagerte jeg på denne : "Om de som drifter forumet plutselig bestemmer seg at ingen skal få si ordet "paraply" så kan ikke du kreve å få si "paraply" bare fordi du ble medlem av forumet før den tid."

6962267[/snapback]

 

De kan gjøre det. Men husk at medlemmene lever for forumet, og forumet lever for medlemmene, ergo vil aldri forumstyret bestemme at ordet "paraply" aldri vil bli brukt, fordi det er en fullstendig ulogisk avgjørelse. Det er ingen vits i å ha en forum hvis alle medlemmene stikker. Hvis forumstyret begynte å kaste folk på huet og ræva ut uten grunn, ville ikke den resterende massen av medlemmer gidde å være her heller, ettersom folk blir kastet ut for ingenting. Forumstyret kan ikke gjøre hva de vil, de må fatte beslutninger brukermassen kan være enige i, fordi med en gang de fatter en beslutning brukermassen ikke er enige i (en såkalt ulogisk beslutning, i dette tilfellet da en beslutning som angår alle medlemmer på forumet) vil forumet miste brukermassen og derfor bli ikke-eksisterende.

 

Egentlig er det altså irrelevant hva forumstyret kan gjøre. :)

Lenke til kommentar
Samtidig noterer jeg meg at deler av forum reglene blir bøyd, tolket og ignorert alt ettersom. Dette er bekymringsverdig da det svekker likebehandlingsprinsippet.

6962370[/snapback]

Så vidt jeg vet er det ingen lover som påbyr likebehandling av andre mennesker på din egen eiendom ;)

 

Eierne av forumet kunne selvsagt kastet meg ut uten noen grunn, uten at jeg kunne protestert i den forstand. Om dette hadde skjedd hadde jeg nok sendt en mail og spurt om de ville klarne litt opp i saken, ettersom jeg tror det enten hadde mått skyldtes en glipp eller at noen hadde gjort hærverk på serverene dems, for jeg har ikke troen på at de kaster ut folk uten grunn. Jeg kunne dog ikke forlangt å få et svar med støtte i noe som helst regelverk.

Lenke til kommentar
Det er ikke anivt, det er sannheten.

6960037[/snapback]

Nei. Grunnen til at folk lider er fravær av frihet og demokrati. Det er ingen som lider i Afrika fordi det finnes styrtrike amerikanere. Det er derimot mange som lider i Afrike pga. overbefolkning, mangel på teknologi, korrupte regimer, ørkenspredning osv. osv.

 

Hadde man isolert afrika, og trukket ut alle vestlige interesser, så hadde kontinentet gått rett til helvete... pga. overnevnte årsaker.

 

Det største problemet i fremtiden kommer til å bli overbefolkning, med mindre befolkningsveksten stopper av seg selv. I den vestlige verden har befolkningsveksten stagnert, pga. vårt vellykede samfunn der barn er unødvendig for å overleve.

 

I muslimske land og fattige land har vi fortsatt en eksponensiell vekst. Men en eksponensiell vekst er nødt til å flate ut. Hvis ikke vil man i løpet av noen hundre år kunne dekke jordens overflate med mennesker. Og det er umulig.

 

Det som vil stoppe veksten naturlig er sult, konflikter og epidemier.

 

Alternativet er å stoppe veksten ved å innføre fødselsrestriksjoner, som i Kina, eller ved å hjelpe de fattige landene ut av fattigdommen ved å ta knekken på korrupte regimer og innføre frihet og demokrati (inkludert fritt marked). Vi kan begynne med å kutte ut proteksjonismen og senke tollmurene.

 

Vi har kommet dit vi er, bl.a takket være et nogen lunde fritt marked, inkludert eiendomsretten. Det er dette markedet som har skapt den produktivitet og vekst som har gjort at fortsatt overdrevet barnefødsel ikke lenger er nødvendig. Det er fravær av de samme mekanismene i u-land, som er u-landenes problem. Ikke at vi har løst problemet, og at noen har blitt rike av det.

 

Det er ingen som har tenkt til å ta skoen dine jblack ta det helt med ro.

6960037[/snapback]

Nei, ikke i dagens virkelghet. Men i en virkelighet uten eiendom derimot...

 

Skulle alle i verden få ett likt livsgrunnlag hadde du nok måtte oppgi visse goder, men samtidig ville du få mange igjen.

6960037[/snapback]

Grunnlaget og behovene vil alltid være forskjellig for forskjellige personer, rett og slett fordi vi er forskjellige, har forskjellige behov og bor forskjellige steder.

 

Det fins ingen større glede i livet en gleden av å glede andre.

6960037[/snapback]

Det er ikke noe problem å glede andre i dagens verden. Men jeg tror ikke det var førsteprioritet om jeg ikke var sikker på om jeg hadde et hjem å komme hjem til, eller mat å spise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...