the 3 X Skrevet 10. januar 2020 Del Skrevet 10. januar 2020 Har vi fått en ny Komiske Ali ?? ? Halvannet døgn senere uttalte flere vestlige ledere at flyet trolig ble truffet av en iransk luftvernrakett, men dette blir blankt avvist av lederen for Irans sivile luftfartsmyndighet. – En ting er helt sikkert, dette flyet ble ikke truffet av en rakett, sa Ali Abedzadeh på en pressekonferanse i Teheran fredag. https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2020/01/10/195640512/vestlig-press-pa-iran-etter-flystyrt Lenke til kommentar
Biff1 Skrevet 10. januar 2020 Del Skrevet 10. januar 2020 (endret) Hvorfor er det sånn fokus på mistillit til Anniken Hauglie? Når jeg føler det overhodet ikke endrer noe som helst? Er alt liksom helt greit da og vi er ferdig med saken? Spør i en annen tråd. ? Endret 10. januar 2020 av probedroid feil Lenke til kommentar
Zork Skrevet 10. januar 2020 Del Skrevet 10. januar 2020 2 hours ago, the 3 X said: Har vi fått en ny Komiske Ali ?? Nå er det vel en god stund siden Komiske Ali var oppsiktsvekkende. For tiden har vi en president i USA som lyver mer enn han snakker sant, så at det å levere usannheter, som både den som sier det og alle som hører dem, vet er blank løgn skulle være noe spesielt, er vel rimelig forhistorisk. Mulig Ali Abedzadeh kjører en Trump her, men det er vel i så fall såpass dagligdags at det knapt trenger nevnes? 5 Lenke til kommentar
the 3 X Skrevet 11. januar 2020 Del Skrevet 11. januar 2020 Zork skrev (18 timer siden): Nå er det vel en god stund siden Komiske Ali var oppsiktsvekkende. For tiden har vi en president i USA som lyver mer enn han snakker sant, Enkle sjeler tror på alt de blir servert av media, det var slik Hitler fikk oppslutning også Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 11. januar 2020 Del Skrevet 11. januar 2020 (endret) The Saker leverer en analyse av Iran-situasjonen kvalitativt sett skyhøyt over alt kommersielle medier kan levere. Hvorfor det er slik kan man bare spekulere i, men man må i alle fall tenke at mediene i Vestlige land produseres primært av gapende idioter. Endret 11. januar 2020 av Aiven 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 14. januar 2020 Del Skrevet 14. januar 2020 https://www.borsen.no/nyheter/hagens-skuffelse---meget-urettferdig/72014562 Hvorfor er det lov å kjøpe politikere? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 15. januar 2020 Del Skrevet 15. januar 2020 (endret) Dette klassiske foredraget med Noam Chomsky er like aktuelt i dag og forklarer langt på vei USAs atferd i Irak de siste ukene. Endret 15. januar 2020 av Aiven 1 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 15. januar 2020 Del Skrevet 15. januar 2020 18 hours ago, failern said: https://www.borsen.no/nyheter/hagens-skuffelse---meget-urettferdig/72014562 Hvorfor er det lov å kjøpe politikere? Stinker rikmannsforakt av posten. Mener du at Hagen har kjøpt Høyre, Krf og Venstre? Lykke til med å argumentere for det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 15. januar 2020 Del Skrevet 15. januar 2020 debattklovn skrev (1 time siden): Stinker rikmannsforakt av posten. Mener du at Hagen har kjøpt Høyre, Krf og Venstre? Lykke til med å argumentere for det. Beklager, spørsmålet kan misforstås. Det handler ikke om et spesielt parti. Hvorfor har det ikke blitt forbudt med lov med pengegaver til politiske partier? Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 15. januar 2020 Del Skrevet 15. januar 2020 1 hour ago, failern said: Beklager, spørsmålet kan misforstås. Det handler ikke om et spesielt parti. Hvorfor har det ikke blitt forbudt med lov med pengegaver til politiske partier? Hvordan mener du partienes aktivitet bør finansieres da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 15. januar 2020 Del Skrevet 15. januar 2020 Feynman skrev (15 minutter siden): Hvordan mener du partienes aktivitet bør finansieres da? Medlemsavgift (der enkeltpersoner ikke kan velge frivillig å betale ekstra) Så får vel partiene statsstøtte også, såvidt meg bekjent. Trenger de egentlig noe mer penger enn dette? Jeg spør fordi jeg lurer genuint. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 15. januar 2020 Del Skrevet 15. januar 2020 3 hours ago, failern said: Medlemsavgift (der enkeltpersoner ikke kan velge frivillig å betale ekstra) Så får vel partiene statsstøtte også, såvidt meg bekjent. Trenger de egentlig noe mer penger enn dette? Jeg spør fordi jeg lurer genuint. Det ser ikke ut som at det trenger så mye mer siden slike bidrag utgjør 6,5% av inntektene: https://www.ssb.no/valg/statistikker/partifin Det er allikevel betydelig, og så lenge alle de store partiene får slike bidrag, så er det nok ingen som vil foreslå å fjerne det. Den største mottakeren av bidrag er forøvrig Arbeiderpartiet som får fra fagforeninger. Det tror jeg er den enkle forklaringen på hvorfor det er slik. Jeg ser ikke helt det store problemet med bidragene i seg selv, men det er viktig at det er åpenhet om hvor pengene kommer fra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 15. januar 2020 Del Skrevet 15. januar 2020 Herre min hatt, 500 millioner i statlig støtte! Det var politiker man skulle blitt... Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 16. januar 2020 Del Skrevet 16. januar 2020 17 hours ago, failern said: Herre min hatt, 500 millioner i statlig støtte! Det var politiker man skulle blitt... Det blir fordelt på partiene. Igjen er det Arbeiderpartiet som får mest, 154 mill. Med rundt 51000 medlemmer tilsvarer det ca. 3000 per medlem. Ikke akkurat noe jeg ville valgt karriere utfra. 1 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 20. januar 2020 Del Skrevet 20. januar 2020 (endret) On 1/15/2020 at 10:16 PM, failern said: Det var politiker man skulle blitt... Ja, de har noen fete lønninger der de sitter på Stortinget. Hvorfor få seg en ekte jobb og faktisk gjøre noe nyttig når man kan tjene 3 ganger så mye som politiker? Å heve sitt eget lønnsnivå er vel noe av det der er flinkest til. Endret 20. januar 2020 av debattklovn Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 20. januar 2020 Del Skrevet 20. januar 2020 Der gikk Frp ut av regjering. Det var altså ikke sju justisministre, seksuelle overgrep eller gjentatte skandaler som førte til exit. Det var en syk femåring. 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 20. januar 2020 Del Skrevet 20. januar 2020 debattklovn skrev (42 minutter siden): Ja, de har noen fete lønninger der de sitter på Stortinget. Hvorfor få seg en ekte jobb og faktisk gjøre noe nyttig når man kan tjene 3 ganger så mye som politiker? Å heve sitt eget lønnsnivå er vel noe av det der er flinkest til. Haha, du tok åpenbart ikke ironien altså. Det er bare å bli politiker om du vil. Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 20. januar 2020 Del Skrevet 20. januar 2020 8 minutes ago, failern said: Haha, du tok åpenbart ikke ironien altså. Det er bare å bli politiker om du vil. Jeg skjønte at du mente det ironisk ? så jeg failet faktisk ikke der, altså Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 20. januar 2020 Del Skrevet 20. januar 2020 29 minutes ago, Snikpellik said: Det var en syk femåring. Vi vet alle at det ikke var en syk femåring som førte til at begeret rant over... Det var importeringen av IS-terrorist i form av denne kvinnen. Vær i det minste ærlig nok til å erkjenne det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå