Zork Skrevet 24. august Rapporter Del Skrevet 24. august (endret) 4 hours ago, Valmeth said: Planet på en pickup. 2 hours ago, Aiven said: En bil som er et flak er stor, tung og flat (typisk eldre amerikaner). Eksempel her Ah - tusen takk begge to! Da lærte jeg noe i dag også. Et søk på 'bil flak' gir jo begge disse som alternativer, men jeg ante ikke det var bil-relatert så ikke en kombo det falt meg inn å søke på før. Er nok i betydningen Aiven nevner det er brukt i denne sangen da - nok et mysterium løst Endret 24. august av Zork 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. august Rapporter Del Skrevet 28. august Siden sangen handler om den fineste Chevy'n så tenker jeg i retning Chevrolet Camaro, Corvette, Impala, etc. Dette er virkelig flotte Chevyer når de er godt vedlikeholdt. Ikke at jeg kunne tenkt meg en selv, men jeg nyter synet og forstår fascinasjonen. Nå fikk vel Volvo 240-en til GT mest plass i tv-serien som låta er skrevet til, men kompisen karakteren Robert Nilsen hadde seriens eneste Chevy, en Biscayne. Et skikkelig flak. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 28. august Rapporter Del Skrevet 28. august Simen1 skrev (5 timer siden): Siden sangen handler om den fineste Chevy'n så tenker jeg i retning Chevrolet Camaro, Corvette, Impala, etc. Dette er virkelig flotte Chevyer når de er godt vedlikeholdt. Ikke at jeg kunne tenkt meg en selv, men jeg nyter synet og forstår fascinasjonen. Nå fikk vel Volvo 240-en til GT mest plass i tv-serien som låta er skrevet til, men kompisen karakteren Robert Nilsen hadde seriens eneste Chevy, en Biscayne. Et skikkelig flak. Kjenner dere "yacht rock" musikk ? Et flak ser ut til å bli det som ble kjent en boat på amerikansk. Yacht rock may be a relatively new term, describing a certain category of soft rock that lazily sailed on the airwaves starting in the mid-1970s, back when yuppies stampeded to buy boats and yachts. But yacht rock was also an aesthetic, one that required a certain wardrobe and a certain kind of car. Automakers' ad agencies were the first to pounce on the sailing phenomenon and sought to get shoppers into cars by selling them the yachting lifestyle. Sometimes the effort was subtle, with faint marine themes, and other times it involved hitting the audience with a folding chair to get the point across: Buy this boat-sized sedan and you too can join the carefree, oceangoing elites! Dette var den fineste Yacht Rock bil ifølge bladet Autoweek. https://www.autoweek.com/car-life/classic-cars/g32827632/20-most-yacht-rock-cars/ 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. august Rapporter Del Skrevet 28. august jjkoggan skrev (43 minutter siden): Et flak ser ut til å bli det som ble kjent en boat på amerikansk. Nå er jeg ingen språkekspert men jeg er ikke enig i at det er det samme. Flak er etter min oppfatning 1. amerikansk, 2. enten convertible eller sedan med horisontalt langt bagasjelokk. Noe som utelukker de tre Saab-ene, Jaguaren, Porschen, Buick Roadmasteren, Buick Sport Wagon, DeLorean og Jeep Wagoneer. Jo flere kvadratmeter sett fra fugleperspektiv desto bedre. Men de må altså overholde 1. og 2. for å kvalifisere. Et tredje men litt vagere kriterie er at de er av eldre årgang. 50-60-70-80 tallet. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 28. august Rapporter Del Skrevet 28. august Simen1 skrev (11 minutter siden): Nå er jeg ingen språkekspert men jeg er ikke enig i at det er det samme. Flak er etter min oppfatning 1. amerikansk, 2. enten convertible eller sedan med horisontalt langt bagasjelokk. Noe som utelukker de tre Saab-ene, Jaguaren, Porschen, Buick Roadmasteren, Buick Sport Wagon, DeLorean og Jeep Wagoneer. Jo flere kvadratmeter sett fra fugleperspektiv desto bedre. Men de må altså overholde 1. og 2. for å kvalifisere. Et tredje men litt vagere kriterie er at de er av eldre årgang. 50-60-70-80 tallet. De du nevner blir ikke kjent som boats. A land yacht is an informal category of large automobiles.[1][2][3] While full-size cars are manufactured worldwide to this day, the term is most often used to describe the full-size cars of American origin between 1960 and 1976 The term "land yacht" began to appear in the late 1950s, as full-size luxury cars began to grow in size independently from mainstream nameplates.[7] Initially descriptive of the high level of comfort features and soft ride, land yachts were designed "for the open road where living room-comfortable seats made the front seat seem like a plush couch with a windshield and steering wheel in front of it."[7] During the 1960s and 1970s, land yachts of various types were produced by nearly all American automobile manufacturers; the largest were made by Cadillac, Lincoln, Imperial, and Buick.[8] A "Brougham" trim level denoted many examples of the 1970s. Following the 1973 and 1979 oil crises, the "land yacht" term had negative connotations, primarily referencing the cars' poor handling (as a consequence of the soft ride), unwieldy size, and vague steering.[7 https://en.wikipedia.org/wiki/Land_yacht_(automobile) 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 29. august Rapporter Del Skrevet 29. august I kjølvannet av arrestasjonen av Telegram-sjef Pavel Durov er det nok en gang tid for å rette søkelyset mot de kreftene i verden som jobber imot ytringsfrihet. Mike Benz tegner et helhetlig bilde av hvordan dypstaten i USA sensurerer innenriks og utenriks, i tråd med egne interesser. Verdt å få med seg, tror de fleste kan lære noe av denne. 1 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 7. september Rapporter Del Skrevet 7. september (endret) Hentet fra Mastodon Endret 7. september av trikola Rettet lenken til å peke bedre 1 2 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 1. oktober Rapporter Del Skrevet 1. oktober (endret) Assange taler offentlig for første gang siden løslatelsen. De tok hans frihet og de ødela ryktet hans. Selv her på forumet er det endel som ikke innser hvem de er talerør for når de omtaler de påståtte syndene hans og gulper opp narrativer de har lest et sted, uten tanke for hvor det (kan) stamme fra. Han framstår som en skygge av seg selv etter 20 år i fangeskap, men taler fortsatt sannhet. Og budskapet er viktigere enn noen gang. Endret 1. oktober av Aiven 2 Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 16. oktober Rapporter Del Skrevet 16. oktober (endret) Ser ut til at Russel Brand er "back in business": https://airestech.com/pages/russell-brand?srsltid=AfmBOor6aFyryQ3e2-NQesooObu-Ft1k2A_agQPB0CAjF7yrpgz-0oND Endret 16. oktober av Feynman leif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå