Snikpellik Skrevet 20. april 2019 Del Skrevet 20. april 2019 Ut fra hva du skriver så virker du å være både litt fremmedfryktig, svært generaliserende og å ha vært lite på Oslos østkant. Innvandring er ikke bare grønnsaksbutikker på Grønland. Innvandrere er ikke bare det du kaller «arabere». 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 20. april 2019 Del Skrevet 20. april 2019 (endret) Ut fra hva du skriver så virker du å være både litt fremmedfryktig, svært generaliserende og å ha vært lite på Oslos østkant. Innvandring er ikke bare grønnsaksbutikker på Grønland. Innvandrere er ikke bare det du kaller «arabere». Utifra det du skriver så virker du som et useriøst troll som ikke bør tas seriøst. Alt du skriver er drittkasting og stråmenn. Om jeg skulle synke ned til ditt nivå så burde jeg skrive om din støtte til fascisme. Endret 20. april 2019 av Camlon 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 20. april 2019 Del Skrevet 20. april 2019 (endret) Hva er det som er så spennende med Oslo på grunn av høy innvandring? Er det at man kan kjøpe billige grønnsaker på Grønland? Eller er de etniske butikkene hvor du kan kjøpe ingridienser til arabisk mat? Dere som plusser kan gjerne svare også. Og jeg tror ikke noe på at du ville blitt i fillippinene om Norge hadde lav innvandring. Jeg er glad for høy innvandring, selv om jeg ikke er så fan av å bidra til å knuse land for Det vestlige imperiet, slik vi har for vane. Jeg liker altså ikke sykdommen, men ser på et av symptomene som et gode. Hvorfor? Jeg tror ikke den norske selvgodheten har godt av at vi isolerer oss som folk. Skjønt landet må vel kulturelt snart regnes som en amerikansk stat. Uansett, verden er en kulturell smeltedigel og jeg liker det. Riktignok taper vi mer enn jeg liker av vår norske kultur, men den har vi uansett mistet pga. den nevnte kulturimperialismen og ikke pga. innvandring. Endret 20. april 2019 av Aiven 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 20. april 2019 Del Skrevet 20. april 2019 (endret) Jeg er glad for høy innvandring, selv om jeg ikke er så fan av å bidra til å knuse land for Det vestlige imperiet, slik vi har for vane. Jeg liker altså ikke sykdommen, men ser på et av symptomene som et gode. Hvorfor? Jeg tror ikke den norske selvgodheten har godt av at vi isolerer oss som folk. Skjønt landet må vel kulturelt snart regnes som en amerikansk stat. Uansett, verden er en kulturell smeltedigel og jeg liker det. Riktignok taper vi mer enn jeg liker av vår norske kultur, men den har vi uansett mistet pga. den nevnte kulturimperialismen og ikke pga. innvandring. Jeg tror faktisk det ville vært motsatt. Uten høy innvandring ville vi fått et mye sterkere multikulturelt fellesskap. Høy innvandring har ført til at folk har separert seg i ulike områder og da blir det balkanisering ikke en kulturell smeltedigel. Å isolere oss selv ville vært helt umulig uansett innvandringspolitikk. Vi er tross alt med i Schengen. Endret 20. april 2019 av Camlon 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 20. april 2019 Del Skrevet 20. april 2019 (endret) Utifra det du skriver så virker du som et useriøst troll som ikke bør tas seriøst. Alt du skriver er drittkasting og stråmenn. Jøss, okay. Er jeg et troll fordi vi er uenige i noe? Vis meg gjerne hvor denne drittkastingen skal ha skjedd..? For å utdype det jeg skrev i forrige innlegg, som var et svar på innleggene dine om innvandring på forrige side; innvandring er et bredt tema, og fører med seg ekstremt mye mer enn bare grønnsakssjapper med litt flere kryddervarianter enn på nærmeste samvirkelag. Det er jo ikke akkurat alle innvandrere som starter butikk på Grønland. Og når det diskuteres innvandring skjønner jeg ikke hvorfor du gjentatte ganger omtaler innvandrere spesifikt som "arabere". Som Feynman påpekte på forrige side er ikke arabere blant de største innvandrergruppene til Oslo, og å omtale innvandrere da som kun arabere virker for meg unødig generaliserende om man ønsker en redelig debatt. Om jeg skulle synke ned til ditt nivå så burde jeg skrive om din støtte til fascisme. EDIT: Jeg så at du la til dette til innlegget ditt nå. Fascisme, hva mener du her? Jeg tror du blander meg med en annen bruker eller noe her nå :S Endret 20. april 2019 av Snikpellik Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 20. april 2019 Del Skrevet 20. april 2019 (endret) Jøss, okay. Er jeg et troll fordi vi er uenige i noe? Vis meg gjerne hvor denne drittkastingen skal ha skjedd..? For å utdype det jeg skrev i forrige innlegg, som var et svar på innleggene dine om innvandring på forrige side; innvandring er et bredt tema, og fører med seg ekstremt mye mer enn bare grønnsakssjapper med litt flere kryddervarianter enn på nærmeste samvirkelag. Det er jo ikke akkurat alle innvandrere som starter butikk på Grønland. Og når det diskuteres innvandring skjønner jeg ikke hvorfor du gjentatte ganger omtaler innvandrere spesifikt som "arabere". Som Feynman påpekte på forrige side er ikke arabere blant de største innvandrergruppene til Oslo, og å omtale innvandrere da som kun arabere virker for meg unødig generaliserende om man ønsker en redelig debatt. EDIT: Jeg så at du la til dette til innlegget ditt nå. Hva er dette for noe? Jeg tror du blander meg med en annen bruker eller noe her nå :S Ditt første avsnitt var drittkasting, resten var stråmenn. Det er grunnen til at jeg reagerer. Jeg har aldri sagt at innvandring betyr innvandringsbutikker, og jeg har aldri omtalt innvandre som arabere. Det jeg snakket om er hva som ville forsvunnet med lav innvandring. Da sa jeg at araberne på østkanten vil bli byttet ut med europeere, og vi vil kanskje miste grønsakshandelen på Grønland og etniske butikker. Kom gjerne med flere eksempler selv, ikke glem at vi er med i Schengen og de kommer uansett. Endret 20. april 2019 av Camlon 1 Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 20. april 2019 Del Skrevet 20. april 2019 Vi snakker jo om kulturer her og ikke rase/etnisitet her forhåpentligvis. Så jeg legger herved ved ting jeg mener at den arabiske kulturen bringer med seg og er positivt: - Større respekt for eldre, man tar vare på dem og pleier dem selv om man ikke får betalt for det eller noe lignende. Men kun av respekt og kjærlighet. - Mindre alkoholkonsum. Eller rettere sagt fornuftig alkoholkonsum. Vi vet at den norske flatfylle ofte tar helt overhånd. - Mer tillit til kjernefamilien. Man skiller seg mindre og holder ofte sammen gjennom tykt og tynt. - Høyere seksualmoral. Man er mer kresen med partnere og har færre partnere. Ikke nødvendigvis positivt for alle, men som samfunn i helhet er det ganske positivt. Man slipper "romersk dekadanse" med orgier og slikt. - Flere barn per kvinne. Kvinner får barn på en måte slik at en akseptabel pyramidestruktur for befolkningen opprettholdes. - Barn i norske hjem møter "annerledes" mennesker og kan forholde seg til dem før de møter dem i sine yrker og profesjoner i resten av verden. Viktig med tanke på norsk eksport og finansiell økonomi. De dårlige tingene er selvsagt ofte debattert og trengs ikke å taes med her. 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 20. april 2019 Del Skrevet 20. april 2019 (endret) Det virker som om noen er forvirret med hva jeg mener med lav innvandring. Det jeg mener er det laveste antallet vi kunne ha tatt imot. I Norge har vi en del skandinaviere og østeuropeere. De ville kommet uansett innvandringspolitikk, fordi etter EUs krav så må vi åpne grenser til Europa. Utenom Europa så kommer de fleste fra midtøsten og sørøstasia. Det er denne innvandringen vi kan redusere, og spørsmålet er da hvordan ville Oslo sett ut om de var færre. Jeg tror hovedforskjellen er at europeere og ikke arabere ville dominert østkanten og vi ville hatt færre etniske butikker. Endret 20. april 2019 av Camlon 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 20. april 2019 Del Skrevet 20. april 2019 Vi snakker jo om kulturer her og ikke rase/etnisitet her forhåpentligvis. Så jeg legger herved ved ting jeg mener at den arabiske kulturen bringer med seg og er positivt: Jeg er helt enig. Men det hjelper lite når nordmenn ikke tar opp deres gode verdier. Lavere innvandring ville gitt mye bedre muligheter for integrering. 3 Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 20. april 2019 Del Skrevet 20. april 2019 Jeg er helt enig. Men det hjelper lite når nordmenn ikke tar opp deres gode verdier. Lavere innvandring ville gitt mye bedre muligheter for integrering. Det er bra. Lavere innvandring gir bedre integrering, men dette kan også kompenseres med å hente fra forskjellige områder slik at det ikke blir skapt ghettoer. Dette fordi Norge er nesten folketomt og svært rikt. Noen må benytte seg av denne rikdommen til å føre menneskeheten videre. Det virker som om noen er forvirret med hva jeg mener med lav innvandring. Det jeg mener er det laveste antallet vi kunne ha tatt imot. I Norge har vi en del skandinaviere og østeuropeere. De ville kommet uansett innvandringspolitikk, fordi etter EUs krav så må vi åpne grenser til Europa. Utenom Europa så kommer de fleste fra midtøsten og sørøstasia. Det er denne innvandringen vi kan redusere, og spørsmålet er da hvordan ville Oslo sett ut om de var færre. Jeg tror hovedforskjellen er at europeere og ikke arabere ville dominert østkanten og vi ville hatt færre etniske butikker. Slik det er i dag, kommer det hovedsakelig innvandrere som jobber manuelt eller i jobber som krever lite utdanning. Ved å hente politiske flyktninger f.eks, så kan man hente innvandrere med høyere intelligens og mer intellektuell nysgjerrighet. Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 21. april 2019 Del Skrevet 21. april 2019 Utifra det du skriver så virker du som et useriøst troll som ikke bør tas seriøst. Alt du skriver er drittkasting og stråmenn. Om jeg skulle synke ned til ditt nivå så burde jeg skrive om din støtte til fascisme. Jeg er ikke et troll, men jeg er ganske enig med Herr Snikpellik. Når man leser dine posts får man et sterkt inntrykk av at du er veldig fremmedfryktig, og putter "innvandere" i båser.. Bare det jeg oppfatter, realiteten kan såklart være anderledes. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 21. april 2019 Del Skrevet 21. april 2019 (endret) Jeg er ikke et troll, men jeg er ganske enig med Herr Snikpellik. Når man leser dine posts får man et sterkt inntrykk av at du er veldig fremmedfryktig, og putter "innvandere" i båser.. Bare det jeg oppfatter, realiteten kan såklart være anderledes. Så jeg er veldig fremmedfryktig? Fortell meg mer, hvem er det jeg er veldig fremmedfryktig mot, Nordmenn? Svensker? Arabere? Afrikanere? Asiatere? Sosialister? Voldtektsmenn? De eneste som kaller meg fremmedfryktig er internettkrigere, men de kaller meg alt mulig rart. Og hvem har jeg satt i bås, det eneste jeg har skrevet om er hvor innvandre i Oslo kommer fra, og hva som ville vært annerledes med lav innvandring. Verken du eller han begrunner ikke drittkastingen deres. Dere bare kommer inn i tråden og kaller meg fremmedfryktig. Synes du jeg skal komme inn i andre tråder og kalle deg masse dritt? Hadde det vært hyggelig? Og når jeg faktisk spør hvor det kommer fra, så ser vi at det er basert på ting jeg har ikke sagt. Sier jeg at man mister etniske butikker så betyr faktisk ikke det at innvandrere bare driver med etniske butikker. Vis andre brukere den respekt og les deres innlegg og svar på det de skriver. Med andre ord gå etter ballen ikke mannen. Endret 21. april 2019 av Camlon 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 21. april 2019 Del Skrevet 21. april 2019 Jeg forsto endelig hva DirekteDemokrati snakker om, jeg er veldig fremmedfryktig mot orkene i lord of the rings. Når jeg leste boken så ble jeg glad hver gang orker ble drept. Beklager Diskusjon.no, jeg skal prøve å behandle orkene i lord of the rings bedre neste gang jeg leser boken. 3 Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 21. april 2019 Del Skrevet 21. april 2019 Jeg har ikke lest Ringenes Herre, kun sett filmene, men det virker som at historien rundt orkene og hvordan de ble radikalisert er lite omtalt. Kanskje det ville endret folks mening om dem? Uansett, det kan hende at araberne i Oslo øst bare er en forsmak på det som kommer. Det er da nytteløst å diskutere innvandringspolitikk når den egentlige trusselen er en trollmann som bor i et tårn. Vi bør sette ham ut av spill før hele Oslo går tapt. 3 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 21. april 2019 Del Skrevet 21. april 2019 Så jeg er veldig fremmedfryktig? Fortell meg mer, hvem er det jeg er veldig fremmedfryktig mot, Nordmenn? Svensker? Arabere? Afrikanere? Asiatere? Sosialister? Voldtektsmenn? De eneste som kaller meg fremmedfryktig er internettkrigere, men de kaller meg alt mulig rart. Og hvem har jeg satt i bås, det eneste jeg har skrevet om er hvor innvandre i Oslo kommer fra, og hva som ville vært annerledes med lav innvandring. Verken du eller han begrunner ikke drittkastingen deres. Dere bare kommer inn i tråden og kaller meg fremmedfryktig. Synes du jeg skal komme inn i andre tråder og kalle deg masse dritt? Hadde det vært hyggelig? Og når jeg faktisk spør hvor det kommer fra, så ser vi at det er basert på ting jeg har ikke sagt. Sier jeg at man mister etniske butikker så betyr faktisk ikke det at innvandrere bare driver med etniske butikker. Vis andre brukere den respekt og les deres innlegg og svar på det de skriver. Med andre ord gå etter ballen ikke mannen. Jeg støtter deg i dette, i det minste. Barnslig argumentering fra din motpart. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 21. april 2019 Del Skrevet 21. april 2019 Jeg støtter deg i dette, i det minste. Barnslig argumentering fra din motpart. Takk for det Så du forresten det jeg skrev relatert til arbeidsvisum. Jeg tror du kan kanskje unngå turen til Norge, og reise direkte til landet hvor dere ønsker å bo. 1 Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 21. april 2019 Del Skrevet 21. april 2019 (endret) Så jeg er veldig fremmedfryktig? Fortell meg mer, hvem er det jeg er veldig fremmedfryktig mot, Nordmenn? Svensker? Arabere? Afrikanere? Asiatere? Sosialister? Voldtektsmenn? De eneste som kaller meg fremmedfryktig er internettkrigere, men de kaller meg alt mulig rart. Og hvem har jeg satt i bås, det eneste jeg har skrevet om er hvor innvandre i Oslo kommer fra, og hva som ville vært annerledes med lav innvandring. Verken du eller han begrunner ikke drittkastingen deres. Dere bare kommer inn i tråden og kaller meg fremmedfryktig. Synes du jeg skal komme inn i andre tråder og kalle deg masse dritt? Hadde det vært hyggelig? Og når jeg faktisk spør hvor det kommer fra, så ser vi at det er basert på ting jeg har ikke sagt. Sier jeg at man mister etniske butikker så betyr faktisk ikke det at innvandrere bare driver med etniske butikker. Vis andre brukere den respekt og les deres innlegg og svar på det de skriver. Med andre ord gå etter ballen ikke mannen. "Oslo er ikke mer spennende på grunn av alle arabere, men fordi Oslo urbane område har 1 million mennesker mens andre byer har 250 tusen eller mindre." Slike ting, leser jo endel posts man ikke svarer på. Og har jo sett hva du har skrevet i et års tid. Der jeg har fått inntrykket jeg har fått, ikke at jeg gidder og dra det opp og lete igjennom posts. Betyr svært lite for meg. Og var ikke ment som drittkasting. Var vel mer ment som en "wakeup call", om du ikke hadde innsett det selv. Ser ikke hvorfor jeg skulle brukt energi på og drittkaste deg.. Er ikke noe jeg syntes er veldig produktivt, og ikke syntes jeg du fortjener drittkasting eller. Noenganger er det lett og se splinten i andres øye, men ikke bjelken i sitt eget. Hvor du får Lord of the rings fra aner jeg ikke.. Men sikkert fint og komme med unnskyldninger for og undergrave det jeg mente. Er bare min oppfattelse, ingen grunn til og bli så opprørt. vertfall ingen grunn til det om du er selvsikker på deg selv og vet at det jeg oppfattet er langt fra sannheten. Endret 21. april 2019 av DirekteDemokrati Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 21. april 2019 Del Skrevet 21. april 2019 "Oslo er ikke mer spennende på grunn av alle arabere, men fordi Oslo urbane område har 1 million mennesker mens andre byer har 250 tusen eller mindre." Slike ting, leser jo endel posts man ikke svarer på. Og har jo sett hva du har skrevet i et års tid. Hva er galt med å si at Oslo er mer spennende på grunn av den høye befolkningen og ikke høy innvandring? Er man fremmedfryktig, fordi man ikke tror at innvandring er det beste i verden? Jeg har nesten ikke skrevet om innvandring det siste året. Det du sikkert lagt merke til at jeg tilhører høyresiden på forumet og du har derfor satt meg i gruppe med andre brukere som faktisk er fremmedfiendtlige. Om dette var ment som en "wakeup call" så feilet du fullstendig. Jeg tar ikke tips fra folk som kommer med usaklig drittkasting basert på deres magefølelse. Det eneste du fikk til er at jeg vil ta deg mindre seriøst i fremtiden. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 21. april 2019 Del Skrevet 21. april 2019 Hva er galt med å si at Oslo er mer spennende på grunn av den høye befolkningen og ikke høy innvandring? Er man fremmedfryktig, fordi man ikke tror at innvandring er det beste i verden? Jeg har nesten ikke skrevet om innvandring det siste året. Det du sikkert lagt merke til at jeg tilhører høyresiden på forumet og du har derfor satt meg i gruppe med andre brukere som faktisk er fremmedfiendtlige. Om dette var ment som en "wakeup call" så feilet du fullstendig. Jeg tar ikke tips fra folk som kommer med usaklig drittkasting basert på deres magefølelse. Det eneste du fikk til er at jeg vil ta deg mindre seriøst i fremtiden. Kan det være at Oslo er «mer spennende» pga høy befolkning OG innvandring? Disse er hovedgrunnene jeg mener storbyene er «mer spennende». 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 21. april 2019 Del Skrevet 21. april 2019 (endret) Kan det være at Oslo er «mer spennende» pga høy befolkning OG innvandring? Disse er hovedgrunnene jeg mener storbyene er «mer spennende». Kanskje, men det jeg oppfordret til i første innlegg var å beskrive hvordan Oslo er mer spennende med høy istedenfor lav innvandring fra utenfor EU. Da tenker jeg på ting som hjelper vanlige nordmenn, som f.eks. Grønsakshandelen på Grønland. Har du noen tanker? Endret 21. april 2019 av Camlon 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå