Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, men man arrangerer ikke grisefest a la Playa ingles i mekka for å gi muslimene forståelse for at grillet gris er et utsøkt måltid.

 

Amerikanerene er nokså hårsåre angående rasisme mellom sorte og hvite grunnet nær historie og fortsatt mye følelser rundt temaet som ligger og ulmer. Sony kunne gjerne trådt litt mer varsomt.

Lenke til kommentar
Regnestykket ditt ignorerer helt faktorer som prisnivå, boligpriser, rentenivå, skatter og avgifter, sosiale ordninger og hva vet jeg. Det er en mengde faktorer i samfunnet som avgjør hvor 'fattig' man er, og vhor god reell kjøpekraft man har.

6485146[/snapback]

Hvorfor trakk du da frem en undersøkelse som feiler på flere punkter som "bevis" på at fattige amerikanere har bedre kjøpekraft enn en gjennomsnittlig svenske?

6485476[/snapback]

Hvordan vet du at den feiler på flere punter? Hvis du har link til undersøkelsen, så vil jeg gjerne se den.

Lenke til kommentar
Størrelsene er forskjellige. OK. Hva de faktiske konsekvensen av dette er i forhold til fattigdom og kjøpekraft kan man ikke si noe om av et overforenklet regnestykke. Og det er ikke kverrulering.

 

Hva den faktiske konsekvensen av at husstandene er annerledes er? Er du mindre tilbakestående eller har tosiffret IQ? Det er da ganske innlysende at når man baserer en undersøkelse på forskjeller i HUSSTANDSINNTEKT og ikke individinntekt, så har forskjellen på husstanden enormt mye å si. Det er jo slik at du selv begynte å trekke frem en undersøkelse som sammenlignet inntekter/kjøpekraft i Sverige og USA. Hvis det er slik som du hevder etterhvert at man ikke kan sammenligne inntekter/kjøpekraft mellom Sverige og USA på grunn av diverse ting, så er jo ditt argument basert på den undersøkelsen i utgangspunktet tullete.

6485298[/snapback]

Hvor mange ganger skal jeg påpeke at det ikke er noen vits å henvise til en undersøkelse hvor vi ikke er enig om hva undersøkeslen sier?

 

Og du beskylder meg for å kverrulere. Og du kan spare deg personangrepene.

 

Regnestykket ditt ignorerer helt faktorer som prisnivå, boligpriser, rentenivå, skatter og avgifter, sosiale ordninger og hva vet jeg. Det er en mengde faktorer i samfunnet som avgjør hvor 'fattig' man er, og vhor god reell kjøpekraft man har.

 

Her ignorerer du det jeg skrev. Jeg har jo påpekt at sammenligningen hadde vært like relevant om det hadde vært kjøpekraftsjusterte inntekter.

6485298[/snapback]

Ja, når du sier det så.

 

 

Når man ikke er enig om forutsetningene, så kan man ikke komme frem til noen konklusjon heller.

 

Det er heller du som helt konsekvent har nektet å forklare hvorfor man kan bruke de svarte i USA til å representere de fattige i USA.

6485298[/snapback]

Slik jeg husker undersøkelsen så sier den at en fattig gruppe i USA har bedre kjøpekraft enn den gjennomsnittlige svensken. Om det er korrekt, så viser det at kjøpekraften er gjennomsnittlig høyere i det mer kapitalistiske USA enn i det mer sosialistiske Sverige. Men siden vi er uenige om hva undersøkelsen sa, så er det ikke noe vits å fortsette å kverrulere om dette.

 

Du kan helder bruke energien på å underbygge begrunnelsen om at de fattige i USA har det så ille i forhold til andre land, enn en bok med en klar politisk agenda, som baserer seg på selvutvalgte og oppsøkte erfaringer.

Lenke til kommentar

1152851457899_101.gif

 

VG nett

 

"Frp går mest frem med 2,5 prosentpoeng, mens KrF og SV går mest tilbake. Det viser markedsanalyseinstituttet InFacts partibarometer for VG.

 

Både Frp og Ap oppnår 30 prosent på juli-målingen."

 

De andre partiene er jo snart helt marginalisert. Bare Høyre er over 10%, og de andre er nærmere 5% enn 10.. :)

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for utjevningsmandatene hadde vi vært på nippet av en 3-parti-stat. De andre partiene på Stortinget hadde i stor grad vært marginalisert, med kanskje halvparten av de mandatene de ellers ville fått...

 

RV gjør det bra denne gangen. Lurer på hvor mye de skyldes feilmarginen og hvor mye det skyldes aktuelle saker.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Informasjon er noe dritt....

 

Hører på NRK alltid nyheter, som har en reprise av enkelte av ukens Her og Nå. Der er det en SV'er, Ivar Johansen, som klager på at Huseiernes landsforbund har en oversikt over prisen på kommunale avgifter. Han mener sammenligningen kun fører til billigere, men dårlige tjenester.

 

Greit nok at pris ikke er det eneste som er viktig i forhold til tjenestene, kvalitet er også viktig. Men vi får ikke noe bedre tjenester av mindre informasjon om hva tjeneste koster i de forskjellige kommunene. Tvert imot så kan det avsløre sløsing og ineffektivitet, der man får dårligere tjenester igjen i forhold til hva man betaler for. Og det er ingen tjent med.

 

Men det jeg reagerer på når jeg hører folk som Ivar Johansen er det underliggende at informasjon er en uting. Johansen ønsker ikke informasjonen, fordi han mener noen vil bruke den galt. Han vil heller ha høyere avgifter og være lykkelig uvitende om avgiftene og kvaliteten står i forhold til hverandre, i stedet for at man risikerer at noen presser prisene ned og at det kan gå på bekostning av kvalitet.

Lenke til kommentar

For en idiot Martin Kolberg er.

 

"Frykter Frp-politikk vil skape opptøyer

 

Sekretær i Arbeiderpartiet, Martin Kolberg, frykter Frps innvandringspolitikk vil skape en ny underklasse av innvandrere, som på sikt kan føre til voldelige opptøyer."

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=123321

 

Man skal selvsagt ikke ta ansvar for egen handlinger, opptøyer er samfunnets og ikke pøbelens skyld.:whistle:

Lenke til kommentar
...opptøyer er samfunnets og ikke pøbelens skyld.

6511599[/snapback]

I de langt fleste og ikke minst stoerste tilfeller, ja.

 

Naa skal det sies at jeg er enig i at utsagnet fremsto som teit. Imidlertid har jeg minimal tiltro til VG naar det gjelder sitater. Kanskje han sa det, kanskje han sa noe helt annet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
...opptøyer er samfunnets og ikke pøbelens skyld.

6511599[/snapback]

I de langt fleste og ikke minst stoerste tilfeller, ja.

 

Naa skal det sies at jeg er enig i at utsagnet fremsto som teit. Imidlertid har jeg minimal tiltro til VG naar det gjelder sitater. Kanskje han sa det, kanskje han sa noe helt annet.

6511677[/snapback]

 

 

Alle vestlige land er i større eller mindre grad i ferd med å utvikle seg til flerkulturelle samfunn. Dette er ikke en utvikling som vil stoppe opp. Frps innvandrings- og integreringspolitikk vil ikke endre på dette, selv om de tidvis gjør sitt beste for å late som om det er mulig. Men politikken de fører kan lett medføre at det utvikles en varig etnisk basert underklasse som på mange måter står utenfor resten av samfunnet. Vi har sett, blant annet i Frankrike, at dette kan føre til store motsetninger og voldelige opptøyer. Også i USA ser vi at dette skjer.

 

Hentet på APs nettsted, tror det er denne artikkelen det er snakk om.

Lenke til kommentar
Alle vestlige land er i større eller mindre grad i ferd med å utvikle seg til flerkulturelle samfunn. Dette er ikke en utvikling som vil stoppe opp. Frps innvandrings- og integreringspolitikk vil ikke endre på dette, selv om de tidvis gjør sitt beste for å late som om det er mulig. Men politikken de fører kan lett medføre at det utvikles en varig etnisk basert underklasse som på mange måter står utenfor resten av samfunnet. Vi har sett, blant annet i Frankrike, at dette kan føre til store motsetninger og voldelige opptøyer. Også i USA ser vi at dette skjer.

Hentet på APs nettsted, tror det er denne artikkelen det er snakk om.

6511747[/snapback]

Det er jo bare svada, bare se på land med en mer restriktiv innvandringspolitikk.

 

Edit: Frankrike og USA er jo eksempler på land med en langt fra restriktiv innvandringspolitikk. Å bruke disse som eksempler på hva som skjer med FrP-politikk er jo helt.. ja..

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det er jo bare svada, bare se på land med en mer restriktiv innvandringspolitikk.

 

Edit: Frankrike og USA er jo eksempler på land med en langt fra restriktiv innvandringspolitikk. Å bruke disse som eksempler på hva som skjer med FrP-politikk er jo helt.. ja..

6512363[/snapback]

 

Er ikke uenig i at det er svada. Jeg sjekket bare opp hele artikkelen for å få bekreftet/avkreftet om VG hadde lekt spindoctor.

 

Men over til noe helt annet, og mye hyggeligere. Jeg fant utkastet til en reklameplakat som visstnok skal brukes i 2009.

 

:love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...