Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Tilbud: Jenter best på skolen

6555295[/snapback]

Tja. Akkurat den artikkelen er ikke relevant til opptak til ingeniørstudier, da det kan være annerledes fordeling blant toppkarakterene - særlig i realfagene.

6555666[/snapback]

Fordelingen er sikkert annerledes, det kan gå begge veier, men:

 

Jentene danker ut guttene i alle fag, unntatt kroppsøving

 

Jeg gidder ikke fordype meg i SSBs sider akkurat nå for å finne detaljene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=124472

 

"En uke før mange foreldre skal tilbake i jobb mangler 25.000 barn barnehagetilbud.

..

Avdelingsdirektør i KS Bjørn Gudbjørgsrud er bekymret.

- Jeg tror det skal mye til å oppnå full dekning innen 2007, men jeg tror det kan oppnås innen 2008-2009, sier han til kanalen.

Regjeringen gir i Soria Moria-erklæringen løfte om full barnehagedekning og makspris innen utgangen av 2007."

 

 

Morna, Kristin? :whistle:

Lenke til kommentar
Velkommen til "Såpeboksen". Her kan dere fritt poste deres meninger eller observasjoner om emner som i utgangspunktet ikke kvalifiserer til en egen tråd. Det inkluderer:

* Personlige meningsytringer som ikke krever debatt eller svar.

* Linker til ulike nyhets- eller debattinlegg i andre media.

* Andre poster som dere eller moderator ikke synes krever en egen diskusjonstråd.

 

Det er lov å svare på innlegg i såpeboksen. Dersom et emne skulle vise seg å utvikle seg til en diskusjon, vil den kunne bli splittet ut som en egen tråd av en vennlig moderator.

 

Såpeboksen er gjenstand for normal moderering som alle andre tråder på forumet. Vi forutsetter at dere holder dere til retningslinjene (og selvsagt til norsk lov), kravene til etterrettelighet og sømmelighet er heller ikke lavere her enn i andre tråder.

 

Poster på PRS som etter moderators skjønn ikke fyller forutsetningen om å reise en problemstilling for debatt (se stickyen om "Regler for posting på PRS") vil bli flyttet til denne tråden. Så slipper vi å stenge dem.

 

Talerstolen er åpen. Bruk den!

4501127[/snapback]

 

ALICE IN WONDERLAND?

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=124472

 

"En uke før mange foreldre skal tilbake i jobb mangler 25.000 barn barnehagetilbud.

..

Avdelingsdirektør i KS Bjørn Gudbjørgsrud er bekymret.

- Jeg tror det skal mye til å oppnå full dekning innen 2007, men jeg tror det kan oppnås innen 2008-2009, sier han til kanalen.

Regjeringen gir i Soria Moria-erklæringen løfte om full barnehagedekning og makspris innen utgangen av 2007."

 

Morna, Kristin?  :whistle:

6559251[/snapback]

Var ikke lovnaden hennes at hun skulle gå av dersom det ikke var full barnehagedekning innen utgangen av stortingsperioden (4 år)?

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=124472

 

"En uke før mange foreldre skal tilbake i jobb mangler 25.000 barn barnehagetilbud.

..

Avdelingsdirektør i KS Bjørn Gudbjørgsrud er bekymret.

- Jeg tror det skal mye til å oppnå full dekning innen 2007, men jeg tror det kan oppnås innen 2008-2009, sier han til kanalen.

Regjeringen gir i Soria Moria-erklæringen løfte om full barnehagedekning og makspris innen utgangen av 2007."

 

Morna, Kristin?  :whistle:

6559251[/snapback]

Var ikke lovnaden hennes at hun skulle gå av dersom det ikke var full barnehagedekning innen utgangen av stortingsperioden (4 år)?

6559863[/snapback]

 

Nei..

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=109597

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/07/27/472400.html
54 islamske organisasjoner i Norge mener den norske regjeringen og verdenssamfunnet reagerer alt for svakt mot Israel.

For et virkelighetsfjernt gnål.

6566847[/snapback]

At det faktisk finnes (minst) 54 islamske organisasjoner i Norge er jo interessant i seg selv.

 

- Det er selvforsvar! Hizbollah er et politisk parti som er representert i det libanesiske parlamentet, de har rett til å forsvare seg, sier han.

Har de adoptert USAs "preemptive strike = selvforsvar"?

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

Den sittende regjeringen var virkelig dritet på draget (noen andre kan få lage en liste, jeg gidder ikke, det tar ALTFOR lang tid). Gleder meg til å få en BLÅ regjering igjen. En felles borgelig plattform med FrP og Høyre hadde vært noe. Høyre må bare slutte kritisere FrP og heller konsentrere seg om hvordan de skal holde FrP i tøylene (bla. når det gjelder den økonomiske politikken) ved et eventuelt regjeringsskifte. Overrasker meg stadig at Høyre bruker nesten mer tid og energi på å kritisere FrP enn sosialistiske partier....

Lenke til kommentar

Dagens BT (papirutgaven):

 

Bryter fattigløfte

 

Regjeringa vil ikkje lenger fjerne fattigdom i Noreg innan utgangen av år 2009, slik dei lova i regjeringserklæringa.

 

- Noreg kjem til å bli det første landet i verda som avskaffar fattigdommen, men det ligg nokre tiår fram i tid. Det seier arbeids- og inkluderingsminister Bjarne Håkon Hanssen som til hausten legg fram to handlingsplanar og ei stortingsmelding mot fattigdom.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Dagens BT (papirutgaven):

 

Bryter fattigløfte

 

Regjeringa vil ikkje lenger fjerne fattigdom i Noreg innan utgangen av år 2009, slik dei lova i regjeringserklæringa.

 

- Noreg kjem til å bli det første landet i verda som avskaffar fattigdommen, men det ligg nokre tiår fram i tid. Det seier arbeids- og inkluderingsminister Bjarne Håkon Hanssen som til hausten legg fram to handlingsplanar og ei stortingsmelding mot fattigdom.

 

Geir :)

6578923[/snapback]

 

Syns denne regjeringen bare vil mindre og mindre jeg. Ikke at de gjør så mye fra før uansett.

Lenke til kommentar
Denne regeringa gjør fint lite syns jeg. Problemet med nordmenn er at hvert valg velger vi nye fordi de forige ikke gjorde ting fort nok. Ingen for jo tid til å fikse noe før vi klager. Fattigdom tar ikke slutt på 1 2 3 vi må huske på at TTT

6579670[/snapback]

 

En ting er å ikke gjøre noe, en annen ting er å gå ut og si at "sorry, det vi skulle gjøre kan vi ikke gjøre".

 

Jeg skulle ønske vi hadde noen politikere med handlekraft.

Lenke til kommentar
Denne regeringa gjør fint lite syns jeg. Problemet med nordmenn er at hvert valg velger vi nye fordi de forige ikke gjorde ting fort nok. Ingen for jo tid til å fikse noe før vi klager. Fattigdom tar ikke slutt på 1 2 3 vi må huske på at TTT

6579670[/snapback]

 

En ting er å ikke gjøre noe, en annen ting er å gå ut og si at "sorry, det vi skulle gjøre kan vi ikke gjøre".

 

Jeg skulle ønske vi hadde noen politikere med handlekraft.

6579686[/snapback]

Vi har det. Men de ble ikke valgt av folket, fordi de løy minst og lovte ikke ting de ikke kan holde. Typisk Nordmenn.7
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Årsaken kan også være at vi egentlig ikke har noe å klage på ...? Hvis vi brenner, eller fortæres i urettferdigheter skapt av våre folkevalgte, hvorfor er vi da ikke villige til å gå til ekstremiteter for å rette på feilene.

Lenke til kommentar
Årsaken kan også være at vi egentlig ikke har noe å klage på ...? Hvis vi brenner, eller fortæres i urettferdigheter skapt av våre folkevalgte, hvorfor er vi da ikke villige til å gå til ekstremiteter for å rette på feilene.

6579934[/snapback]

 

Eller kanskje årsaken er at de ferreste gidder å kalge med tanke på at det er det samme kjøret uansett hvem en stemmer fram..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Eller kanskje årsaken er at de ferreste gidder å kalge med tanke på at det er det samme kjøret uansett hvem en stemmer fram..

6579938[/snapback]

 

Uten at jeg lider noe spesielt så tror jeg at hvis det var snakk om min eksistens så ville jeg brukt ekstreme midler for å trygge meg selv og mine.

Jeg mener at vi har minimale problemstillinger i dette landet som vi kan enes om å være uenige om. Vi kjeder bare vettet av oss, mens vi ser utover en verden som vi ikke vil ta del i, men samtidig prøver å forandre.

Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske vi hadde noen politikere med handlekraft.

Vi har det. Men de ble ikke valgt av folket, fordi de løy minst og lovte ikke ting de ikke kan holde. Typisk Nordmenn.7

 

Jeg tviler igrunn på at en ikke-sosialistisk regjering engang ville hatt som mål å avskaffe fattigdom.

Hagen promoterer jo riktignok skattepolitikken slik at den høres som at de jobber for de fattige(ref: avslutningstalen sin f.eks), men å jobbe mot fattigdom er vel neppe populistisk nok i segselv.

 

Man kan jo spørre seg hva som egentlig er handlekraft forøvrig. Jeg tror de fleste politikere brenner for å gjøre det de synes er riktig, men så kommer uenigheter fra stortinget, regjeringspartnere og selv folk innad i eget parti. Det meste ender opp som komprimisser på komprimisser. Så la det svinge la det rock'n'roll, ok.

 

S,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...