Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rammet boikotten av Sør Afrika i sin tid bare sivile?

6533254[/snapback]

 

Rammer raketter bare sivile? Poenget er at den rammer sivile. "Det er ikke så farlig, i en krig vil det ramme sivile" er ikke en holdning jeg liker særlig. Det komme seg fra generalene eller politikere.

 

En som snakker varmt om boikott bør holde seg for god å snakke om at det er skammelig hvordan krigen rammer uskyldige sivile. En boikott rammer nettopp sivile. Så da bør man ha baller nok til å stå for det. Ser ikke noe om dette på SV sine sider. De kunne gjerne påpeke at de akter å presse Israel ved å ramme sivile arbeidere.

Lenke til kommentar

En boikott av Israelske varer vil ramme den Israelske økonomien. Ja, den vil trolig også ramme sivile israelere og palestinere som arbeider i Israel. Det synes jeg er akseptabelt all den tid palestinske arbeider som arbeider i Israel oppfordrer til boikott av israelske varer. Hva SV mener om det aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Leste ett sted at Israels president(Jalla balla husker ikke navnet hans), har rundt 80% oppslutning og 94% av befolkningen er for israels offensiv mot libanon.

 

Da gir det meg en god følelse å boycotte israel. For eg vet at den økonomiske boycotten IKKE rammer sivile, men den rammer 94% nøyaktig på ett folk som angriper ett annet folk.

Den israelske mannen i gaten er for drepingen og de umenneskelige lidelsene folket i libanon blir utsatt for. Kanskje hvis det svir litt i lommeboken til den jevne israelske mann, kanskje da vil de tenke 2 ganger før de angriper et annet folkeslag.

 

Det er nettopp det israelske folket som har demokratisk valgt sin politiske ledelse, og det er denne ledelsen som har beordret militæret til å angripe libanon. Det er folket israel som har bestemt at de skal angripe, de trenger ikke være de militære som angriper libanon, de sivile som støtter den israelske presidenten er også like skyldig som det israelske militæret og fortjener samme behandling som det israelske militæret.

Lenke til kommentar
Leste ett sted at Israels president(Jalla balla husker ikke navnet hans), har rundt 80% oppslutning og 94% av befolkningen er for israels offensiv mot libanon.

 

Da gir det meg en god følelse å boycotte israel. For eg vet at den økonomiske boycotten IKKE rammer sivile, men den rammer 94% nøyaktig på ett folk som angriper ett annet folk.

Den israelske mannen i gaten er for drepingen og de umenneskelige lidelsene folket i libanon blir utsatt for. Kanskje hvis det svir litt i lommeboken til den jevne israelske mann, kanskje da vil de tenke 2 ganger før de angriper et annet folkeslag.

 

Det er nettopp det israelske folket som har demokratisk valgt sin politiske ledelse, og det er denne ledelsen som har beordret militæret til å angripe libanon. Det er folket israel som har bestemt at de skal angripe, de trenger ikke være de militære som angriper libanon, de sivile som støtter den israelske presidenten er også like skyldig som det  israelske militæret og fortjener samme behandling som det israelske militæret.

6535069[/snapback]

Herlig Magicus, der argumenterte du nettopp kjempebra for at Israel kan kjøre hardt på i forhold til palestinerne. 50% av sivile palestinere mener hele Israel må fjernes. Og enda fler støtter terrorismen generelt, de har til og med valgt inn Hamas som ledelse. Det er dermed helt greit, med din logikk, å ramme sivile palestinere. De fortjener samme behandling som terroristene! Stå på Israel, bomb dem sønder og sammen! :roll:

Lenke til kommentar
Ikke det at jeg har sagt de har økonomiske problemer, det er dine ord. Men det er helt klart at ...

[...]

Uttalelsen er og forblir en tåpelighet, han var nok særdeles uheldig med ordvalget.

6533139[/snapback]

Det er ikke mine ord, men min forståelse av dine.

 

Akkurat ordlyden på uttalelsen er en diskusjon jeg ikke finner interessant, men forslaget er godt og samfunnsøkonomisk fornuftig. Det er ingen grunn til at slike støtteordninger skal gjelde for alle lån uansett størrelse.

Lenke til kommentar
Leste ett sted at Israels president(Jalla balla husker ikke navnet hans), har rundt 80% oppslutning og 94% av befolkningen er for israels offensiv mot libanon.

 

Da gir det meg en god følelse å boycotte israel. For eg vet at den økonomiske boycotten IKKE rammer sivile, men den rammer 94% nøyaktig på ett folk som angriper ett annet folk.

Den israelske mannen i gaten er for drepingen og de umenneskelige lidelsene folket i libanon blir utsatt for. Kanskje hvis det svir litt i lommeboken til den jevne israelske mann, kanskje da vil de tenke 2 ganger før de angriper et annet folkeslag.

 

Det er nettopp det israelske folket som har demokratisk valgt sin politiske ledelse, og det er denne ledelsen som har beordret militæret til å angripe libanon. Det er folket israel som har bestemt at de skal angripe, de trenger ikke være de militære som angriper libanon, de sivile som støtter den israelske presidenten er også like skyldig som det  israelske militæret og fortjener samme behandling som det israelske militæret.

6535069[/snapback]

 

 

De eneste som har stemt frem en regjering som har programfestet å utslette et annet land er palestinerne. Jeg regner med meg at du har fått med deg at Hamas har programfestet at Israel skal utslettes?

 

Trist at du får en god følelse av å ønske å ramme sivile israelere.

 

Angående hvem som angrep hvem først, kanskje du bør få litt mer nyanser på tingene. Hizbollah skal avvepnes, dette har FN allerede vedtatt gjennom resolusjon. Den samme organisasjonen, støttet av Syria, gjør den Libanesiske regjeringen handlingslammet da de ikke styrer militæret i landet. Libanon ble tidligere invadert av Syria, Hizbollah er et av de uønskede elementene der nede som forhindrer et suverent Libanon (det er vanskelig for Libanon å være en suveren stat så lenge terrorgrupper som Hizbollah styrer landet).

 

Hadde FN gjort jobben sin og avvepnet Hizbollah ville de aldri løpt rundt og kidnappet israelske soldater for å provosere frem en konflikt. Når ting kan tyde på at også Iran er involvert bør folk få opp øynene litt og slutte med denne ensidige støtten av en part der nede. Trist å se hvordan terrorister makter å manipulere vesten til å gi sympati og støtte.

Lenke til kommentar
Ikke det at jeg har sagt de har økonomiske problemer, det er dine ord. Men det er helt klart at ...

[...]

Uttalelsen er og forblir en tåpelighet, han var nok særdeles uheldig med ordvalget.

6533139[/snapback]

Det er ikke mine ord, men min forståelse av dine.

 

Akkurat ordlyden på uttalelsen er en diskusjon jeg ikke finner interessant

Greit nok. Poenget var nå uansett morsomheten med at SP representanten ønsket å ramme enkelte familier.

 

, men forslaget er godt og samfunnsøkonomisk fornuftig. Det er ingen grunn til at slike støtteordninger skal gjelde for alle lån uansett størrelse.

6535882[/snapback]

 

Nei, muligens ikke. Men det er liten tvil om at det nok vil medføre at endel familier, pensjonister eller enkeltpersoner som resultat av dette ikke vil makte å innfri lånebetingelsene og således kan bli tvunget til å selge hus og hjem. Det var vel rundt 30.000 mennesker i dette landet som har over fire millioner i lån.

 

Men rent samfunnsøkonomisk er uansett støtteordninger på lån både til hjelp i etableringsfasen, både når det kommer til private hjem og næringslivet generelt. Så det finnes gode grunner, spørsmålet er om de gode grunnene veier opp for de dårlige.

Lenke til kommentar
Personlig skjønner jeg ikke hvorfor man skal føre en aksjonsform som går ut over palestinske og israelske sivile arbeidere i Israel. De samme menneskene klager over at krigføringen rammer uskyldige sivile, men det er vist helt greit for de å ruinere uskyldige sivile mennesker i sin protestkamp.

 

Jo, men det er jo hele poenget (selvfølgelig). Sivile utsettes. Hele landet til Israel utsettes. Forhåpentligvis i mål om å la overhodene i Israel påvirke. Som enkeltmennesker i Norge er det kanskje den eneste protestmåten man har. Ikke at jeg driver med dette selv eller faktisk kjenner noen som gjør det, men det er ganske usmakelig når folk latterliggjør dette. Hva kan man ellers gjøre liksom?

 

S,

Endret av Svankmajer
Lenke til kommentar

NRK kunne vel strengt tatt omdøpt dagsrevyen til midtøstenrevyen i det siste.

 

Ja, jeg begynner å bli mektig lei av den idiotiske konflikten der nede. Jeg så et humoristisk kart med et forslag på løsning av konfliktene i midtøsten: et gigantisk krater som strekker seg fra egypt til india. Jeg tror bildet har vært postet tidligere i denne tråden uten at jeg fant det i farta.

Lenke til kommentar

http://n24.no/makro-og-politikk/article1396773.ece

 

"Alle offentlige prosjekter får penger til kunst, hypermoderne design er rundt deg overalt".

 

"Men likevel er nordmenn frustrert", slår journalisten fast.

 

De engelskmennene har tydeligvis ikke kjørt bil eller vært i Oslo for å se at (hvertfall Oslo) er en by som svømmer i søppel, har elendig infrastruktur, utrolig dårlig veier og ingen penger til kunst.

 

En annen ting er at jeg hater når folk sier "slutt å syt, vi har det såå bra".

Lenke til kommentar
De eneste som har stemt frem en regjering som har programfestet å utslette et annet land er palestinerne. Jeg regner med meg at du har fått med deg at Hamas har programfestet at Israel skal utslettes?

6536033[/snapback]

Det er jeg ganske sikker på at er feil. I dagens israelske regjering sitter det rabiate gærninger som ønsker å fordrive samtlige palestinere slik at Israel kan ta over hele området.

Lenke til kommentar
Her ser dere kapitalister nytteverdien av å ha ett høyt skattenivå. Bush gir de rikeste av de rike mindre skatt og se hva som skjer!

6519611[/snapback]

http://article.nationalreview.com/?q=NTVlZ...TNmOGRkMmYyYjM=

 

Did you know that just over the past 11 quarters, dating back to the June 2003 Bush tax cuts, America has increased the size of its entire economy by 20 percent? In less than three years, the U.S. economic pie has expanded by $2.2 trillion, an output add-on that is roughly the same size as the total Chinese economy, and much larger than the total economic size of nations like India, Mexico, Ireland, and Belgium.

6525126[/snapback]

 

Tja, dette kalles vel paa godt norsk laante fjaer. Er litt morsomt aa lese slike pro-government artikler som du linker til.

-Alle andre bare klager, de toer ikke si hvordan ting egentlig er.

Og -Dette faktumet har du nok ikke sett andre steder, men det er fakta altsaa!

 

Amerikas oekonomi er i krise. For aa si det enkelt, de kjoeper mye mer fra andre land enn de selger. Tror dette er ganske kalde fakta:

 

Grandfather Economic Report series

Lenke til kommentar

Adressa: Dyr jenterekruttering

Gratis reise, opphold og fest - det spanderer NTNU og næringslivet på 200 jenter.

 

Adressa: Reagerer på jentedag

 

Visst faen skal man reagere på jentedag. Dette gjør meg rett og slett forbannet. Diskriminering på høyt plan. Jentene har allerede fordelen av kjønnspoeng (gjelder kanskje ikke for den aktuelle linjen(?)), nå for de også sponset en aldri så liten ferietur. Nok er nok! :mad:

Lenke til kommentar
Visst faen skal man reagere på jentedag. Dette gjør meg rett og slett forbannet. Diskriminering på høyt plan. Jentene har allerede fordelen av kjønnspoeng (gjelder kanskje ikke for den aktuelle linjen(?)), nå for de også sponset en aldri så liten ferietur. Nok er nok!  :mad:

6552367[/snapback]

Hvis det er noen trøst tror jeg det har mer med penger å gjøre enn likestilling:
[...]

Hun er ansvarlig for IKT-fagene, som har fått næringslivet til å betale regningen.

[...]

- Hva med jenter på ikke-teknologiske fag som også kunne tenke seg en gratis tur til Trondheim før de bestemmer seg?

 

- Vi har ikke tenkt på det. Jentedagen er i likestillingens tegn, sier likestillingsrådgiveren.

[...]

Likestillingstegn :!:

 

Håper det snart gir resultater, og at jeg får fler kvinnelige kollegaer.

Lenke til kommentar

For å sette det på spissen: Hvis gutter vil bli ingeniører og jenter vil bli sykepleiere, hvorfor tvinge frem en 50-50-fordeling ingen av kjønnene egentlig ønsker?

 

Jeg skjønner at de vil ha flere jenter på ingeniørstudier for miljøet sin del, og det er bra, men de bør komme av egen fri vilje og ikke bli dyttet frem med ekstrapoeng og lokketurer på bekostning av gutter som har bedre karakterer og tvinges til å ta alternative utdanninger (f.eks sykepleier). Jeg synes heller at holdningskampanjer og bedre informasjon om studiene, jobbmuligheter og lønnsforhold er langt bedre taktikker fordi de ikke skaper forskjellsbehandling.

Lenke til kommentar

Det er mange som ikke skjønner den merkelige likestillingspolitikken som bruker kjønnsdiskriminering som virkemiddel. Det florerer av statlig styrt kjønnsdiskriminering, det er rett og slett ganske trist. Men så er det nå slik SV,AP,H,V og SP vil ha det, så man får vel spørre dem hvorfor kjønn skal spille en faktor og hvorfor noen skal diskrimineres pga sitt kjønn.

 

Ellers, merkverdig hvordan regjeringspartiene benytter kalkuntiden nå i sommer til å diskutere hvilken valgløfter som er verdt å bryte. Det evinnelige maset om ikke å øke skatten til utover 2004 nivået ser ut til å være en liten løgn for enkelte av de som proklamerte dette i valgkampen. Så spekuleres det i skatt på fortjenste av boligsalg og fjerne fradrag på lån over 2 millioner.

 

Og Høyres Erna Solberg er ute med eget "veifond" som en slags løsning, som ganske så klart blir latterliggjort i Dagens Næringsliv.

 

Jeg ser for meg Venstre og FRP sin strategi fremmover; Holde godt kjeft og la de andre partiene skremme velgerne over til dem med uttallige nye uttalelser. Skal si kaosregjeringen er flink til å krangle mye åpenlyst. SP fremstår virkelig som noen utspekulerte løgnagtige fjols uten verdighet og respekt for avtaler man har inngått. For ikke å snakke om forakt for velgerne. Men det kan nå være det bare er avisenes fremstilling.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner at de vil ha flere jenter på ingeniørstudier for miljøet sin del, og det er bra, men de bør komme av egen fri vilje og ikke bli dyttet frem med ekstrapoeng og lokketurer på bekostning [...]

6552781[/snapback]

Du misforstod muligens (eller overså) mitt syn på sakene. Skal prøve å utdype det litt.

 

Etterspørsel: Skriker etter ingeniører

Tilbud: Jenter best på skolen

Og som tidligere sitert: "Hun er ansvarlig for IKT-fagene, som har fått næringslivet til å betale regningen."

 

Og så et mer personlig syn på saken:

Bullshit: "Jentedagen er i likestillingens tegn, sier likestillingsrådgiveren." (I akkurat dette tilfellet).

 

Du klarer vel å resonnere deg frem til resten.

Endret av Feynman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...