Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Amaliedagene har fokus på psykisk helse og hadde i den forbindelse invitert Nini Stoltenberg og kjæresten Karljohn Sivertzen til å holde et foredrag med tittelen «Rus, fengsel og isolasjon».

 

Sivertzen sitter for tiden i varetektsfengsel og kunne derfor ikke komme.

 

:wee:

 

Huff, får litt dårlig samvittighet av at jeg trakk på smilebåndet for den siste setningen der.

 

Men men, uansett så er det bra tiltak fra Ninni Stoltenberg å bidra til for å bedre forståelsen rundt narkotikamisbruk.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=127406

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.aftenposten.no/forbruker/bil/article1433779.ece

 

- Altfor sterk

Statens Vegvesen har fått rundt 100 e-poster fra TV-seere som er opprørt over reklamefilmen "Heaven can wait".

 

Jeg synes at det er en meget god reklame som viser hvor viktig bilbelte er. Poenget kommer ganske tydelig frem der, selv med en litt religiøs del.

6736085[/snapback]

Er det den idiotiske reklamen der alle dauer bortsett fra han med setebeltet? Med den dårlige kirke/religiøse musikken i bakgrunnen?

Værste er jo at det er vi skattebetalere som må ta regningen for slik idioti reklame.

Er noe som heter survival of the fittest. Klarer du ikke få på deg setebelte og krasher så er det too bad. Staten kan f.eks bruke alle de milliardene de har sløst på denne reklamen og andre reklamer til å redde liv å styrke budsjettene på sykehus og sørge for at våre eldre får en verdig behandling og ikke blir stuet på gangen.

Lenke til kommentar
http://www.aftenposten.no/forbruker/bil/article1433779.ece

 

- Altfor sterk

Statens Vegvesen har fått rundt 100 e-poster fra TV-seere som er opprørt over reklamefilmen "Heaven can wait".

 

Jeg synes at det er en meget god reklame som viser hvor viktig bilbelte er. Poenget kommer ganske tydelig frem der, selv med en litt religiøs del.

6736085[/snapback]

They will clean up all your talking in a manner such as this

They will make you take a tinkle, when you want a take a piss

They will make you call fellatio a trouser friendly kiss

Here's the brain situation

There's no negotiation

With the fellas at the freakin' FCC!

 

They're as stuffy as the stuffiest of special interest groups

Make a joke about your bowels and they order in the troops

Any baby with a brain can tell them everybody poops

Take a tip, take a lesson

You'll never win by messin'

With the fellas at the freakin' FCC!

 

And if you find yourself with some young sexy thing

You're gonna have to do her with your ding-a-ling!

(Cause you can't say 'penis')

 

So they sent this little warning,they're prepared to do their worst

And they stuck it in your mailbox hoping you could be cohersed

I could think of quite another place they should've stuck it first

They may just be neurotic, or possibly psychotic

They're the fellas at the freakin' FCC!

 

http://en.wikipedia.org/wiki/PTV_%28Family_Guy%29

Lenke til kommentar
Er det den idiotiske reklamen der alle dauer bortsett fra han med setebeltet? Med den dårlige kirke/religiøse musikken i bakgrunnen?

Værste er jo at det er vi skattebetalere som må ta regningen for slik idioti reklame.

Er noe som heter survival of the fittest. Klarer du ikke få på deg setebelte og krasher så er det too bad. Staten kan f.eks bruke alle de milliardene de har sløst på denne reklamen og andre reklamer til å redde liv å styrke budsjettene på sykehus og sørge for at våre eldre får en verdig behandling og ikke blir stuet på gangen.

6738999[/snapback]

Jepp, det er den reklamen. Hvorfor ikke gjøre flere til "fittest" i henhold til ordtaket? Jo mer man får inprentet at setebelter redder liv, jo flere liv vil de redde. Du kan sikkert argumentere med at vi er alt for mange på denne jorda og at det ikke er noen ulempe når befolkningen minker, men det synes jeg er en usmakelig måte å gjøre det på. En mye bedre måte er å sørge for mer bruk av prevansjon i de delene av verden der befolkningsveksten er størst. F.eks ved bruk av reklame som virkemiddel.

 

Nå har ikke staten "sløst bort" milliarder på denne reklamen, da hele kampanjen skal ha kostet 10 millioner i følge forbruker.no. Jeg er sikker på at det har gitt en økning i antall brukere av setebelter og således sparer mange liv. Ikke bare nå, men også på lang sikt. Hvor mange millioner det går i pluss for staten med tanke på at hvert dødsfall og skade gir store tap til staten i form av sykemeldinger, tapt skatt på lønn, tapt moms på varer man måtte kjøpe osv er uvisst, men jeg er overbevist om at regnestykket går veldig i pluss for staten. Å ikke ha en slik kampanje til 10 millioner ville trolig økt utgiftene til behandling av skadde på sykehusene, attføring, osv med langt mer enn 10 millioner. Dessuten gir færre unge på sykehusene mer plass til eldre på rommene osv.

 

Jeg synes reklamen er veldig bra. For en gangs skyld en reklame som ikke skrur opp lydnivået og bomber oss med kjøpepress. En reklame med et godt budskap og som er med på å redusere død og lidelse i befolkninga.

 

Det eneste jeg ikke liker med reklamen er at den ikke er relgionsnøytral og at den bruker noe så uvitenskapelig som en forestilling om konseptet "sjel". Ellers er jeg veldig fornøyd med reklamen.

Lenke til kommentar

Jeg synes Statens Vegvesen har blitt veldig flinke med skilting og bevisstgjøring de siste årene. Personlig synes jeg de store plakatene av en person i hvitt og en annen person stående bak i sort med hånda over den andre som ett symbol på setebelter er veldig flotte. Det får en virkelig til å tenke på at det er en del til i likningen, pårørende.

 

Utover det har de jo også mange andre skilt - "Bile krever hvile" o.l. som også ikke minst er like viktig.

 

Nei, stå på! Nå mangler vi bare veier og biler...

Lenke til kommentar
Det eneste jeg ikke liker med reklamen er at den ikke er relgionsnøytral og at den bruker noe så uvitenskapelig som en forestilling om konseptet "sjel". Ellers er jeg veldig fornøyd med reklamen.

6739978[/snapback]

Sjel er vel noe man finner i alle religioner, og det sikkert noen som tror på det uten å være religiøs. Jeg tror uansett ikke at reklamen skal fronte noe skjelstro. De vil simpelthen illustrere at de i bilen dør, og at den ene ikke er så langt unna. Det har de gjort på en måte som alle forstår. Er selv nokså anti-religiøs, men reagerer ikke på dette. Det spiller mer på hva folk vet om enn hva de tror på.
Lenke til kommentar
Er det den idiotiske reklamen der alle dauer bortsett fra han med setebeltet? Med den dårlige kirke/religiøse musikken i bakgrunnen?

Værste er jo at det er vi skattebetalere som må ta regningen for slik idioti reklame.

Er noe som heter survival of the fittest. Klarer du ikke få på deg setebelte og krasher så er det too bad. Staten kan f.eks bruke alle de milliardene de har sløst på denne reklamen og andre reklamer til å redde liv å styrke budsjettene på sykehus og sørge for at våre eldre får en verdig behandling og ikke blir stuet på gangen.

6738999[/snapback]

Jepp, det er den reklamen. Hvorfor ikke gjøre flere til "fittest" i henhold til ordtaket? Jo mer man får inprentet at setebelter redder liv, jo flere liv vil de redde. Du kan sikkert argumentere med at vi er alt for mange på denne jorda og at det ikke er noen ulempe når befolkningen minker, men det synes jeg er en usmakelig måte å gjøre det på. En mye bedre måte er å sørge for mer bruk av prevansjon i de delene av verden der befolkningsveksten er størst. F.eks ved bruk av reklame som virkemiddel.

 

Nå har ikke staten "sløst bort" milliarder på denne reklamen, da hele kampanjen skal ha kostet 10 millioner i følge forbruker.no. Jeg er sikker på at det har gitt en økning i antall brukere av setebelter og således sparer mange liv. Ikke bare nå, men også på lang sikt. Hvor mange millioner det går i pluss for staten med tanke på at hvert dødsfall og skade gir store tap til staten i form av sykemeldinger, tapt skatt på lønn, tapt moms på varer man måtte kjøpe osv er uvisst, men jeg er overbevist om at regnestykket går veldig i pluss for staten. Å ikke ha en slik kampanje til 10 millioner ville trolig økt utgiftene til behandling av skadde på sykehusene, attføring, osv med langt mer enn 10 millioner. Dessuten gir færre unge på sykehusene mer plass til eldre på rommene osv.

 

Jeg synes reklamen er veldig bra. For en gangs skyld en reklame som ikke skrur opp lydnivået og bomber oss med kjøpepress. En reklame med et godt budskap og som er med på å redusere død og lidelse i befolkninga.

 

Det eneste jeg ikke liker med reklamen er at den ikke er relgionsnøytral og at den bruker noe så uvitenskapelig som en forestilling om konseptet "sjel". Ellers er jeg veldig fornøyd med reklamen.

6739978[/snapback]

 

 

Jeg kunne vel ikke sagt meg mer enig. Er vel stort sett den eneste reklamen jeg legger merke til i jungelen av "kjøp libress plus ultra omega med vinger og sugeeffekt bygget på den nye "sucky extra" teknologien".

 

Jeg ser på reklamen som en investering. Ikke bare økonomisk (den bryr jeg meg fint lite om), men investering på å redde liv. Skal man være økonomisk kynisk så burde man nekte staten å bruke penger på Brannvesen og helsevesen som gjør sitt for å redde de som kræsjer, for det er jo "survival of the fittest". :whistle:

 

Penger er ikke alt. Egentlig er det fint lite.

Lenke til kommentar

Hitler's Cross - The Restaurant

 

 

MUMBAI (Reuters) - A restaurant in India's financial hub has agreed to change its name from "Hitler's Cross" following strong protests by the country's tiny Jewish community and pressure from Israel.

 

"Hitler's Cross," which opened a week ago using posters of the Fuehrer and Nazi swastikas for publicity, initially refused to change its name, but relented Thursday and covered its signboards with white cloth.

The restaurant's name and its marketing gimmick had infuriated India's Jewish population, which had said it would fight any attempts at "rehabilitating Hitler."

Germany and Israel joined the protests with the Israeli consul-general in Mumbai writing to city authorities urging them to take steps to get the restaurant's name changed.

"We acknowledge that the name adopted by us for our restaurant was most inappropriate," Satish Sabhlok, one of the owners of the multi-cuisine restaurant, said in a statement.

"Our intention was not to glorify Hitler or his atrocities or ideology in any way and we regret the anguish caused by the use of this name."

The owners were yet to decide on a new name, he added.

The Indian Jewish Federation, the community's umbrella organization, said it was relieved.

"The incident exposes the lack of understanding of the present generation about the atrocities of the past and the need to educate them about crimes against humanity," federation chairman Jonathan Solomon said.

 

Jeg syns det var et artig navn jeg :shrug:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Kofte og melkesjokolade, så søtt! :p Må jo bli den nye yndlingen til Se og Hør, samt alle votte- og luestrikkerene som sitter på hver sin holme og leser det bladet.

6784418[/snapback]

 

 

Jeg ser for meg uinnskrekede kofteforhold, koftepuling, turer på teppeknyterier, teppe oppned med en himmelfallen Koftekid, en sannsynligvis teppeknytende raner i hanskerommetopplevelse, Blomsterfinn tar han ut på "lyngen" ...ohh yess :love:

 

Edit: Dette kunne bli et flott motiv for den nye 200kr seddelen.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...