Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Ja, hvorfor ikke også frita dem fra andre teknologiske fremskritt som f.eks moderne klær, sko, hus og utstyre dem med en skinnfille og klubbe. Det var jo sånn menneskene en gang i tiden "var ment å leve". Å nei, det stemmer, steinalderen finnes jo ikke i følge bibelen. Utstyr dem med kjortel, sandaler og gjetestokk og se hvor langt dem kommer i livet. Evt. bare be barnevernet hente de med en gang. Foreldre som det der er direkte skadelige for barnas psyke. Grøss!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
på tide å fjerne denne tullingen også eller?

6680300[/snapback]

Det har vært på tide lenge. Men det kommer ikke til å skje noe. Enhver statsleder som går inn for å bruke makt i fremtiden vil se hvor upopulær Bush ble, og kvie seg for å bli like upopulær selv.

Det er vanskelig og utakknemlig å ta upopulære avgjørelser. Det enkleste er å gjøre minst mulig, og la verden gå sin gang.

6680472[/snapback]

Jeg ville iallefall gitt min demokratiske stemme til den personen som faktisk hadde klart å utrettet noe. Synd at det viker som om flertallet her i verden ikke deler min oppfattning av det.

Lenke til kommentar
Ja, hvorfor ikke også frita dem fra andre teknologiske fremskritt som f.eks moderne klær, sko, hus og utstyre dem med en skinnfille og klubbe. Det var jo sånn menneskene en gang i tiden "var ment å leve". Å nei, det stemmer, steinalderen finnes jo ikke i følge bibelen. Utstyr dem med kjortel, sandaler og gjetestokk og se hvor langt dem kommer i livet. Evt. bare be barnevernet hente de med en gang. Foreldre som det der er direkte skadelige for barnas psyke. Grøss!

6680778[/snapback]

Enig så enig. Det er en skam at personer for lov til å terrorisere barnene sine på den måten. IMO så viser det skadene av religion rett og slett.

Lenke til kommentar

6680778[/snapback]

Enig så enig. Det er en skam at personer for lov til å terrorisere barnene sine på den måten. IMO så viser det skadene av religion rett og slett.

6684481[/snapback]

Skal andre kontrollere hvordan man oppdrar barna sine?

Hva mener du med at det er skadene av religionen? På tide innse at religion eksisterer og at vi må lære å leve med den :)

Det er en potensiell skadefare i aboslutt alt, også i religion. Skadene er om mulig større en mange andre ting, men sammenhenger med at det er så mange som tror på det. Det er mye som kan skade, men religion er da ikke utelukkende det.

Synes ikke at staten skal overstyre i tilfeller som er mildere enn dette. Men dette er jo snakk om folk som kanskje er forskrudde, uavhengig av hvilken religion de har. De ville sikkert vært forskrudde ateiser også :)

Lenke til kommentar

6684615[/snapback]

Jepp, det må være en viss kontroll. Det er det vi har barnevernet til for. Når foreldrene gjør mer skade for barna enn nytte så er det på tide at barnevernet redder barna unna foreldrene.

Lenke til kommentar

6684615[/snapback]

I utgangspunktet et klart nei. Men om man oppdrar barna på en måte som beviselig er til skade for barnet, så er det en sak for barnevernet.

Når det er sagt så tviler jeg på at det å nekte barna å bruke datamaskin er særlig skadelig for barnet. En ulempe - ja, men det er ikke noe myndighetene bør blande seg inn i. Det skal nå være måte på.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal (må) noen få barn vokse opp annenledes her på berget ?

Hvis man kutter ut alt media-og kommunikasjonsmidler så vil ikke den generelle

oppveksten bli amputert i mye større grad enn hos andre ?

Hva med den sosiale intelligensen ? kunnskapspredning og læredommen da ?

Mener seff ikke at vi bør få en helt homogen gruppe av mennesker, men alt som har noe med ytterliggående aspekter å gjøre, virker uheldig for meg.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal (må) noen få barn vokse opp annenledes her på berget ?

Hvis man kutter ut alt media-og kommunikasjonsmidler så vil ikke den generelle

oppveksten bli amputert i mye større grad enn hos andre ?

Hva med den sosiale intelligensen ? kunnskapspredning og læredommen da ?

Mener seff ikke at vi bør få en helt homogen gruppe av mennesker, men alt som har noe med ytterliggående aspekter å gjøre, virker uheldig for meg.

6684982[/snapback]

Hvorfor ikke?

Skal man begynne å detaljeregulere slikt så ender man opp med at barnevernet kommer bankende på døren bare fordi man lærer ungene å tro på julenissen.

Det finnes negative aspekter ved å utsette barn for media og kommunikasjonsmidler og det finnes positive aspekter. Likeså finnes det både positive og negative aspekter ved å ikke utsette ungene for media og kommunikasjonsmidler. Hvorvidt det medfører alvorlig skade for barna tviler jeg på. Det er nå ikke slik at alle barn skal leve A4 liv som myndighetene bestemmer. De fleste over 30 i dag har nå rimelig oppadgående selv om vi ikke hadde datamaskiner på skolen. En datamaskin er nå ikke essensielt for å utvikle sosial intelligens og kunnskap, selv om det er et flott verktøy til det. Enkelte mennesker har nå heller redusert sosial intelligens på grunn av datamaskiner. Likeså vil jeg tørre å påstå at folk var flinkere til hoderegning før kalkulatoren kom, så det kan slå begge veier.

Barnevernet og myndighetene bør ikke kaste bort sine ressurser på familier som lærer sine barn at Gud eksisterer og datamaskiner er ondskap. Det finnes viktigere saker å ta fatt i.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke?

Skal man begynne å detaljeregulere slikt så ender man opp med at barnevernet kommer bankende på døren bare fordi man lærer ungene å tro på julenissen.

Det finnes negative aspekter ved å utsette barn for media og kommunikasjonsmidler og det finnes positive aspekter. Likeså finnes det både positive og negative aspekter ved å ikke utsette ungene for media og kommunikasjonsmidler. Hvorvidt det medfører alvorlig skade for barna tviler jeg på. Det er nå ikke slik at alle barn skal leve A4 liv som myndighetene bestemmer. De fleste over 30 i dag har nå rimelig oppadgående selv om vi ikke hadde datamaskiner på skolen. En datamaskin er nå ikke essensielt for å utvikle sosial intelligens og kunnskap, selv om det er et flott verktøy til det. Enkelte mennesker har nå heller redusert sosial intelligens på grunn av datamaskiner. Likeså vil jeg tørre å påstå at folk var flinkere til hoderegning før kalkulatoren kom, så det kan slå begge veier.

Barnevernet og myndighetene bør ikke kaste bort sine ressurser på familier som lærer sine barn at Gud eksisterer og datamaskiner er ondskap. Det finnes viktigere saker å ta fatt i.

6685696[/snapback]

Heh ! Nå var det også nevnt TV, video og film osv. ikke bare data. ;)

Mitt poeng er at hvor mye kan foreldrene begrense barnas deltakelse i sammfunnet via media før de negative konsikvensene forstarkes i feil retning.

Lenke til kommentar

Mine barn skal ikke få se på TV i noen stor grad. Jeg ville heller ikke ha noen store kvaler med å ta den bort. Hva i svarteste granskauen er positivt med TV'en for barn? PC derimot skal barna mine lære å bruke som et verktøy for læring, ikke underholdning.... :)

Lenke til kommentar
Mine barn skal ikke få se på TV i noen stor grad. Jeg ville heller ikke ha noen store kvaler med å ta den bort. Hva i svarteste granskauen er positivt med TV'en for barn? PC derimot skal barna mine lære å bruke som et verktøy for læring, ikke underholdning.... :)

6690812[/snapback]

Stakars barn. :ohmy::p

Lenke til kommentar

6690812[/snapback]

Stakars barn. :ohmy::p

6690868[/snapback]

Pore, pore bastards

Lenke til kommentar

"Ingen av dem blir soldater som er i Forsvaret til førstegangstjeneste, og alle kommer til å være godt trent og delta frivillig, opplyser forsvarsminister Anne Grethe Strøm-Erichsen til NRK. "

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=126932

"Av et MTB-mannskap på rundt 100 personer, er i underkant av halvparten menige.

– Det er mellom ti til tretten menige per fartøy. De menige som skal tjenestegjøre i Libanon-bidraget er frivillige, og de er håndplukket til oppdraget. Jeg kan dermed berolige folk med at dette er dyktig personell som vil gjøre en viktig innsats for Norge og FN, konstaterer Tronstad"

http://www.mil.no/start/article.jhtml?articleID=125257

Muligens vår kjære forsvarsminister ikke har helt kontroll.....

Lenke til kommentar
Lykke til med turen  ;)

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/08/17/474232.html

6694874[/snapback]

Det er jo skarpt oppdrag, så en slik fare er nå ikke noe nytt. Uansett vil de nå operere som del av en større flåte, som vil inneholde fartøyer som kan ta ut slike missiler. Skarpe oppdrag for sjøforsvaret er nå ikke noe nytt. KNM Narvik var i skarpt oppdrag i 2004 (muligens også 2005). En viss risiko vil det alltid være.

Men det er nok ikke særlig fristende å befinne seg mellom Israel og Hizbollah....

Lenke til kommentar
Muligens vår kjære forsvarsminister ikke har helt kontroll.....

6694783[/snapback]

Nei, det tror jeg ikke...

http://www.nettavisen.no/innenriks/politik...ticle713617.ece

6696182[/snapback]

Regjeringen har flertall i Stortinget og gir nok således en god beng i hva FRP og co mener. De vil se hvilket mandat styrken vil få, og utifra det ta en beslutning om mandatet er godt nok til å sende en styrke. Så vil de ta det med Stortinget for syns skyld, men hva FRP, Venstre, Høyre og KRF mener om saken bryr nok regjeringen seg fint lite om.

Dette vet nå Siv, men dette er en fin måte å skape inntrykk av at regjeringen er ignorant overfor Stortinget. Noe den også muligens er. I hvert fall overfor de som ikke er med i regjeringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...