Skurupu Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 Hva med å finne noen som har svindlet NAV for samme beløp som en av disse Stortingspolitikerne har svindlet på reiseregninger. Det er jo i bunn og grunn det samme. Dette blir bare antagelser fra min side, men jeg trur ikke straffen er den samme. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 Problemet ligger i ordet "eksakt" like parametre ... ikke i at de har brutt samme lovene og en blir fengslet ... mens den andre slipper. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 (endret) Hva med å finne noen som har svindlet NAV for samme beløp som en av disse Stortingspolitikerne har svindlet på reiseregninger. Det er jo i bunn og grunn det samme. Dette blir bare antagelser fra min side, men jeg trur ikke straffen er den samme. Linker til flere slike tilfeller allerede fremlagt ... buret inne for lengre tidsperioder. Mitt innlegg #32348 i denne tråd Endret 10. april 2019 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 Linker til flere slike tilfeller allerede fremlagt ... buret inne for lengre tidsperioder. Mitt innlegg #32348 i denne tråd Har du bevis for at noen av de faktisk måtte sitte inne? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 (endret) Nei, men det er såvidt mange som har blitt dømt til soning at det er tvilsomt at alle har sluppet unna med fotlenke. Ifølge denne artikkelen er det relativt klart at Ola og Kari faktisk blir buret inne når de blir dømt for å ha svindlet NAV for mer enn 100 000 ... selv når NAV har feilregnet. https://www.dn.no/nav/trygdesvindel/trygd/svindel/kunne-sluppet-fengsel/1-1-5748443 Her refereres det til at de gjennomfører en hasterevisjon av saker der NAV har feilberegnet ... og vedkommende det gjelder nå sitter i fengsel. Endret 10. april 2019 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 Trøen bekrefter at noen stortingsrepresentanter har tatt kontakt for å korrigere reiseregninger siden i høst, da det ble kjent at Mazyar Keshvari (Frp) hadde levert udokumenterte reiseregninger for nesten 300.000 kroner. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0np2Bg/vil-gjoere-nye-innstramminger-i-regelverket-for-reiseregninger?utm_source=vgfront&utm_content=row-4 Høres ut som noen allerede har fått amnesti. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 (endret) Whitewash underway https://en.wikipedia.org/wiki/Whitewashing_(censorship) Endret 10. april 2019 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
johanf Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 https://www.dagsavisen.no/oslo/slik-ser-oslo-ut-uten-biler-1.1463998 En by uten biler er et trist syn. Hadde gatene vært fulle av folk hadde det vært greit, men når det er helt tomt er det bare dumt. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 https://www.dagsavisen.no/oslo/slik-ser-oslo-ut-uten-biler-1.1463998 En by uten biler er et trist syn. Hadde gatene vært fulle av folk hadde det vært greit, men når det er helt tomt er det bare dumt. Folk sitter inne og ser på tv, så vi trenger biler som stedfortredere og påminnelse om at det bor mennesker i byen? I så fall er jeg uenig. Jeg synes det er topp faktisk, folk og biler er oppskrytt 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 De bilfrie dagene vi hadde i forbindelse med sykkel-VM var en åpenbaring. Så digg kan det faktisk være i en by. 4 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 https://www.dagsavisen.no/oslo/slik-ser-oslo-ut-uten-biler-1.1463998 En by uten biler er et trist syn. Hadde gatene vært fulle av folk hadde det vært greit, men når det er helt tomt er det bare dumt. Det er helt tomt, fordi det er en midlertidig fjerning av bilene. Fjernes bilene over lenger tid så kan man gjøre gatene hyggeligere. Og egentlig er det ikke noe å beskymre seg over, selv med MDG så går det tregt som sirup. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Er overhodet ikke noen MDG fanatiker, men om det er noen steder biler bør fjernes fra, så er det de store byene. Der er kollektivtilbudet såpass bra utbygd at man alltid har gode alternativ. Jeg ser riktignok at det kan bli noen problemer for feks. småbarnsfamilier med tanke på tidsforbruk, men det er uansett en forbigående livsfase, som man selv også vanligvis velger. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Er ikke det å være uten bil også noe man selv kan velge? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Jo, man kan velge å være uten bil, eller med bil. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 (endret) Hvis jeg hadde fått bygge en by fra grunnen av så ville den hatt to gateplan. Et vanlig gateplan for gående, syklende og godt med grønt og områder som innbyr til uteaktiviteter. Og så et nedre nedre gateplan rett under gåplanet, for biler og andre kjøretøy. For å eliminere eksosproblemet må all transport være uten lokale utslipp. Det kan bety elbiler, hydrogenbiler, kjøreledninger, induksjon i kjørebanen eller noe annet som ikke forpester lufta der nede. Inne i byggene kan dette planet brukes som parkeringskjellere. Dekket mellom gåplanet og kjøreplanet kan ha f.eks en halv meter til tekniske kulverter slik at arbeid kan utføres Siden veggene ikke kan brukes til vinduer her nede kan man ha tekniske kulverter langs alle vegger, som dermed eliminerer oppgravinga av gater som vi opplever fra tid til annen nå. Gåplanet må ha nok styrke til at utrykningskjøretøy kan kjøre der. Det vli bli et helt annet og innbydende gatemiljø, uten å frata befolkningen friheten av å bruke bil og uten å forpeste bysentra med så mye eksos, støy og trafikkfare at folk ikke gidder å oppholde seg der. Men nå prater jeg meg bort i hypotetisk scifi. Poenget er at et bilfritt/kjøretøyfritt gågateplan ville gjort underverker for uteatmosfæren i byene. Kanskje folk hadde byttet bort digre lukkede kjøpesentra med butikker gatelangs igjen hvis det var sånn. Endret 11. april 2019 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Jo, man kan velge å være uten bil, eller med bil. Så du vil mao ikke bruke tvang for å virkeliggjøre ditt "bør"? Er overhodet ikke noen MDG fanatiker, men om det er noen steder biler bør fjernes fra, så er det de store byene. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Så du vil mao ikke bruke tvang for å virkeliggjøre ditt "bør"? Hvem i all verden sier at man skal bruke tvang? Som jeg skrev: Man bør få lov til å velge om man vil ha bil eller ikke, men om det er noe sted biler bør fjernes fra så er det fra byene. Kom igjen med din vante kverulering nå da, det er alltid underholdende 2 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 (endret) Hvis jeg hadde fått bygge en by fra grunnen av så ville den hatt to gateplan. Et vanlig gateplan for gående, syklende og godt med grønt og områder som innbyr til uteaktiviteter. Og så et nedre nedre gateplan rett under gåplanet, for biler og andre kjøretøy. For å eliminere eksosproblemet må all transport være uten lokale utslipp. Det kan bety elbiler, hydrogenbiler, kjøreledninger, induksjon i kjørebanen eller noe annet som ikke forpester lufta der nede. Inne i byggene kan dette planet brukes som parkeringskjellere. Dekket mellom gåplanet og kjøreplanet kan ha f.eks en halv meter til tekniske kulverter slik at arbeid kan utføres Siden veggene ikke kan brukes til vinduer her nede kan man ha tekniske kulverter langs alle vegger, som dermed eliminerer oppgravinga av gater som vi opplever fra tid til annen nå. Gåplanet må ha nok styrke til at utrykningskjøretøy kan kjøre der. Det vli bli et helt annet og innbydende gatemiljø, uten å frata befolkningen friheten av å bruke bil og uten å forpeste bysentra med så mye eksos, støy og trafikkfare at folk ikke gidder å oppholde seg der. Men nå prater jeg meg bort i hypotetisk scifi. Poenget er at et bilfritt/kjøretøyfritt gågateplan ville gjort underverker for uteatmosfæren i byene. Kanskje folk hadde byttet bort digre lukkede kjøpesentra med butikker gatelangs igjen hvis det var sånn. Det eneste vi trenger biler til er varetransport. Jeg foreslår et gigantisk automatisk hyllesystem under bakken, som kan levere alt som trengs til kjelleren i bygg rundt i byen. Veiene trenger ikke være like brede når de kun skal brukes av myke trafikanter, og bygningene kan bygges nærmere hverandre. Forflytting av mennesker skjer enten med T-bane, eller med sykkel på opphøyde stier over gåplanet. Endret 11. april 2019 av Skurupu 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. april 2019 Del Skrevet 12. april 2019 Herlig artikkel: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/Wb0VJr/Oljefondet-er-penger-tjent-pa-bekostning-av-noe-Bor-vi-opprette-Statens-fond-til-bekjempelse-av-global-oppvarming--Arne-Jon-Isachsen Endelig noen som tør å ta det standpunktet. Jeg er 100% enig med Isachsens begrunnelse. Hvorfor har vi mer rett på ressursene, bare fordi vi tilfeldigvis er født på samme side av en strek noen tegnet på et kart for over 200 år siden? Planetens ressurser tilhører oss alle, og burde brukes til vårt alles beste. Det er vanvittig egoistisk av Norge å ærklere hevd på ressurser funnet i "våre" landområder. 2 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 12. april 2019 Del Skrevet 12. april 2019 Er bare enig i én ting i artikkelen, og det er at vi bør bidra med mer penger til klimaforskning. Et statlig fond til bekjempelse av global oppvarming er jeg for. Ellers har vi jo "Det grønne klimafondet" som har gitt milliarder til å bekjempe klimaendringer i utviklingsland. Støtten skal økes til 800 millioner i året, men det burde vært langt mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå